Υπάρχει ενδιαφέρον, όσον αφορά τη θέση της εορτής της Ινδίκτου στη Μεγάλη Εκκλησία. Τη διαπίστωσα εφέτος, ξεκινώντας να ψάχνω από το Κοντάκιο και τον Οίκο της Ινδίκτου:
Ενώ είδα ότι στα παλαιότερα Τυπικά όπως του Αγίου Σάββα (πριν τη σύνθεση των εν λόγω τροπαρίων) ορίζονται στο Συναξάριο το Κοντάκιον και ο Οίκος του Οσίου και δοξαστικό των Αίνων του Οσίου και της Ινδίκτου, όταν εμφανίζονται το Κοντάκιον και ο Οίκος της Ινδίκτου (Τυπικόν και Μηναίον Κωνσταντίνου - αν γνωρίζει κάποιος ότι εκδόθηκαν νωρίτερα αλλού ας το αναφέρει), τα του Οσίου εξοβελίζονται τελείως και τη θέση τους παίρνουν τα της Εορτής (Βλ. Τυπικά Κωνσταντίνου και Βιολάκη). Μάλιστα σε ημέρα Κυριακή, ορίζονται από τα Τυπικά της Μ. Εκκλησίας στην γ΄ ωδή τα Αναστάσιμα τροπάρια, στο Συναξάριο τα της Ινδίκτου και δοξαστικό Αίνων της Ινδίκτου επίσης!! Δηλαδή ανάγεται σε επισήμως εορταζόμενη ακολουθία όπως των Αγίων Πατέρων, και των μεγάλων Αγίων(
.
Την ίδια περίοδο όμως μετά τη σύνταξη των τροπαρίων της Ινδίκτου, το Τυπικό της Μονής Διονυσίου ορίζει τα νεώτερα τροπάρια στην γ΄ ωδή (με τη σημείωση "Μηναίον Κωνσταντίνου"), διατηρεί τα του Οσίου στο Συναξάριο, και δοξαστικό του Οσίου και της εορτής. Σε ημέρα Κυριακή, ορίζει στην γ΄ ωδή τα αναστάσιμα, στο Συναξάριο τα του Οσίου και δοξαστικό Εωθινό.
Από αυτά προσωπικά συμπεραίνω ότι ειδικώς στη Μ. Εκκλησία, υπήρχε λόγος/ανάγκη για την έξαρση της εορτής της Ινδίκτου και κατ΄ επέκταση για τη σύνθεση των νεότερων τροπαρίων από τον Ιάκωβο, πολύ πριν την θέσπιση της εορτής της Παμμακαρίστου και υπέρ του φυσικού περιβάλλοντος. Σκέφτομαι ότι ο λόγος αυτός ήταν πιθανόν η Πατριαρχική χοροστασία " ἐν συγχοροστασίᾳ μετά τῶν Σεβ. Ἱεραρχῶν" και η υπογραφή της "Πρᾶξεως τῆς νέας Ἰνδικτιῶνος" και τα λοιπά της επίσημης τελετής, αλλά για να είμαστε σίγουροι πρέπει να βρούμε κάποιο σχετικό ντοκουμέντο της εποχής.
Όλα αυτά, για εμένα τουλάχιστον, σημαίνουν σίγουρα ότι καλό είναι να μην παραλείπουμε τα τροπάρια του Οσίου (τουλάχιστον στη γ΄ ωδή). Εναποθέτω στην κρίση σας τη σκέψη να μην λέγεται και το δοξαστικό των Αίνων σε Κυριακή, καθώς απ' ότι καταλαβαίνω πρόκειται για φαινόμενο πιο τοπικό (;
.