Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα προς τιμήν του Άρχοντος Πρωτοψάλτου Λυκούργου Αγγελόπουλου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Μουσικών Σπου

Status
Not open for further replies.
Συγχαρητήρια πολλά στον Άρχοντα Λυκούργο Αγγελόπουλο.
Καλή Μ.Εβδομάδα Δάσκαλε κ ο Θεός να σου χαρίζει
υγεία κ δύναμη να προσφέρεις στην επιστήμη της Β.Μουσικής.

Ο αξιότιμος κ.Αγγελόπουλος υπήρξε Χοράρχης, Δάσκαλος και ερμηνευτής της Ψαλτική τέχνης, ο οποίος ψάλλει όντως "επιστημόνως" κατα τον όρο του Χρυσάνθου, παρα τις ενστάσεις που οι περισσότεροι απο εμάς έχουμε κυρίως στο θέμα της ερμηνείας. Επιστήμονας όμως με την στενή έννοια της λέξης δεν μπορούμε να ισχυριστούμε οτι υπήρξε ποτέ,οπότε κ. Κουρή έχω την αίσθηση οτι κάνετε κατάχρηση στην ευχή σας προς τον τιμόμενο ευχόμενος να προσφέρει στην "επιστήμη της Βυζαντινής μουσικής". Θα ταίριαζε κατα την γνώμη μου περισσότερο η φράση "στην τέχνη της Βυζαντινής μουσικής" αφού την διακονία της εν λόγω επιστήμης την έχουν επομισθεί άλλα πρόσωπα
Με εκτίμηση
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Έχουν αναρτηθεί στο youtube πάρα πολλά βίντεο από τη συγκεκριμένη εκδήλωση όπως είδα στο κανάλι troposhalaris. Πολλές ευχαριστίες ανήκουν σε αυτόν ή αυτούς που έκαναν την βιντεοσκόπηση και μετά ανάρτησαν ένα προς ένα όλα αυτά τα βίντεο για μας.

Υπάρχει μια playlist:

Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα προς τιμήν του Άρχοντος Πρωτοψάλτη Λυκούργου Αγγελόπουλου εις το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Πατώντας στον παραπάνω σύνδεσμο αρχίζουν να παίζουν με τη σειρά ένα ένα τα βίντεο με τους αξιόλογους ομιλητές της εκδήλωσης, συνολικά δεκατρία βίντεο και διάρκειας πάνω από τέσσερις ώρες!
Υπάρχει ασφαλώς και η δυνατότητα για την ξεχωριστή παρουσίαση αυτών των οπτικοακουστικών αρχείων.
Εδώ παρουσιάζεται ένα βίντεο στο οποίο ομιλητής είναι ο άρχοντας Λ. Αγγελόπουλος, συνολικής διάρκειας περίπου μισής ώρας και άλλο ένα στο οποίο ομιλητής είναι το σεβαστό μέλος αυτής εδώ της κοινότητας ο κύριος Ε. Γιαννόπουλος.




 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ο αξιότιμος κ.Αγγελόπουλος υπήρξε Χοράρχης, Δάσκαλος και ερμηνευτής της Ψαλτική τέχνης, ο οποίος ψάλλει όντως "επιστημόνως" κατα τον όρο του Χρυσάνθου, παρα τις ενστάσεις που οι περισσότεροι απο εμάς έχουμε κυρίως στο θέμα της ερμηνείας. Επιστήμονας όμως με την στενή έννοια της λέξης δεν μπορούμε να ισχυριστούμε οτι υπήρξε ποτέ,οπότε κ. Κουρή έχω την αίσθηση οτι κάνετε κατάχρηση στην ευχή σας προς τον τιμόμενο ευχόμενος να προσφέρει στην "επιστήμη της Βυζαντινής μουσικής". Θα ταίριαζε κατα την γνώμη μου περισσότερο η φράση "στην τέχνη της Βυζαντινής μουσικής" αφού την διακονία της εν λόγω επιστήμης την έχουν επομισθεί άλλα πρόσωπα
Με εκτίμηση

Χριστός Ανέστη κ.Ιωαννίδη,
τα οπτικοακουστικά αποσπάσματα




απαντούν στα ερωτηματικά
σας κ τις αμφιβολίες σας για την τεράστια προσφορά του
Άρχοντος Λυκούργου Αγγελόπουλου στην επιστήμη της
Βυζαντινής Μουσικής. Μελέτη-έρευνα-τεκμηρίωση-καταγραφή κ
τέλος ανακοίνωση στην επιστημονική παγκόσμια κοινότητα όπου
τίθεται σε κρίση το απόσταγμα της προσπάθειας.
Χαίρεται εν Κυρίω.
 
S

Sotres

Guest
Χριστός Ανέστη κ.Ιωαννίδη,
τα οπτικοακουστικά αποσπάσματα





απαντούν στα ερωτηματικά
σας κ τις αμφιβολίες σας για την τεράστια προσφορά του
Άρχοντος Λυκούργου Αγγελόπουλου στην επιστήμη της
Βυζαντινής Μουσικής. Μελέτη-έρευνα-τεκμηρίωση-καταγραφή κ
τέλος ανακοίνωση στην επιστημονική παγκόσμια κοινότητα όπου
τίθεται σε κρίση το απόσταγμα της προσπάθειας.
Χαίρεται εν Κυρίω.
Αγαπητέ Παύλε Χριστός Ανέστη!!!
ο κ. Ιωαννίδης γράφει ως φιλόλογος και αδικεί τον Άρχοντα. Έχω μιλήσει δυο τρεις φορές μαζί του και οφείλω να ομολογήσω ότι με εξέπληξε το μήνυμά του. Βέβαια δεν ξέρουμε πως ορίζει ο ίδιος την έννοια του επιστήμονα. Πάντως, έχω γνωρίσει πολλούς επιστήμονες με μικρό αλλά σημαντικό συγγραφικό έργο. Ίσως θα έπρεπε να είμαστε πιο προσεκτικοί όταν γράφουμε για τόσο σημαντικές προσωπικότητες.
Άλλο το διδάσκω την ψαλτική σε κάποιο μαθητή με το στυλ : άκου και πες και άλλο: άκου σου αναλύω σου τεκμηριώνω μέσα από πηγές και σε εξετάζω εάν τα μαθες καλά. Το ένα είναι τέχνη, το άλλο τέχνη και επιστήμη.
Τελειώνοντας, καταθέτω και μία προσωπική μου άποψη: η επιστήμη δεν είναι ζαχαροπλαστική!!! Κοίτα έφτιαξα 15000 κουλούρια...δεν κοιτάμε ποσότητα αλλά ποιότητα...ξέρω και εγώ κ. Ιωαννίδη προσωπικότες με 7 και 8 μονογραφίες, οι οποίες επαναλαμβάνουν τα της πρώτης δουλειάς τους ή είναι κενές από καινά στοιχεία... Αλλιώς κρίνει η επιστήμη της φιλολογίας και αλλιώς της μουσικής. Διαφορετικά, ο Καρβέλας ξεπέρασε τον Γιάννη Χρήστου, επειδή έγραψε περισσότερα...
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
....
σας κ τις αμφιβολίες σας για την τεράστια προσφορά του
Άρχοντος Λυκούργου Αγγελόπουλου στην επιστήμη της
Βυζαντινής Μουσικής. Μελέτη-έρευνα-τεκμηρίωση-καταγραφή κ
τέλος

ανακοίνωση στην επιστημονική παγκόσμια κοινότητα όπου


τίθεται σε κρίση το απόσταγμα της προσπάθειας.
Χαίρεται εν Κυρίω.

Εύτυχῶς ποὺ ἔβαλες καὶ τὸ τελευταῖο ...

Γιὰ τοὺς γνῶστες τοῦ ἀποστάγματος ἄλλο τὸ .. πρωτοράκι ποὺ χαλάει στομάχι καὶ ... μεθάει τὸν ἐπίδοξο ... πότη, ἄλλο τὸ ρακὶ ποὺ ἔχει σιτέψει, γλυκόπιοτο κι εὐχάριστο ...

Μελέτη-ἔρευνα δέχομαι, ἡ τεκμηρίωση τῆς ψαλτικῆς του σηκώνει πολλὴ κουβέντα (βλέπε ἀνυπόφορες ἔλξεις). Κι ἄλλωστε νὰ μὴν ξεχνιόμαστε ἐξακολουθεῖ νὰ ὑπάρχει πάντα τὸ γνωστὸ ... ἀγκάθι

http://www.ec-patr.org/docdisplay.php?lang=gr&id=1480&tla=gr
 
S

Sotres

Guest
Εύτυχῶς ποὺ ἔβαλες καὶ τὸ τελευταῖο ...

Γιὰ τοὺς γνῶστες τοῦ ἀποστάγματος ἄλλο τὸ .. πρωτοράκι ποὺ χαλάει στομάχι καὶ ... μεθάει τὸν ἐπίδοξο ... πότη, ἄλλο τὸ ρακὶ ποὺ ἔχει σιτέψει, γλυκόπιοτο κι εὐχάριστο ...

Μελέτη-ἔρευνα δέχομαι, ἡ τεκμηρίωση τῆς ψαλτικῆς του σηκώνει πολλὴ κουβέντα (βλέπε ἀνυπόφορες ἔλξεις). Κι ἄλλωστε νὰ μὴν ξεχνιόμαστε ἐξακολουθεῖ νὰ ὑπάρχει πάντα τὸ γνωστὸ ... ἀγκάθι

http://www.ec-patr.org/docdisplay.php?lang=gr&id=1480&tla=gr
Χριστός Ανέστη!
στη σχετική εγκύκλιο δεν γίνεται λόγος για τα πορίσματα της Επιτροπής 1881-3 αλλά προτείνεται η εργασία των Τριών Δασκάλων και η πιστή εφαρμογή των θεωρητικών τους προτάσεων. Μήπως τελικά δεν θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν τα πορίσματα της Μουσικής Επιτροπής; Το λέω αυτό διότι το θεωρητικό της Επιτροπής, έκδοση 1888, ουσιαστικά διορθώνει διαστήματα των Τριών Δασκάλων και κάνει λόγο για τις έλξεις. Ίσως βγει κάποια διευκρίνιση στα περί της εγκυκλίου γραφομένων για να μας λύσει σχετικές απορίες. Επίσης, δεν αναφέρονται τα στοιχεία που παραποιείται η αλήθεια της Παραδόσεως. Νομίζω ότι κάτι τέτοιο θα μας βοηθούσε πολύ και δεν θα άφηνε κάποιες απορίες σχετικά με το τι είναι λάθος και τι σωστό. Κάθε πόνημα έχει τα πλεονεκτήματά του και τα μειονεκτήματά του. Πιστεύω ότι με το να διορθώσουν οι ειδικοί του Οικουμενικού Πατριαρχείου τα της μουσικής Παραδόσεως μας θα λυθεί κάθε παρεξήγηση και δεν θα έχουμε τις διαμάχες μας στον ιεροψαλτικό χώρο . Προσωπικά πιστεύω ότι θα ήταν πολύ ευεργετική η παρέμβαση με τις διορθώσεις των εσφαλμένων του Καρά. Όπως όλοι μας έτσι και ο Καράς δεν ήταν αλάνθαστος, αλλά δεν τα είπε και όλα λάθος...σε σημείο που να καταδικάζεται όλο του το έργο...
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Προσωπικά πιστεύω ότι θα ήταν πολύ ευεργετική η παρέμβαση με τις διορθώσεις των εσφαλμένων του Καρά. Όπως όλοι μας έτσι και ο Καράς δεν ήταν αλάνθαστος, αλλά δεν τα είπε και όλα λάθος...σε σημείο που να καταδικάζεται όλο του το έργο...
Εσείς λοιπόν, που θέλετε να λέγεστε επιστήμονας, μπορείτε να μας επισημάνετε κάποια από τα λάθη του; Γιατί δεν σας έχω δει να το κάνετε, παρά το ότι λέτε πως "θα ήταν ευεργετική μια τέτοια παρέμβαση"... Και όταν το κάνουμε εμείς, και μάλιστα σε περιπτώσεις που βγάζουν μάτι, όπως οι λανθασμένοι λόγοι στο μαλακό διάτονο (που δεν δίνουν πλήρες τετράχορδο 4/3), ή ο λανθασμένος συγκερασμός των λόγων στο μαλακό χρώμα (που δεν δίνει διαστήματα 7.5-16-6.5 ή, κατά Κωνσταντίνου, 8-16-6, αλλά 7-16-7), το μόνο που ακούμε -και μάλιστα από ανθρώπους που ούτε καν μπαίνουν στον κόπο να μελετήσουν αυτά που γράφουμε- είναι ότι "κάνε υπομονή, θα βγει ένα καινούργιο βιβλίο του Καρά με διαστήματα και θα μπει ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του" κι άλλα τέτοια φαιδρά... Εάν λοιπόν θέλετε να φανείτε αντικειμενικός και διαλακτικός, δεν αρκούν τα λόγια τύπου "ο Καράς δεν ήταν αλάνθαστος" και άλλες παρόμοιες γενικότητες, αλλά απαιτούνται πράξεις και συγκεκριμένες παραδοχές εκ μέρους σας για τα πολλά λάθη του Καρά, τις οποίες δεν έχετε κάνει ως τώρα.
 
S

Sotres

Guest
Εσείς λοιπόν, που θέλετε να λέγεστε επιστήμονας, μπορείτε να μας επισημάνετε κάποια από τα λάθη του; Γιατί δεν σας έχω δει να το κάνετε, παρά το ότι λέτε πως "θα ήταν ευεργετική μια τέτοια παρέμβαση"... Και όταν το κάνουμε εμείς, και μάλιστα σε περιπτώσεις που βγάζουν μάτι, όπως οι λανθασμένοι λόγοι στο μαλακό διάτονο (που δεν δίνουν πλήρες τετράχορδο 4/3), ή ο λανθασμένος συγκερασμός των λόγων στο μαλακό χρώμα (που δεν δίνει διαστήματα 7.5-16-6.5 ή, κατά Κωνσταντίνου, 8-16-6, αλλά 7-16-7), το μόνο που ακούμε -και μάλιστα από ανθρώπους που ούτε καν μπαίνουν στον κόπο να μελετήσουν αυτά που γράφουμε- είναι ότι "κάνε υπομονή, θα βγει ένα καινούργιο βιβλίο του Καρά με διαστήματα και θα μπει ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του" κι άλλα τέτοια φαιδρά... Εάν λοιπόν θέλετε να φανείτε αντικειμενικός και διαλακτικός, δεν αρκούν τα λόγια τύπου "ο Καράς δεν ήταν αλάνθαστος" και άλλες παρόμοιες γενικότητες, αλλά απαιτούνται πράξεις και συγκεκριμένες παραδοχές εκ μέρους σας για τα πολλά λάθη του Καρά, τις οποίες δεν έχετε κάνει ως τώρα.
Χριστός Ανέστη κ. Θεοτοκάτε!!!
και μόνο ο τρόπος που ξεκινήσατε την παρέμβασή σας, περί του επιστήμονα..., δεν μου επιτρέπει να συνεχίζω το διάλογο. Λυπάμαι αλλά το αρνητικό κλίμα που συνεχώς δημιουργείτε μέσα στο Ψαλτολόγιο δεν μου δημιουργεί καμία διάθεση για επικοινωνία. Εάν θέλετε έχει ανέβει στο διαδύκτιο η εισήγηση του καθηγητού π. Νεκταρίου Πάρη, σχετικά με το έργο του κ. Αγγελόπουλου. Τα λεγόμενά του με καλύπτουν πλήρως και, χωρίς παρεξήγηση, έχω την εντύπωση ότι την όλη εισήγηση επιβάλλεται να την παρακολουθήσετε με προσοχή. Σχετικά με το τι λόγια θα λέω και τα όσα αναφέρετε στο μήνυμα σας, θα σας πρότεινα να τα πείτε σε μαθητές σας και στα παιδιά σας. Ο τρόπος σας δηλώνει άκομψη δικηγορική τέχνη:D (Ευτυχώς στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις και όλοι λεγόμαστε μουσικοί, γιατροί, μηχανικοί και πνευματικοί....Επειδή κατά καιρούς τοποθετείστε με ειρωνικούς χαρακτηρισμούς του τύπου ο επιστήμων Δεσπότης, σας προτείνω με το πτυχίο της Νομικής που έχετε, να δώσετε κατατακτήριες σε ένα τμήμα μουσικών σπουδών για να σας φύγει και το κόμπλεξ. Με αγάπη σας το λέω.... )
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Χριστός Ανέστη κ. Θεοτοκάτε!!!
Αληθώς ο Κύριος.
και μόνο ο τρόπος που ξεκινήσατε την παρέμβασή σας, περί του επιστήμονα..., δεν μου επιτρέπει να συνεχίζω το διάλογο. Λυπάμαι αλλά το αρνητικό κλίμα που συνεχώς δημιουργείτε μέσα στο Ψαλτολόγιο δεν μου δημιουργεί καμία διάθεση για επικοινωνία.
Δεν είμαι τόσο αφελής ώστε να περιμένω από εσάς να μας συγκεκριμενοποιήσετε τα λάθη του Καρά. Επειδή δεν σας βολεύει η ευθεία απάντηση, βρίσκετε έναν τρόπο να την αποφύγετε. Γνωστή η τακτική των οπαδών της γνωστής σχολής, την έχουμε βιώσει πολλάκις εδώ μέσα.
Εάν θέλετε έχει ανέβει στο διαδύκτιο η εισήγηση του καθηγητού π. Νεκταρίου Πάρη, σχετικά με το έργο του κ. Αγγελόπουλου. Τα λεγόμενά του με καλύπτουν πλήρως και, χωρίς παρεξήγηση, έχω την εντύπωση ότι την όλη εισήγηση επιβάλλεται να την παρακολουθήσετε με προσοχή.
Άλλη μία γνωστή τακτική των οπαδών της γνωστής σχολής: "σας παραπέμπω στην τάδε αυθεντία", θέλοντας να σου πουν ότι και σου απαντούν και ταυτόχρονα να σε βγάλουν ανενημέρωτο επειδή... δεν άκουσες όλες τις εισηγήσεις για το έργο του κ. Αγγελόπουλου! (προς Θεού, δεν έχω τίποτα ούτε με τον αξιότιμο τιμηθέντα ούτε με τον σεβαστό καθηγητή, αλλά με όσους τους αναγορεύουν σε αυθεντίες εν είδη απλών παραπομπών, προκειμένου να καλύψουν την ανεπάρκεια των δικών τους "απαντήσεών").
Σχετικά με το τι λόγια θα λέω και τα όσα αναφέρετε στο μήνυμα σας, θα σας πρότεινα να τα πείτε σε μαθητές σας και στα παιδιά σας. Ο τρόπος σας δηλώνει άκομψη δικηγορική τέχνη:D (Ευτυχώς στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις και όλοι λεγόμαστε μουσικοί, γιατροί, μηχανικοί και πνευματικοί....Επειδή κατά καιρούς τοποθετείστε με ειρωνικούς χαρακτηρισμούς του τύπου ο επιστήμων Δεσπότης, σας προτείνω με το πτυχίο της Νομικής που έχετε, να δώσετε κατατακτήριες σε ένα τμήμα μουσικών σπουδών για να σας φύγει και το κόμπλεξ. Με αγάπη σας το λέω.... )
Μάλιστα, το ακούσαμε κι αυτό: μετά τον προφανή πανικό (ελλείψει απαντήσεως στο τεθέν ερώτημα), που εκδηλώθηκε με αναφορές στους... μαθητές, τα παιδιά (!) και τις σπουδές του συνομιλητή, ακολουθεί το "σας ειρωνεύομαι με αγάπη"... (η ειρωνεία, μια ακόμα αγαπημένη τακτική των οπαδών της γνωστής σχολής). Να δώσω εγώ κατατακτήριες στο τμήμα μουσικών σπουδών για ποιο λόγο; Για να γίνω σαν εσάς και να γράφω στο Ψαλτολόγιο λόγια του αέρα του στυλ "Προσωπικά πιστεύω ότι θα ήταν πολύ ευεργετική η παρέμβαση με τις διορθώσεις των εσφαλμένων του Καρά" κι όταν σας ρωτούν "ε, πείτε μας τι λάθη έκανε ο Καράς" να μας λέτε ότι "δεν σας λέω γιατί το θέτετε με άκομψη δικηγορική τεχνική"; Δεν με ενδιαφέρει αγαπητέ μου να έχω κανέναν τίτλο. Μου αρκούν οι γνώσεις τις οποίες προσπαθώ να πλουτίζω με το προσωπικό μου διάβασμα. Για μένα αυτή είναι η αρχή της επιστήμης. Εάν εσείς δεν θέλετε να μελετήσετε για να δείτε τα λάθη του Καρά, με γεια σας με χαρά σας. Θα πρέπει όμως να μάθετε στην περίπτωση αυτή ότι άλλο επιστήμη και άλλο επιστημοσύνη.
 
S

Sotres

Guest
Αληθώς ο Κύριος.
Δεν είμαι τόσο αφελής ώστε να περιμένω από εσάς να μας συγκεκριμενοποιήσετε τα λάθη του Καρά. Επειδή δεν σας βολεύει η ευθεία απάντηση, βρίσκετε έναν τρόπο να την αποφύγετε. Γνωστή η τακτική των οπαδών της γνωστής σχολής, την έχουμε βιώσει πολλάκις εδώ μέσα.
Άλλη μία γνωστή τακτική των οπαδών της γνωστής σχολής: "σας παραπέμπω στην τάδε αυθεντία", θέλοντας να σου πουν ότι και σου απαντούν και ταυτόχρονα να σε βγάλουν ανενημέρωτο επειδή... δεν άκουσες όλες τις εισηγήσεις για το έργο του κ. Αγγελόπουλου! (προς Θεού, δεν έχω τίποτα ούτε με τον αξιότιμο τιμηθέντα ούτε με τον σεβαστό καθηγητή, αλλά με όσους τους αναγορεύουν σε αυθεντίες εν είδη απλών παραπομπών, προκειμένου να καλύψουν την ανεπάρκεια των δικών τους "απαντήσεών").
Μάλιστα, το ακούσαμε κι αυτό: μετά τον προφανή πανικό (ελλείψει απαντήσεως στο τεθέν ερώτημα), που εκδηλώθηκε με αναφορές στους... μαθητές, τα παιδιά (!) και τις σπουδές του συνομιλητή, ακολουθεί το "σας ειρωνεύομαι με αγάπη"... (η ειρωνεία, μια ακόμα αγαπημένη τακτική των οπαδών της γνωστής σχολής). Να δώσω εγώ κατατακτήριες στο τμήμα μουσικών σπουδών για ποιο λόγο; Για να γίνω σαν εσάς και να γράφω στο Ψαλτολόγιο λόγια του αέρα του στυλ "Προσωπικά πιστεύω ότι θα ήταν πολύ ευεργετική η παρέμβαση με τις διορθώσεις των εσφαλμένων του Καρά" κι όταν σας ρωτούν "ε, πείτε μας τι λάθη έκανε ο Καράς" να μας λέτε ότι "δεν σας λέω γιατί το θέτετε με άκομψη δικηγορική τεχνική"; Δεν με ενδιαφέρει αγαπητέ μου να έχω κανέναν τίτλο. Μου αρκούν οι γνώσεις τις οποίες προσπαθώ να πλουτίζω με το προσωπικό μου διάβασμα. Για μένα αυτή είναι η αρχή της επιστήμης. Εάν εσείς δεν θέλετε να μελετήσετε για να δείτε τα λάθη του Καρά, με γεια σας με χαρά σας. Θα πρέπει όμως να μάθετε στην περίπτωση αυτή ότι άλλο επιστήμη και άλλο επιστημοσύνη.

Επαναλαμβάνω: όταν κάποιος έχει ερωτήματα απευθύνεται στον ειδικό. Κάποιος ο οποίος έχει την έδρα της Ψαλτικής-Ερμηνεία μέλους μιλά για το έργο του Αγγελόπουλου. Εσάς βέβαια αυτό σας είναι αδιάφορο διότι απλά έχετε καταλήξει στα συμπεράσματά σας και παραπέρα δεν παίζει κάτι διαφορετικό! Μελετάτε και μπράβο σας. Το θέμα είναι τι; και πως; Έγραψα κάτι συγκεκριμένο. Κατέθεσα κάποιες απλές σκέψεις και ο γνωστός κ. Θεοτοκάτος πετάγεται να μας πει τη γνωστή ιστοριούλα του. Αφήστε επιτέλους να μιλήσει και κάποιος άλλος, εάν θέλει. Έθεσα κάποια ερωτήματα, που δεν είναι μόνο δικά μου. Υπήρξατε κάποια στιγμή δικηγόρος, αλλά για κάποιους λόγους το ρίξατε στη μουσική. Δεν σας ρωτώ σαν μουσικό. Σας ρωτώ σαν δικηγόρο. Εάν ο Καράς ήταν πελάτης σας, δεν θα ρωτάγατε το δικαστήριο βάσει ποιων μελετών κατέληξε σε αυτό το αποτέλεσμα η εκγύκλιος; Ο τρόπος ψαλσίματος σε πολλά σημεία είναι διαφορετικός σε σχέση με κάποια άλλα ακούσματα. Τα λάθη όμως περί θεωρίας χρίζουν τεκμηρίωσης. Για την αλλαγή θέσεων των Τριών Δασκάλων δημιουργήθηκε Επιτροπή και κατέθεσε ΓΡΑΠΤΩΣ τα πορίσματά της. Τώρα; Ως ψάλτης αγωνιώ και θέλω να πατώ με σιγουριά. Προσωπικά βρίσκω την εγκύκλιο μη ολοκληρωμένη. Σας έθεσα και κάποιο ερώτημα περί της Επιτροπής του 1881-3. Εάν θέλετε τοποθετηθείτε και αφήστε την ιστοριούλα τα περί της γνωστής σχολής, δεν έχει ο Δεσπότης επιχειρήματα και τη γνωστή καραμέλα...Εντυπώσεις κερδίζετε εύκολα μόνο εάν υπάρχει και τεκμήριο. Σε άλλη περίπτωση ο δικηγόρος απέτυχε και χαρακτηρίζεται γραφικός...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Χριστός Ανέστη!

Μπροστά στο ντελίριο της υποκριτικ(ότατ)ης, φαρισαιογενούς αγαπολαγνείας που προσπαθεί με νύχια και με δόντια να μας πείσει ότι η φερόμενη ως παραφθορά του μάλλον αγραμμάτου ιερέως στον ψευδοχρυσοστόμειο κατηχητικό λόγο περί δαιμόνων που απαριθμήθηκαν ως ημίσειοι των χιλίων περιγράφει μια αναμφίλεκτη πραγματικότητα, πραγματικά δεν ξέρεις τί να πρωτογράψεις...

Στοιχούμενος όμως στο πνεύμα των ημερών θα παραπέμψω εδώ και εδώ...

εν αναμονή (εις μάτην;) σοβαρών απαντήσεων....

εν Χριστώ δι᾽ ημάς τους ανθρώπους παθόντι και αναστάντι,

δ.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Επαναλαμβάνω: όταν κάποιος έχει ερωτήματα απευθύνεται στον ειδικό. Κάποιος ο οποίος έχει την έδρα της Ψαλτικής-Ερμηνεία μέλους μιλά για το έργο του Αγγελόπουλου. Εσάς βέβαια αυτό σας είναι αδιάφορο διότι απλά έχετε καταλήξει στα συμπεράσματά σας και παραπέρα δεν παίζει κάτι διαφορετικό!
Μα εσείς είπατε αγαπητέ ότι ο Καράς έκανε λάθη, όχι ο "ειδικός"! Κι όταν σας λέμε να μας πείτε ποια -επιτέλους- ήταν αυτά τα λάθη, μας παραπέμπετε στον σεβαστό καθηγητή εν είδει αυθεντίας! Εγώ ευχαρίστως να τον ακούσω βέβαια. Αλλά το ότι με τον τρόπο αυτό (δηλ. με την παραπομπή στην "αυθεντία") εμμέσως ομολογείτε ότι δεν είστε ειδικός, είναι κι αυτό κάτι. Όσο για το ότι για μένα "δεν παίζει κάτι διαφορετικό" από τα συμπεράσματα στα οποία έχω καταλήξει, εγώ έχω δείξει ότι δεν έχω πρόβλημα να δεχτώ κάτι αντίθετο, αρκεί να είναι τεκμηριωμένο και να το μελετήσω. Και το έχω κάνει (π.χ. εδώ, όπου έβαλα και ως τίτλο την αλλαγή της άποψής μου). Για τα λάθη του Καρά γνωρίζετε (ή πιθανώς και να μη γνωρίζετε) ότι έχω μιλήσει αναλυτικά και, κατά το δυνατόν, τεκμηριωμένα εδώ. Υποδείξτε μου κάτι αντίθετο ή κάποια λάθη στους υπολογισμούς μου να το δούμε. Όταν όμως ο αντίλογος στα στοιχεία και τους υπολογισμούς που παραθέτω είναι ότι "θα βγει ένα νέο βιβλίο του Καρά και θα σε αποστομώσει", τότε τι διαφορετικό δηλαδή να δεχθώ από τα συμπεράσματα στα οποία έχω καταλήξει για τα λάθη του Καρά;
Μελετάτε και μπράβο σας. Το θέμα είναι τι; και πως;
Σχετικά με τη μελέτη μου στα λάθη του Καρά, που είναι και το θέμα μας, σας παρέπεμψα ήδη εδώ, όπου δεν υπάρχει παραπομπή σε άλλες "αυθεντίες", όπως κάνετε εσείς, αλλά συγκεκριμένα στοιχεία από βιβλία του Καρά, με αριθμητικούς υπολογισμούς των λαθών στους συγκερασμούς των διαστημάτων και με κατάδειξη των αντιφάσεών του στον τομέα αυτό, μέσω της σύγκρισης των όσων γράφει στα διάφορα έργα του. Διαβάστε το (αν ασχολείστε με το θέμα), υποδείξτε μου τα πιθανά λάθη μου με δικούς σας υπολογισμούς και ευχαρίστως να τα δούμε.
Έγραψα κάτι συγκεκριμένο. Κατέθεσα κάποιες απλές σκέψεις και ο γνωστός κ. Θεοτοκάτος πετάγεται να μας πει τη γνωστή ιστοριούλα του.
"Κάτι συγκεκριμένο";;!! Προφανώς ως ανέκδοτο θα το αναφέρετε... Μα ακριβώς επειδή δεν είστε συγκεκριμένος δημιουργήθηκε το όλο θέμα: δεν μπορεί να γράφετε ότι "έκανε λάθη ο Καράς" κι όταν σας ρωτάμε "ποια είναι τα λάθη" να μας λέτε "σας παραπέμπω στην τάδε αυθεντία και... είμαι και συγκεκριμένος!" :eek:
Αφήστε επιτέλους να μιλήσει και κάποιος άλλος, εάν θέλει.
Εσείς μπορεί να λέτε ότι θέλετε, δεν σας εμποδίζει κανένας. Απλώς θα πρέπει να καταδειχθεί κατά πόσο στηρίζετε τα λεγόμενά σας του τύπου "έκανε λάθη κι ο Καράς". Δικαίωμά σας το να μην θέλετε να τα στηρίξετε, για να μην θίξετε τον διδάσκαλο ή για να μην διακινδυνεύσετε τη φήμη σας στη γνωστή σχολή (που προφανώς θα τρωθεί, εάν μιλήσετε ευθαρσώς για τα πολλά λάθη του Καρά...). Αλλά στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να καταδειχθεί εδώ μέσα ότι ο λόγος σας αυτός είναι απλώς και μόνο προς δημιουργία εντυπώσεων (για να δείξετε απλώς ότι είστε "αντικειμενικός" και ότι, δήθεν, δεν θεωρείτε τον Καρά αυθεντία) και όχι κάτι που το εννοείτε ουσιαστικά. Και θα πρέπει να φανεί αυτό, ώστε να μπορεί να αξιολογηθεί η εγκυρότητα των γραφομένων σας από το ίδιο το περιεχόμενό τους και όχι από τη βαρύτητα των ενδεχόμενων τίτλων σας (το ίδιο φυσικά ισχύει και για την ομιλία στην οποία με παραπέμψατε: θα αξιολογηθεί βάσει του περιεχομένου της και όχι βάσει των όποιων ακαδημαϊκών τίτλων του ομιλούντα).
Υπήρξατε κάποια στιγμή δικηγόρος, αλλά για κάποιους λόγους το ρίξατε στη μουσική.
Μιλήσατε προηγουμένως για αγένεια εκ μέρους μου, αλλά βλέπω ότι οι ειρωνείες για την επαγγελματική σταδιοδρομία του συνομιλητή σας πάνε σύννεφο... Καταλαβαίνω ότι έτσι εκφράζεστε όταν πανικοβάλεστε και δεν έχετε κάτι άλλο να πείτε. Αλλά ακόμα κι έτσι, πάλι κάνετε λάθος, αφού το κύριό μου επάγγελμα δεν είναι ούτε η δικηγορία αλλά ούτε η μουσική.
Δεν σας ρωτώ σαν μουσικό. Σας ρωτώ σαν δικηγόρο. Εάν ο Καράς ήταν πελάτης σας, δεν θα ρωτάγατε το δικαστήριο βάσει ποιων μελετών κατέληξε σε αυτό το αποτέλεσμα η εκγύκλιος; Ο τρόπος ψαλσίματος σε πολλά σημεία είναι διαφορετικός σε σχέση με κάποια άλλα ακούσματα. Τα λάθη όμως περί θεωρίας χρίζουν τεκμηρίωσης.
Για να λέτε αυτά σε μένα, προφανώς δεν έχετε διαβάσει τι έχω γράψει για την εγκύκλιο. Διαβάστε το λοιπόν εδώ και μετά μιλάμε. Σας λέω εκ των προτέρων ότι δεν είναι ακριβώς αυτό που περιμένετε. Ήδη το πρώτο μου συμπέρασμα είναι ότι "δεν υπάρχει μουσικολογική τεκμηρίωση".
Για την αλλαγή θέσεων των Τριών Δασκάλων δημιουργήθηκε Επιτροπή και κατέθεσε ΓΡΑΠΤΩΣ τα πορίσματά της. Τώρα;
Μα και άλλες φορές καταδικάστηκαν από το Πατριαρχείο πράγματα ξένα προς την παράδοση, χωρίς να προηγηθεί αναλυτική τεκμηρίωση. Το θέμα της Επιτροπής, που άλλαξε όχι τις θέσεις, αλλά (κυρίως) τη μουσική κλίμακα που χρησιμοποίησαν οι τρεις διδάσκαλοι, καθώς και το θέμα του καθορισμού των διαστημάτων της μουσικής μας, ήταν μείζον και προφανώς έχρηζε τεκμηρίωσης και υπήρχε ανάγκη να γίνει, αφού η 68άρα χρυσανθινή κλίμακα ήταν μουσικολογικά off, όπως έχω γράψει επανειλημμένως. Όμως η παραδοχή ότι ένα θεωρητικό έργο, όπως του Καρά ή στο παρελθόν του Λεσβίου ή άλλων, είναι εκτός παραδόσεως, πιθανώς να εκτίμησε το Πατριαρχείο ότι δεν χρήζει αναλυτικής μουσικολογικής τεκμηρίωσης, όπως έχρηζε στην περίπτωση του καθορισμού της μουσικής κλίμακας και των διαστημάτων, όπου συνεστήθη ειδική Επιτροπή.
Ως ψάλτης αγωνιώ και θέλω να πατώ με σιγουριά. Προσωπικά βρίσκω την εγκύκλιο μη ολοκληρωμένη.
Θα ήταν όμως ολοκληρωμένη εάν υποστήριζε τον Καρά ή εάν καταδίκαζε κάτι άλλο, που θα βόλευε τις απόψεις σας, έστω και χωρίς τεκμηρίωση... Εάν πραγματικά θέλατε να αναζητήσετε στοιχεία και να "πατήσετε με σιγουριά" στην άποψη ότι το θεωρητικό του Καρά δεν εκφράζει την παράδοση της μουσικής μας, θα διαβάζατε τα πολλά και ποικίλα που έχουν γραφεί εδώ μέσα και θα παραθέτατε τις αντιρρήσεις σας. Όταν όμως σας γράφουμε ότι τα διαστήματα είναι λάθος επειδή ο άλφα και ο βήτα υπολογισμός του Καρά είναι λανθασμένοι και σας δίνουμε και τους μαθηματικούς τύπους που βγάζουν το συγκερασμό παγκοσμίως και σας αναρτάμε και αρχείο excel προς διευκόλυνση και το μόνο που κάνετε είναι να μας ειρωνεύεστε, τότε προφανώς ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ να πατήσετε κάπου με σιγουριά, γιατί αν πατήσετε εκεί που υπαγορεύει η πατριαρχική εγκύκλιος, αυτό θα σήμαινε την αναίρεση θέσεών σας υπέρ των διαστημάτων του Καρά, που υποστηρίζατε για χρόνια και αυτό δεν είναι κάτι που το επιθυμείτε...
Έθεσα κάποια ερωτήματα, που δεν είναι μόνο δικά μου.[...]
Σας έθεσα και κάποιο ερώτημα περί της Επιτροπής του 1881-3. Εάν θέλετε τοποθετηθείτε και αφήστε την ιστοριούλα τα περί της γνωστής σχολής, δεν έχει ο Δεσπότης επιχειρήματα και τη γνωστή καραμέλα...Εντυπώσεις κερδίζετε εύκολα μόνο εάν υπάρχει και τεκμήριο. Σε άλλη περίπτωση ο δικηγόρος απέτυχε και χαρακτηρίζεται γραφικός...
Εγώ η μόνη πρόταση με ερωτηματικό που βλέπω στο μήνυμά σας είναι: "Μήπως τελικά δεν θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν τα πορίσματα της Μουσικής Επιτροπής;" Μα καλά, είμαστε σοβαροί τώρα; Ξέρετε εσείς να έχουν αμφισβητηθεί ποτέ ΕΠΙΣΗΜΩΣ τα πορίσματα της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1883; Έγινε μια Επιτροπή, την δέχθηκε το Πατριαρχείο και καθόρισε κάποια πράγματα. Εφόσον δεν έχει γίνει κάποια άλλη που να τα αναιρεί, παραμένουμε σ' αυτά, τόσο απλό! Όσοι εύχονται αλλαγή των πορισμάτων της Επιτροπής για να προωθήσουν πράγματα που δεν δέχθηκε η Επιτροπή (είτε αυτό λέγεται διαστήματα και έλξεις του Καρά είτε αλλαγή των διαστημάτων της βασικής διατονικής μουσικής κλίμακας είτε κατάργηση της 72άρας κλίμακας και χρήση άλλης είτε ο,τιδήποτε άλλο) θα πρέπει να περιμένουν.

Και περιμένετε δηλαδή απάντηση σε αυτό από εμένα, όταν έχω τοποθετηθεί χιλιάδες φορές εδώ μέσα για τα γραφόμενα της Επιτροπής; Έχω πει τόσες φορές πού είναι σωστή για μένα η Επιτροπή (στα διαστήματα) και πού χρήζει διευκρινίσεων (στην όμοια διφωνία σε μια υποπερίπτωση στον β' ήχο συν κάποιες διευκρινίσεις/προσθήκες στις έλξεις κ.ά.). Εσείς μάλλον είστε αυτός που δεν φαίνεται να έχετε άποψη. Γιατί αν δεχθείτε λ.χ. τα διαστήματα της Επιτροπής, σημαίνει ότι παραδέχεστε τα λάθη στα διαστήματα του Καρά, αυτά δεν πάνε μαζί. Κι αυτός είναι προφανώς ο λόγος που δεν τοποθετείστε ευθέως...
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Δεν καταλαβαίνω γιατί το ζορίζετε τόσο πολύ το θέμα· συνήθως αυτά τα συνέδρια έχουν τη λογική να μαζευθούμε μεταξύ μας, να τα πούμε, να πει ο ένας στον άλλον πόσο μεγάλος επιστήμονας είναι και μετά να φύγουμε ευχαριστημένοι γιατί προωθήσαμε και την «επιστημονική σκέψη». Συζήτηση περί όνου σκιάς...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Εάν θέλετε έχει ανέβει στο διαδύκτιο η εισήγηση του καθηγητού π. Νεκταρίου Πάρη, σχετικά με το έργο του κ. Αγγελόπουλου. Τα λεγόμενά του με καλύπτουν πλήρως και, χωρίς παρεξήγηση, έχω την εντύπωση ότι την όλη εισήγηση επιβάλλεται να την παρακολουθήσετε με προσοχή.
Είδα την εισήγηση του π. Νεκταρίου. Δεν κατάλαβα γιατί με παραπέμψατε σ' αυτήν όμως και τι σχέση είχε με το ερώτημά μου για τα λάθη του Καρά (για τα οποία λάθη εσείς κάνατε λόγο, το υπενθυμίζω). Να ακούσω τον π. Νεκτάριο ως απάντηση για το πού υπάρχουν λάθη στον Καρά (το οποίο ήταν και το ερώτημά μου); Προφανώς όχι, αφού ο λόγος αποτελείται από τα γνωστά επιχειρήματα / πυροτεχνήματα της γνωστής σχολής περί συνοπτικότητας της σημειογραφίας των Τριών Διδασκάλων και άλλα παρόμοια (εκτός αν θεωρείται, κατά τον κ. Δεσπότη, "τεκμηρίωση" οι... φωτογραφίες του ΛΑ να διδάσκει την κατ' αυτόν παράδοση στα κανοναρχάκια της Αγίας Ειρήνης...). Ή μήπως η παραπομπή έγινε να ακούσουμε ότι ο Καράς κι ο Αγγελόπουλος "δέχθηκαν αήθεις επιθέσεις από μη επαρκείς εκκλησιαστικούς μουσικούς" και ότι πολλοί δεν θα καταλάβουν ποτέ τον μουσικό λόγο του ΛΑ "λόγω προφανώς της μουσικής της ανεπαρκείας";; Μάλλον ο ομιλών δεν έχει μπει ποτέ στο Ψαλτολόγιο να διαβάσει όλα όσα έχουν γραφεί κατά καιρούς για τα μουσικολογικά ατοπήματα στα γραφόμενα των Καρά - Αγγελόπουλου, τα οποία μένουν ακόμα αναπάντητα (και θα μένουν εσαεί, όπως φαίνεται από το σκεπτικό που διακατέχει τους οπαδούς της γνωστής σχολής).

Μου κάνει δε εντύπωση η κριτική του ομιλητή στον τρόπο διδασκαλίας της μουσικής από τους παλαιούς διδασκάλους του 20ου αιώνα, ότι δηλ. "για 80 χρόνια" (προφανώς μέχρι την εμφάνιση του Καρά...) "η ψαλτική δεν διδάχθηκε ως μουσική, αλλά ως απλή κίνηση μελωδίας με τη συνοδεία ενός απλού επιθέματος θεωρίας, ως να επρόκειτο για προφορική μόνο τέχνη". Όλοι εσείς λοιπόν που διδαχθήκατε από τον Ταλιαδώρο, τον Καραμάνη, το Χρύσανθο, τον Παναγιωτίδη, μάθετε ότι δεν αρκεί η μετάδοση της προφορικής τους τέχνης για να γίνετε ψάλτες, άρα δεν μάθατε μουσική στους δασκάλους αυτούς! Έπρεπε να πάτε και στον Καρά, για να σας διδάξει τη... "σωστή" θεωρία! (το ότι δεν θα μαθαίνατε να ψέλνετε, αλλά να νιαουρίζετε, είναι λεπτομέρεια... Θα μπορούσατε όμως να λέγεστε "μουσικοί" και όχι απλώς "ψάλτες"! -το θέμα βέβαια είναι αν όλοι οι της γνωστής σχολής που ΝΟΜΙΖΟΥΝ ότι είναι μουσικοί, είναι και ψάλτες...-)
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Δεν καταλαβαίνω γιατί το ζορίζετε τόσο πολύ το θέμα· συνήθως αυτά τα συνέδρια έχουν τη λογική να μαζευθούμε μεταξύ μας, να τα πούμε, να πει ο ένας στον άλλον πόσο μεγάλος επιστήμονας είναι και μετά να φύγουμε ευχαριστημένοι γιατί προωθήσαμε και την «επιστημονική σκέψη». Συζήτηση περί όνου σκιάς...

Χριστός ανέστη
Δεν συμμερίζομαι την απαξιωτική και ειρωνική σας διάθεση απέναντι σε ανθρώπους ειδικούς (επαϊοντες). Εάν δεν συμφωνούμε με το Ιεροψαλτικό ύφος και τις διδασκαλίες που εισάγει ο ερευνητής, δάσκαλος & Άρχοντας Πρωτοψάλτης κ. Λ. Αγγελόπουλος, ο οποίος τυγχάνει διεθνούς κύρους & εμβέλειας προσωπικότητα, μπορούμε να ψάλλουμε διαφορετικά, ακολουθώντας αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ορθό.
Απλά θα υπενθυμίσω το εξής:
"Δίκιο δεν είναι η γνώμη των πολλών αλλά η γνώμη των επαϊόντων.............." Σωκράτης (πρ. Χριστού Χριστιανός).
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Εάν δεν συμφωνούμε με το Ιεροψαλτικό ύφος και τις διδασκαλίες που εισάγει ο ερευνητής, δάσκαλος & Άρχοντας Πρωτοψάλτης κ. Λ. Αγγελόπουλος, ο οποίος τυγχάνει διεθνούς κύρους & εμβέλειας προσωπικότητα, μπορούμε να ψάλλουμε διαφορετικά, ακολουθώντας αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ορθό.
Απλά θα υπενθυμίσω το εξής:
"Δίκιο δεν είναι η γνώμη των πολλών αλλά η γνώμη των επαϊόντων.............." Σωκράτης (πρ. Χριστού Χριστιανός).
Το θέμα είναι πώς θα οριστούν οι επαΐοντες... Δεν κατάλαβα δηλαδή: ο κ. Αγγελόπουλος αναγνωρίζεται ως "επαΐων", επειδή "τυγχάνει διεθνούς κύρους & εμβέλειας προσωπικότητα" και άρα αν ψάλουμε διαφορετικά από αυτόν θα είμαστε εκτός του... δικαίου κατά Σωκράτη;; Γνωρίζετε όμως πολύ καλά ότι υπάρχουν και άλλες προσωπικότητες "διεθνούς κύρους και εμβέλειας" που διαφωνούν με τον ΛΑ! Στην περίπτωση αυτή ποιον "επαΐοντα" θ' ακούσουμε; Για να μην πω και το άλλο: επειδή κάνατε λόγο όχι για θεωρία, αλλά για ψαλτική απόδοση ("να ψάλουμε διαφορετικά" γράφετε), με ποια λογική είναι "επαΐων" της ψαλτικής τέχνης ένας θεωρητικός και όχι ένας ψάλτης όπως λ.χ. ο Στανίτσας; Και το πώς είχε εκφραστεί ο Στανίτσας για τον Καρά είναι γνωστό (να 'ναι καλά το παιδί που το ανάρτησε δημοσίως και μπορεί να ακούγεται εσαεί εδώ προς γνώσιν και συμμόρφωσιν...). Ποιον θ' ακούσουμε λοιπόν και ποιον θα ονομάσουμε στα ψαλτικά "επαΐοντα" που, σύμφωνα με το Σωκράτη, κατέχει το δίκαιο, τον Αγγελόπουλο ή το Στανίτσα;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Είδα την εισήγηση του π. Νεκταρίου. ....

Μου κάνει δε εντύπωση η κριτική του ομιλητή στον τρόπο διδασκαλίας της μουσικής από τους παλαιούς διδασκάλους του 20ου αιώνα, ότι δηλ.
"για 80 χρόνια" (προφανώς μέχρι την εμφάνιση του Καρά...) "η ψαλτική δεν διδάχθηκε ως μουσική, αλλά ως απλή κίνηση μελωδίας με τη συνοδεία ενός απλού επιθέματος θεωρίας, ως να επρόκειτο για προφορική μόνο τέχνη". Όλοι εσείς λοιπόν που διδαχθήκατε από τον Ταλιαδώρο, τον Καραμάνη, το Χρύσανθο, τον Παναγιωτίδη, μάθετε ότι δεν αρκεί η μετάδοση της προφορικής τους τέχνης για να γίνετε ψάλτες, άρα δεν μάθατε μουσική στους δασκάλους αυτούς!

Έπρεπε να πάτε και στον Καρά, για να σας διδάξει τη... "σωστή" θεωρία! (το ότι δεν θα μαθαίνατε να ψέλνετε, αλλά να νιαουρίζετε, είναι λεπτομέρεια... Θα μπορούσατε όμως να λέγεστε "μουσικοί" και όχι απλώς "ψάλτες"! -το θέμα βέβαια είναι αν όλοι οι της γνωστής σχολής που ΝΟΜΙΖΟΥΝ ότι είναι μουσικοί, είναι και ψάλτες...-)

Παραθέτω τὸ βιογραφικὸ τοῦ συγκεκριμένου ὁμιλητῆ ἀπὸ ἐδῶ.
O π. Νεκτάριος Πάρης γεννήθηκε στην Αμμόχωστο το 1956. Σπούδασε Ηλεκτρολογία

στην Θεσσαλονίκη, όπου διδάχθηκε και την Ψαλτική Tέχνη από τούς επιφανείς διδασκάλους της πόλεως Ζαχαρία Πασχαλίδη, Aθανάσιο Καραμάνη καi Χαρίλαο Ταλιαδώρο.

Kατά τα έτη 1982-88 διετέλεσε πρωτοψάλτης της Ιεράς Mονής Kύκκου.


Πτυχιούχος Θεολογίας (ΑΠΘ), παρακολούθησε μεταπτυχιακά μαθήματα Λειτουργικής, Kανονικού Δικαίου και Ψυχολογίας της Tέχνης. Είναι διδάκτωρ Θεολογίας (ΑΠΘ) και Μουσικολογίας (UNM Bucuresti).

Δίδαξε στην Σχολή Bυζαντινής Mουσικής της Mητροπόλεως Θεσσαλονίκης και στο Tμήμα Ποιμαντικής και Kοινωνικής Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Κατά τα έτη 2003-2005 συνεργάσθηκε με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αθηνών. Έχει δημοσιεύσει βιβλία και άρθρα θεολογικού, λειτουργικού και μουσικολογικού περιεχομένου.

Είναι επίκουρος καθηγητής στο Tμήμα Mουσικής Επιστήμης και Tέχνης του Πανεπιστημίου Mακεδονίας και Α΄ ψάλτης της Πατριαρχικής Μονής των Βλατάδων Θεσσαλονίκης.
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Χριστός Ανέστη κ. Θεοτοκάτε!!!
και μόνο ο τρόπος που ξεκινήσατε την παρέμβασή σας, περί του επιστήμονα..., δεν μου επιτρέπει να συνεχίζω το διάλογο. Λυπάμαι αλλά το αρνητικό κλίμα που συνεχώς δημιουργείτε μέσα στο Ψαλτολόγιο δεν μου δημιουργεί καμία διάθεση για επικοινωνία. Εάν θέλετε έχει ανέβει στο διαδύκτιο η εισήγηση του καθηγητού π. Νεκταρίου Πάρη, σχετικά με το έργο του κ. Αγγελόπουλου. Τα λεγόμενά του με καλύπτουν πλήρως και, χωρίς παρεξήγηση, έχω την εντύπωση ότι την όλη εισήγηση επιβάλλεται να την παρακολουθήσετε με προσοχή. Σχετικά με το τι λόγια θα λέω και τα όσα αναφέρετε στο μήνυμα σας, θα σας πρότεινα να τα πείτε σε μαθητές σας και στα παιδιά σας. Ο τρόπος σας δηλώνει άκομψη δικηγορική τέχνη:D (Ευτυχώς στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις και όλοι λεγόμαστε μουσικοί, γιατροί, μηχανικοί και πνευματικοί....Επειδή κατά καιρούς τοποθετείστε με ειρωνικούς χαρακτηρισμούς του τύπου ο επιστήμων Δεσπότης, σας προτείνω με το πτυχίο της Νομικής που έχετε, να δώσετε κατατακτήριες σε ένα τμήμα μουσικών σπουδών για να σας φύγει και το κόμπλεξ. Με αγάπη σας το λέω.... )

Ως ομογάλακτος συμμαθητής με τον Π. Νεκτάριο Πάρη δικααιούμαι να μιλήσω περι αυτούχωρίς να χρειασθώ την συγκατάβασή του.

Ο τρόπος που έμαθε μουσική και Ψαλτική είναι ασύμβατος μετον Καρα Αγγεολοπουλικών
Τα διαστήματα, το ύφος και ήθος των Ψαλλομένων οι χρονικές αγωγές και οι ρυθμοποιία της Ψαλτικής που έμαθε και ψάλλει δεν καμία σχέση με τα των του καρρά.

Ο τρόπος που ψάλλει δεν έχει καμμία σχέση με αυτόν του Αγγελόπουλου και Γ. Αρβανίτη
Δεν μπορώ να καταλάβω ως τι μπορεί να σας ωφελήσει η επίκλησή του
απο την στιγμή που μπορείτε να ακούσετε στην Μ Βλατάδων όπου ψάλλει αλλά και σε ηχογραφήματα.
Η μέθοδος της μισής αλήθειας προς τι ;
Προς τι ή αγωνιώδης προσπαθεια να τους κάνετε όλους... τυφλούς.

Είχαμε την περίεργη παρουσίαση - νομιμοποίηση των εκδόσεων του Πρίγγου στην Θεσσαλονικη

Τώρα παρουσιάζεται ηπροσπάθεια νομιποποίησης απο Θεσσαλονίκης των Καρρα αγγελοπουλικών εξασφαλίζοντας την αποδοχή Των Ακαδημαικών;

Επιβολή και επιβουλή εκ των άνω πρός τα κάτω;

Προηγήθηκε η αποτυχημένη προσπάθεια εγκαταστάσεως γνωστού Δόκτορος .
Μελετημένο το σχέδιο . Ας ελπίσουμε οτι δεν θα περάση.

Συντεταγμένοι οι μεν υπο τον Στρατηγό οι δε άλλοι (εμεις σκόρπιο ασκέρι )

Την Μ. Πέμπτη συζητούσα με νεαρό ταλαντούχο Ψάλτη.
--Ποιός να διανοηθεί να πάη αντίθετα στον Αγγελόπουλο; τον σβήσανε.

...Που τα πλάκωνε η φοβέρα..
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Το θέμα είναι πώς θα οριστούν οι επαΐοντες... ....................................... Και το πώς είχε εκφραστεί ο Στανίτσας για τον Καρά είναι γνωστό (να 'ναι καλά το παιδί που το ανάρτησε δημοσίως και μπορεί να ακούγεται εσαεί εδώ προς γνώσιν και συμμόρφωσιν...). Ποιον θ' ακούσουμε λοιπόν και ποιον θα ονομάσουμε στα ψαλτικά "επαΐοντα" που, σύμφωνα με το Σωκράτη, κατέχει το δίκαιο, τον Αγγελόπουλο ή το Στανίτσα;

Συνάδελφε, ευχαριστώ που σχολιάζετε τα λεγόμενά μου, αλλά όλο σας το σκεπτικό ξεκινά από λανθασμένη υπόθεση.
Συγκεκριμένα, θεώρησα ειρωνική & απαξιωτική την άποψη του συναδέλφου Π. Γαλάνη προς τους Πανεπιστημιακούς δασκάλους, οι οποίοι αναγνωρίζουν το έργο του ερευνητή Λ. Αγγελόπουλου και τον τιμούν με τη συγκεκριμένη Επιστημονική Ημερίδα.
Αυτοί είναι οι επαΐοντες στο συγκεκριμένο χώρο της ΕΒΜ & τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οπότε, θα ακούσουμε & θα ονομάσουμε στα ψαλτικά "επαΐοντες" που, σύμφωνα με το Σωκράτη, κατέχουν το δίκαιο, τους παραπάνω ειδικούς!
Επίσης, το θέμα μας δεν είναι να συγκρίνουμε το εν λόγω τιμώμενο πρόσωπο με κάποια Πατριαρχική Ιεροψαλτική μορφή, όπως ο αείμνηστος Άρχοντας Θρ. Στανίτσας, αλλά να προβληθεί το έργο του συγκεκριμένου ερευνητή.
Το να αναρτούμε τα Βιογραφικά των επαΐόντων (Πανεπιστημιακών), ώστε να "χαμηλώσουμε" το κύρος τους, πράγμα που έκανε ο συνάδελφος δομέστιχος, θα το χαρακτήριζα παιδική ενέργεια.
Τόση εμπάθεια κατά των ανθρώπων της συγκεκριμένης Σχολής, δεν μπορώ να την αιτιολογήσω!
Ο στόχος μας είναι η ΕΒΜ ως μέσο στη Θ. λατρεία να προκαλεί κατάνυξη, εγρήγορση, μετάνοια στις ψυχές των πιστών, μέσω των σχετικών μηνυμάτων του λόγου, του οποίου αποτελεί και είναι το ένδυμα.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, κατά τη γνώμη μου, κινείται και είναι όλο το έργο του Λ. Αγγελόπουλου.
Συγχαρητήρια, τόσο σ' αυτόν για την όλη του προσπάθεια δεκαετιών, όσο και στους Πανεπιστημιακούς δασκάλους ( επαΐοντες), για τη διοργάνωση, προς τιμήν του, αυτής της Ημερίδας.
Χριστός ανέστη
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Συνάδελφε, ευχαριστώ που σχολιάζετε τα λεγόμενά μου, αλλά όλο σας το σκεπτικό ξεκινά από λανθασμένη υπόθεση.
Συγκεκριμένα, θεώρησα ειρωνική & απαξιωτική την άποψη του συναδέλφου Π. Γαλάνη προς τους Πανεπιστημιακούς δασκάλους, οι οποίοι αναγνωρίζουν το έργο του ερευνητή Λ. Αγγελόπουλου και τον τιμούν με τη συγκεκριμένη Επιστημονική Ημερίδα.
Αυτοί είναι οι επαΐοντες στο συγκεκριμένο χώρο της ΕΒΜ & τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οπότε, θα ακούσουμε & θα ονομάσουμε στα ψαλτικά "επαΐοντες" που, σύμφωνα με το Σωκράτη, κατέχουν το δίκαιο, τους παραπάνω ειδικούς!
Επίσης, το θέμα μας δεν είναι να συγκρίνουμε το εν λόγω τιμώμενο πρόσωπο με κάποια Πατριαρχική Ιεροψαλτική μορφή, όπως ο αείμνηστος Άρχοντας Θρ. Στανίτσας, αλλά να προβληθεί το έργο του συγκεκριμένου ερευνητή.
Το να αναρτούμε τα Βιογραφικά των επαΐόντων (Πανεπιστημιακών), ώστε να "χαμηλώσουμε" το κύρος τους, πράγμα που έκανε ο συνάδελφος δομέστιχος, θα το χαρακτήριζα παιδική ενέργεια.
Τόση εμπάθεια κατά των ανθρώπων της συγκεκριμένης Σχολής, δεν μπορώ να την αιτιολογήσω!
Ο στόχος μας είναι η ΕΒΜ ως μέσο στη Θ. λατρεία να προκαλεί κατάνυξη, εγρήγορση, μετάνοια στις ψυχές των πιστών, μέσω των σχετικών μηνυμάτων του λόγου, του οποίου αποτελεί και είναι το ένδυμα.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, κατά τη γνώμη μου, κινείται και είναι όλο το έργο του Λ. Αγγελόπουλου.
Συγχαρητήρια, τόσο σ' αυτόν για την όλη του προσπάθεια δεκαετιών, όσο και στους Πανεπιστημιακούς δασκάλους ( επαΐοντες), για τη διοργάνωση, προς τιμήν του, αυτής της Ημερίδας.
Χριστός ανέστη

Απο πότε Κ. Κούγια οι επαίοντες της Ψαλτικής είναι οι Πανεπιστημιακοί.
Αυτό αμφισβητείται.
Δηλ. μέχρι να γίνουν οι επι χρήμασιν Πανεπιστημιακοί , αυτή η έρμη τέχνη του Δαμασκηνού δεν είχε επαίοντες;

Πώς τόσα χρόνια ασκείται και υπηρετείται η Ψαλτική;
Με τους κατ επάγγελμά εκβιαστές της ;
 
Status
Not open for further replies.
Top