ἀπὸ τὴν ἐν λόγῳ ἐργασία: "Τέλος, κρίνεται εντελώς ξένη προς την ελληνική παράδοση η απόκρυψη του ψάλτη ή των ψαλτών, πρακτική που μπορεί να οδηγήσει και σε άλλες αλλοιώσεις και παρασπονδίες. Η εν λόγω τοποθέτηση δεν μπορεί να ερμηνεύεται παρά ως υποβάθμιση των ψαλτών, ως «εξορία» και εξοβελισμός από το κέντρο της τελετουργίας. Αν οι ψάλτες σήμερα τοποθετηθούν στο πλάϊ, γιατί αύριο να μην ανεβούν και στον γυναικωνίτη;"
Διάφορα ἄλλα στοιχεία μπορεῖτε νὰ βρεῖτε καὶ στὸ κεφάλαιον 9 "
Ὁ ἐπιβλητικὸς Ἄμβων, καὶ ὁ χῶρος τῶν Ψαλτῶν"
τῆς ἐργασίας μου γιὰ τὸ ἀθέατον τῆς Ἁγίας Τράπεζας.
Τοὺς ψάλτες στὴν Ἀθήνα τοὺς ἀνέβασε στὸν Γυναικωνίτη, ὁ Μελέτιος Μεταξάκης.
Ἐδῶ οἱ παλαιόπιστοι Ῥώσσοι ψάλλοντας τὸ Χερουβικόν ἐνωμένοι οἱ δύο Χοροὶ στὸ κέντρον.
Ἐδὼ ἕνας παλαιὸς Ναὸς μὲ τὰ Ἀναλόγια σχεδὸν δίπλα-δίπλα.
Ἀκόμη καὶ στὴν Δύση, οἱ Ψάλτες ἦσαν στὸ κέντρον, μὲ κεντρικότατο μάλιστα Ἀναλόγιον (στὴν φωτογραφία, βλέπουμε σύνολον 3 Ἀναλόγια... Δεξιό, ἀριστερό, καὶ κεντρικό).
Μὲ Ἀναλόγιον στὸ κέντρον, μέσα ἀπὸ τὸ Τέμπλον (Rood Screen), στὸν χῶρο τῶν Ψαλτῶν (στοὺς δυτικούς) καὶ πρὸ τοῦ Βήματος.
Τὸ θέμα ἔχει νὰ κάνει ὅτι (ἐλάχιστοι ἐν γνώσει, οἱ περισσότεροι ἐν ἀγνοίᾳ καὶ λόγῳ ἀντιγραφῆς ἀφοῦ βλέπουν ἀπὸ τοὺς πρώτους) θέλουν νὰ γίνει ...εὐάερος ὁ Σολέας. Τὸ θέμα φυσικὰ ἅπτεται τῆς Συνόδου τοῦ Τριδέντου (1545-1563) καὶ τῶν διδαγμάτων-ἐπιπτώσεων αὐτῆς.