[Ανακοίνωση] Η λειτουργική αναγέννηση

Status
Not open for further replies.

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
Αφιερωμενο σε όλους όσους θέλουν να καταστρέψουν τα πάντα...

http://aktines.blogspot.com/2010/03/blog-post_649.html

http://aktines.blogspot.com/2010/04/video-2.html

http://aktines.blogspot.com/2010/04/video-3.html

http://aktines.blogspot.com/2010/07/blog-post_06.html

http://aktines.blogspot.com/2010/05/blog-post_5914.html

http://aktines.blogspot.com/2010/07/blog-post_3782.html

Υπάρχουν κι αλλα αλλα αυτά αρκούν για να πάρουμε μια ιδεα απο το μέλλον... διοτι κάπως έτσι θα είναι σε λίγα χρόνια και οι Όρθοδοξοι ναοί και ας κάνουμε ναζάκια τώρα

Δεξια ψάλει Καραμάνης αριστερά o Σεϊταρίδης και ίσο κρατάει με το σαξόφωνό του ο Μπίλ. Έκτακτη συμμετοχη οι Mazoo and the zoo!

Ποιος ξέρει τι θα ακούσω (στα πλαισια παντα της δημοκρατικής αναζήτησης)
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Υπενθυμίζω την ψαλτική θεματολογία του φόρουμ.
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
Κ. Μακρυγιάννη, Ἀνόνητη κινδυνολογία. Αὐτὰ τὰ ὄντως ἀξιοθρήνητα δὲν μᾶς ἀφοροῦν. Εἶναι νὰ τοὺς λυπᾶσαι. «Παραφυλάττου μὴ ἀναγνῶναι τὰ δόγματα τῶν αἱρετικῶν» λέγει ὁ ἀββᾶς Ἰσαὰκ ἀλλὰ ἐσεῖς προβάλλετε τὶς ἀνοησίες τους μὲ εἰκόνες καὶ βίντεο!
 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
[Σημείωμα συντονιστή] Υπενθυμίζω την ψαλτική θεματολογία του φόρουμ.

Νομίζω οτι η εξέλιξη του Ρωμαϊκου΄τύπου της Λειτουργίας είναι στα θεματά μας.
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Νομίζω οτι η εξέλιξη του Ρωμαϊκου΄τύπου της Λειτουργίας είναι στα θεματά μας.

Από πού και ως πού; Νόμιζα ότι η εξέλιξη της Ορθόδοξης Λειτουργίας ανήκει δυνητικά στα θέματά μας. Νόμιζα ότι είμαστε Ορθόδοξο φόρουμ, όχι;
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
μάρκελλος;80385 said:
Κ. Μακρυγιάννη, Ἀνόνητη κινδυνολογία. Αὐτὰ τὰ ὄντως ἀξιοθρήνητα δὲν μᾶς ἀφοροῦν. Εἶναι νὰ τοὺς λυπᾶσαι. «Παραφυλάττου μὴ ἀναγνῶναι τὰ δόγματα τῶν αἱρετικῶν» λέγει ὁ ἀββᾶς Ἰσαὰκ ἀλλὰ ἐσεῖς προβάλλετε τὶς ἀνοησίες τους μὲ εἰκόνες καὶ βίντεο!

Δεν πιστευω πως ο αββας Ισαακ εννοουσε με αυτο να μην γνωριζουμε τον κινδυνο:wink:
Θα μου πειτε τωρα ανοησιες ειναι αυτα και υπερβολες. Να το δεχτω. Ομως πρεπει να ξερετε πως για πολλους αιωνες πολλα ηταν αδιανοητα στους κολπους της εκκλησιας μας συμφωνα παντα με τους Μεγαλους Πατερες μας και τα οποια ειδαμε στις μερες μας (εννοω τις τελευταιες δεκαετιες) να πραγματοποιουνται και για τα οποια εχει επιβληθει ανεπισημα σιγη (ασυρματου:p) χαριν μιας αγαπολογιας η οποια τινει να εξελιχθει σε ατυπη αιρεση!:wink:
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Νομίζω ότι η σύγκριση με την κατάντια στην οποία έχουν περιέλθει οι Παπικοί και στα λειτουργικά θέματα (φυσικά αυτό απορρέει από τις αιρετικές διδασκαλίες τους οι οποίες τους έχουν αποστερήσει τη Θεία Χάρη) είναι κάπως τολμηρή και παρακινδυνευμένη καθώς στην Ορθόδοξο Εκκλησία ακόμα (ευτυχώς) λειτουργεί (με τα όποια προβλήματα κατά καιρούς προκύπτουν) η αρχή της συνοδικότητας και διαφυλάσσονται οι παραδόσεις και στο λειτουργικό τομέα.

Παρ' όλ' αυτά, αντιλαμβάνομαι το πνεύμα της τοποθέτησης του Μακρυγιάννη και με τη σειρά μου ομολογώ ότι ανιχνεύω στοιχεία από το Πνεύμα της Δύσεως στις εκάστοτε τοποθετήσεις και προτάσεις των υπερμάχων της λεγομένης «Λειτουργικής αναγέννησης» (ή ανανέωσης). Υπάρχει δυστυχώς η νοοτροπία ότι η Λατρεία μας πρέπει να «εκσυγχρονισθεί» είτε σε επίπεδο γλωσσικό είτε σε επίπεδο μουσικό είτε σε επίπεδο διάρκειας των ακολουθιών. Βέβαια, σε αυτήν την τοποθέτηση υπάρχει και μία αντίφαση διότι αφ'ενός οι ανανεωτές επιδιώκουν εκσυγχρονισμό στα σημεία που προαναφέρθηκα και αφ'ετέρου επιδιώκουν να επαναφέρουν καταργημένες αρχαϊκές διατάξεις του τυπικού θεωρώντας ότι έτσι προσεγγίζεται καλύτερα το πνεύμα της αρχαίας Εκκλησίας. Έτσι παρατηρείται ταυτόχρονα μια προσπάθεια αξαρχαϊκοποίησης του τυπικού και απλοποίησης άλλων στοιχείων της Λατρείας.

Αυτή η νοοτροπία νομίζω βρίσκεται μακράν της Ορθόδοξης αντίληψης γύρω από τη Λατρεία η οποία ναι μεν αποδέχεται την εξέλιξη των λειτουργικών δομών ανάλογα με την εποχή αλλά σε καμία περίπτωση δεν απομακρύνεται από την παράδοση η οποία έχει φθάσει μέχρι σήμερα αλλαγμένη μεν σε επιμέρους στοιχεία αλλά διατηρώντας την ουσία της και τον Ορθόδοξο χαρακτήρα της.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Καλή κ άγια η άποψη περί Τυπικού κ Λατρείας αλλά οι περισσότεροι δεν υφίστανται ως παρουσίες στα αναλόγια ή στους Ιερούς Ναούς ώστε να εφαρμόζουν τα όσα όμορφα διατυπώνουν. Η Εκκλησία μας έχει ορίσει τα ΠΑΝΤΑ περί αναλόγων θεμάτων κ δεν υπάρχει λόγος αντιπαράθεσης κ φόβου. Είμαστε στις θέσεις μας εκπροσωπώντας το εκκλησίασμα κ σκοπός είναι να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε να μπορούν να συμμετέχουν αλλά κ να προσευχηθούν.Ευχαριστώ
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

«Οὐδέν κακόν ἀμιγές καλοῦ»​

Τό κακόν εἶναι ὅτι κατά παράβασιν τῶν κανόνων τοῦ φόρουμ ὁρισμένα μέλη κατ᾿ ἐξακολούθησιν προβαίνουν σέ «υποβολή μηνυμάτων ή θεμάτων που σαν στόχο έχουν να δημιουργήσουν έριδες, αντιδικίες, καυγάδες ή άσχημο κλίμα στην ζωή του forum», τῶν ὁποίων ἡ συμμετοχή πρέπει νά ἐλεγχθεῖ. Δέν μπορεῖ νά γίνονται αἰτία νά ἀγανακτοῦν καί νά ἀπομακρύνονται πολλά μέλη, ἐπειδή ὁ μεσημεριάτικος καύσωνας προσβάλλει κάποιους. Δέν μπορεῖ νά μεταφέρεται μέσα στό φόρουμ ὑλικό ἀρρωστημένης φαντασίας καί ὑβριστικό.

Τό καλόν εἶναι (γιά μένα) ὅτι προβληματίστηκα πραγματικά, σκεπτόμενος τό τί θά ἔλεγαν οἱ ἅγιοι Πατέρες μας μέ τήν ἐκκοσμικευμένη σήμερα λατρεία μας, τῶν ἐκκοφαντικῶν μικροφώνων, τῶν φώτων καί τῶν προβολέων, τῶν πολυτελῶν ἤ ἀνοίκειων αὐτοκρατορικῶν ἐνδυμάτων (μίτρα, σάκκος), τῶν ἄτακτων φωνῶν, τῆς εἰσβολῆς στήν λατρευτική μας ἐκκλησιαστική μουσική ἐξωτερικῶν στοιχείων, πού ἀπάδουν στή κατάνυξη καί ἔχουν γίνει ἀποδεκτά ὡς παραδοσιακά, τῆς φωνητικῆς ἐπιδείξεως καί κοσμικῆς προβολῆς, τῆς τέρψεως τῶν ὀφθαλμῶν καί τῶν ὤτων, σέ μιά «φολκλορική» λειτουργία, στήν ὁποία ἀναφερθήκαμε καί ἄλλες φορές. Μέ λειτουργούς καί συλλειτουργούς ψάλτες, πού θέλουν μόνον νά εὐφραίνονται τά ὦτα, πού δέν χορεύουν ἐξωτερικά (ἐνίοτε γίνεται) ἀλλά ἔχουν αὐτή τήν κίνηση ἐσωτερικά (κατά τό «τρεῖς λαλοῦν καί δυό χορεύουν»), πού δέν ἔχουν καμμία προσέγγιση στό μυστήριο, οὔτε κοινώνησαν ποτέ, ἄν καί κατέχουν ἀναλόγιο γιά πολλά ἔτη. Πού ψάχνουν εὐκαιρία νά κάνουν διάλειμμα γιά τσιγάρο, πού χρησιμοποιοῦν οἰνοπνευματώδη κατά τήν ψαλμωδία, πού τρῶνε λουκάνικα ἀκόμη καί τήν Μ. Ἑβδομάδα γιά νά ψέλνουν καλά... Σκέφτηκα λοιπόν, ὅτι κάποια πράγματα μᾶς ἔχουν γίνει συνήθεια ἤ δέν τά προσέχουμε ἤ ἔχουμε ἐξοικειωθεῖ τόσο, γιά τά ὁποῖα ὅμως θά εἶχαν καί ἔχουν οἱ πνευματικοί καί ἅγιοι ἄνθρωποι ἀκόμη καί τῆς ἐποχῆς μας, τίς ἴδιες ἀπορίες πού μᾶς προξένησαν τά βίντεο πού εἴδαμε καί γιά τήν δική μας ὑπάρχουσα κατάσταση καί ὄχι τήν φανταστική ἐρχόμενη...

ΥΓ. Ὁ τίτλος ἄν σχετίζεται μέ τήν ὑπάρχουσα Συνοδική Ἐπιτροπή Λειτουργικῆς Ἀναγεννήσεως, θά ἦταν καλό αὐτά νά σταλοῦν ἐκεῖ, ἄν ἔχουν κάποια σχέση μέ τό ἔργο αὐτῆς τῆς Ἐπιτροπῆς, γιά νά ὑπάρξουν καί οἱ δέουσες ἐνέργειες.

 
Last edited:

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Δυστυχώς κ πρώτα μιλώ για εμένα όλοι μας έχουμε άποψη αλλά εκεί που πρέπει δεν την καταθέτουμε.Ο π.Μάξιμος έωσε link για τα δέοντα κ τα υπόλοιπα ας τα κάνουμε βιώμα κ πράξη.Ευχαριστώ.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ

«Οὐδέν κακόν ἀμιγές καλοῦ»​

Τό κακόν εἶναι ὅτι κατά παράβασιν τῶν κανόνων τοῦ φόρουμ ὁρισμένα μέλη κατ᾿ ἐξακολούθησιν προβαίνουν σέ «υποβολή μηνυμάτων ή θεμάτων που σαν στόχο έχουν να δημιουργήσουν έριδες, αντιδικίες, καυγάδες ή άσχημο κλίμα στην ζωή του forum», τῶν ὁποίων ἡ συμμετοχή πρέπει νά ἐλεγχθεῖ. Δέν μπορεῖ νά γίνονται αἰτία νά ἀγανακτοῦν καί νά ἀπομακρύνονται πολλά μέλη, ἐπειδή ὁ μεσημεριάτικος καύσωνας προσβάλλει κάποιους. Δέν μπορεῖ νά μεταφέρεται μέσα στό φόρουμ ὑλικό ἀρρωστημένης φαντασίας καί ὑβριστικό.

Τό καλόν εἶναι (γιά μένα) ὅτι προβληματίστηκα πραγματικά, σκεπτόμενος τό τί θά ἔλεγαν οἱ ἅγιοι Πατέρες μας μέ τήν ἐκκοσμικευμένη σήμερα λατρεία μας, τῶν ἐκκοφαντικῶν μικροφώνων, τῶν φώτων καί τῶν προβολέων, τῶν πολυτελῶν ἤ ἀνοίκειων αὐτοκρατορικῶν ἐνδυμάτων (μίτρα, σάκκος), τῶν ἄτακτων φωνῶν, τῆς εἰσβολῆς στήν λατρευτική μας ἐκκλησιαστική μουσική ἐξωτερικῶν στοιχείων, πού ἀπάδουν στή κατάνυξη καί ἔχουν γίνει ἀποδεκτά ὡς παραδοσιακά, τῆς φωνητικῆς ἐπιδείξεως καί κοσμικῆς προβολῆς, τῆς τέρψεως τῶν ὀφθαλμῶν καί τῶν ὤτων, σέ μιά «φολκλορική» λειτουργία, στήν ὁποία ἀναφερθήκαμε καί ἄλλες φορές. Μέ λειτουργούς καί συλλειτουργούς ψάλτες, πού θέλουν μόνον νά εὐφραίνονται τά ὦτα, πού δέν χορεύουν ἐξωτερικά (ἐνίοτε γίνεται) ἀλλά ἔχουν αὐτή τήν κίνηση ἐσωτερικά (κατά τό «τρεῖς λαλοῦν καί δυό χορεύουν»), πού δέν ἔχουν καμμία προσέγγιση στό μυστήριο, οὔτε κοινώνησαν ποτέ, ἄν καί κατέχουν ἀναλόγιο γιά πολλά ἔτη. Πού ψάχνουν εὐκαιρία νά κάνουν διάλειμμα γιά τσιγάρο, πού χρησιμοποιοῦν οἰνοπνευματώδη κατά τήν ψαλμωδία, πού τρῶνε λουκάνικα ἀκόμη καί τήν Μ. Ἑβδομάδα γιά νά ψέλνουν καλά... Σκέφτηκα λοιπόν, ὅτι κάποια πράγματα μᾶς ἔχουν γίνει συνήθεια ἤ δέν τά προσέχουμε ἤ ἔχουμε ἐξοικειωθεῖ τόσο, γιά τά ὁποῖα ὅμως θά εἶχαν καί ἔχουν οἱ πνευματικοί καί ἅγιοι ἄνθρωποι ἀκόμη καί τῆς ἐποχῆς μας, τίς ἴδιες ἀπορίες πού μᾶς προξένησαν τά βίντεο πού εἴδαμε καί γιά τήν δική μας ὑπάρχουσα κατάσταση καί ὄχι τήν φανταστική ἐρχόμενη...

ΥΓ. Ὁ τίτλος ἄν σχετίζεται μέ τήν ὑπάρχουσα Συνοδική Ἐπιτροπή Λειτουργικῆς Ἀναγεννήσεως, θά ἦταν καλό αὐτά νά σταλοῦν ἐκεῖ, ἄν ἔχουν κάποια σχέση μέ τό ἔργο αὐτῆς τῆς Ἐπιτροπῆς, γιά νά ὑπάρξουν καί οἱ δέουσες ἐνέργειες.




Εκτός από όλα τα παραπάνω, που εύστοχα και εύλογα κατά τα άλλα παρατηρούνται, οι άγιοι Πατέρες θα είχαν σίγουρα πολλά να πουν και για την άλλη πλευρά του παραπετάσματος, στου οποίου τις πτυχές (που πολλές φορές είναι εξίσου σοβαρές -εάν όχι σοβαρότερες- με τις προαναφερθείσες) αν αναφερθεί κανείς θα κινδυνεύσει να κατηγορηθεί ως ιεροκατήγορος, βλάσφημος, συκοφάντης, κ.ο.κ. και τα γραφόμενά του θα υπόκεινται σε βάσανο...

Όπως πολλοί επισημαίνουν, δεν είναι καιρός για εκτοξεύσεις κατηγοριών εκατέρωθεν (δίκην Χιώτικων Ενοριών το Πάσχα) αλλά καιρός για αμοιβαίο προβληματισμό, βασικά συστατικά του οποίου είναι τόσο η κριτική όσο και η αυτοκριτική, αμφότερες δημιουργικές και καλοπροαίρετες.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Εκτός από όλα τα παραπάνω, που εύστοχα και εύλογα κατά τα άλλα παρατηρούνται, οι άγιοι Πατέρες θα είχαν σίγουρα πολλά να πουν και για την άλλη πλευρά του παραπετάσματος, στου οποίου τις πτυχές (που πολλές φορές είναι εξίσου σοβαρές -εάν όχι σοβαρότερες- με τις προαναφερθείσες) αν αναφερθεί κανείς θα κινδυνεύσει να κατηγορηθεί ως ιεροκατήγορος, βλάσφημος, συκοφάντης, κ.ο.κ. και τα γραφόμενά του θα υπόκεινται σε βάσανο...

Όπως πολλοί επισημαίνουν, δεν είναι καιρός για εκτοξεύσεις κατηγοριών εκατέρωθεν (δίκην Χιώτικων Ενοριών το Πάσχα) αλλά καιρός για αμοιβαίο προβληματισμό, βασικά συστατικά του οποίου είναι τόσο η κριτική όσο και η αυτοκριτική, αμφότερες δημιουργικές και καλοπροαίρετες.
Ἐγώ δέν ξεχώρισα καί (ἄν διαβάσει κανείς καλά) φαίνεται καθαρά ὅτι ἀναφέρομαι σέ «λειτουργούς καί συλλειτουργούς» (καί σέ παραδείγματα γιά ἀμφότερες τίς πλευρές), πού ἔχουν/ἔχουμε κοινά στοιχεῖα ἐκτροπῆς στήν περί λατρείας ἄποψη...


 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Ἐγώ δέν ξεχώρισα καί (ἄν διαβάσει κανείς καλά) φαίνεται καθαρά ὅτι ἀναφέρομαι σέ «λειτουργούς καί συλλειτουργούς» (καί σέ παραδείγματα γιά
ἀμφότερες
τίς πλευρές), πού ἔχουν/ἔχουμε κοινά στοιχεῖα ἐκτροπῆς στήν περί λατρείας ἄποψη...



Μια ένσταση θα διατυπώσω μόνο, στην "ανισομερή" κατανομή των παραδειγμάτων που αναφέρθηκαν, η οποία (αν και θεωρώ βέβαιο πως δεν έγινε σκόπιμα) ωστόσο ενέχει κίνδυνο, κάποιοι, κακόπιστα, να θεωρήσουν ότι τα πλείστα δεινά και οι σοβαρές παρεκκλίσεις προέρχονται κυρίως από την μια πλευρά (δλδ. τις τάξεις των Ιεροψάλτων), κάτι που δεν θα το ήθελε κανένας μας, τόσο για λόγους "φορουμικής ειρήνης" :D όσο και για λόγους ακριβολογίας.

Κατά τα άλλα συμφωνώ με την εν γένει τοποθέτηση και ξανατονίζω (όπως και αλλού κατά καιρούς, και σε όλους τους τόνους) την ανάγκη της εκατέρωθεν καλής συνεργασίας επ' αγαθώ της Εκκλησίας και του κοινού σκοπού που υπηρετούμε.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Δεν πιστευω πως το μελος Μακρυγιαννης ειχε σκοπο να δημιουργησει καποια εριδα ή κακο κλιμα μεταξυ των μελων. Επισης ολοι εχουμε το δικαιωμα της αποψης μας αρκει να μην προσβαλλουμε καποιον. Απο'κει και περα εαν καποιοι δεν αντεχουν να ακουν αντιθετες αποψεις με αποτελεσμα να αποχωρουν απο το φορουμ (κατι το οποιο θεωρω υπερβολικο να εχει συμβει) τοτε πιστευω θα πρεπει να αναθεωρησουν τις αποψεις τους περι δημοκρατιας και ελευθεριας του λογου.
Ως προς το θεμα μας πιστευω πως ο Μακρυγιαννης ηθελε να τονισει τον κινδυνο επηρεασμου απο τους Ρωμαιοκαθολικους καθως υπαρχει μια ''νεωτεριστικη'' ταση και οχι τα προσωπικα ζητηματα του καθενος οπως το θεμα της νηστειας κ.α. Θα ηταν χρησιμο και ο ιδιος να μας δωσει καποιες περαιτερω εξηγησεις.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μια ένσταση θα διατυπώσω μόνο, στην "ανισομερή" κατανομή των παραδειγμάτων που αναφέρθηκαν, η οποία (αν και θεωρώ βέβαιο πως δεν έγινε σκόπιμα) ...
Ἔ, δέν θά βάλουμε καί μεζούρα...
Συνυπεύθυνοι· τό λέω μετά λόγου γνώσεως!!!

...τόσο για λόγους "φορουμικής ειρήνης" :D όσο και για λόγους ακριβολογίας.
Λές νά εἶμαι ἐγώ ἡ αἰτία διασάλευση τῆς εἰρήνης...
Τυφλοί εἴμαστε;;;
Ἄς γίνει ἔτσι (ὡς ἀποδιοπομπαῖος τράγος...), γιά ἐκτόνωση...

Κατά τα άλλα συμφωνώ με την εν γένει τοποθέτηση και ξανατονίζω (όπως και αλλού κατά καιρούς, και σε όλους τους τόνους) την ανάγκη της εκατέρωθεν καλής συνεργασίας επ' αγαθώ της Εκκλησίας και του κοινού σκοπού που υπηρετούμε.
Γνωρίζεις τίς κατατεθεῖσες πάλιν καί πολλάκις ἀπόψεις μου καί τό ὅτι αὐτό προσπαθῶ!


 

Shota

Παλαιό Μέλος

O τοπικός καθολικός επίσκοπος έδωσε στον «ιερέα» από το τελευταίο βίντεο τη προσωρινή ποινή (βλ. στα ολλανδικά εδώ και στα αγγλικά ένα άλλο μήνυμα με περισσότερες λεπτομέρειες εδώ). Για τους υπολοιπους δεν ξέρω (δεν έχω χρόνο και διάθεση να δω όλα τα βίντεο).

ΥΓ. Και τι «πράγμα» είναι αυτό (από 2:50);

http://www.youtube.com/watch?v=dgJBpuDJg3M

Αλλά όλα αυτά μάλλον εκτος θεματολογίας του φόρουμ είναι.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
π. Μάξιμος;80427 said:
Ἔ, δέν θά βάλουμε καί μεζούρα...
Συνυπεύθυνοι· τό λέω μετά λόγου γνώσεως!!!
Όπως εύστοχα είχε παρατηρήσει ο κοινός μας φίλος, μερικές φορές...
size does matter εδώ!!!!
:D


Λές νά εἶμαι ἐγώ ἡ αἰτία διασάλευση τῆς εἰρήνης...
Τυφλοί εἴμαστε;;;
Ἄς γίνει ἔτσι (ὡς ἀποδιοπομπαῖος τράγος...), γιά ἐκτόνωση...

Επαινετόν το αίσθημα αυτοθυσίας, αλλά, προς Θεού δεν είμαι αυτός που λέει αλλά ούτε και ζητά κάτι τέτοιο. Η αναφορά ήταν γενικότερη με αφορμή την πολυσυζητημένη τελευταία ειρήνη του forum, και αποκλειστικά πάνω στην αφορμή που κάποιοι μπορεί να ελάμβαναν. "Αφορμή γυρεύει ο χάρος", που λένε... :D Ας προσέχουμε...

Γνωρίζεις τίς κατατεθεῖσες πάλιν καί πολλάκις ἀπόψεις μου καί τό ὅτι αὐτό προσπαθῶ!

icon14.gif
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
O τοπικός καθολικός επίσκοπος έδωσε στον «ιερέα» από το τελευταίο βίντεο τη προσωρινή ποινή (βλ. στα ολλανδικά εδώ και στα αγγλικά ένα άλλο μήνυμα με περισσότερες λεπτομέρειες εδώ). Για τους υπολοιπους δεν ξέρω (δεν έχω χρόνο και διάθεση να δω όλα τα βίντεο).
Κι ἐγώ βλέπω στό 2ο τόν ἱερέα νά ἀποχωρεῖ μέ τό εὐαγγέλιο, μᾶλλον νευριασμένο.

Καί βέβαια αὐτά δέν εἶναι ἡ λειτουργία τῶν ΡΚαθολικῶν. Ἄστοχες ἐνέργειες κάποιων (πού δέν ξέρουμε ἄν εἶναι καί τῆς «κανονικῆς ἐκκλησίας» —γιατί παντοῦ ὑπάρχουν σχισματικά καί διασπαστικά φαινόμενα—) δέν εἶναι ὁ κανόνας.

Ἄστοχος ὅμως (ἐπιεικῶς) παραμένει ὁ παραλληλισμός μέ τά καθ᾿ ἡμᾶς.


 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Greekψαλτης;80426 said:
Δεν πιστευω πως το μελος Μακρυγιαννης ειχε σκοπο να δημιουργησει καποια εριδα ή κακο κλιμα μεταξυ των μελων. Επισης ολοι εχουμε το δικαιωμα της αποψης μας αρκει να μην προσβαλλουμε καποιον. Απο'κει και περα εαν καποιοι δεν αντεχουν να ακουν αντιθετες αποψεις με αποτελεσμα να αποχωρουν απο το φορουμ (κατι το οποιο θεωρω υπερβολικο να εχει συμβει) τοτε πιστευω θα πρεπει να αναθεωρησουν τις αποψεις τους περι δημοκρατιας και ελευθεριας του λογου.

Κι όμως αγαπητέ μου φίλε αυτό έχει συμβεί. Δυστυχώς κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται ακριβώς τί έστι χώρος διαλόγου. Έχουν την εντύπωση ότι στο φόρουμ έρχονται για να διδάξουν τους ανίδεους...

(Βέβαια, όταν καταλαβαίνουν ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα, είτε «λουφάζουν» είτε αποχωρούν. Σπανιότερα, εναρμονίζονται και με το κλίμα του διαλόγου...)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top