evangelos
Ευάγγελος Σολδάτος
Χωρίς κανένα δικό μου σχόλιο. Μόνο απ' όσα λες εσύ: Δι-Κε = 14-15 και Κε-ζω = 6 - 6,5. Άρα η Δι-Ζω διφωνία = 21. Η θέση του φυσικού ζω αυτή είναι και με την τρέχουσα θεωρία (Δι-Κε 12 (που είναι πραγματικά 12 και κάτι) + Κε -ζω 10 (που είναι κατά Χρύσανθο και κατά παράδοση περί το 9) = 21. Άρα η θέση του ζω είναι εκεί που είναι {sic}. Σε ύφεση Δι-Κε 14 + Κε -ζω 4 = 18. Και με την τρέχουσα θεωρία με τον "εκμελή" Κε [sic] Δι-ζω = 18 (12+6). Άρα και το ζω ύφεση εκεί που είναι είναι. Οι διφωνίες Δι-ζω, κατά τα δικά σου λεγόμενα είναι ίδιες! Αυτό που αλλάζει,κατ' εσέ είναι η θέση του Κε που δεν είναι, κατ' εσέ, μείζων τόνος. Αυτό λες. Άρα το "λάθος" δεν είναι ο ζω αλλά ο Κε. Επισημαίνω πως δεν λέω δικιά μου άποψη αλλά όσα έγραψες εσύ παραπάνω!
Έτσι είναι Αντώνη, όπως το λες (ότι τα λέω !!! )! Για αυτό άλλωστε απάντησα στον κ Μακρή ότι έχει και παραέχει το ζω σχέση με το παρόν θέμα!!!!
Το όλο αρμονικό πρόβλημα της μουσικής εστιάζεται στην λάθος τοποθέτηση του πρώτου ήχου Πα ή Κε από τους διδασκάλους του 19ου αιώνα και έπειτα.
Δεν λέω κάτι άλλο λοιπόν, αυτό ακριβώς όπως το κατάλαβες, και περιέγραψα το πρόβλημα με τις συνέπειες του από όλες τις απόψεις. Όλα τα προβλήματα προκύπτουν από αυτήν την λάθος θέση του πρώτου ήχου.
Όπως πως έγραψα και πάνω λοιπόν, το πρόβλημα είναι η διατάραξη και μετάλλαξη των αρμονιών που ακολουθεί ο κάθε ήχος. Είναι η χωρίς λόγο φρυγιοποίηση του δωρίου τόνου ήτοι μινοροποίηση του ουσάκ*, κι άλλα πολλά΄ 'Οπως του βαρέως που έχουμε χιλιοσυζητήσει. Αν πεις μικρό δι-κε (νη-πα) τότε για να ακουστεί λέγετος στον βαρύ αναγκαστικά υψώνεις τον γα (κάτω ζω )που επίσης είναι χαμηλός από την φύση του, αλλιώς δεν ακούς λέγετο αλλά τρίτο, εδώ δηλαδή είναι και το άλλο λάθος του μικρού πανηζω με γα δίεση στον τετράφωνο βαρύ όπως το έχουν οι σύγχρονες θεωρίες.
Αν έχεις μεγάλο νη-πα τότε αυτόματα έχεις άκουσμα λεγέτου στον σωστό χαμηλό ζω! (βαρύς=δεύτερος=λύδιος μαλακού διατόνου)
Όπως βλέπετε και ακούτε (όσοι ακούτε) όλα πάνε στραβά μόνο από αυτήν την "λεπτομέρεια" μιας εναρμονίου δίεσης, όπως το παρατηρεί κι ο Πλούταρχος στο περί μουσικής!
*ο δώριος πρώτος ήχος έχει πρώτο φυσικό διάστημα ημιτόνιο, ο υποδώριος(πλ α) κι ο φρύγιος έχουν τόνο, και οι δύο έχουν ίδιο συνολικό μέγεθος διφωνίας, διαφορετική όμως αρμονία, διαφορετικό ήθος και ύφος
Last edited: