Nikolaos Giannoukakis
Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί,
Eπειδή κατά καιρούς έχει ζητηθεί απο την μεγάλη πλειοψηφία ιεροψαλτών, μουσικών και μουσικολόγων να συγκριθούν τα τονικά διαστήματα της Επιστροπής του 1881, του Χρυσάνθου και της απόψεως Καρά σε ηχητικά σε πρακτικό και μουσικοψαλτικό πλαίσιο, και επειδή η μικρή ομάδα των ειδημόνων της απόψεως Καρά ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ, ύστερα απο επανειλλημενες αιτήσεις πολλών μουσικών και ψαλτών εντώς και εκτώς Ελλάδος, να αποδείξει ηχητικώς την παραδοσιακή αυθεντία των διαστημάτων, στα οποία βασίζουν τουλάχιστον το εν ήμισυ της απόψεώς τους,
Οργανώθηκε ερευνητική ομάδα ψαλτών, μουσικών και επιστημόνων η οποία δια μεσου λογισμικών παραγωγής ήχου μικροτονικών συνθέσεων και ανάλυσης μικροτονικών διαστημάτων φωνητικών εκτελέσεων, ήλεγξε τα εν λόγω διαστήματα στο βασικό τους και θεωρητικό τους πλαίσιο και τα σύγκρινε με τα διαστήματα της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1881 και τα διαστήματα εντώς του Θεωρητικού του Χρυσάνθου (έκδοση 1832).
Πιό συγκεκριμένα, τα τονικά διαστήματα χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή ήχου δια μέσου του λογισμικού ΜΕΛΩΔΟΣ, αλλἀ και καταγράφηκαν δια μέσου καταμετρήσεων μικροτονικών διαστημάτων φωνητικών εκτελέσεων δια μέσου του Sonic Audio Analysis. Χρησιμοποιήθηκε το ΜΕΛΩΔΟΣ για την ηχητική απόδοση αντιπροσωπευτικών τροπαρίων όπου τα εν λόγω διαστήματα δεσπόζουν ή συγκροτούν τον κορμό του Ήχου τους, του τετραχόρδου, του πενταχόρδου κ.ο.κ.
Παρουσιάζουμε τα πρώτα συμπεράσματα με τα συνειμμένα ηχητικά δείγματα στο πλαίσιο ελέγχου του μαλακού χρωματικού τετραχόρδου (του Δευτέρου εκ του Δι).
1) Τα διαστήματα της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1881 εκπροσωπούν πληρέστερα ως προς την θεωρία του Καρά την φωνητική παράδοση εκτέλεσης του "test" Τρισαγίου ύμνου (εισοκλειόμενο στο pdf). Συντόμως, θα παρουσιάσουμε την σύγκριση με τα διαστήματα πού έψαλλε ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης μετα στατιστικής ανάλυσης.
2) Το διάστημα 16 στο οποίο ισχυρίζονται ειδήμονες της απόψεως Καρά δεν εκπροσωπεί καμμία φωνητική εκτέλεση του τετραχόρδου αυτού. Έκπληκτα, ούτε εκπροσωπεί τον τρόπο εκτέλεσης του τετραχόρδου απο τους ίδιους τους ειδήμονες της άποψης Καρά.
3) Τα διαστήματα που συγκροτούν την "όμοια διφωνία" Βου-Γα-Δι και Δι-Κε -Ζω ανταποκρίνονται ηχητικώς στην φωνητική παράδοση και είναι πλησιέστερα στα διαστήματα της Επιτροπής.
Καταλήγωμεν πως τα τονικά διαστήματα του μαλακού τετραχόρδου της Επιτροπής του 1881 είναι πλησιέστερα της φωνητικής παράδοσης και απόδοσης του Δευτέρου μαλακού και συνηστώμεν τον περαιτερω έλεγχο όλων των διαστημάτων και των απόψεων της Επιτροπής, του Χρυσάνθου και της άποψης Καρά δια μέσου ειδικών λογισμικών παραγωγής ήχου μικροτονικών συνθέσεων όπως π.χ. το ΜΕΛΩΔΟΣ, αλλἀ και καταμετρήσεις μικροτονικών διαστημάτων φωνητικών εκτελέσεων όπως το Sonic Audio Analysis για την συμφιλίωση της φωνητικής παράδοσης των τελευταίων 60 τουλάχιστων ετών με την θεωρητική διάσταση των τονικών διαστημάτων.
Ευαισθητοποιούμε τους ενδιαφερόμενους πως η άποψη Καρά δεν τεκμηριώνεται, ούτε και υποστηρίζεται, τουλάχιστον (και προς το παρόν) στο πλαίσιο του μαλακού τετραχόρδου.
Εκ μέρους της ερευνητικής ομάδας
ΝΓ.
Τα συνειμμένα ηχητικά έχουν την εξής σειρά
1) Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Karas_Equal_Fifths_72ET_08_16_06_12.mp3
Παραγωγή ηχητική δια μέσου του ΜΕΛΩΔΟΣ με τα διαστήματα της απόψεως Καρά (8, 16, 6)
2)Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Melodos_Epitropi_Equal_Fifths_72ET_08_14_08_12.mp3
Παραγωγή ηχητική δια μέσου του ΜΕΛΩΔΟΣ με τα διαστήματα της Επιτροπής του 1881 (8, 14, 8)
3)Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Melodos_Epitropi_Equal_Fifths_Fractions_KLASMATA.mp3
Παραγωγή ηχητική δια μέσου του ΜΕΛΩΔΟΣ με τα διαστήματα της Επιτροπής του 1881 σε μορφή των κλασμάτων όπως παρουσιάζονται στο πόνημα της Επιτροπής
4) Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Other_72_ET_Equal_Thirds_09_12.mp3
Παραγωγή ηχητική δια μέσου του ΜΕΛΩΔΟΣ με τα διαστήματα της "όμοιας διφωνίας" κατα τον Χρύσανθο (9, 12)
5) Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Melodos.pdf
Το κείμενο σε βυζαντινή σημειογραφία.
Eπειδή κατά καιρούς έχει ζητηθεί απο την μεγάλη πλειοψηφία ιεροψαλτών, μουσικών και μουσικολόγων να συγκριθούν τα τονικά διαστήματα της Επιστροπής του 1881, του Χρυσάνθου και της απόψεως Καρά σε ηχητικά σε πρακτικό και μουσικοψαλτικό πλαίσιο, και επειδή η μικρή ομάδα των ειδημόνων της απόψεως Καρά ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ, ύστερα απο επανειλλημενες αιτήσεις πολλών μουσικών και ψαλτών εντώς και εκτώς Ελλάδος, να αποδείξει ηχητικώς την παραδοσιακή αυθεντία των διαστημάτων, στα οποία βασίζουν τουλάχιστον το εν ήμισυ της απόψεώς τους,
Οργανώθηκε ερευνητική ομάδα ψαλτών, μουσικών και επιστημόνων η οποία δια μεσου λογισμικών παραγωγής ήχου μικροτονικών συνθέσεων και ανάλυσης μικροτονικών διαστημάτων φωνητικών εκτελέσεων, ήλεγξε τα εν λόγω διαστήματα στο βασικό τους και θεωρητικό τους πλαίσιο και τα σύγκρινε με τα διαστήματα της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1881 και τα διαστήματα εντώς του Θεωρητικού του Χρυσάνθου (έκδοση 1832).
Πιό συγκεκριμένα, τα τονικά διαστήματα χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή ήχου δια μέσου του λογισμικού ΜΕΛΩΔΟΣ, αλλἀ και καταγράφηκαν δια μέσου καταμετρήσεων μικροτονικών διαστημάτων φωνητικών εκτελέσεων δια μέσου του Sonic Audio Analysis. Χρησιμοποιήθηκε το ΜΕΛΩΔΟΣ για την ηχητική απόδοση αντιπροσωπευτικών τροπαρίων όπου τα εν λόγω διαστήματα δεσπόζουν ή συγκροτούν τον κορμό του Ήχου τους, του τετραχόρδου, του πενταχόρδου κ.ο.κ.
Παρουσιάζουμε τα πρώτα συμπεράσματα με τα συνειμμένα ηχητικά δείγματα στο πλαίσιο ελέγχου του μαλακού χρωματικού τετραχόρδου (του Δευτέρου εκ του Δι).
1) Τα διαστήματα της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1881 εκπροσωπούν πληρέστερα ως προς την θεωρία του Καρά την φωνητική παράδοση εκτέλεσης του "test" Τρισαγίου ύμνου (εισοκλειόμενο στο pdf). Συντόμως, θα παρουσιάσουμε την σύγκριση με τα διαστήματα πού έψαλλε ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης μετα στατιστικής ανάλυσης.
2) Το διάστημα 16 στο οποίο ισχυρίζονται ειδήμονες της απόψεως Καρά δεν εκπροσωπεί καμμία φωνητική εκτέλεση του τετραχόρδου αυτού. Έκπληκτα, ούτε εκπροσωπεί τον τρόπο εκτέλεσης του τετραχόρδου απο τους ίδιους τους ειδήμονες της άποψης Καρά.
3) Τα διαστήματα που συγκροτούν την "όμοια διφωνία" Βου-Γα-Δι και Δι-Κε -Ζω ανταποκρίνονται ηχητικώς στην φωνητική παράδοση και είναι πλησιέστερα στα διαστήματα της Επιτροπής.
Καταλήγωμεν πως τα τονικά διαστήματα του μαλακού τετραχόρδου της Επιτροπής του 1881 είναι πλησιέστερα της φωνητικής παράδοσης και απόδοσης του Δευτέρου μαλακού και συνηστώμεν τον περαιτερω έλεγχο όλων των διαστημάτων και των απόψεων της Επιτροπής, του Χρυσάνθου και της άποψης Καρά δια μέσου ειδικών λογισμικών παραγωγής ήχου μικροτονικών συνθέσεων όπως π.χ. το ΜΕΛΩΔΟΣ, αλλἀ και καταμετρήσεις μικροτονικών διαστημάτων φωνητικών εκτελέσεων όπως το Sonic Audio Analysis για την συμφιλίωση της φωνητικής παράδοσης των τελευταίων 60 τουλάχιστων ετών με την θεωρητική διάσταση των τονικών διαστημάτων.
Ευαισθητοποιούμε τους ενδιαφερόμενους πως η άποψη Καρά δεν τεκμηριώνεται, ούτε και υποστηρίζεται, τουλάχιστον (και προς το παρόν) στο πλαίσιο του μαλακού τετραχόρδου.
Εκ μέρους της ερευνητικής ομάδας
ΝΓ.
Τα συνειμμένα ηχητικά έχουν την εξής σειρά
1) Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Karas_Equal_Fifths_72ET_08_16_06_12.mp3
Παραγωγή ηχητική δια μέσου του ΜΕΛΩΔΟΣ με τα διαστήματα της απόψεως Καρά (8, 16, 6)
2)Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Melodos_Epitropi_Equal_Fifths_72ET_08_14_08_12.mp3
Παραγωγή ηχητική δια μέσου του ΜΕΛΩΔΟΣ με τα διαστήματα της Επιτροπής του 1881 (8, 14, 8)
3)Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Melodos_Epitropi_Equal_Fifths_Fractions_KLASMATA.mp3
Παραγωγή ηχητική δια μέσου του ΜΕΛΩΔΟΣ με τα διαστήματα της Επιτροπής του 1881 σε μορφή των κλασμάτων όπως παρουσιάζονται στο πόνημα της Επιτροπής
4) Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Other_72_ET_Equal_Thirds_09_12.mp3
Παραγωγή ηχητική δια μέσου του ΜΕΛΩΔΟΣ με τα διαστήματα της "όμοιας διφωνίας" κατα τον Χρύσανθο (9, 12)
5) Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Melodos.pdf
Το κείμενο σε βυζαντινή σημειογραφία.
Attachments
-
Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Karas_Equal_Fifths_72ET_08_16_06_12.mp32.6 MB · Views: 143
-
Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Melodos_Epitropi_Equal_Fifths_72ET_08_14_08_12.mp32.6 MB · Views: 71
-
Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Melodos_Epitropi_Equal_Fifths_Fractions_KLASMATA.mp32.4 MB · Views: 59
-
Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Other_72_ET_Equal_Thirds_09_12.mp32.6 MB · Views: 62
-
Ps_Hel_Trisagion_Archaion_Melodos.pdf31 KB · Views: 105