Δεύτερο Παγκόσμιο Συνέδριο, "Βυζαντινός Μουσικός Πολιτισμός" 10 έως 14 Ιουνίου 2009

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τὸ Συνέδριο ἦταν παγκόσμιο, ὅποιος ἤθελε καὶ φυσικὰ μποροῦσε δήλωνε συμμετοχὴ καὶ ἀνακοίνωνε τὴν ἄποψή του πρὸς κριτικὴ βάσανο τῶν εἰδικῶν. Ἡ κριτικὴ ἐπιτροπὴ δὲν νομίζω ὅτι ἀπέκλεισε ἀνακοινώσεις κινούμενη «μονόπλευρα».

Ἀπὸ κεῖ καὶ καὶ πέρα ὁ καθένας ἀναλαμβάνει τὴν εὐθύνη εἴτε τῆς παρουσίας εἴτε τῆς ἀπουσίας.
Θὰ ὑπάρξουν ὅμως κι ἄλλα συνέδρια ποὺ ἂς ἐλπίσουμε ὅτι ἐκ τῶν ὑστέρων δὲν θὰ χαρακτηρισθοῦν «μονόπλευρα» καὶ ἡ ἐπιλεκτικὴ ἀπουσία δὲν θὰ ἀποτελέσει κριτήριο συμμετοχῆς. Ὁ καιρὸς ἐγγύς.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα προσωπικὰ χαίρω καὶ ἐπιχαίρω μὲ τὴ συμμετοχὴ τῶν συναδέλφων, οἱ ὁποῖοι ὑπερνικῶντας τὸ ὅποιο δέος -κακῶς- εἴχαν ἀπέναντι σὲ ξηροὺς καὶ βαρύγδουπους ἀκαδημαϊκοὺς τίτλους, κατάφεραν νὰ σταθοῦν ἀπέναντι σὲ εἰδικὸ κοινὸ καὶ νὰ ἀναπτύξουν μὲ θάρρος καὶ ἐπιτυχία τὴν ἐπιχειρηματολογία τους. Ἀποτελεῖ προσωπικό τους ἐπίτευγμα καὶ τοὺς ἀξίζουν συγχαρητήρια.

Καὶ εἶμαι σίγουρος ὅτι καὶ στὰ ἐπόμενα συνέδρια θὰ εἶναι ἐκεῖ γιὰ νὰ ὑπερασπιστοῦν τὶς ἀπόψεις τους ἐπιλέγοντας τὴν παρουσία καὶ ὄχι τὸν φρατριασμό.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ἀγαπητέ μου Δομέστικε,
Θά σοῦ ἔβαζα thanks, γιατί συμφωνῶ μαζί σου (γιά ὁρισμένους βέβαια, ὄχι γιά ὅλους), ἄν δέν θεωροῦσα προσβλητικό αὐτό

ἀπέναντι σὲ ξηροὺς καὶ βαρύγδουπους ἀκαδημαϊκοὺς τίτλους

Πάντως νά ξέρεις, ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἐπί πολλά χρόνια ὀργάνωνε Λειτουργικά Συνέδρια. Κάποια χρόνια ὀργανώθηκαν καί κάποια Ἀντι-Συνέδρια, ξέρεις μέ «μαγιά» ἀπό κεῖ ἀπό σᾶς, μέ πολλές εἰσηγήσεις καί ἐπιχειρήματα. Καί τί μ᾿ αὐτό;

Δέν θά ἐπεκταθῶ, οὔτε θά πῶ ποιούς ἐνδεχομένως ταυτίζω μέ ποιούς, ἄν καί δέν ὑπάρχει ἀκριβής ἀντιστοιχία.

Σίγουρα ἀξίζουν συγχαρητήρια στούς κοπιάσαντας καί παρουσιάσαντας αὐτές τίς μελέτες. Καί στόν Εὐάγγελο πού ἤθελα πολύ νά τό δῶ ἀπό κοντά, ὁ ὁποῖος μοῦ ἔχει στείλει χαιρετίσματα μέσῳ κοινοῦ μας γνωστοῦ.


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Σεβαστέ μου π. Μάξιμε,

Δὲν θὰ πῶ τίποτε ἄλλο, μόνο ...

τὴν εὐχή σας καὶ ...

ἄν σᾶς προσέβαλα συμπαθᾶτε με.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Θέλω να ξεκαθαρίσω, πως το γέλιο στο οποίο αναφέθηκα στο τέλος της 2ης εισήγησης του κ. Μιχαλάκη, υπήρξε καθαρά για τον λόγο ότι ο Γιώργος είπε κάποια πράγματα με τον ιδιαίτερα ευθύ και γλωσσοπλαστικό του τρόπο.

Όταν σε μια εισήγηση σε αρχαϊζουσα καθαρεύουσα γλώσσα, ακούς φράσεις όπως "ιλαροχορευτικόν έσω σιμωνοκαραδόφωνο" δύσκολα συγκρατείς το γέλιο σου. Αλλά οπωσδήποτε δεν υπήρχε τεταμένη ή πολεμοχαρής στμόσφαιρα ούτε και στην εισήγηση του κ. Μιχαλάκη.

Τέλος πάντων, ας μη μείνουμε σε αυτά, είδατε και την εισήγηση του Βαγγέλη Σολδάτου, μεστή και τεκμηριωμένη, με μεγάλο εύρος και βάθος στη θεώρησή του, εγώ προσωπικά την καμάρωσα.

Ανεβάζω λοιπόν και την πρώτη από τις εισηγήσεις μου εδώ, στην οποία περιγράφω και διάφορα μεθοδολογικά προβλήματα στις φασματογραφήσεις.

Χ.Σ.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
...
Όταν σε μια εισήγηση σε αρχαϊζουσα καθαρεύουσα γλώσσα, ακούς φράσεις όπως "ιλαροχορευτικόν έσω σιμωνοκαραδόφωνο" δύσκολα συγκρατείς το γέλιο σου. Αλλά οπωσδήποτε δεν υπήρχε τεταμένη ή πολεμοχαρής στμόσφαιρα ούτε και στην εισήγηση του κ. Μιχαλάκη.

..Χ.Σ.

Ο Γεώργιος πολλές φορές επιλέγει τον γραφικό έως φαιδρό κάπως τρόπο να παρουσιάζει τις απόψεις του. Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτά που λέει δεν στέκουν, όπως κάποιοι ισχυρίζονται και πολύ επιπόλαια κρίνουν και βγάζουν άτοπα συμπεράσματα. Οι παρατηρήσεις του κυρίου Μιχαλάκη περί χρόνου, περί προφοράς της μουσικής - σύνδεσης χαρακτήρων, λόγου και κίνησης, καθώς και τα περί αντίληψης του ήχου και όλων των αισθητών από το νευρικό σύστημα του ανθρώπου ήταν σημαντικότατες και απαιτούν περισσότερη έρευνα και μελέτη από όλους μας.
Είχε πολλά άλλα αξιόλογα θέματα το συνέδριο αυτό. Άξια μελέτης και προσοχής ήταν επίσης η εισήγηση του Αχιλλέα Χαλδεάκη περί αρχαίας παραλαγής κατά διάφορα συστήματα. Είδαμε πως εφαρμόζεται το δια τεσσάρων σύστημα και πως τεκμιριώνεται η διπλοπαραλαγή.
Ο Μιχάλης Στρουμπάκης μας έδωσε να καταλάβουμε ότι υπάρχουν κι άλλοι σημαντικοί μουσικοί που παίξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της παράδοσης όπως ο Πέτρος Συμεών ο νέος ο Βυζάντιος.
Ο Δημήτρης Μπαλαγεώργος μας αφηγήθηκε αναλυτικότατα την ιστορία της Κρητικής και Κυπριακής μουσικής μετά την Άλωση.
Ο Χάρης τέλος μας έδωσε πλείστα παραδείγματα με διαγράμματα φασματογράφου που επιβεβαιώνουν τον καθοριστικό ρόλο της όμοιας διφωνίας, καθώς και τον πλούτο των διαστημάτων της μουσικής μας.
Νομίζω η μουσική μας έχει μπεί σε καλό δρόμο έρευνας θεωρείας και πράξης. Μακάρι να βρεθούν και άλλοι ερευνητές με ποικίλες απόψεις για να ανατρέψουν τυχών λάθη και αβλεψίες δικές μας για το καλό της μουσικής.
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Δεν μπορεσα να παρακολουθησω για διαφορους λογους (αποσταση , προβληματα υγειας κλ) το συνεδριο , ομως απ' οτι διαβαζω στα διαφορα μηνυματα , ειπωθηκαν πραγματα πολυ σημαντικα και πολυ αξιολογα . Και θελω απο το σημειο αυτο να ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ και να ΣΥΓΧΑΡΩ του συναδελφους που εκαμαν εισηγησεις και που ειναι μελη του ''Ψαλτολογιον'' . Αγαπητοι φιλοι ΜΠΡΑΒΟ σας και συνεχιστε .
Καποια ''εμπρηστικα'' μηνυματα δεν θα τα σχολιασω .
Θα μου επιτρεψετε ομως , να σταθω σε μια φραση του αγαπητου Ευαγγελου Σολδατου στο υπ αρ. 68 μηνυμα του . Γραφει : ''Νομίζω η μουσική μας έχει μπεί σε καλό δρόμο έρευνας θεωρείας και πράξης'' . Φιλε συνονοματε , συμφωνω απολυτα ως προς το ''ερυνας - θεωρειας'' . Το συνεδριο προσεφερε πολλα σε αυτον τον τομεα . Τωρα στο θεμα ''πραξης'' , δεν νομιζω (προσωπικη βεβαια αποψη και ως εκ τουτου και υποκειμενικη) το συνεδριο να εκαμε καλλιτερους (εννοω στην πραξη) ψαλτες οσους το παρακολουθησαν . Σχετικη απαντηση διδει ο αγαπητος Χαρης στο Νο 36 μηνυμα του , οπου γραφει : '' Για την ακρίβεια, με ρώτησε αν ένα παιδί έλθει να μάθει βυζαντινή, με τι μέθοδο θα το εδίδασκα. Και φυσικά του απήντησα με την κλασική μέθοδο και με επιμονή στην διακονία του αναλογίου, κοντά μου ή σε κάποιον άλλο παραδοσιακό ψάλτη, καθώς και στην ακρόαση ηχογραφήσεων από παραδοσιακούς δασκάλους της ψαλτικής'' .
Εχω γραψει και αλλωτε πως ο ψαλτης δεν γινεται μεσα στα ωδεια και στις σχολες . Γινεται πανω στο αναλογιο διπλα στον δασκαλο του , στο οποιο πρεπει να βρισκεται ''εν εσπερα και πρωϊ και μεσημβρια και εν παντι καιρω'' και να ακουει , να ακουει , να ακουει .
Θα παρακαλουσα οσα μελη του ''Ψαλτολογιον'' διδασκουν Β.Μ. , να μην δεχωνται ως μαθητες , οσους αρκουνται στο μαθημα και δεν ανεβαινουν τακτικα στο αναλογιο του δασκαλου τους .
Και παλι ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ και ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στα μελη , που εκαμαν ωραιωτατες οντως εισηγησεις , μη φειδομενοι προς τουτο κοπου και χρονου .
Και εις αλλα με υγειαν .
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Για όσους δεν κατάφεραν να έρθουν.
[...]
http://users.forthnet.gr/ath/vsold
(Απαιτείται Internet Explorer 7 η ακόμα καλύτερα Internet Explorer 8.
Αγαπητέ Ευάγγελε, μπορεί η εισήγησή σου στο Συνέδριο να ήταν θαυμάσια, αλλά αυτή η κίνησή σου ήταν απαράδεκτη! Αναγκάζεις δηλαδή όλους να έχουν λογισμικό της Microsoft προκειμένου να δουν την παρουσίαση αυτή;; Τι πράγματα είναι αυτά; Χώρια που με ανοιχτό λογισμικό η παρουσίασή σου θα γινόταν τουλάχιστον το ίδιο καλά (αν όχι καλύτερα) και θα ήταν συμβατή με όλους τους περιηγητές (browsers). Και είσαι και της Πληροφορικής... Σε παρακαλώ να το διορθώσεις ΑΜΕΣΑ (αν δεν έχεις όρεξη, στείλε μου εμένα την παρουσίασή σου να το κάνω εγώ).

Βέβαια ὑπῆρχαν οἱ φωτεινές ἐξαιρέσεις, πού ὅμως, ὅπως δυστυχῶς διεπίστωσα, δέν ἀπέφυγαν καί αὐτοί τούς μύδρους
Με συγχωρείτε για την παρέμβαση πάτερ, αλλά η γνώμη αυτή πιστεύω ότι αδικεί κατάφορα το συνέδριο: επειδή παρακολούθησα όλες τις εισηγήσεις της τρίτης ημέρας, διαβεβαιώνω ότι ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΔΕΝ ΕΞΑΠΕΛΥΣΕ ΜΥΔΡΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΡΑ. Η μόνη καθαρή αναφορά έγινε στο 2ο βίντεο του κ. Μιχαλάκη, το οποίο όμως και πάλι ήταν αρκετά προσεγμένο, σε σχέση τουλάχιστον με ό,τι είχαμε συνηθίσει εδώ τον καιρό που έγραφε.

Καταρχήν υπήρξαν και άτομα με θετική γνώμη για τον αείμνηστο Σίμωνα Καρά και τα οποία μάλιστα έκαναν εισηγήσεις τις 2 πρώτες μέρες του συνεδρίου, απουσίαζαν όμως την 3η ημέρα. Αλλά ακόμα και την 3η ημέρα, το κλίμα ήταν σοβαρό και επιστημονικό, δεδομένου ότι παρευρέθησαν και Τούρκοι μουσικολόγοι (εις εξ αυτών μάλιστα έκανε και παρουσίαση), ενώ η Επιτροπή που διοργάνωνε το Συνέδριο δεν είχε ιδέα από διαμάχες του στυλ "Καραϊκοί-Πατριαρχικοί" (τουλάχιστον αυτή την εντύπωση αποκόμισα εγώ).

Ενδεικτικό της σοβαρότητας της διοργανώτριας Επιτροπής είναι και το εξής γεγονός: όταν σε μια ομιλία αναφέρθηκε ότι η πυθαγόρεια κλίμακα που χρησιμοποιούν οι Τούρκοι είναι εφεύρημα όχι δικό τους, αλλά των αρχαίων Ελλήνων και ακούστηκαν κάποια σχόλια από τους συνέδρους γι' αυτό, παρενέβη εις εκ της Επιτροπής του Συνεδρίου και δήλωσε πολύ αυστηρά ότι δεν θα ανεχθεί μειωτικές αναφορές για οποιονδήποτε λαό, ούτε διαμάχες περί πατρότητας της μουσικής και ότι αν γίνει αυτό θα αναγκαστεί να διακόψει. Μου έκανε πολύ εντύπωση αυτό, δεδομένου ότι (κατ' εμέ) δεν είχε γίνει κάποια τόσο σοβαρή αναφορά στα θέματα αυτά από τον ομιλούντα, απλώς κάποια νύξη, η οποία ακολουθήθηκε βέβαια από σχόλια από το ακροατήριο και ίσως γι' αυτό και έγινε η παρέμβαση.

Αν επομένως μια τέτοια μικρή αναφορά έγινε αφορμή τέτοιας παρατήρησης, φαντάζεστε ότι δεν υπήρχε καμία περίπτωση να μετατραπεί το Συνέδριο σε... Ψαλτολόγιο! (να το πούμε ωμά...)
Η εντύπωση του κ. Μιχαλάκη για το "πρώτο αντισιμωνοκαραϊτικό συνέδριο" είναι ατυχής και κακώς απέτρεψε κάποιους να έρθουν (αν και μερικοί γνωστοί για τις θετικές τους απόψεις για τον Σίμωνα Καρά ήρθαν τις 2 πρώτες μέρες, όπως είπα). Ακόμα και στο βίντεό του, ο Γεώργιος Μιχαλάκης διάλεξε προσεχτικές εκφράσεις: η ουσία ήταν η ίδια βέβαια, αλλά ο τρόπος του ήταν πιο προσεχτικός και τεκμηριωμένος και γι' αυτό καταχειροκροτήθηκε: όταν κάποιος δεν μασάει τα λόγια του με ψευτοευγένειες, αλλά λέει ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό που πιστεύει, χωρίς να προσβάλει τον άλλον, αλλά μιλώντας με συγκεκριμένα στοιχεία, σίγουρα είναι άξιος συγχαρητηρίων.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Με συγχωρείτε για την παρέμβαση πάτερ, αλλά η γνώμη αυτή πιστεύω ότι αδικεί κατάφορα το συνέδριο: επειδή παρακολούθησα όλες τις εισηγήσεις της τρίτης ημέρας, διαβεβαιώνω ότι ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΔΕΝ ΕΞΑΠΕΛΥΣΕ ΜΥΔΡΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΡΑ.
Ἀγαπητέ μου κ. Συντονιστά,
Ἐπίτρεψέ μου νά ἑρμηνεύσω ἐγώ τά γραφόμενά μου καί ὄχι ἐσύ!
Ἡ ἀποκομμένη φράση μου «Βέβαια ὑπῆρχαν οἱ φωτεινές ἐξαιρέσεις, πού ὅμως, ὅπως δυστυχῶς διεπίστωσα, δέν ἀπέφυγαν καί αὐτοί τούς μύδρους» σέ πληροφορῶ ὅτι ἀφοροῦσε σέ αὐτό:
Η μόνη παραφωνία, έγινε (ελλείψει των "άλλων", από ποιους άλλους;) απ’ τους κ. κ. «μους-οικολόγους», οι οποίοι απαξίωσαν της 2 τελευταίες μέρες του συνεδρίου, διότι ομίλησαν στην πρώτη. Ήρθαν, τα είπαν, αλλά δεν άκουσαν. Ίσως έτσι να εννοούν τον διάλογο, με μονόλογο. Ας τους αφήσουμε στην άγνοιά τους, έτσι κι αλλιώς, αυτοί τα ξέρουν όλα, τι ανάγκη έχουν τα συνέδρια;
Και να σκεφτεί κανείς, ότι κάποτε ήθελα να γίνω ένας απ’ αυτούς! Ύπαγε!

Πάντως ἔστω μέ αὐτήν τήν παρανόησή σου πρός τό πρόσωπόν μου καί μέ τό νά ἀπευθύνεσαι πρός ἐμέ χωρίς λόγο, σοῦ δόθηκε ἡ εὐκαιρία νά πληροφορήσεις κι ἐσύ τήν κοινότητα μέ τίς προσωπικές σου ἀπόψεις καί ἐντυπώσεις σου καί νά ἐκθέσεις τά δικά σου συμπεράσματα, τά ὁποῖα, νά εἶσαι σίγουρος, εἶναι δεκτικά ἐρωτημάτων καί σχολιασμοῦ, κάτι πού δέν θά κάνω ἐγώ.

Σ᾿ εὐχαριστοῦμε.



 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
π. Μάξιμος;39896 said:
Πάντως ἔστω μέ αὐτήν τήν παρανόησή σου πρός τό πρόσωπόν μου καί μέ τό νά ἀπευθύνεσαι πρός ἐμέ χωρίς λόγο, σοῦ δόθηκε ἡ εὐκαιρία νά πληροφορήσεις κι ἐσύ τήν κοινότητα μέ τίς προσωπικές σου ἀπόψεις καί ἐντυπώσεις σου καί νά ἐκθέσεις τά δικά σου συμπεράσματα, τά ὁποῖα, νά εἶσαι σίγουρος, εἶναι δεκτικά ἐρωτημάτων καί σχολιασμοῦ, κάτι πού δέν θά κάνω ἐγώ.
Ζητώ ταπεινά συγγνώμη σεβαστέ π. Μάξιμε, έχετε 100% δίκιο, απλώς έπεσα στο μήνυμά σας και νόμισα ότι αναφέρεστε στα όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο, γι' αυτό και εγώ σχολίασα το συνέδριο και μόνον. Και επί τη ευκαιρία (γιατί τώρα διάβασα αναλυτικά τα προηγούμενα μηνύματα και είμαι και συντονιστής της ενότητας) :

[Σημείωμα συντονιστή]
Αγαπητέ Δημήτριε Ανδριώτη: θα σε παρακαλέσω
α) να τροποποιήσεις άμεσα και υποχρεωτικά τον τίτλο του υπ' αριθμ. 49 μηνύματός σου, καθώς όχι μόνο διαφωνείς δημόσια με συντονιστή (είμαι ελαστικός σε αυτό), αλλά εκφράζεσαι και με περισσή απρέπεια προς πρόσωπό του, παραβιάζοντας καταφανώς και επιδεικτικά τον Κανόνα Συμμετοχής Νο 16 ("16. Οποιαδήποτε απορία ή διαφωνία για συντονιστική ενέργεια θα πρέπει να υποβάλλεται με προσωπικό μήνυμα (ΠΜ) στους συντονιστές ή στο διαχειριστή και όχι με δημιουργία νέου θέματος ή δημόσιου μηνύματος.")
β) να τροποποιήσεις προαιρετικά στα υπ' αριθμ. 44 και 49 τις επίμαχες παραγράφους που εμπεριέχουν κρίση σε μουσική σχολή που δεν ακολουθεί την παράδοση (το λέω ωμά κι εγώ!), δεδομένου ότι δεν εκφράζεις κανενός είδους μουσική κριτική στα post σου αυτά, παρά μόνο αόριστες κρίσεις με εκφράσεις πιο τραβηγμένες ακόμα κι από μηνύματα που περιέχουν μουσική κριτική.

Σου ξαναλέω ότι δεν διαφωνώ με την ουσία όσων γράφεις, αλλά αυτός δεν είναι τρόπος και προκαλείς και την δικαιολογημένη αγανάκτηση των μελών του forum: αλλιώς έρχεται η κρίση του Μιχαλάκη στο βίντεο, που ακολουθείται μετά από παράθεση στοιχείων (και μάλιστα με πιο προσεχτικές εκφράσεις από τις δικές σου), και αλλιώς η δική σου που είναι τελείως "χύμα". Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν μπορείς να παραθέσεις στοιχεία, όπως είδα στο Συνέδριο είσαι μελετημένος. Αλλά τουλάχιστον μην εκφράζεις τέτοιες βαριές κρίσεις αν δεν τα παραθέτεις (που και να τα παραθέτεις, πάλι δεν επιτρέπεται, καθώς τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους και δεν χρειάζονται φαρφάρες, όπως τα περίφημα φασματογραφήματα του ΝΗ-ΠΑ του Χάρη Συμεωνίδη).

Εάν δω ότι δεν τροποποιήσεις ΑΜΕΣΑ τον απαράδεκτο τίτλο του υπ' αριθμ. 49 μηνύματός σου, θα το κάνω εγώ.
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Και ο Μπαλάσης όταν διαφωνούσε με τον Γερμανό Ν.Πατρών, τραβούσαν μαχαίρια, ήξεραν και λίγο τζούντο και... λύνονταν οι απορίες.

Ε ρε κατάντια η μουσική μας...

Ήμαστε (και εγώ μέσα, σαφέστατα) για πολλές μπάτσες.

Αν μας πειράζει το 12,76 αντί του 12,75 και δε μας πειράζει η αμάθεια-ημιμάθειά μας, καλύτερα να ασχοληθούμε με το γκολφ.

...άσε, καλύτερα όχι, εκεί θα βαράει ο ένας τον άλλον με τα μπαστούνια, χειρότερα θα είναι... :eek:

Ξέρετε, συμφέρει να αποδείξεις ότι έχεις δίκιο από το να αποδείξεις ότι ο άλλος έχει άδικο. Είναι το ίδιο πράγμα θεωρητικά, δεν είναι όμως το ίδιο πράγμα από άλλες απόψεις που σήμερα αγνοούμε.

Να μην ασχολούμαστε με τους άλλους. Να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας και η δουλειά μας θα αναδείξει την αλήθεια. Αν κάνουμε την δουλειά μας για να αναδειχθεί το ψεύδος του άλλου, την πατήσαμε άσχημα.

Μπορεί κάποιος να λέει, να λέει, να λέει και να "θάβει" τον άλλον, πληρώνει όμως την νύφη όταν ανοίγει το στόμα του και πετάει τα μαργαριτάρια του, νομίζει δε ότι ξέρει να ψέλνει κιόλλας ή ότι επειδή είχε τον τάδε δεινό δάσκαλο, άρα ψέλνει το ίδιο. Δεν καταλαβαίνει ότι χιλιοφαλτσάρει από την υπεροψία του και μόνο από αυτήν και ότι καταντάει οικτρό άκουσμα...
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Πολύ σωστό μήνυμα κ.Φιρφιρή.
Και απ ότι είδα συμφωνούμε αρκετοί. Δε μένει παρά να δράσουμε. Δηλαδή να μη μαλώνουμε.

(και να ακούσουμε λίγο Ιάκωβο)
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ξέρετε, συμφέρει να αποδείξεις ότι έχεις δίκιο από το να αποδείξεις ότι ο άλλος έχει άδικο. Είναι το ίδιο πράγμα θεωρητικά, δεν είναι όμως το ίδιο πράγμα από άλλες απόψεις που σήμερα αγνοούμε.

Να μην ασχολούμαστε με τους άλλους. Να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας και η δουλειά μας θα αναδείξει την αλήθεια. Αν κάνουμε την δουλειά μας για να αναδειχθεί το ψεύδος του άλλου, την πατήσαμε άσχημα.

Μπορεί κάποιος να λέει, να λέει, να λέει και να "θάβει" τον άλλον, πληρώνει όμως την νύφη όταν ανοίγει το στόμα του και πετάει τα μαργαριτάρια του, νομίζει δε ότι ξέρει να ψέλνει κιόλλας ή ότι επειδή είχε τον τάδε δεινό δάσκαλο, άρα ψέλνει το ίδιο. Δεν καταλαβαίνει ότι χιλιοφαλτσάρει από την υπεροψία του και μόνο από αυτήν και ότι καταντάει οικτρό άκουσμα...

Ευθύμη, σοφά τα λόγια σου και σου βάζω το thanks (κι ας με ξέχασες την Κυριακή). :wink:

Βέβαια αυτό για το "οικτρό άκουσμα..." κάπως βαρύ μου έρχεται σε όποιον και να αναφέρεται.

ΧΣ
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ανέβασα λοιπόν και την

3η εισήγησή μου

στο οικείο θέμα, πεδίο ατέλειωτων συζητήσεων και διαμαχών, το περίφημο Περί του ήχου "Τον Δεσπότην και Αρχιερέα..."

Χ.Σ.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Ευθύμη, σοφά τα λόγια σου και σου βάζω το thanks (κι ας με ξέχασες την Κυριακή). :wink:

Παραπονιάρη, θα ερχόμασταν αλλά εγώ τελικά δεν πήγα πουθενά λόγω προβλήματος... άσε...

Βέβαια αυτό για το "οικτρό άκουσμα..." κάπως βαρύ μου έρχεται σε όποιον και να αναφέρεται.

Πουθενά συγκεκριμένα.

Η φράση ανήκει σε έναν εκ των Δανιηλαίων (δεν θυμάμαι ποιον, πάνε χρόνια) που έλεγε ιστορίες του Όρους περί παραφωνιών λόγω υπερηφανείας και μελιστάλακτων μελωδιών λόγω ταπεινώσεως.

Δεν είναι δική μου η φράση αλλά η ακριβής που μου είπε.

Απλά έχω και εγώ παρατηρήσει ότι η παραφωνία λόγω αμάθειας ή φωνής διαφέρει από αυτήν λόγω έπαρσης, με την δεύτερη να "δίνει ρέστα", θυμήθηκα ταυτόχρονα και το περιστατικό και το ανέφερα.

Πνευματικοί νόμοι...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Η φράση ανήκει σε έναν εκ των Δανιηλαίων (δεν θυμάμαι ποιον, πάνε χρόνια) που έλεγε ιστορίες του Όρους περί παραφωνιών λόγω υπερηφανείας και μελιστάλακτων μελωδιών λόγω ταπεινώσεως.
+1 στον Ευθύμη, και τι δε θα 'δινα για ν' ακούσω τέτοιες ιστορίες από Δανιηλαίο... Αν δεν δημιουργείται πρόβλημα, μπορείς να μας μεταφέρεις κάτι περισσότερο τόσο από τις πρώτες όσο και από τις δεύτερες;

[Σημείωμα συντονιστή]
Αναγκάστηκα αγαπητέ Δημήτριε Ανδριώτη να σβήσω τον τίτλο από το μήνυμά σου υπ' αριθμόν 49, γιατί ήταν προσβλητικός για τον συντονιστή που σε παρατήρησε. Αν θέλεις βάλε κάτι άλλο ή άστο έτσι.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
...και τι δε θα 'δινα για ν' ακούσω τέτοιες ιστορίες από Δανιηλαίο... Αν δεν δημιουργείται πρόβλημα, μπορείς να μας μεταφέρεις κάτι περισσότερο τόσο από τις πρώτες όσο και από τις δεύτερες;

Να σου πω, δεν θυμάμαι συγκεκριμένα, συνήθως όμως οι δεύτερες είναι από πανηγύρεις από τα γειτονικά κελλιά (και μάλιστα προ πολλών ετών που κατοικούνταν, σήμερα δεν είναι όλα με πατέρες ή έστω με έναν), όπου το γεροντάκι (συνήθως) του κελλιού, παρόλο που ήταν (συνήθως) άμουσο και χωρίς μουσική κατάρτιση, έβαζε μπρος την πνευματική κατάρτιση και η ψαλμωδία η καρδιακή ήταν θεσπέσια...

Σκέψου λοιπόν έναν καλλίφωνο και με μουσική κατάρτιση να έχει ταπείνωση τι θα ακούς... Μη ψάχνεις πολύ: Άγιος Ιωάννης Κουκουζέλης (ένα παράδειγμα).

+1 στον Ευθύμη

Τσιγγούνη, δώσε τίποτα παραπάνω... :D
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Φίλε "PePe (-loponnisios)": δεν απαγορεύεται η επισύναψη συνδέσμων με βιντεάκια του youtube, προκειμένου να σχολιάσεις κάτι, έστω και σατιρικά. Υπερέβης όμως τα όρια, καθώς τα βιντεάκια που επισύναψες είναι από ελληνικές ταινίες με περιεχόμενο περιπαικτικό για ιερείς και το πνεύμα τους είναι αντίθετο με το forum αυτό, όσο καλοπροαίτερα κι αν προσπάθησε ο αγαπητός Μ.Β. να τα συνδέσει με την επικρατούσα σήμερα κατάσταση. Ο παραλληλισμός δε του Γεωργίου Μιχαλάκη με ό,τι μας παρουσίασες ήταν ανεπίτρεπτος. Τα σχετικά μηνύματα λοιπόν διαγράφηκαν και θα παρακαλέσω μεγαλύτερη προσοχή από 'δω και στο εξής.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Συνεχίζω, όπως υποσχέθηκα, το ανέβασμα των εργασιὠν που παρουσίασα στο Συνέδριο στις 13 Ιουνίου 2009.

Στο οικείο μεγάλο και πολυσυζητημένο θέμα "περί του διαστήματος ΝΗ-ΠΑ" ανέβασα την 4η εισήγησή μου στο συνέδριο αυτό, με τις έρευνες, τα ιστορικά στοιχεία και την φασματογραφική καταμέτρηση, ταυτοποίηση και εκτέλεση στον "Μελωδό" του

Μείζονα Εφέβδομου (8/7) τόνου - το διάστημα ΝΗ-ΠΑ

ΧΣ
 
Top