Κι εγώ δεν ενθουσιάστηκα, αλλά τα φάλτσα και τις γαργάρες δεν μπόρεσα να τις καταλάβω όσες φορές και να τ' άκουσα (ίσως βέβαια να μην είναι και τόσο εξασκημένο το αυτί μου). Πάντως είναι δύσκολο για έναν ψάλτη να πει σωστά ένα δημ. τραγούδι. Πρώτα απ' όλα πρέπει να κατανοήσει μια πολύ σημαντική διαφορά της Βυζ. μουσικής με το δημοτικό: Η βυζ. μουσική θέλει μεγαλοπρέπεια, το δημοτικό τραγούδι όχι. Πρέπει να είναι πιο ¨καθημερινή¨ η ερμηνεία του εκτελεστή στο δημοτικό. Από τις άλλες ερμηνείες (δυστυχώς δεν άκουσα του Βασιλικού γιατί δεν έχω κατεβάσει το real media), μου άρεσε του Λάλεζα και του Αηδονίδη (αν και αμφοτέρων δε μου αρέσουν οι φωνές) ενώ δε μου άρεσε καθόλου του Τερλέγκα (όχι μόνο λόγω διαστημάτων αλλά και λόγω ερμηνείας η οποία προσιδιάζει μόνο σε πίστα μπουζουξίδικου γύρω στις 4 η ώρα το πρωί όταν πέφτει η ένταση
(όσοι έχετε πάει σε μπουζουξίδικο θα με καταλάβετε).
Όσον αφορά τους λαρυγγισμούς που έκαναν οι παλιότεροι θα συμφωνήσω απολύτως και θα συμπληρώσω ότι αυτό ισχύει σε όλα τα είδη του Ελληνικού τραγουδιού. Μέχρι τις αρχές της δεκαετία του '90 ο ρυθμός των λαϊκών τραγουδιών ήταν "απλωμένος" με αποτέλεσμα να μπορούν οι ερμηνευτές να κάνουν πολλά γυρίσματα. Σήμερα, ο ρυθμός είναι "κοφτός" και τα τραγούδια είναι κάπως στεγνά. Αυτό μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητό στις επανεκτελέσεις παλαιότερων τραγουδιών αλλά και δημοτικών. Η δική μου αισθητική δεν είναι σύμφωνη με αυτήν τη μόδα. Τώρα ποιά είναι τα αίτια δεν γνωρίζω απολύτως. Ίσως δεν έχουμε φωνές, ίσως το αισθητήριο του κόσμου έχει αλλάξει και προτιμά να υπάρχει έμφαση στο ρυθμό και όχι στην ερμηνεία του καλλιτέχνη (δεν εννοώ βέβαια ότι ο ρυθμός δεν είναι σημαντικός σε ένα κομμάτι, αλλά όταν τραγουδούσε ο Παπασιδέρης π.χ. Ήλιε που βγαίνεις το πρωί, ο ρυθμός ήταν το τσάμικο, αλλά η έμφαση ήταν στα λόγια του τραγουδιού και στο νόημα που έβγαινε από αυτά). Στις σημερινές ερμηνείες οι καλλιτέχνες απλώς αποδίδουν το τραγούδι για να το χορέψει ο κόσμος και όχι για να αποδώσουν το νόημα. Ένα κλασικό παράδειγμα από το λαϊκό τραγούδι ήταν ο Στέλιος Καζαντζίδης ο οποίος από το 1966 που σταμάτησε να εμφανίζεται στα μπουζούκια η ερμηνεία των τραγουδιών έπαψε να στηρίζεται στο χορευτικό ρυθμό αλλά στο νόημα. Μην ξεχνούμε τα "Ας παν στην ευχή τα παλιά", "Η καρδιά μου ας όψεται" κ.α. τα οποία είναι τσιφτετέλια εντούτοις η ερμηνεία του καλλιτέχνη στρέφεται στο νόημα και όχι στο ρυθμό με αποτέλεσμα να μην έχουν την ελαφρότητα προηγουμένων τραγουδίών που έχει πει στον ίδιο ρυθμό (π.χ. "Έξω ντέρτια και καημοί", "Έχεις κορμί αράπικο" κ.α.). Φωτεινή εξαίρεση στο χωρό του δημοτικού τραγουδιού αποτελεί Π. Λάλεζας (κι ας μην μου αρέσει η φωνή του) και στο χώρο του λαϊκού ο σημερινός Πασχάλης Τερζής ο οποίος λόγω και της ωριμότητάς του έχει απομακρυνθεί αρκετά από τον τρόπο που ερμήνευε τα τραγούδια παλιότερα και έχει γίνει πλέον πιο γνήσιος λαϊκός.
Με συγχωρείτε για την μακρηγορία αλλά αυτά τα θέματα με έχουν απασχολήσει και γι' αυτό θέλησα να τα μοιραστώ με άλλους εραστές της μουσικής.