οι ηχογραφήσεις του Βατοπαιδίου ίσως να έχουν κάτι να μας προσφέρουν, μπορούμε να αντλήσουμε κάτι από τον καθένα για να δημιουργήσουμε
"Επί στόματος δύο και τριών μαρτύρων σταθήσεται παν ρήμα". Που δηλώνει παγιώτερον ότι η επιτέλεσις του "αγαθού" δεν είναι έργο του ενός αλλά των πολλών.
Οι 2 και 3 μάρτυρες δεν είναι είναι το καινοφανές άκουσμα στο Άγιον Όρος εκ της Μονής Βατοπεδίου αλλά αυτό που πρωτοάκουσε η συνοδεία να ψάλλεται στο Όρος όταν αποφάσισε την ερημική ζωή και άσκηση στην εν λόγω Μονή.
Οι μάρτυρες δεν είμαστε εμείς αλλά οι πατέρες Καρεώτες, Δανιηλαίοι, Γερασιμίτες κ.α. και γενικά το αγιορείτικο ύφος.
Το ίδιο και εκτός Αγίου Όρους.
Μάρτυρες δεν είμαστε εμείς οι γραφιάδες γιατί ότι κι αν γράψουμε και εξηγήσουμε δεν μπορεί να σταθεί κάποιο "ρήμα".
Μάρτυρες είναι οι μεγάλοι ψαλτάδες από Σχολές Πατριαρχείου, Καμαράδου, Γεωργιάδου κ.α. ων ουκ έστιν αριθμός. Δι αυτών εστάθη παν ρήμα και συνεχίζεται η παράδοση.
Δεν συνεχίζεται η παράδοση από μερικούς ωδειακούς που διδάσκουν σε πιάνο και αγνοούν την πεταστή ούτε από άλλη σχολή που εκτελούν την πεταστή δύο τόνους παραπάνω.
Ήταν ένας τρελός και πάει στον ψυχίατρο.
- Τι έχεις; του λέει.
- Δεν με βλέπεις; του λέει. Όλα αυτά τα μικρά ανθρωπάκια πάνω στο κορμί μου; μου έχουν κάνει την ψυχή περιβόλι.
Και τινάζει την πλάτη του.
-Εεεεπ! του λέει ο γιατρός (σκεπτόμενος κερδοσκοπικά).
Μην τινάζεσαι γιατί ήρθαν κανα δυο επάνω μου.
Η λέξη κερδοσκοπία είναι υποσύνολο της λέξης αυταρέσκειας.
Και παιδί της αυταρέσκειας η οίηση.
Εχουν ανάγκη και τα δύο άμεσης επέμβασης ιατρικής.
Οταν έρχεται κάποιος ψαλτάκος και ανακοινώνει σε μεγάλους ψαλτάδες ότι είδα το φως το αληθινόν και ο σωστός τρόπος ψαλσίματος είναι έτσι, και ότι εγώ διαβάζω σήμερα παρασημαντική ,(5-6 σύμβολα Καρά που τα αγνοούσε ο Πρίγγος) και κάνω κυματισμούς διαφορετικούς από το σύνολο. Πέστε μου ποιος έχει δίκιο και ποιός είναι ο τρελός.
"Επί στόματος δύο και τριών μαρτύρων σταθήσεται παν ρήμα"
Δεν θυμάμαι ποιος το γραψε αλλά είναι σοφό.