Καραογλάν βασίλειος
Μέλος
Όπως προκύπτει από το πολύ γνωστό βιβλίο του μακαριστού π. Αλεξάνδρου Σμέμαν "ΜΕΓΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ" («Πριν μπούμε στη Μεγάλη Σαρακοστή και αρχίσουμε να τη ζούμε, μας παρουσιάζει το νόημα της. Αύτη ή προπαρασκευαστική περίοδος περιλαμβάνει τις πέντε διαδοχικές Κυριακές που προηγούνται από τη Μεγάλη Σαρακοστή. Κάθε μια απ’ αυτές έχει ειδικό ανάγνωσμα από το Ευαγγέλιο και είναι αφιερωμένη σε κάποιο θεμελιακό γεγονός μετάνοιας. ʹΗ πρώτη αναγγελία της Μεγάλης Σαρακοστής γίνεται την Κυριακή που διαβάζουμε την Ευαγγελική περικοπή για το Ζακχαίο»), η Κυριακή του Ζακχαίου προηγείται πάντοτε της ενάρξεως του Τριωδίου δηλαδή αυτής του Τελώνου και Φαρισαίου. Το επιβεβαίωσα-όσο μου είναι δυνατόν- και από μια ματιά στο Ρωσσικό Τυπικό στο διαδίκτυο αλλά , νομίζω (χωρίς να είμαι βέβαιος) ότι το κατάγράφει και ο Φουντούλης στις «Απαντήσεις εις λειτουργικάς απορίας». Άρα σε περίπτωση οψίμου Πάσχα οι περικοπές του Ματθαίου που θα χρειαστεί να παρεμβληθούν, προηγούνται αυτής της Κυριακής (του Ζακχαίου).
Κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται τόσο από το ισχύον Τυπικό (Βιολάκη) όσο και από άλλα Τυπικά , αν και δίνεται βαρύτητα στην Κυριακή του Ζακχαίου , καθ΄όσον , αν μεσολαβεί μεταξύ της Κυριακής μετά τα Φώτα και της ενάρξεως του Τριωδίου έστω και μία Κυριακή, αυτή είναι η του Ζακχαίου.
Το ερώτημά μου είναι αν αυτό όντως ισχύει και αν μια τέτοια πρόβλεψη ερείδεται σε κάποια Τυπικά ή είναι απλώς ρωσσική διευθέτηση των πραγμάτων.
Κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται τόσο από το ισχύον Τυπικό (Βιολάκη) όσο και από άλλα Τυπικά , αν και δίνεται βαρύτητα στην Κυριακή του Ζακχαίου , καθ΄όσον , αν μεσολαβεί μεταξύ της Κυριακής μετά τα Φώτα και της ενάρξεως του Τριωδίου έστω και μία Κυριακή, αυτή είναι η του Ζακχαίου.
Το ερώτημά μου είναι αν αυτό όντως ισχύει και αν μια τέτοια πρόβλεψη ερείδεται σε κάποια Τυπικά ή είναι απλώς ρωσσική διευθέτηση των πραγμάτων.