Ο σχετικός κανόνας που υπάρχει στο Τριώδιο είναι ποίημα του αγ. Ανδρέου Κρήτης (βλ. εδώ: http://glt.goarch.org/texts/Tri/t08.html), άρα προφανώς πρόκειται για παλαιότατο ποίημα και όχι κάποια καινοτομία ή τοπική ιδιαιτερότητα.
Την παραμονή και άλλων δεσποτικών εορτών υπάρχει "προεόρτιος" κανόνας που διάβαζεται/ψάλλεται στο απόδειπνο, ενίοτε συνδυάζεται και με την τέλεση ευχελαίου (όπως τη Μ. Τετάρτη εσπέρας), οπότε η ακολουθία είναι απλά πιο γνωστή γιατί συμμετέχουν οι ψάλτες και ο λαός.
Αυτή η διάταξη υπάρχει στο ΤΜΕ. Γιατί να αποτελεί καινοτομία; Και το Τριώδιο, το οποίο ακολουθεί κυρίως το μοναστηριακό τυπικό ορίζει τον κανόνα του Λαζάρου στο απόδειπνο. Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και καλή Ανάσταση αδελφέ!