Ένα από τα συνήθη ελαφρότερα μαρτύρια των Αγίων Μαρτύρων ήταν να τους αφήνουν νηστικούς και να τρώνε λαχταριστά φαγητά μπροστά τους, τάζοντάς τους, μάλιστα, πως θα τα απολαύσουν κι αυτοί αν αλλαξοπιστήσουν. Εμείς τι πρέπει να κάνουμε για να έρθουμε σε επαφή με το παραπάνω υλικό; Γιατί το να γνωρίζουμε την ύπαρξή του και να μην μπορούμε να το αγγίξουμε στο μεγαλύτερο μέρος του είναι πραγματικό μαρτύριο...
Ἔνας πολὺ πρόχειρος κατάλογος ψηφιοποιήσεων ἡμετέρων τοῦ Γέροντος.
Κελλίον Προφήτου Ηλιού Καρυών - Φιρφιρή εν έτει 2002
Καθ᾿ ὅτι «asxetos», ὅπως δηλώνετε, θά πρέπει νά μάθετε πρῶτα τί σημαίνει στήν ἁγιορείτικη ὁρολογία «Κελλίον» καί τί «κελλί μοναχοῦ». Ἐκ προοιμίου σᾶς λέω ὅτι πρόκειται γιά δύο διαφορετικά πράγματα.Παρακαλώ να διευκρινιστεί αν πρόκειται όντως για το κελλί του μοναχού διακο-Διονύση Φιρφιρή ή για το αρχονταρίκι δίπλα από το Ναό. Είμαι βέβαιος ότι ο γέροντας διακο-Διονύσης δεν είχε για τον εαυτό του καμμιά πολυτέλεια.
Σιγά τόν κίνδυνο!!!Κίνδυνος παρεξηγήσεως!!!
Πάντως δεν θα πρέπει να θεωρούμε άσχετο το ύφος του διοκο-Διονύση με πολίτικα ακούσματα...διάβαζα στην βιογραφία του ότι ο δάσκαλος του ήταν ο περίφημος ιεροδιάκονος(μα καλά όλοι διάκοι μέναν τότε?)Συνέσιος Σταυρονικητιανός ο οποίος δεν είχε μάθει την ψαλτική στο Όρος αλλά στην Κωνσταντινούπολη...πιστεύω είναι σημαντικό αυτό...σίγουρα θα παραπέμπει σε μια παράδοση παλαιότερη του Ιακώβου Ναυπλιώτου δεδομένου ότι ο Συνέσιος ήταν του 19ου αιώνα...και επίσης γνωρίζουμε ότι τότε(και στο Όρος και στην Πόλη)υπήρχε πιο στενή σχέση δασκάλου-μαθητού όσον αφορά την μάθηση...όλα αυτά για έναν προβληματισμό και μόνο...
Υ.Γ.όποιος γνωρίζει κάτι για τον Συνέσιο Σταυρονικητιανό ας στείλει κάτι σχετικό...
o Συνεσιος ηταν μαθητης του Κυριαζη του Χρυσοπολιτη
ΠΟΥ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ?
μου το ειπε ενα μαθητης του διακο Συνεσιου δεν ξερω κατα ποσο αληθευει
Γι αυτό ας μη λέμε ό τι θέλουμε εάν δεν γνωρίζουμε σας παρακαλω.