ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Παλαιό Μέλος
Τις Κυριακές ως γνωστόν, όταν ψάλλεται ο Ν' ψαλμός εξέρχεται του Ιερού Βήματος ο ιερέας με το Ευαγγέλιο, το οποίο ασπάζονται οι πιστοί, και το Ευαγγέλιο τοποθετείται σε προσκυνητάρι για τους αργότερα προσερχομένους.
Έχω διαπιστώσει εκ πείρας ότι πολλοί ιερείς ξαναβγαίνουν κρατούντες δεύτερο Ευαγγέλιο τις Κυριακές του Πεντηκοσταρίου, όταν ψάλλωνται τα Πάσχα ιερόν, και ασπάζονται οι πιστοί (δεύτερη φορά) το ευαγγέλιο, του ιερέως αναφωνούντος σε κάθε πιστό, πολλάκις όχι και τόσο διακριτικά, «Χριστός ανέστη».
Αποτέλεσμα της ενέργειας αυτής είναι από το θόρυβο, να μην ακούγονται τα στιχηρά του Πάσχα, το δοξαστικό, και το Και νυν Αναστάσεως ημέρα. Νομίζω ο δεύτερος ασπασμός του Ευαγγελίου είναι περιττός και άστοχος.
Παρακαλώ για τις απόψεις σας (και ειδικά του π. Μαξίμου).
Έχω διαπιστώσει εκ πείρας ότι πολλοί ιερείς ξαναβγαίνουν κρατούντες δεύτερο Ευαγγέλιο τις Κυριακές του Πεντηκοσταρίου, όταν ψάλλωνται τα Πάσχα ιερόν, και ασπάζονται οι πιστοί (δεύτερη φορά) το ευαγγέλιο, του ιερέως αναφωνούντος σε κάθε πιστό, πολλάκις όχι και τόσο διακριτικά, «Χριστός ανέστη».
Αποτέλεσμα της ενέργειας αυτής είναι από το θόρυβο, να μην ακούγονται τα στιχηρά του Πάσχα, το δοξαστικό, και το Και νυν Αναστάσεως ημέρα. Νομίζω ο δεύτερος ασπασμός του Ευαγγελίου είναι περιττός και άστοχος.
Παρακαλώ για τις απόψεις σας (και ειδικά του π. Μαξίμου).