Αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωρίτη

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Επιτέλους, κάποιοι προσπαθούν να ορίσουν κατά το δοκούν την πατριαρχική παράδοση! Ακούσαμε το «Σήμερον κρεμάται» του Ιακώβου μέσα στον Πατριαρχικό Ναό. Μέσα στον 20ο αιώνα ουδέποτε ειπώθηκε έτσι. Το ρεπερτόριο του Πατριαρχείου δεν είναι ο,τιδήποτε εγράφη από Πατριαρχικό ψάλτη κάποια στιγμή στο παρελθόν αλλά συγκεκριμένες θέσεις, που καλλωπίζονται σε βάθος χρόνου. Ο Ιάκωβος πέθανε πριν 216 χρόνια. Πλέον το «Σήμερον κρεμάται» δεν ψάλλεται σε αργό στιχηραρικό και αυτό είναι η μέχρι τώρα ζώσα παράδοση. Τα μόνα μέλη εν χρήσει σε αργό στιχηραρικό είναι τα Ιδιόμελα των Κατανυκτικών Εσπερινών του Ιακώβου, καθώς και το «Αναστάσεως ημέρα» του Χρυσάφου του Νέου όταν ενδύεται ο Πατριάρχης πριν από τον Εσπερινό της Αγάπης.

Γιάννη, Χριστός ανέστη.
Χωρίς να θέλω να συμμετάσχω περισσότερο στην κουβέντα, η οποία δεν έχει κ νόημα (κατ' εμέ).
Η απορία μου στα ανωτέρω γραφόμενά σου είναι η εξής: ο εκτελών χρέη Πρωτοψάλτη αυθαιρέτησε και έψαλε Ιάκωβο; Το έκανε επίτηδες τελευταία στιγμή; είχε συνεννοηθεί με τον κο Φλοίκο; Πραγματικά πιστεύεις ότι έκανε ό,τι ήθελε;
Προσωπικά θεωρώ ότι η Αγία Εκκλησία έδωσε τη συγκατάθεσή της για να ψαλλεί το συγκεκριμένο... οπότε, γιατί τα ρίχνουμε στον κο Νεοχωρίτη;;
Και μάλιστα το έψαλλε με τέτοια απλότητα κ ευκολία που δε συναντάς εύκολα στις εκτελέσεις μαθημάτων του Ιακώβου ( συνήθως ο κάθε χρόνος χτυπάται με δύναμη... βάλε ηχογραφήσεις απ το φόρουμ και δες..) εδώ το μάθημα έρεε φυσικότατα...
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Ναι, για το συγκεκριμένο μέλος και εγώ πιστεύω ότι ήταν με την συγκατάθεση του Πατριαρχείου, δεν το έκανε μόνος του ο κ. Νεοχωρίτης.
Γεγονός, που το αντιμετωπίζω με σκεπτικισμό...
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Το μέλος του Ιακώβου Πρωτοψάλτου του Πελοποννησίου (+1800) είναι καινοτομία στη ζώσα παράδοση του Πατριαρχείου. Όσοι το επικροτείτε, απλά δε σέβεστε την παράδοση του Πατριαρχείου ως έχει, όπως και οι αρμόδιοι για την εισαγωγή αυτή, όποιοι κι αν είναι. Μην το κουράζουμε παραπάνω, συμφωνούμε στη διαφωνία μας. Πάντως, το πράγμα πονάει τους όντως θιασώτες της πατριαρχικής παραδόσεως.

ΥΓ: Επειδή επαναλαμβάνεται η ίδια ερώτηση, σε παλαιότερη κουβέντα έκανα το λάθος να αναφέρω ενδεικτικά δύο ονόματα που θεωρώ ιδανικά. Έκτοτε κάποιοι με θεωρούνε βαλτό να σαμποτάρω όλους τους άλλους και το γράφουν και δημόσια. Δεν ξανακάνω το ίδιο λάθος. Έγραψα κι αλλού ότι πιστεύω πως πολλοί είναι εγγύτεροι στο ύφος και την πατριαρχική παράδοση από το Νεοχωρίτη, κυρίως Πολίτες.
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Το μέλος του Ιακώβου του Βυζαντίου (+1800) είναι καινοτομία στη ζώσα παράδοδη του Πατριαρχείου. Όσοι το επικροτείτε, απλά δε σέβεστε την παράδοση του Πατριαρχείου ως έχει, όπως και οι αρμόδιοι για την εισαγωγή αυτή, όποιοι κι αν είναι. Μην το κουράζουμε παραπάνω, συμφωνούμε στη διαφωνία μας. Πάντως, το πράγμα πονάει τους όντως θιασώτες της πατριαρχικής παραδόσεως.

Δεν είναι καινοτομία. Καμία καινοτομία. Σοβαρολογείτε; Για συνέλθετε λίγο...

Έγραψα και πάλι:

Η πατριαρχική παράδοση είναι μεγαλύτερη από το μπόι μας.

Αποτελεί καινοτομία να ψαλεί στον Πατριαρχικό Ναό μάθημα ενός εκ των μεγαλύτερων Πρωτοψαλτών του;

Φυσικά και όχι.

Θα δεις τον Ιάκωβο στον ύπνο σου με καμιά μαγκούρα να σε κυνηγάει με αυτά τα τέρατα που γράφεις.

Θα τρελαθούμε τελείως εδώ πέρα;

Και έμαθα ότι ο Πατριάρχης συνεχάρη θερμότατα τον κ. Νεοχωρίτη για την ωραία απόδοση του συγκεκριμένου κλασικού μαθήματος μετά το τέλος της ακολουθίας.

Φθάσαμε σήμερα να λέμε ότι είναι κάποιος αντιπαραδοσιακός επειδή ψάλλει τα κλασικά μαθήματα και δεν ψάλλει τις διασκευές αυτών!

Σα δεν ντρεπόμαστε λίγο, λέω γω...

Αν το έλεγε ο Αστέρης θα ήταν καινοτομία;
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
ἄκουε πολλά said:
Και παρατήρησα πως ο Νεοχωρίτης δεν ανέβηκε στο στασίδι του Άρχοντος Πρωτοψάλτου, αλλά έψαλε με τους μαθητές του υποκάτω αυτού...

Πάντως το βράδυ της Αναστάσεως μάλλον "σεπτή Πατριαρχική κελεύσει" έψαλλε απο τη θέση του Άρχοντος...
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)


Συνάδελφε,

Προσωπικὰ τὸ 'χω ξαναγράψει, καταλληλότερος γιὰ τὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο εἶναι κατὰ τάξιν ὁ Α΄δομέστικος τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας κ. Φλοῖκος.
Δὲν γράφω ἰκανότερος ἀλλὰ καταλληλότερος.
Τὸ πατριαρχεῖο δὲν ἔχει ἀκόμη ἐπιλέξει, ἀλλὰ προσκαλέσει. Ἀναμένουμε τὴν τελική του ἀπόφαση.

Νὰ σημειώσω πὼς ἡ πολεμική γιὰ τὴν καταλληλότητα τοῦ κ. Νεοχωρίτη (καὶ ὄχι φυσικὰ γιὰ τὴν ἰκανότητά του στὸ ἀναλόγιο), φαίνεται ἔντονη διότι δὲν ζοῦμε πρὶν ἀπὸ 20-30 χρόνια, ὅπου ἡ ἐνημέρωση καὶ ἡ ἐπικοινωνία ἦταν περιορισμένη. Σήμερα μέσω τοῦ φορουμ, τοῦ σωλήνα, τῶν blog ὁ καθείς ἔχει ἐλεύθερο βῆμα νὰ ἐκφραστεῖ καὶ νὰ πρσπαθήσει νὰ ἐπηρεάσει τὴν πορέια τῶν πραγμάτων ἀν καταφέρει νὰ πείσει.

Δὲν ὑπάρχουν ὕαινες, οὕτε «παλιοφάρα ψαλτική». Παντοῦ καὶ πάντα ὑπάρχουν κακοπροαίρετοι ἄνθρωποι ἀλλὰ καὶ φανατικοὶ ποὺ φανατίζονται προσωπολατρεύοντας. Ὑπάρχουν βέβαια καὶ ὅσοι ἐκφράζουν ἀντίθετη ἄποψη μὲ ἐπιχειρήματα εἴτε δεκτὰ εἴτε μὴ.

Προσωπικά, ἐπαναλαμβάνω τὴν προτίμησή μου στὸν Α΄δομέστικο τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας κ. Φλοῖκο, γιὰ λόγους ποὺ ἔχουν ἤδη ἐκτεθεῖ σὲ πολλὰ ἀπὸ τὰ πολλὰ προηγούμενα μηνύματα. Τὸν ἄνθρωπο οὕτε τὸν ξέρω οὕτε μὲ ξέρει οὕτε καὶ μὲ πληρώνει. Οὕτε ἔχω καμία σχέση μὲ τὸ πατριαρχικὸ περιβάλλον πλὴν μιᾶς φωτογραφίας μου δίπλα στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο τοῦ Ἄρχοντος, ὅταν ἐπισκέφθηκα τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία ὡς εὐλαβὴς προσκυνητής γεμάτος συγκίνηση καὶ φυσικὰ ὅταν ψάλλω μέλη τῶν πατριαρχικῶν ψαλτῶν στὸ ἀναλόγιό μου.

Ἁπλὰ τὸν ἔχω ἀναγνωρίσει ὥς τὸν πλέον κατάλληλο γιὰ τὴ θέση τοῦ Ἄρχοντος.

Ὁποιαδήποτε βέβαια ἀπόφαση τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας εἶναι σεβαστή καὶ ἐφαρμοστέα, τουλάχιστον σὲ ὅσους ἀνήκουμε στὴν δικαιοδοσία της (Νέες Χῶρες), εὐελπιστῶντας καὶ στὴν οὐσιαστική μας ἐκκλησιαστικὴ ἔνωση μὲ τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία, ὅπως ἡ Κρήτη καὶ τὰ ἄλλα νησιά.


Ακόμη και αυτόν να είχε επιλέξει ο Πατριάρχης, να είστε απολύτως σίγουρος πως θα δεχόταν επίσης μεγάλη κριτική.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Καὶ γιὰ τὸ Θεωρητικὸ τοῦ Καρᾶ ἀποφάσισε, ἀλλὰ δὲν ἐπέστρεψαν, ὅσοι τὸ ἀποδέχονται καὶ συνεχίζουν νὰ τὸ διαδίδουν.

Τὸ Πατριαρχεῖο ἀκόμη ΔΕΝ ἀποφάσισε ἀλλὰ προσκάλεσε. Ὁ κ. Ἀστέρης προφανῶς διατηρεῖ τὸν τίτλο του ΝΥΝ ἄρχοντος πρωτοψάλτου.

Γι' αὐτὸ καὶ ὅσοι διαφωνοῦμε γιὰ λόγους, ποὺ ἔχουν ἐκτεθεῖ ἤδη, γράφουμε καὶ κρούονται κώδωνες κινδύνου. Ὁ κ. Νεοχωρίτης ειναι ἄξιος πρωτοψάλτης καὶ παραδοσιακὸς ἀλλὰ ΔΕΝ ἔχει μαθητεύσει στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο.

Ἀρχίζω νὰ πιστεύω αὐτὰ ποὺ ἔγραψε ὁ Νίκος Θεοτοκάτος στὸ ἄλλο θέμα
Προφανώς κ δεν περιμένεις να σου απαντήσω...
ξέρεις ότι μετά απο 5-6 μηνύματά μας θα κλειδωθεί
το θέμα κ μου αρέσει πολύ που ένα μέλος
που είναι μέσα στο πνεύμα του περιβάλλοντος
του Φαναρίου σας δίδει τόσο ωραίες επεξηγήσεις.
Δεν θα σηκώσω το γάντι περί του αεμνήστου
καινοτόμου Σίμωνος Καρά κ του Δασκάλου
μου Λυκούργου Αγγελόπουλου διότι οι θεωρίες
κ οι συνωμοσιολογίες μεταξύ σας έχουν φτάσει
σε άλλο επίπεδο.Το έχετε τερματίσει.
Στείλτε κ επιστολή στον Πατριάρχη να του
εκφράσετε τους φόβους σας για την...
"γνωστή ιλαροτραγουδιάρικη (σ)χολή".
Έλεος λέμε...το τερματίσατε!!!
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Προφανώς κ δεν περιμένεις να σου απαντήσω...
ξέρεις ότι μετά απο 5-6 μηνύματά μας θα κλειδωθεί
το θέμα κ μου αρέσει πολύ που ένα μέλος
που είναι μέσα στο περιβάλλον του Φαναρίου
σας δίδει τόσο ωραίες επεξηγήσεις.
Έλεος λέμε...το τερματίσατε!!!


Χριστός ανέστη!

Ποιό μέλος;


Δ
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
ἄκουε πολλά said:
Δεν είναι καινοτομία. Καμία καινοτομία. Σοβαρολογείτε; Για συνέλθετε λίγο...

Έγραψα και πάλι:

Η πατριαρχική παράδοση είναι μεγαλύτερη από το μπόι μας.

Αποτελεί καινοτομία να ψαλεί στον Πατριαρχικό Ναό μάθημα ενός εκ των μεγαλύτερων Πρωτοψαλτών του;

Φυσικά και όχι.

Θα δεις τον Ιάκωβο στον ύπνο σου με καμιά μαγκούρα να σε κυνηγάει με αυτά τα τέρατα που γράφεις.

Θα τρελαθούμε τελείως εδώ πέρα;

Και έμαθα ότι ο Πατριάρχης συνεχάρη θερμότατα τον κ. Νεοχωρίτη για την ωραία απόδοση του συγκεκριμένου κλασικού μαθήματος μετά το τέλος της ακολουθίας.

Φθάσαμε σήμερα να λέμε ότι είναι κάποιος αντιπαραδοσιακός επειδή ψάλλει τα κλασικά μαθήματα και δεν ψάλλει τις διασκευές αυτών!

Σα δεν ντρεπόμαστε λίγο, λέω γω...

Αν το έλεγε ο Αστέρης θα ήταν καινοτομία;

Δεν είναι αντιπαραδοσιακό, αλλά είναι καινοτομία για τα δεδομένα του Π. Ναού, τουλάχιστον με αυτά τα ολίγα τα οποία γνωρίζω.
Με αυτό δεν λέω ότι στην παράδοση του Π. Ναού δεν μπορούν να εισαχθούν και κάποια τα οποία δεν ελέγοντο, απλά το εν λόγω μάθημα αν και ωραιότατο, παραδοσιακότατο, έντεχνο κλπ., ανασύρεται εν χρήσει στον Π. Ναό, γιατί; ταπεινά, δεν μπορώ να καταλάβω την σκοπιμότητα του εγχειρήματος...
Πάλι από αυτά τα ολίγα που ξέρω, στον Π. Ναό τα πράγματα είναι συγκεκριμένα... το μέλος που πρέπει να ακολουθήσεις ψάλλων είναι καθορισμένο, κυρίως από την αλυσίδα της παραδόσεως των προκατόχων σου.
Δεν θεωρώ ότι έχουν εξαντληθεί ερμηνευτικά ή μουσικά τα ήδη παραδεδομένα, για να εισάγει η παράδοση καινούργια πράγματα, έστω και αν αυτά είναι χρονολογικά προγενέστερα ως συνθέσεις.
Αν το έλεγε ο Άρχων Λ. Αστέρης, ναί, θα θεωρούνταν επίσης καινοτομία... δεν υπάρχει από μέρους μου τουλάχιστον, καμία προκατάληψη ως προς την επιλογή του κ. Νεοχωρίτη για το Φανάρι... ας είναι ο άνθρωπος ευλογημένος και δυνατός να φέρει εις πέρας το βαρύ φορτίο που του ανατέθηκε... και ναι, όπως είπατε κάποτε, πιστεύω ότι και το Άγιο Πνεύμα μπορεί να τον φωτίσει και να αναπληρώσει τα (όποια) ελλείποντα...
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Η εν λογω δοξολογια δεν ειναι του Ιωαννη, αλλα του Μανουηλ.

Μερικα αλλα στοιχεια για την παραδοση της δοξολογιας του πλ. Β' :)

1) Δοξολογια του πλ. Β' κατ'εκτελεσιν του Ιακωβου Ναυπλιωτη (απο εδω).

2) Δοξολογια του πλ. Β' κατα την παραδοση της ΜΧΕ (Στανιτσας - Δανιηλιδης, 1963).
 

Attachments

  • ΔοξολογιαΝαυπλιωτη.pdf
    356.9 KB · Views: 216

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Και όχι μόνο αυτό, αλλά είναι φανερή η αγάπη της ΑΘΠ του Οικουμενικού μας Πατριάρχου στους ασκούντες την ψαλτική τέχνη, από το πλήθος των Οφφικίων που απλόχερα, με αγάπη και γενναιοδωρία απονέμει κατά καιρούς στους άξιους συναδέλφους μας...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Το μέλος του Ιακώβου Πρωτοψάλτου του Πελοποννησίου (+1800) είναι καινοτομία στη ζώσα παράδοση του Πατριαρχείου. Όσοι το επικροτείτε, απλά δε σέβεστε την παράδοση του Πατριαρχείου ως έχει, όπως και οι αρμόδιοι για την εισαγωγή αυτή, όποιοι κι αν είναι. Μην το κουράζουμε παραπάνω, συμφωνούμε στη διαφωνία μας. Πάντως, το πράγμα πονάει τους όντως θιασώτες της πατριαρχικής παραδόσεως.

ΥΓ:

Γιάννη, μάλλον είναι δύσκολο να κατανοήσεις ότι το Πατριαρχείο είναι ζωντανός οργανισμός και ενίοτε απορρίπτει και άλλοτε επικροτεί κάποιες "αλλαγές" πάντα για το καλό, ειδικά για τα όσα ψάλλονται στον Πατριαρχικό Ναό και για το ποιός ψάλλει εκεί και από ποιά θέση, ασχετα με τις δικές μας συμπάθειες ή αντιπάθειες.....
Μάλλον εγώ δε σέβομαι την παράδοση του Πατριαρχείου. Αυτά που εψάλησαν πριν χρόνια σε μια επίσκεψη εκεί ...... εννοώ τα λειτουργικά σε εναρμόνιο ήταν παράδοση;;;;;;;;;;;;;;;;;;; δε θυμάμαι να τα έγραψε ούτε ο Κωνσταντίνος, ούτε ο Ραιδεστηνός, ούτε ο Βιολάκης, ούτε ο Ναυπλιώτης. καπου προς Μπαλουκλί μεριά.......εγράφησαν.
αν νομίζεις ότι το Πατριαρχείο και η Παράδοση χρειάζονται εντόνως θεματοφύλακες που θα τους υποδεικνύουν τί πρέπει να ψάλλεται, επειδή αυτό έψαλλαν τα τελευταία 50-60 χρόνια, δεν μπορώ να πώ κάτι...
απ' την άλλη θα δανειστώ φράση Φίλου του φόρουμ σε κουβέντα για το Πάσχα πριν 2 χρόνια "έχουν γνώση οι φύλακες". Οπότε, ας τους αφήσουμε να κάνουν τη δουλειά τους.
για το ΥΓ δε με ενδιαφέρει, καθώς, όποιον και να επιλέξουν, αυτοί... ΞΕΡΟΥΝ.
ΥΓ: δεν είμαι απ΄αυτούς που σε παρεξηγούν γιατί ξέρω πως ό,τι γράφεις το κάνεις από ενδιαφέρον κ ζήλο. απλά έχε υπόψιν ότι η γνώμη των μελων του Ψ δε μετράει εκεί...
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Σε σχέση με αυτό που έγραψες Νίκο, πράγματι τόσο το Πατριαρχείο όσο και η παράδοση γενικότερα είναι ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται.

Ωστόσο, οι αλλαγές σε όλους γενικά τους οργανισμούς γίνονται σιγά σιγά. Από όσα βλέπουμε μέχρι στιγμής (συμπεριλαμβανομένης και της ψαλμώδησης του Σήμερον κρεμάται), έχουμε νομίζω μια βίαιη αλλαγή που μοιάζει με αυτή που θα πάθαινε ένας οργανισμός στο χειρουργικό τραπέζι (μεταμόσχευση), ή έκθεση σε μεγάλη δόση ραδιενέργειας.

Φυσικά, ευχής έργον θα ήταν το πρόσλημα (; βοήθεια φιλόλογοι) να ομοιωθεί με τον υπόλοιπο οργανισμό. Ίδωμεν.

Δεν αγωνίζομαι για κάτι. Όπως είπαν και άλλοι στο παρόν θέμα, με καλύπτει απόλυτα η κάθε απόφαση της Μ. Εκκλησίας. Αυτή γνωρίζει καλύτερα από εμένα ΤΙ ΘΕΛΕΙ να κάνει, και, πιστεύω, ΤΙ ΤΗΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ιδων δε ο διαχειριςτής ότι ουδέν ωφελεί, αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται....

Ποιὸς θόρυβος συνάδελφε καὶ γιατὶ ἐπέμβαση τοῦ διαχειριστῆ;

Παρὰ τὸ καυτὸ θέμα ἡ συζήτηση διατηρεῖται σὲ σχετικῶς καλὸ ἐπίπεδο καὶ ἔχουμε μάθει πολλὰ πράγματα γιὰ τὴν ψαλτικὴ τῆς Πόλης. Αὐτὸ δὲν εἶναι ὠφέλεια;

Οὔτως ἢ ἄλλως τὸ Πατριαρχεῖο θὰ λάβει τὴν ἀπόφασή του. Ποιὸ τὸ πρόβλημα μέχρι τότε νὰ ἐκφράζουμε τὴν ἄποψη ἢ τὴν διαφωνία μας; Φορουμ εἴμαστε καὶ συζητοῦμε καὶ μάλιστα γιὰ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος, ποὺ ἐνδιαφέρει τοὺς πάντες.

Δὲν ἀντιλαμβάνομαι τὴν ἀπαξίωσή σου. Καὶ πιὸ συγκεκριμένα δὲν σ' ἔχω δεῖ νὰ ἐνίστασαι ὅταν ὁ νῦν Ἄρχοντας Πρωτοψάλτης κ. Ἀστέρης ἐγκαλεῖται πὼς ἀπέχει πόρρω τοῦ Ναυπλιώτου.

Εἴπαμε νὰ ἐκτιμοῦμε ἀνθρώπους γιὰ τὴν ἰκανότητά τους, ὄχι ὅμως σὲ βαθμὸ ποὺ νὰ ἀγνοοῦμε τὰ πάντα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Η μήτηρ Εκκλησία μεριμνά διαχρονικώς για την εκκλησιαστική μουσική, αναλόγως των περιστάσεων...

View attachment 93901

Περιστάσεις ποὺ σήμερα φυσικὰ δὲν ἰσχύουν.

Ἀλλὰ ὡς ἀναρωτηθοῦν περὶ τοῦ περιεχομένου τοῦ συγκεκριμένου ἀποσπάσματος ἕνιοι συνάδελφοι, πὼς καὶ ἀπὸ ποίους ἔφθασε ἡ ψαλτικὴ στὴν Κρήτη, στὴν Πελοπόννησο, στὸν Ἄθωνα ...

Ὑπάρχουν καὶ σχετικὲς διατριβές ...
 

Mpanelas Mixail

Μέλος
Ποιὸς θόρυβος συνάδελφε καὶ γιατὶ ἐπέμβαση τοῦ διαχειριστῆ;

Παρὰ τὸ καυτὸ θέμα ἡ συζήτηση διατηρεῖται σὲ σχετικῶς καλὸ ἐπίπεδο καὶ ἔχουμε μάθει πολλὰ πράγματα
Νομίζω πως έχουμε όλοι να μάθουμε από δω και πέρα πολύ περισσότερα.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Σε σχέση με αυτό που έγραψες Νίκο, πράγματι τόσο το Πατριαρχείο όσο και η παράδοση γενικότερα είναι ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται.

Ωστόσο, οι αλλαγές σε όλους γενικά τους οργανισμούς γίνονται σιγά σιγά. Από όσα βλέπουμε μέχρι στιγμής (συμπεριλαμβανομένης και της ψαλμώδησης του Σήμερον κρεμάται), έχουμε νομίζω μια βίαιη αλλαγή που μοιάζει με αυτή που θα πάθαινε ένας οργανισμός στο χειρουργικό τραπέζι (μεταμόσχευση), ή έκθεση σε μεγάλη δόση ραδιενέργειας.

Φυσικά, ευχής έργον θα ήταν το πρόσλημα (; βοήθεια φιλόλογοι) να ομοιωθεί με τον υπόλοιπο οργανισμό. Ίδωμεν.

Δεν αγωνίζομαι για κάτι. Όπως είπαν και άλλοι στο παρόν θέμα, με καλύπτει απόλυτα η κάθε απόφαση της Μ. Εκκλησίας. Αυτή γνωρίζει καλύτερα από εμένα ΤΙ ΘΕΛΕΙ να κάνει, και, πιστεύω, ΤΙ ΤΗΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ.

Μιχάλη, αν άκουσες το "σήμερον κρεμάται" θα ήθελα να μου πείς σε ποιό σημείο άκουσες κάτι μή αρμονικό, μή μελωδικό, μή φυσικό ως προς την ψαλμώδηση...
βίαιη αλλαγή θα ήταν (κατ' εμέ) αν καλούσαν μοναχούς ψάλτες από κάποιο μοναστήρι!!! Ναί, εκεί το άκουσμα θα ήταν διαφορετικό...
εύχομαι τα καλύτερα για τον οργανισμό...
συμφωνώ και επαυξάνω με τα τελευταία σου λόγια...

Βέβαια για τα λειτουργικά σε πλ α εναρμόνιο δεν είπε κανείς τίποτα......
 
Top