Ταπείνωση... Life style
Αφού ξεκαθαρίσω εκ των προτέρων πως δεν πρόκειται για ανθρωποφαγία να δώσω τα εκ βαθέων συγχαρητήριά μου επί τη αναλήψη των νέων του καθηκόντων, στον νεό Α/ψάλτη του Αγ. Διονυσίου Αρεοπαγίτου κ. Γιώργο Δεμελή.
Δεν μπορώ όμως να παραβλέψω τον τρόπο με τον οποίο ο ίδιος διαχειρίστηκε την επιτυχία του αυτή μέσω του διαδικτύου και κυρίως μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Μοιράζομαι λοιπόν αυτές τις λίγες σκέψεις μαζί σας γιατί, αν όντως επαληθευθούν, τότε μιλάμε για ... νέα ηθη και έθιμα στην εκκλησία.
Η περίπτωση του κ. Δεμελή θα ήταν μια από τις πολλές που συμβαίνουν κάθε τόσο στα αναλόγια της Εκκλησίας, αν ο ίδιος δεν την «προωθούσε» ως κάτι το μοναδικό, το ιδιαίτερο και χρήζων τόσης προβολής από τις ιστοσελίδες του χώρου. Τολμώ δε να προβληματισθώ από πού ορμώμενος και σε ποιες «πλάτες» στηριζόμενος θέλησε να προκαλέσει τον ιεροψαλτικό χώρο με δημόσιες αναρτήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, ασπασμού και «ταπείνωσης life style» εμπρός της εικόνας του Πολιούχο των Αθηνών. Κι ακόμα ακόμα εαν οποιοσδήποτε είχε απαθανατίσει την «ιδιαίτερη» στιγμή του ασπασμού της Εικόνος, αυτή η φωτογραφία δεν θα έπρεπε να έχει χρησιμοποιηθεί από τον ίδιο ως «promo».
Συνειρμικά δε, δεν θα μπορούσα να παραβλέψω την στυλιστική του εμφάνιση στο αναλόγιο. Με σκηνοθετικό στήσιμο «πάμε πλανο» και έμφαση «οίκου Παγώνη» (κατα τα γραφόμενά του στο facebook), λανσάρει νέα πολιτική εκκλησιαστικής καριέρας. Μήπως επηρεασμένος από το κοινώς ονομαζόμενο high class Κολωνάκι προσήρμοσε την εξωτερική του εμφάνιση στα απαιτούμενα; Άρα γε, θα εφαρμόσει και το λεγόμενο «ταξικό ψάλσιμο» ως νέα μόδα;
Κυριε Δεμελή, εάν είχατε προσληφθεί ως ιεροψάλτης στην παλιάΚοκκινιά λ.χ. (υπαρχουν κι εκεί Χριστιανοί ξέρετε, ίσως πιο «αυθεντικοί» των υπολοίπων), θα τολμούσατε να ανεβείτε στο αναλόγιο με τέτοια αμφίεση; Αν ναι, σας διαβεβαιώ για το αποτέλεσμα: Ντομάτες ωριμώτατες λαϊκής αντί του «άξιος» . Ή μήπως, εάν βρεθείτε προσκεκλημένος ορθοδόξου αναλογίου της αλλοδαπής, θα εμφανιστείτε με σανδάλια και αναβολάδιον; Άλλωστε πολλοί εκ των ορθοδόξων συνεργατών σας - ιερέων των Αθηνών αρκούνται στον λευκό «γιακά» μή αντέχοντας το πουκάμισσο.
Φίλες & φίλοι, καλώς ή κακώς, ο εκκλησιαστικός χώρος και δη ο ορθόδοξος, έχει τους δικούς του κανόνες και το δικό του τυπικό που απέχει παρασάγγας από αυτό της δυτικίζουσας εκκλησίας και της κλασσικής όπερας.
Όταν η ευχαριστήριος γονυκλισία γίνεται το «μέσο» και η στυλιστική εμφάνιση «αυτοσκοπός», τότε πράγματι μιλάμε για νέα τάξη ιεροψαλτών – οιωνό του πώς πια πολιτεύονται οι «εκκλησιαστικοί καριερίστες» σήμερα.
Ένα είναι σίγουρο, πως «επηρμένοι νεαροί» τινά, στηρίζονται σε ευκαιριακές πλάτες «ταπεινωδώς αθλιοτάτων» – κατά τους ιδίους, «καριεριστών πατέρων» - κατά τους λοιπούς, σοβαρή ένδειξη της σαπίλας και της παρακμής της ελλαδικής εκκλησίας.
Αφού ξεκαθαρίσω εκ των προτέρων πως δεν πρόκειται για ανθρωποφαγία να δώσω τα εκ βαθέων συγχαρητήριά μου επί τη αναλήψη των νέων του καθηκόντων, στον νεό Α/ψάλτη του Αγ. Διονυσίου Αρεοπαγίτου κ. Γιώργο Δεμελή.
Δεν μπορώ όμως να παραβλέψω τον τρόπο με τον οποίο ο ίδιος διαχειρίστηκε την επιτυχία του αυτή μέσω του διαδικτύου και κυρίως μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Μοιράζομαι λοιπόν αυτές τις λίγες σκέψεις μαζί σας γιατί, αν όντως επαληθευθούν, τότε μιλάμε για ... νέα ηθη και έθιμα στην εκκλησία.
Η περίπτωση του κ. Δεμελή θα ήταν μια από τις πολλές που συμβαίνουν κάθε τόσο στα αναλόγια της Εκκλησίας, αν ο ίδιος δεν την «προωθούσε» ως κάτι το μοναδικό, το ιδιαίτερο και χρήζων τόσης προβολής από τις ιστοσελίδες του χώρου. Τολμώ δε να προβληματισθώ από πού ορμώμενος και σε ποιες «πλάτες» στηριζόμενος θέλησε να προκαλέσει τον ιεροψαλτικό χώρο με δημόσιες αναρτήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, ασπασμού και «ταπείνωσης life style» εμπρός της εικόνας του Πολιούχο των Αθηνών. Κι ακόμα ακόμα εαν οποιοσδήποτε είχε απαθανατίσει την «ιδιαίτερη» στιγμή του ασπασμού της Εικόνος, αυτή η φωτογραφία δεν θα έπρεπε να έχει χρησιμοποιηθεί από τον ίδιο ως «promo».
Συνειρμικά δε, δεν θα μπορούσα να παραβλέψω την στυλιστική του εμφάνιση στο αναλόγιο. Με σκηνοθετικό στήσιμο «πάμε πλανο» και έμφαση «οίκου Παγώνη» (κατα τα γραφόμενά του στο facebook), λανσάρει νέα πολιτική εκκλησιαστικής καριέρας. Μήπως επηρεασμένος από το κοινώς ονομαζόμενο high class Κολωνάκι προσήρμοσε την εξωτερική του εμφάνιση στα απαιτούμενα; Άρα γε, θα εφαρμόσει και το λεγόμενο «ταξικό ψάλσιμο» ως νέα μόδα;
Κυριε Δεμελή, εάν είχατε προσληφθεί ως ιεροψάλτης στην παλιάΚοκκινιά λ.χ. (υπαρχουν κι εκεί Χριστιανοί ξέρετε, ίσως πιο «αυθεντικοί» των υπολοίπων), θα τολμούσατε να ανεβείτε στο αναλόγιο με τέτοια αμφίεση; Αν ναι, σας διαβεβαιώ για το αποτέλεσμα: Ντομάτες ωριμώτατες λαϊκής αντί του «άξιος» . Ή μήπως, εάν βρεθείτε προσκεκλημένος ορθοδόξου αναλογίου της αλλοδαπής, θα εμφανιστείτε με σανδάλια και αναβολάδιον; Άλλωστε πολλοί εκ των ορθοδόξων συνεργατών σας - ιερέων των Αθηνών αρκούνται στον λευκό «γιακά» μή αντέχοντας το πουκάμισσο.
Φίλες & φίλοι, καλώς ή κακώς, ο εκκλησιαστικός χώρος και δη ο ορθόδοξος, έχει τους δικούς του κανόνες και το δικό του τυπικό που απέχει παρασάγγας από αυτό της δυτικίζουσας εκκλησίας και της κλασσικής όπερας.
Όταν η ευχαριστήριος γονυκλισία γίνεται το «μέσο» και η στυλιστική εμφάνιση «αυτοσκοπός», τότε πράγματι μιλάμε για νέα τάξη ιεροψαλτών – οιωνό του πώς πια πολιτεύονται οι «εκκλησιαστικοί καριερίστες» σήμερα.
Ένα είναι σίγουρο, πως «επηρμένοι νεαροί» τινά, στηρίζονται σε ευκαιριακές πλάτες «ταπεινωδώς αθλιοτάτων» – κατά τους ιδίους, «καριεριστών πατέρων» - κατά τους λοιπούς, σοβαρή ένδειξη της σαπίλας και της παρακμής της ελλαδικής εκκλησίας.