«Έχουσι γνώσιν οι φύλακες» Μ. Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Τσέτση

Status
Not open for further replies.

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ειλικρινά δεν καταλαβαινω την εμμονή .
Γινόμαστε βασιλικότεροι του Βασιλέως ;
Δηλαδη ούτε λιγο ούτε πολυ ,στο Πατριαρχείο ,δεν ξέρουν τι τους γινεται ...
Και ο ΝΥΝ τοποτηρητής και μελλοντικός πρωτοψάλτης δεν διαφυλάττει την παράδοση και το ύφος και θα έρθει ο Αρμαγεδώνας ...
Όταν αγαπητέ μου στο παρελθόν έγραφες πως ...

Αὐτὸ ποὺ μὲ πολὺ κόπο ἔψαξες καὶ ἀνεβάζεις -χαίρομαι ποὺ τὰ μέλη «ἀναδιφοῦν» σὲ παλαιὲς συζητήσεις, πάντα εἶναι ὠφέλιμο- δὲν ἀφοροῦσε στὸν μέλλοντα θεματοφύλακα τοῦ πατριαρχικοῦ ὕφους, ἑκτὸς κι δὲν ἐνδιαφέρει ἄν ὁ μέλλων Ἄρχοντας ἔχει ἁπλὰ στοιχεία τοῦ πατριαρχικοῦ ὕφους, ὅπως ὁ κάθε παραδοσιακὸ ψάλτης. Ἄν ἡ ἀπόκτηση μόνο στοιχείων τοῦ ὕφους εἶναι τὸ πλέον βασικὸ προσόν, τότε τὶ νὰ πῶ; Ὁ καθεὶς ὅπως ἰκανοποιεῖται.

Καὶ συνεχίζω. Τὰ συμπεράσματα ποὺ καταλήγεις εἶναι δικά σου καὶ μόνο δικά σου συνάδελφε καὶ οἱ συλλογισμοὶ ποὺ κάνεις ἐπίσης καταδικοί σου. Μέσα στο φορουμ σχολιάζουμε ἀπόψεις, μέσα ἀπὸ τὸ πρίσμα μας.
Τὸ τὶ θὰ κάνουν οἱ ὑπεύθυνοι εἶναι ἐπίσης δικό τους θέμα, ὅπως ἀναφέρθηκε καὶ στὸ ἄρθρο.

Δεν ειδα 20.000 μέλη να καταθέτουν την άποψη τους .
Ξέρεις αγαπητέ Δημήτρη ,πως απο τα 20.000 μέλη ,δεν ειναι ολα ενεργά .
Εδώ ανακυκλώνουν μηνύματα (σχεδόν ίδιου περιεχομένου ) συγκεκριμένα άτομα .Γνωμη εχει ο καθένας ,ειναι σεβαστή και καταγράφηκαν όλες σχεδόν οι απόψεις .
Το να αναγάγουμε βέβαια τη διαδοχή του πρωτοψάλτη στο Πατριαρχείο σε εθνικό θέμα ,πρώτη φορα το ακούω .
Θα μπορούσες να γράψεις ,μείζων θέμα .
Αλλα εθνικό ;
Να σου παραθέσω εγω ένα σωρό εθνικά θέματα ,που ειναι σε εξέλιξη και χρήζουν άμεσης λύσης ....
Ο π.Γεωργιος ,δεν ειναι κανένας τυχαίος ...
Εχει βαρύνουσα σημασία η άποψη του .
Δεν ξέρω αν ειναι μέλος του φόρουμ (δεν μπορω να το πω με βεβαιότητα ) .
Οπως ειχα γράψει και παλιότερα ,το Πατριαρχείο ,παρακολουθεί τα γραφόμενα (σαφώς και δεν επηρεάζεται )
Εχω την αίσθηση ομως ότι ενοχλείται .

Συγκεκριμένα ἄτομα; Ἐ καὶ; Ἀπαγορεύεται; Εἴμαστε δακτυλοδεικτούμενοι; Ἀπὸ ποιοὺς; Καὶ μὲ ποιὸ δικαίωμα; Ὅπως ὁ καθεὶς πετᾶ πυροτεχνήματα ἰκανοποιούμενος μὲ αὐτὰ ποὺ ἀκούει στὸ Πατριαρχεῖο αὐτὲς τὶς μέρες, ἔτσι κι ὁ καθεὶς δικαιοῦται νὰ σχολιάζει -ἑντὸς πλαισίων φυσικά- αὐτὸ μὲ τὸ ὁποῖο διαφωνεῖ.
Παρεκτὸς κι ἄν ἐπιβληθεῖ μορατόριουμ στο φορουμ ἐπὶ τοῦ θέματος.

Ὁ αἱδεσιμολογιώτατος φυσικὰ καὶ δὲν εἶναι τυχαῖος, τὸν παρακολουθῶ σὲ ὅτι κι ἄν γράφει, ὄχι μόνο στὰ ψαλτικά. Δὲν σημαίνει ὅμως πὼς ὅ,τι γράφει δὲν ὑπόκειται σὲ βάσανο. Πολλὰ απὸ τὰ ἐπιχειρήματά του ἄλλωστε ἔχουν ἀνασκευασθεῖ ἐδῶ καὶ καιρό. Καὶ βέβαια δὲν ἀντιλαμβάνομαι πὼς ἡ ἐκφορὰ ἀντίθετης ἄποψης ἀποτελεῖ ἔλλειψη σεβασμοῦ σὲ καάποιο πρόσωπο.

Ἐνοχλεῖται; Γιατὶ; Ἡ κριτικὴ ποὺ ἀσκεῖται δὲν εἶναι κακοπροαίρετη, ἀπὸ ἐνδιαφέρον γίνεται. Ἑκτὸς κι ἄν ἐννοεῖς πὼς οἱ χειροκροτητὲς εἶναι ἀποδεκτοὶ ,ἐνῶ οἱ σκεπτόμενοι ἀπορρίπτονται.
 
Last edited:
Ε οχι και δικά μου !
Εδώ και μέρες γράφετε μανιωδώς κατα του Νεοχωριτη!
Να έχετε το θάρρος της γνώμης .
Ανοικτά ,θαρραλέα και χωρίς υπεκφυγές !
Οι γνώμες ειναι σεβαστές .
Η εμμονή ενόχλησε .
Και το τρολλαρισμα επίσης .
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Μάλλον δεν καταλάβαμε ΟΛΟΙ αυτά που
τόσο απλά έγραψε ο π.Γεώργιος.
Ερμηνεύουμε όπως θέλουμε την απόφαση
του Πατριαρχείου.Δεν υπάρχει κανένα θέμα
πατριαρχικής παράδοσης,συνεχίζεται κανονικά.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ε οχι και δικά μου !
Εδώ και μέρες γράφετε μανιωδώς κατα του Νεοχωριτη!
Να έχετε το θάρρος της γνώμης .
Ανοικτά ,θαρραλέα και χωρίς υπεκφυγές !
Οι γνώμες ειναι σεβαστές .
Η εμμονή ενόχλησε .
Και το τρολλαρισμα επίσης .

Μιὰ σημαντικὴ διαφορὰ, γιὰ ὅποιον καταλαβαίνει. Δὲν γράφουμε κατὰ τοῦ κ. Νεοχωρίτη, ἀλλὰ σχετικὰ μὲ τὴν τυχὸν ἐπιλογή του στὴ συγκεκριμένη θέση. Βασικότατη διαφορά. Ὅταν ὑπηρετοῦσε στὸ προηγούμενο ἀναλόγιό του, σχολίαζε κανεὶς τὰ ψαλλόμενά του; Ὄχι. Ὁρίστε ἡ ἀπαντησή σου.

Ἄν ἔχουμε θάρρος γνώμης εἴμαστε ἐνοχλητικοί, ἄν γράφουμε μὲ θάρρος γινόμαστε ἐνοχλητικοί, ὅμως οἱ γνῶμες τελικὰ εἶναι σεβαστές. Καιρὸς νὰ ἀποφασίσεις τὶ ἐπιθυμεῖς.

Καὶ ἡ δική σου ἐμμονὴ νὰ μὴν καταλαβαίνεις τὶ γράφω ἐνοχλεῖ, ἀλλὰ δὲν κάνω ἔτσι.

Τὸ τρολάρισμα σοῦ τὸ ἐπιστρέφω.

Μπορεῖς νὰ πατήσεις τὸ κουμπάκι πάνω δεξιὰ καὶ νὰ ζητήσεις ἀπαγόρευση ἢ καὶ κλείδωμα, ὥστε νὰ μὲ σὲ κουράζουν οἱ ἀντίθετες ἀπόψεις, ποὺ ... σέβεσαι.

Μάλλον δεν καταλάβαμε ΟΛΟΙ αυτά που
τόσο απλά έγραψε ο π.Γεώργιος.
Ερμηνεύουμε όπως θέλουμε την απόφαση
του Πατριαρχείου.Δεν υπάρχει κανένα θέμα
πατριαρχικής παράδοσης,συνεχίζεται κανονικά.

Μιὰ χαρὰ τὰ καταλάβαμε, μὴν ἀνησυχεῖς.

Χαίρομαι κι εὐχαριστῶ ποὺ μὲ ενημερώνεις ὅτι δὲν ὑπάρχει θέμα πατριαρχικῆς παράδοσης. Τὸ ἐκτιμῶ.

 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μπραβο .
Το πήρες εργολαβία το θεμα ..
Και εις αλλα με υγεια !

Ναὶ, ἅμα θὰ πάω στὴν Πόλη θὰ μ' ἀφήσει ὁ Δομέστικος Φλοῖκος νὰ πῶ τὸ Κοινωνικὸ γιὰ τὴν ... ἀμοιβὴ τῆς ... ἐργολαβίας. Τρελὸ γέλιο ... :D:p

Ἅμα ἀπαντῶ τὸ 'χω ἐργολαβία, κατὰ τὰ ἄλλα νὰ ἔχω θάρρος γνώμης. Τέλος πάντων.

Καὶ σὺ καλὴ δύναμη στὸ ἀναλόγιο αὔριο.
 
Δίκιο έχεις Χρυσοβαλάντη. Αποκλείεται να οφείλεται στο γεγονός ότι επί 350 μηνύματα ανταλλάσουμε επιχειρήματα και ενδέχεται να υπάρχει "κορεσμός" του θέματος.

Και εξ' άλλου, δεν είπε και τίποτα το τρομερό ο π. Γεώργιος Τσέτσης παρά το αυτονόητο και αποδεκτό από όλες τις πλευρές: "Το Πατριαρχείο αποφασίζει".

Αν κρίνω απτήν τελευταία σας πρόταση η δεν έχετε διαβάσει τα γραφόμενα του π. Γεωργίου η σας διαφευγουν τα εξίσου ευςτοχοτατα μουσικής φύσεως λεγόμενα του, τα οποία εκφράζουν και διερμηνεύουν τόσο τις απόψεις πολλών από εμάς που τοποθετουμαστε, όσο και το πνεύμα της πατριαρχικής παράδοσης, την οποία κάποιοι την αντιλαμβάνονται ως κάτι στατικό, προσαρμοσμένο σε δικές τους ψυχολογικές και προσωπικες ανάγκες.
Όσο για τον κορεσμό αυτο ειναι βέβαιο, στρουθοκαμηλίζουμε όμως αν δεν παραδεχτούμε ότι ο π. Γεώργιος έκοψε τα φτερά μερικών μεσσιανικα αυτοπροσδιοριζομενων υπέρμαχών του λεγόμενου "Πατριαρχικού ύφους".
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Η επίσκεψη του Άρχοντος τ. Δομεστίκου και Μουσικοδιδασκάλου της ΜΧΕ, αυτηκόου του Ναυπλιώτου, Κανονάρχου του Πρίγγου και Δομεστίκου του Στανίτσα απέναντι στον Πρίγγο, του κ. Παϊκοπούλου, μαζί με τον Άρχοντα Πρωτομαΐστορα της ΜΧΕ και πρόεδρο του εν Αθήναις Συλλόγου Μουσικοφίλων Κων/πόλεως κ. Κίσσα και του αντιπροέδρου του Συλλόγου, μαθητού και Κανονάρχου του Νικολαΐδη κ. Κιοσσέογλου στον Οικουμενικό Πατριάρχη, κρίθηκε από κάποιους Διαδικτυακώς ως ξεπεσμός και κατινιά. Η επιστολή του Άρχοντος Υμνωδού της ΜΧΕ και επί χρόνια διευθυντή της κατεύθυνσης Βυζαντινής Μουσικής του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, του καθηγητή κ. Αντωνίου Αλυγιζάκη, χαρακτηρίστηκε από κάποιους ότι "σηκώθηκαν τα πόδια να χτυπήσουν το κεφάλι". Σε άλλους ιστοτόπους μεταφέρθηκε και η αντίθεση άλλων εγκρίτων ανθρώπων, και μάλιστα από τις μεγαλύτερες αυθεντίες στα θέματα Πατριαρχικής παραδόσεως, αν και οι ίδιοι δεν εκφράστηκαν δημόσια. Ξαφνικά όμως, το κείμενο του π. Γεωργίου Τσέτση κρίνεται ως "τάπωμα", θεωρείται πως λόγω αυτού σταμάτησαν όλοι να μιλάνει και διαπιστώθηκε πως όλοι οι διαφωνούντες θέλουν το ύφος "προσαρμοσμένο στις δικές τους προσωπικές και ψυχολογικές ανάγκες". Ε-Λ-Ε-Ο-Σ ! ! !
 
Έμαθα πως ετοιμάζεται καινούριο οφίκιο .
Του άρχοντος θεράποντος του Πατριαρχικού ύφους ..
Όσοι πιστοί ..
 
Πανω στο μήνυμα σου Γιαννη .
Νομίζω δεν ειναι το ίδιο .
Ο π.Γεωργιος τοποθετήθηκε αφου δημιουργήθηκε τόσος ντόρος και για να βάλλει τα πράγματα στη θεςη τους.
Αυτός ξέρει τα πράγματα εκ των έσω .
Οι άλλες ειναι παρεμβολές ,εξωθεν .
Μπορω να σου παραθέσω άλλους τόσους "άρχοντες " που ειναι υπερ του Νεοχωριτη αλλα δεν θέλουν να τοποθετηθούν δημόσια .
Μαλιστα ,κάποιος άρχοντας μου είπε πως βρίσκει "φάουλ " ,την όποια παρέμβαση και οποιαδήποτε δικη του δήλωση είτε υπερ είτε κατα θα ηταν λάθος .
Αλλο αν θα τον καλούσαν για να ερωτηθεί .
Απο μόνος ομως ,οχι .
Θέμα οπτικής .
Και διάκρισης
 

Δημήτρης Ποθητός

Παλαιό Μέλος
"Καλή χώνεψη"...

"Βουλωμένα στόματα"...

"Η ζἠλια ψώρα"...

"Κομμένα φτερά"...


Ο νέος αήρ πνέει παντού!

Είμαστε μία ωραία ατμόσφαιρα, είμαστε...
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Φϊλε Γιάννη, θα διαφωνήσω με το γενικό πνεύμα του (συναισθηματικά φορτισμένου) μηνύματός σου. Αντιπαραθέτει το ειδικό στο ειδικό κι αυτό δεν είναι ασφαλές για γενικά συμπεράσματα.

Λες:
.... κρίθηκε από κάποιους Διαδικτυακώς ως ξεπεσμός και κατινιά.
Μα Γιάννη, από ποιους; Μήπως παραπέμπεις και συ σε συζητήσεις που γίνονται εκτός φόρουμ; Ξέρεις καλά, επειδή νομίζω ότι συμμετέχεις (εγώ όχι), ότι εκεί έξω γράφονται πολλά. Εδώ όμως μιλάμε για το τι λέμε μεταξύ μας. Έτσι δεν είναι;

Από την άλλη: ούτε και «τάπωμα» θεωρήθηκε από κανέναν το κείμενο του π. Γεωργίου. Είδες ότι σε κάποιες φωνές που πήγαν να το παρουσιάσουν έτσι, αντέδρασαν κάποιοι εκ των έμμεσων ή άμεσων υποστηρικτών του Νεοχωρίτη. (Μπορώ να παραπέμψω πρόχειρα, αν μη τι άλλο, σε μένα και τον Νίκο L., αλλά υπάρχουν κι άλλοι). Και εν πάση περιπτώσει, κακώς κάκιστα γίνεται αυτό, αν γίνεται· είναι ασέβεια πρώτα απ' όλα προς τον ίδιο τον π. Γεώργιο, αλλά και στο Φανάρι. (Αυτό ισχύει γενικά, όχι μόνο εδώ: το να θεωρείται τάπωμα» από κάποιους μια απόφαση του Πατριαρχείου είναι ασέβεια, εννοείται, για όσους είχαν την αφροσύνη να το δουν και να το παρουσιάσουν έτσι).

Το ότι απομονώνονται κάποιες φράσεις δεν είναι σωστό. (πράγμα που κακώς κάνει και ο κ. Ποθητός και τις αποδίδει σε όλους όσοι υποστηρίζουν τον Νεοχωρίτη με την υποσημείωση: «Ο νέος αήρ πνέει παντού!». Αυτά είναι ακαλαίσθητες γενικεύσεις που στόχο έχουν να δημιουργήσουν εντυπώσεις και τίποτε άλλο).

Και κάτι άλλο, Γιάννη. Εσύ έχεις καλύτερη εικόνα και θα σε ρωτήσω: για ποιον λόγο έγινε αυτή η περιβόητη επίσκεψη στο Φανάρι; Προσπάθησα να μάθω, αλλά δεν κατάφερα -με την έννοια ότι δεν έχω δει κανένα επίσημο ανακοινωθέν παρά μόνο ένα του Πατριαρχείου, το οποίο λέει γενικά και αόριστα ότι τους εδέχθη σε ακρόαση. Ξέρεις εσύ κάποιο ειδικότερο; Ξέρεις κάποια επίσημη τοποθέτηση του συλλόγου; Ειλικρινά ρωτάω, όχι υποκριτικά.

Εγώ θα ευχόμουν ειλικρινά, αν μας ακούει/διαβάζει, να έχει μια τοποθέτηση στο θέμα αυτό ο «Άρχων τ. Δομέστικος και Μουσικοδιδάσκαλος της ΜΧΕ, αυτήκοος του Ναυπλιώτου, Κανονάρχος του Πρίγγου και Δομέστικος του Στανίτσα απέναντι στον Πρίγγο» κυρ-Δημοσθένης Παϊκόπουλος. Η γνώμη του θα είχε βαρύνουσα σημασία ακριβώς για όλους τους παραπάνω τίτλους που φέρει.

Είναι όμως μάλλον ρητορικό το ερώτημα και κακώς το θέτω. Ένας τέτοιος σύλλογος, πολλώ μάλλον ο άρχ. Παϊκόπουλος, δεν θα έβγαζε επίσημο ανακοινωθέν υπέρ ή κατά, ακριβώς γιατί σέβεται πολύ τους θεσμούς. Το είπε και ο Απόστολος πριν. Εμείς ως μέλη μιας παρέας ασφαλώς και μπορούμε να σχολιάζουμε (γι' αυτό και δεν κατακρίνω προσωπικά κανέναν που θέλει να λέει ό,τι θέλει, εντός ορθού πλαισίου βέβαια), αλλά τέτοιοι ιστορικοί σύλλογοι έχουν άλλου είδους ευθύνη απέναντι στην εκκλησία και το αποδεικνύουν έμπρακτα.
 

Left Left

Νέο μέλος
Δεν πειράζει παιδιά "πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας θα 'ναι".
 
Status
Not open for further replies.
Top