dkalpakidis
Dimitrios Kalpakidis
Αν και δεν είμαι υπέρ του λειτουργικού οδοστρωτήρα στο Τυπικό, μου προκαλεί εντύπωση ότι εκτός από τα "επίσημα" ΔΙΠΤΥΧΑ συνταχθέντα υπό Διονυσίου Ανατολικιώτη, κυκλοφορούν κι άλλα "τυπικά" όπως του κ. Παπαχρήστου (παλαιός συντάκτης των Διπτύχων) και το ΜΙΚΡΟΝ ΤΥΠΙΚΟΝ το οποίο συντάσεται [;] από επιτροπή [;].
Το πρόβλημα είναι ότι όλα αυτά τα Τυπικά μπορεί για ένα θέμα να έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις: λ.χ. άλλος γνωρίζοντας μεν την ορθή τάξη να επιλέγει αυτήν ξεφεύγοντας από τις διατάξεις του ΤΜΕ, κι άλλος γνωρίζοντας κι αυτόν πιθανόν την ορθή τάξη επιλέγει μια άλλη λόγω του ΤΜΕ.
Διαπιστώνω ότι τελικά- με όλο τον σεβασμό που έχω σε όσους προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα Τυπικό ανταποκρινόμενο στις ενορίες (Κωνσταντίνο, Βιολάκη)- παρά τις αγαθές και φιλότιμες προσπάθειες το ΤΜΕ δημιουργεί ασάφειες, κενά και δεν ανταποκρίνεται ούτε στις απαιτήσεις για σύντομες σχετικά διατάξεις αλλά ούτε και στην ορθότητα με βάση τα παλαιά Τυπικά (και κατά βάση το ΤΑΣ).
Πολύ καλή εργασία για το Τυπικό έχει εκδόσει η Αποστολική Διακονία το "Σύστημα Τυπικού" του π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη.
(αν και στις διατάξεις περί αντιφώνων μας τα θαλασσώνει... )
Το πρόβλημα είναι ότι όλα αυτά τα Τυπικά μπορεί για ένα θέμα να έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις: λ.χ. άλλος γνωρίζοντας μεν την ορθή τάξη να επιλέγει αυτήν ξεφεύγοντας από τις διατάξεις του ΤΜΕ, κι άλλος γνωρίζοντας κι αυτόν πιθανόν την ορθή τάξη επιλέγει μια άλλη λόγω του ΤΜΕ.
Διαπιστώνω ότι τελικά- με όλο τον σεβασμό που έχω σε όσους προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα Τυπικό ανταποκρινόμενο στις ενορίες (Κωνσταντίνο, Βιολάκη)- παρά τις αγαθές και φιλότιμες προσπάθειες το ΤΜΕ δημιουργεί ασάφειες, κενά και δεν ανταποκρίνεται ούτε στις απαιτήσεις για σύντομες σχετικά διατάξεις αλλά ούτε και στην ορθότητα με βάση τα παλαιά Τυπικά (και κατά βάση το ΤΑΣ).
Πολύ καλή εργασία για το Τυπικό έχει εκδόσει η Αποστολική Διακονία το "Σύστημα Τυπικού" του π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη.
(αν και στις διατάξεις περί αντιφώνων μας τα θαλασσώνει... )
Last edited: