Δ. Ζαγκανᾶ, "Ε. Βιγγόπουλος, Ἄρχων Λαμπαδάριος τῆς ΜΧΕ" (βιβλιοπαρουσίαση, Ἀθήνα 10/12/2012)

tb---

τσοπάνης
Όντως, θα συμφωνήσω με τον tb.
Ήμουν και εγώ στην εκδήλωση και παρατηρώ ομοίως.

Κάποιες απορίες-ασάφιες ήταν εμφανείς και πιστεύω ότι θα ξεπεραστούν με διευκρινίσεις ισως και εδώ μέσα στο φόρουμ αυτό.

Εν αναμονή λοιπόν...

Παίδες όταν δεν σας γνωρίζουμε, να έρχεστε κοντά να μας ενημερώνετε περί της παρουσία σας. Δεν είναι ντροπή, αλλά χαρά να γνωριζόμαστε και να ανταλάσοουμε απόψεις.

Βέβαια κάποιοι δεν βάλανε γλώσσα, όλη την ώρα μπουρου μπουρου και σχολιασμό ..... (ονόματα δεν λέμε, αλλά ο ένας παίζει κιθάρα και ο άλλος είναι μακρυμάλλης):cool::cool:
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
..... (ονόματα δεν λέμε, αλλά ο ένας παίζει κιθάρα και ο άλλος είναι μακρυμάλλης):cool::cool:

Έπαιζε κιθάρα.

Τώρα μόνο περιστασιακά.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Μπορεί να μη βολεύεται να ξύνει τη πλάτη με το αριστερό.
 

tb---

τσοπάνης
Να ενημερώσουμε ότι η εκδήλωση καλήφθηκε οπτικο-ακουστικά , οπότε ίσως ακολουθήσει κάποιο βίντεο ή και dvd, αναλόγως τας απόψεις των υπευθύνων της εκδήλωσης.

Υ.Γ : Υπάρχει και φωτορεπορτάζ από φορουμιστές, αλλά μάλλον θα ρετουσάρουν τις φωτογραφίες γιατί σαν να έχουν παχύνει κάποιοι :cool:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Πολύς ο κόσμος στην εκδήλωση. Εκλεκτοί οι ομιλήσαντες. Απορίες αρκετές, οπότε ας αναμένουμε την συνέχεια.
Ε, εδώ είναι ο συγγραφέας, ρωτήστε τον ό,τι θέλετε! Εμένα προσωπικά μου έκανε εντύπωση που για την πατρότητα των πατριαρχικών λειτουργικών οι δύο υποψηφιότητες ήταν του Βιγγόπουλου και του Ναυπλιώτη και δεν έγινε καθόλου μνεία στο όνομα του Μάρκου Βασιλείου, που γνωρίζαμε τουλάχιστον για το Άξιόν εστι (δεν ξέρω αν λέω κάτι ανακριβές, δεν τα κατέχω και πολύ αυτά τα θέματα).
Προσωπικά θα φέρω ένα λαούτο στεριανό και έναν τζουρά, αφού κατέχουμε μόνον το εναρμόνιον γένος. Αναμένω όμως και τα σωστά όργανα = ούτι, σαζ κτλ .... κανονήστε :cool::cool:
Εσύ όλο υποσχέσεις είσαι: "να βρεθούμε, να βρεθούμε, να φέρουμε και όργανα", αλλά ούτε όργανα έφερες, ούτε στη μάσα ήρθες μετά, όπως θα αποδειχθεί πάραυτα... Εγώ έφερα όργανο, αλλά είδα ότι δεν "τράβαγε" το κλίμα κι έτσι έμεινε στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου.
Υ.Γ : Υπάρχει και φωτορεπορτάζ από φορουμιστές, αλλά μάλλον θα ρετουσάρουν τις φωτογραφίες γιατί σαν να έχουν παχύνει κάποιοι :cool:
Όντως. Στη συνημμένη φωτογραφία η απόδειξη της συνάντησης μελών του forum (συγγνώμη για την κακή ποιότητα της φωτογραφίας από το κινητό, κουνήθηκε την ώρα που την τράβηξα και δεν το πήρα χαμπάρι) : αρχίζοντας εξ αριστερών, δύο άγνωστοι στους πολλούς και ακολούθως Βαγγέλης Σολδάτος, Παναγιώτης Τζανάκος, όρθιος ο Δημήτρης Ζαγκανάς, στο κέντρο ο Νικόλαος Γιάννου και στη συνέχεια μετά απ' αυτόν εκ δεξιών οι Βαγγέλης Σφακιανάκης, Χάρης Συμεωνίδης, Γιάννης Μπουλμπουτζής και Δημήτρης Σκρέκας (κουνήθηκε και δεν φαίνεται καλά).
 

Attachments

  • CAM00019a.jpg
    CAM00019a.jpg
    217.1 KB · Views: 129

tb---

τσοπάνης
...
Εσύ όλο υποσχέσεις είσαι: "να βρεθούμε, να βρεθούμε, να φέρουμε και όργανα", αλλά ούτε όργανα έφερες, ούτε στη μάσα ήρθες μετά, όπως θα αποδειχθεί πάραυτα... Εγώ έφερα όργανο, αλλά είδα ότι δεν "τράβαγε" το κλίμα κι έτσι έμεινε στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου.
Όντως. Στη συνημμένη φωτογραφία η απόδειξη της συνάντησης μελών του forum (συγγνώμη για την κακή ποιότητα της φωτογραφίας από το κινητό, κουνήθηκε την ώρα που την τράβηξα και δεν το πήρα χαμπάρι) : αρχίζοντας εξ αριστερών, δύο άγνωστοι στους πολλούς και ακολούθως Βαγγέλης Σολδάτος, Παναγιώτης Τζανάκος, όρθιος ο Δημήτρης Ζαγκανάς, στο κέντρο ο Νικόλαος Γιάννου και στη συνέχεια μετά απ' αυτόν εκ δεξιών οι Βαγγέλης Σφακιανάκης, Χάρης Συμεωνίδης, Γιάννης Μπουλμπουτζής και Δημήτρης Σκρέκας (κουνήθηκε και δεν φαίνεται καλά).

Μάλλον έχει ανέβει η μυωπία ή κάτι άλλο γίνεται. Τα όργανα ήταν στην θέση τους.
Τα περί μάσας τα αφήνω και δεν τα σχολιάζω καθόλου. Από κοντά για να μήν γίνονται παρεξηγήσεις ~
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Μάλλον έχει ανέβει η μυωπία ή κάτι άλλο γίνεται. Τα όργανα ήταν στην θέση τους.
Κάτι άλλο γίνεται: υπέθεσα ότι η θέση τους να ήταν είτε στην... πλάτη σου είτε στο αυτοκίνητό σου. Το πρώτο δεν το είδα, το δεύτερο δεν θα μπορούσα να το δω...
Τα περί μάσας τα αφήνω και δεν τα σχολιάζω καθόλου.
Καλύτερα, δίκιο έχεις, αφού ούτε κι εγώ ανέφερα τι είδους "μάσα" ήταν, οπότε ας αφεθεί καλύτερα ασχολίαστον! :p

ΚΟΥΙΖ: Ποιο γνωστό μέλος του Ψαλτολογίου, περνώντας μετά το πέρας της εκδήλωσης έξω από τον Άγιο Δημήτριο Αμπελοκήπων, ρώτησε: "Ποια είναι αυτή η εκκλησία;"!!!:eek::eek::eek:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
...αρχίζοντας εξ αριστερών, δύο άγνωστοι στους πολλούς και ακολούθως Βαγγέλης Σολδάτος, Παναγιώτης Τζανάκος, όρθιος ο Δημήτρης Ζαγκανάς, στο κέντρο ο Νικόλαος Γιάννου και στη συνέχεια μετά απ' αυτόν εκ δεξιών οι Βαγγέλης Σφακιανάκης, Χάρης Συμεωνίδης, Γιάννης Μπουλμπουτζής και Δημήτρης Σκρέκας (κουνήθηκε και δεν φαίνεται καλά).
Να αναφέρουμε εδώ και μερικές από τις παρουσίες στην εκδήλωση: εκτός του Δημοσθένη Παϊκόπουλου, που διηύθυνε το χορό, οι κ.κ. Κων/νος Μαφίδης, Δημήτριος Νεραντζής, Γιάννης Χρήστου, Κώστας Μπουσδέκης, Ανδρέας Χρόνης, Αλέξανδρος Κατσαρός, π. Θωμάς Χρυσικός, π. Δημήτριος Νίκου, Θεολόγος Ερσωτέλος, Φώτιος Γιαννακάκης, Φραγκίσκος Μανιάτης κ.ά.
 
Last edited:
P

PANROUST

Guest
Να αναφέρουμε εδώ και μερικές από τις παρουσίες στην εκδήλωση: εκτός του Δημοσθένη Παϊκόπουλου, που διηύθυνε το χορό, οι κ.κ. Κων/νος Μαφίδης, Δημήτριος Νεραντζής, Γιάννης Χρήστου, Κώστας Μπουσδέκης, Ανδρέας Χρόνης, Αλέξανδρος Κατσαρός, π. Θωμάς Χρυσικός, π. Δημήτριος Νίκου, Θεολόγος Ερσωτέλος, Φώτιος Γιαννακάκης, Φραγκίσκος Μανιάτης κ.ά.
ακόμα ήταν οι κ.κ. Νίκος Μάννης,Αθανάσιος Παϊβανάς...και κάποιες λίγες φωτογραφίες και ένα μικρό βιντεάκι από το pasier gr...
http://pasier.gr/parousiasi10122012.htm
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Το βιβλίο έχει πολλά ιστορικά στοιχεία για τον Βιγγόπουλο και την εποχή του. Το μουσικό παράρτημα περιέχει μεγάλη ποικιλία χερουβικών και κοινωνικών αλλά και λειτουργικών δοσμένα με σεβασμό τόσο στον μελοποιό Βιγγόπουλο όσο και στον αναγνώστη. Μαζί με την παρουσίαση στην αίθουσα Κωνσταντινουπολιτών μας βοήθησε να ταξιδέψουμε στην εποχή εκείνη όσο πιο αληθινά γίνεται!
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στον Δημήτρη Ζαγγανά και στην οικογένεια Βιγγοπούλου
 
Το βιβλίο είναι από τα καλύτερα μουσικά βιβλία που έχω πιάσει στα χέρια μου.
Ο αγαπητός Δημήτρης Ζαγκανάς έκανε εξαιρετική δουλειά, που μόνο όποιος δει το βιβλίο θα καταλάβει, γιατί όντως δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν την έκδοση. Πιστεύω πως η κ. Βασιλική Βιγγοπούλου, η οποία διέσωσε το έργο του αειμνήστου πατρός της, δεν θα μπορούσε να βρει καταλληλότερο άνθρωπο για να εμπιστευθεί την έκδοσή του. Καταλυτική και η συμβολή του έτερου Δημητρίου (Σκρέκα) στο όμορφο από κάθε πλευρά αποτέλεσμα.
Και εις άλλα με υγεία!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Κατά την γνώμη μου εργασίες οι οποίες ιχνηλατούν την παράδοση ξεκινώντας με βάση το τελευταίο παραδιδόμενο που είναι στο παρόν ή το πρόσφατο παρελθόν ξεκαθαρίζουν το τοπίο για την και πιο προς τα πίσω έρευνα. Τέτοια είναι και η εργασία του Δημήτρη. Αντιθέτως αγνοώντας το παρόν και πηγαίνοντας κατευθείαν στο παρελθόν πέφτουμε σε σφάλματα και λάθος ερμηνείες... Το παρόν της μουσικής παράδοσης είναι ο καθρέφτης του παρελθόντος και αν το μελετήσουμε προσεκτικά θα κατανοήσουμε και τα μυστικά της παλαιάς μουσικής πιο σωστά.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Πάντως από μια πρώτη ματιά που έριξα σε κάποια χερουβικά και λειτουργικά του Βιγγόπουλου, δεν είδα κάτι το εξαιρετικό. Δεν ξέρω αν είμαι ο μόνος... Νομίζω ότι περισσότερο ενδιαφέρον θα έχουν οι καταγραφές του παρά οι συνθέσεις του. Θα με ενδιέφερε για παράδειγμα το Αναστασιματάριο "ως ψάλλεται εν τω Πατριαρχείω", για να βλέπαμε τι έψαλλε ο Ιάκωβος τότε (προφανώς ούτε Πέτρο ούτε Ιωάννη, τουλάχιστον κατά γράμμα...). Υπάρχει περίπτωση το έργο αυτό να δει κάποτε το φως της δημοσιότητας, Δημήτρη (Ζαγκανά);
 
Πάντως από μια πρώτη ματιά που έριξα σε κάποια χερουβικά και λειτουργικά του Βιγγόπουλου, δεν είδα κάτι το εξαιρετικό. Δεν ξέρω αν είμαι ο μόνος... Νομίζω ότι περισσότερο ενδιαφέρον θα έχουν οι καταγραφές του παρά οι συνθέσεις του. Θα με ενδιέφερε για παράδειγμα το Αναστασιματάριο "ως ψάλλεται εν τω Πατριαρχείω", για να βλέπαμε τι έψαλλε ο Ιάκωβος τότε (προφανώς ούτε Πέτρο ούτε Ιωάννη, τουλάχιστον κατά γράμμα...). Υπάρχει περίπτωση το έργο αυτό να δει κάποτε το φως της δημοσιότητας, Δημήτρη (Ζαγκανά);

Νίκο μου καλησπέρα,
διάβασε και τα κοινωνικά τα <<Αινείτε τον Κύριον..>> π.χ. και θα δεις ότι θα αλλάξεις τις απόψεις σου,
άλλωστε μην ξεχνάς ότι ήταν Λαμπαδάριος ο άνθρωπος.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Υ.Γ : Υπάρχει και φωτορεπορτάζ από φορουμιστές, αλλά μάλλον θα ρετουσάρουν τις φωτογραφίες γιατί σαν να έχουν παχύνει κάποιοι :cool:

Επειδή χρειάστηκα αρκετές μέρες να κάνω το ρετουσάρισμα, ανεβάζω επειτέλους κάποιες φωτογραφίες που πήρα με το ίφωνο στην εκδήλωση.

ΥΓ. Όπως μπορείτε να δείτε λέπτυνα τον Σφακιανάκη και τον tb που είναι αρκετά παχύτεροι, ενώ πάχυνα τον Σολδάτο που είναι πετσί και κόκκαλο. :p
 

Attachments

  • IMG_0365.JPG
    IMG_0365.JPG
    942.7 KB · Views: 67
  • Sfakattack&Soldo.JPG
    Sfakattack&Soldo.JPG
    1.2 MB · Views: 42
  • tb&akalp&ybulbu&mama.JPG
    tb&akalp&ybulbu&mama.JPG
    1.3 MB · Views: 43
  • yann_x2_tzan.JPG
    yann_x2_tzan.JPG
    1.4 MB · Views: 65
  • akalp_ybulbu_mamacrazy.JPG
    akalp_ybulbu_mamacrazy.JPG
    1.2 MB · Views: 50
  • IMG_0376.JPG
    IMG_0376.JPG
    598.1 KB · Views: 40
  • skrekas.JPG
    skrekas.JPG
    1.2 MB · Views: 53
  • IMG_0382.JPG
    IMG_0382.JPG
    832.7 KB · Views: 42

tb---

τσοπάνης
Επειδή χρειάστηκα αρκετές μέρες να κάνω το ρετουσάρισμα, ανεβάζω επειτέλους κάποιες φωτογραφίες που πήρα με το ίφωνο στην εκδήλωση.

ΥΓ. Όπως μπορείτε να δείτε λέπτυνα τον Σφακιανάκη και τον tb που είναι αρκετά παχύτεροι, ενώ πάχυνα τον Σολδάτο που είναι πετσί και κόκκαλο. :p

...κάνε και καμια προσθετική μαλλιού, γεράσαμε ~:cool::cool:

...το γυαλισμένο μάτι του κ Μαμάη είναι εμφανές .....
 
Last edited:

pasapoyn

Παναγιώτης Σαπουντζής
Από σχετικό άρθρο του amen.gr.

Τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 6:30 μ.μ. πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία της οικογένειας Βιγγοπούλου, στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ένωσης Κων/πολιτών στους Αμπελοκήπους (Αθήνα) εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου του Δημητρίου Ζαγκανά «Ευστάθιος Βιγγόπουλος, Άρχων Λαμπαδάριος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας. Εισαγωγή – Μουσικές συνθέσεις, Αθήνα 2012» (512 σελίδες).

Την Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. κ. Βαρθολομαίο εκπροσώπησε ο μουσικολογιώτατος πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου π. Σεραφείμ Φαράσογλου, ενώ τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. κ. Ιερώνυμο τον Β΄ ο πρωθιερεύς του Καθεδρικού Ναού Αθηνών π. Δημήτριος Νίκου. Το παρόν έδωσαν ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιεροψαλτών κ. Θεολόγος Ερσωτέλος και η χορωδία του εν Αθήναις Συλλόγου Μουσικοφίλων Κων/πόλεως υπό τη διεύθυνση του τ. Β΄ Δομεστίκου της Μ.Χ.Ε. κυρ-Δημοσθένους Παϊκοπούλου. Στην εκδήλωση παρέστησαν ο μουσικώτατος π. Θωμάς Χρυσικός, οφφικιάλιοι της Μ.Χ.Ε., διακεκριμένοι πρωτοψάλτες, γνωστοί χοράρχες, μουσικολόγοι, μουσικόφιλοι από τη Ρουμανία, εραστές της Πατριαρχικής ψαλτικής παραδόσεως και πλήθος ενδιαφερομένων.

Την εκδήλωση (Α΄ μέρος) προλόγισε και συντόνισε ο Δημοσθένης Φιστουρής, υποψήφιος δρ μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Χαιρετισμό απηύθυναν οι Σταμάτιος-Νικόλαος Κίσσας, πρόεδρος του εν Αθήναις Σ.Μ.ΚΩΝ., και Αδαμάντιος Ανεστίδης, πρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης της καθ’ημάς Ανατολής. Για τον ρόλο και τη θέση του Άρχοντος Λαμπαδαρίου της Μ.Χ.Ε. γενικά και του Ε. Βιγγοπούλου ειδικά μίλησε με γλαφυρό τρόπο ο π. Σεραφείμ Φαράσογλου, εκπρόσωπος της Α.Θ.Π., υπογραμμίζοντας τη σημασία της έκδοσης για τη διάσωση και ανάδειξη της ψαλτικής παραδόσεως του πανσέπτου Πατριαρχικού ναού. Το βιβλίο παρουσίασε εύγλωττα ο Δημήτριος Σκρέκας, δρ βυζαντινής φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και υπεύθυνος ελληνικών χειρογράφων της Βρετανικής Βιβλιοθήκης, ο οποίος επισήμανε το διμερές του έργου (Εισαγωγή – Μουσικές συνθέσεις) και το αυτοτελές εκάστου μέρους, αναγνώρισε την επιστημονική αρτιότητα της εισαγωγικής μελέτης, τόνισε την ορθότητα του τρόπου εκδόσεως και τη μουσική αξία των μουσικών κειμένων, καταφάσκοντας στην αισθητική ποιότητα του όλου εγχειρήματος. Στο πρόσωπο, τη φωνή και την ψαλτική τέχνη του αειμνήστου Λαμπαδαρίου Ε. Βιγγοπούλου († 1938) αναφέρθηκε με αντικειμενικό τρόπο ο μαθητής του Σταμάτιος Παπαμανωλάκης, ιεροψάλτης εκ Κων/πόλεως και βαθύς γνώστης της Πατριαρχικής παραδόσεως του 20ού αιώνα. Αντιφώνησε ο συγγραφέας Δημήτριος Ζαγκανάς, υποψήφιος δρ του Πανεπιστημίου της Σορβόννης, ο οποίος, αφού ευχαρίστησε θερμά τους ομιλητές και τους συντελεστές της έκδοσης, αναφέρθηκε στον σκοπό και τη φιλοσοφία του πονήματος, στις δυσκολίες και τις ατέλειες του εγχειρήματος καθώς και στα νέα στοιχεία που διαρκώς προκύπτουν.

Επακολούθησε η εκτέλεση επιλεγμένων ύμνων του Ε. Βιγγοπούλου (Β΄ μέρος), τους οποίους προλόγισε ο συγγραφέας. Ο κανονάρχης και μαθητής του Κων/νος Μαφίδης, αειθαλής Κων/πολίτης πρωτοψάλτης, παραλλάγισε ανέκδοτο Γύμνασμα εκ του φθόγγου Νη από το αρχείο του. Ο τ. Β΄ Δομέστικος της Μ.Χ.Ε. κυρ-Δημοσθένης Παϊκόπουλος ερμήνευσε υποβλητικά το Κοινωνικόν της Μεταμορφώσεως σε πλ. δ΄. Ο εγγονός του αειμνήστου Λαμπαδαρίου Ευστάθιος Ανάτς απέδωσε συγκινημένος το δοξαστικό των αποστίχων του εσπερινού του αγ. Ευσταθίου σε πλ. β΄ «Αδαμάντινε την ψυχήν». Η χορωδία του εν Αθήναις Σ.Μ.ΚΩΝ. υπό τη διεύθυνση του Άρχοντος κυρ-Δημοσθένους Παϊκοπούλου έκλεισε την εκδήλωση με το «Σέ υμνούμεν» και «Άξιόν εστι» τα Πατριαρχικά, ταξιδεύοντας νοερά τους ακροατές στο ιστορικό Φανάρι τη δεκαετία του 1930.

Διατίθεται σε όλα τα θρησκευτικά βιβλιοπωλεία σε Ελλάδα και Κύπρο ενώ η κεντρική του διάθεση γίνεται από το βιβλιοπωλείο «Νεκτάριος Παναγόπουλος». .

Η εν λόγω έκδοση αποτελεί καρπό τετράχρονης μελέτης και ενασχόλησης με το πρόσωπο, τη δράση και το μουσικό έργο του Ευσταθίου Βιγγοπούλου (1880-1938), Άρχοντος Λαμπαδαρίου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας. Εκτός από γλυκύφθογγος ιεροψάλτης, ο Ε. Βιγγόπουλος διαζωγραφείται ως ακάματος διδάσκαλος της Βυζαντινής Μουσικής, ως πρωτοπόρος συνδικαλιστής, ως σθεναρός υπέρμαχος της πατροπαράδοτης εκκλησιαστικής μουσικής, ως διακεκριμένος Πατριαρχικός υπάλληλος και ως επιτυχημένος μελοποιός. Με τη δημοσίευση του σημαντικότερου μέρους των διασωθέντων συνθέσεών του –Χερουβικών, Λειτουργικών, και κυρίως Κοινωνικών– αναδεικνύεται ταυτόχρονα η κλασικότητα και το σφρίγος της Πατριαρχικής ψαλτικής παράδοσης των αρχών του 20ού αιώνα, αλλά και φωτίζεται ένας πολύτιμος κρίκος στην αλυσίδα των Λαμπαδαρίων της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας.

http://www.amen.gr/article11609
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Νίκο μου καλησπέρα,
διάβασε και τα κοινωνικά τα <<Αινείτε τον Κύριον..>> π.χ. και θα δεις ότι θα αλλάξεις τις απόψεις σου,
άλλωστε μην ξεχνάς ότι ήταν Λαμπαδάριος ο άνθρωπος.
Φίλε Βαγγέλη είχες δίκιο: ενώ στα λειτουργικά και τα Άξιόν εστι έψαχνα με το τουφέκι και δεν βρήκα ούτε ένα που να με ικανοποιεί, αντιθέτως στα κοινωνικά πήρα στην τύχη ένα του τρίτου ήχου (το πρώτο από τα δύο) και είναι καταπληκτικό! Μου φάνηκε σα να συνδυάζει τα κλασσικά μεγάλα κοινωνικά με τη νεώτερη παράδοση (που, εδώ που τα λέμε, το είχε παρακάνει με τη μικρή διάρκεια των κοινωνικών και τις εντελώς απλές γραμμές...). Δεν θα έλεγα ότι είναι και τεράστια, καμία σχέση όμως και με τα μικρά και τετριμμένα κοινωνικά των νεωτέρων βιβλίων. Η έκτασή τους είναι ικανοποιητικότατη! Οπότε φαντάζομαι το ίδιο θα ισχύει και για τα υπόλοιπα. Must για λαμπαδάριους λοιπόν το νέο βιβλίο!
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Από σχετικό άρθρο του amen.gr
«Στο πρόσωπο, τη φωνή και την ψαλτική τέχνη του αειμνήστου Λαμπαδαρίου Ε. Βιγγοπούλου († 1938) αναφέρθηκε με αντικειμενικό τρόπο ο μαθητής του Σταμάτιος Παπαμανωλάκης, ιεροψάλτης εκ Κων/πόλεως και βαθύς γνώστης της Πατριαρχικής παραδόσεως του 20ού αιώνα.»
Συνημμένως, το κείμενο που ανέγνωσε ο κ. Σταμάτης Παπαμανωλάκης.
 

Attachments

  • 2012-12-10_PeriViggopoulouEkdilwsis_Logos_StPapamanwlaki.pdf
    728.1 KB · Views: 89
Top