Περὶ διαρκοὺς ὑφέσεως ἐν τῷ τρίτῳ ἤχῳ
From GKM (mimi: [
http://analogion.com/forum/member.php?u=271]
Although I cannot directly answer in psaltologion, I feel the issue of third/grave modes and their alternances among disatonic, chromatic AND enharmonic is a very serious issue, and I ask that you please post my answer.
EIRYK EMNOSHELE
Αρκετά ενδιαφέρουσα προσέγγιση, εξαιρετικά κατανοητά όλα αυτά, δε μπορώ να κρίνω αν είναι σωστά
GKM
Αρκετοι, ητε προκειται δια ΑΣΧΕΤΟΥΣ, ητε δια ακροαστικως ΑΝΑΙΣΘΗΤΟΥΣ ως προς την ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΝ παραδοσιν, θα αποφανθουν, δια διαφορων θεωριων, ινα απορριψουν τα λεγομενα και ψαλλομενα εντος της αναρτηθεισας ηχογραφησεως....
Τα thanks, ως ειθισται, θα απονειμη τις ως προς την "κατα σχολην" αυτου.
Σιγουρα θα σου απαντησουν και πανεπιστημιακοι κολακευτικως δια να υποστιρηξουν καποιαν ΑΣΤΙΡΗΚΤΟΝ πλεον θεσιν.
Δια τους ΟΝΤΩΣ επιστημονας, ομως, ΔΥΟ δεδομενα λυουσιν ευκολως πολλας αποριας:
- Πρωτον, ΕΧΩ ακουση τοιαυτα διαστηματα απο παλαιους ψαλτας == Τσολακιδην, Ξηροδημαν, αλλα και Βαρδαν και αλλους == απλως, ειναι ΔΥΣΚΟΛΟΝ να ευρει τις ηχογραφησεις, διοτι ΔΕΝ εκτελουνται τα διαστηματα αυτα ΕΥΣΥΝΗΔΗΤΩΣ, οπως αλλα, και οπως επροσπαθησα να εφαρμωσω εις την ηχογραφησιν.
#ΕΥΣΥΝΗΔΗΤΟΝ#, τροπον τινα, εκτελεσιν, ακουγωμεν εις το "Επι των Ποταμων" υπο τον Πριγγον.
- Δευτερον = Μανθανει τις ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ τα οποια υστερον ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΩΣ, ΑΝΕΥ σαφους ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΕΩΣ εις καθ εκαστον αλλαγην, διοτι τοτε, θα επιβαρυνετο το κειμενον μετα ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ φθορων,
ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ
εις τον τριτον και βαρυν ηχον, οπου τοιαυται αλλαγαι διατονικου και εναρμονιου εισιν ΠΑΜΠΟΛΛΑΙ (λογος δια τον οποιον ΔΕΝ καταγραφονται λεπτομερως).
Η ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΟΣ υπαρξης εναρμονιων (ανω μερος κλιμακος) και διατονικων (κατω μερος κλιμακος εις τας καταληξεις) ΜΑΡΤΥΡΙΩΝ, ΑΝΕΥ αντιστοιχου προτασσομενης φθορας, ΑΡΚΟΥΝ ως αποδειξην ΔΙΠΛΟΠΑΡΑΛΛΑΓΗΣ οσον αφορα τους δυο ηχους αυτους.
ΣΙΓΟΥΡΑ υπαρχει ΛΟΓΙΚΗ δι αυτας τας αλλαγας, την οποιαν ισως εξηγησουν εκτενως ο Ευαγγελος Σολδατος η και ο Χαραλαμπος Συμεωνιδης.
Επαναλαμβανω οτι αι εναλλαγαι συστηματων εντος του Τριτου και Βαρεως εισιν ΠΑΜΠΟΛΛΑΙ, ΠΟΛΥ περισσοτεραι εν συγκρισει μετα των υπολοιπων ΗΧΩΝ (modes, και ουχι ΤΡΟΠΩΝ).
Δυστυχως, οπως επισημανα εις την ηχογραφησιν, το εναρμονιον συστημα ΔΕΝ διδασκεται πλεον ορθως, ακομη και απο μεγαλους ψαλτας, και ακομη ολιγοτερον διατηρηται ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΩΣ και ΕΥΣΥΝΕΙΔΗΤΩΣ εν τη πραξη.... με τον ορον ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΩΣ εννοω το να ακουγονται ΚΑΤΑΛΛΑΓΕΣ συστηματων εντος του ιδιου μελους, αι οποιαι να περιεχουν τα ΕΝΑΡΜΟΝΙΑ του ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ διαστηματα (και ουχι τα της δυτικο ισοπεδουσας ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ και αλλων μεταγενεστερων αυτης).
O δε Βουδουρης, μαλιστα, καπου ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ ονοματα ψαλτων τινων οι οποιοι εψαλλον ΟΡΘΟΝ εναρμονιον ηχον...
Ακομη και ο Ιακωβος Ναυπλιωτης ΔΕΝ ακουγεται να εισαγει πολλα ΕΝΑΡΜΟΝΙΑ διστηματα εις τους δυο αυτους ηχους εαν και βεβαια τα χρησιμοποιει αλλου, αποδυκνειωντας ουτως την υπαρξην των.
EIRYK EMNOSHELE
όμως θα ευχόμουν να υπήρχε κάποιο θεωρητικό που να συνοδευόταν και με ψηφιακό δίσκο
ΓΚΜ
Με τον Πριγγο υπαρχει.
Τα δε υπολοιπα, τα εψαλλα, εαν και μου ητο αρκετα δυσκολον
να απαγγελω Γα Δι Κε
και να ψαλλω διαστηματα Νη Πα Βου
οσον αφορα τα κατα διατονικην τριφωνιαν διαστηματα.
EIRYK EMNOSHELE
και αν υπήρχε έστω κάποια βασική λογική συνέχεια,
ΓΚΜ
Υπαρχη ===η κατα Σοδατον διπλοπαραλλαγη...
EIRYK EMNOSHELE
όπως για παράδειγμα αυτή η εξήγηση εδώ, πιστεύω πως αρκετοί θα το ακολουθούσαν.
ΓΚΜ
Εγω πιστευω το αντιθετον.
Και Ιακωβον να ειχαν ενωπιον των δια τα υπολοιπα θεματα, ΔΕΝ θα τον ακολουθουσαν, διοτι ειναι ΔΥΣΚΟΛΩΣ και σχεδον ΑΝΕΠΙΤΕΥΚΤΟΣ η οδος αυτη... και πολλοι προτιμουν απλες CONSERVES, CONSERVATORIA και CONCERTA.
Αι ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΑΙ CONSERVES = formulae = μουσικοι τυποι, ξεπερνουν ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ εν τω αριθμω τε και τη τεχνη τας CONSERVΑS του Καρα και καποιων αλλων ΚΩΦΟ ΦΑΛΤΣΑΔΟΡΩΝ.
Εδω δεν καταφερνωμεν να πεισωμεν περι διατηματος Νη Πα εις τους διατονικους ηχους, ΟΣΑ και ηχητικα να υπαρχουν απο τους παλαιους... πιστευεις οτι θα ευτυχησω να ακουσω ΤΡΙΤΟΝ και ΒΑΡΥΝ εναρμονιον απο τους ΕΡΕΥΝΗΤΑΣ, παρ ολας τας ΘΕΩΡΙΑΣ και παραδειγματα τα οποια εχουν προσφερθει τελευταιως;
EIRYK EMNOSHELE
Θα το ακολουθούσαν στη θεωρία σίγουρα,
ΓΚΜ
Και θα ΑΠΟΤΑΣΣΟΤΑΝ της Θεωριας Καρα και Μαργαζιωτη και Ευθυμιαδου κτλ;
EIRYK EMNOSHELE
γιατί στη πράξη δείχνει δύσκολο τη στιγμή που μόνο ένας το έψαλε σωστά
ΓΚΜ
Ενας, οντως, ΗΧΟΓΡΑΦΗΘΗΚΕ πολλακις να ψαλλει το ΑΥΤΟ μελος ΟΡΘΩΣ.
Επισης, δια να εισαγωμεν και εναν δευτερον, ας αναφερθω εις τον Μαφιδην ο οποιος, εαν ενθυμουμαι καλως, ελεγε καπως σωστα διαστηματα εις δισκον 45 στροφων περιεχοντα καταβασιας της Υπαπαντης == αλλα αυτο ητο ΤΟΤΕ και το τι λεγει την ΣΗΜΕΡΟΝ ΔΕΝ εχει πλεον σχεσιν...
EIRYK EMNOSHELE
και πάλι όχι πάντα αλλά μόνο σε συγκεκριμένα κομμάτια, τότε τι ελπίδες έχουμε εμείς να τα καταφέρουμε;
ΓΚΜ
ΠΟΛΛΑΣ εν τη ταπεινωσει και ακροσαη, ΟΥΔΕΜΙΑΝ εν τη διανοηματικοποιησιν και συγχρονον κατα Καραν ΨΕΥΤΟ-συστηματικοποιησιν.
EIRYK EMNOSHELE
Μήπως πάλι αυτή η δυσκολία μπορεί να δηλώνει ξένο προς τη φύση του ανθρώπου άκουσμα; δε ξέρω.
ΓΚΜ
Διαστηματα ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΗΣ κλιμακος υπαρχουν εις Κινεζους και ΑΦΡΙΚΑΝΟΥΣ, αλλα και πολλους αλλους λαους, οι οποιοι ΔΕΝ εδιδαχθησαν ΟΥΤΕ πιανο ΟΥΤΕ Καρα.
ΑΡΑ, τα διαστηματα αυτα εισιν ΦΥΣΙΚΟΤΑΤΑ, ομως χρειαζονται ΤΕΧΝΗΝ.
EIRYK EMNOSHELE
Αυτός ο τρόπος εξήγησης που βασίζεται;
ΓΚΜ
Βασιζεται εις τη προφορικο ακουστικην παραδοσιν την οποιαν ΕΠΑΡΕΛΑΒΑΝ, ΕΚΑΤΑΛΑΒΑΝ και ΕΜΙΜΗΘΗΣΑΝ καποιοι, ουχι, βεβαιως ΚΩΦΟ ΑΝΑΙΣΘΗΤΟ ΦΑΛΤΣΑΔΩΡΟΙ
αλλα ουτε και ακαδημαϊκως ΤΥΦΛΟΙ == δηλαδη, να τους ΔΕΙΧΝΗ τις ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΣΗΝ ηχου, και να αναρωτωνται υστερον εαν θα επρεπε να χρησιμοποιωμεν ΦΑΣΜΑΤΟΓΡΑΦΟΝ δια ΛΕΠΤΟΤΑΤΑ διαστηματα, τη στιγμη οπου συνεχιζουν να επικοινωνουν με ΑΡΧΕΓΟΝΕΣ θεωριες ψυχο ακουστικης, οπως και εσυ κατωθι, χρηζοντας των ΧΟΝΔΡΟΕΙΔΩN, τουτεστι ΤΕΡΑΣΤΙΩN διαστηματων της επιτρομης, ητοι ΜΟΡΙΩΝ 1/72ET = 17 cents.
EIRYK EMNOSHELE
γιατί ενώ δείχνει κατανοητός, ωστόσο δημιουργεί νέες απορίες.
ΓΚΜ
Οπως εδημιουργηθησαν τω καιρω οπου εβγαλαν μερικοι καποια παραπλανητικα θεωρητικα τε και δισκους, τα οποια ακομη ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ και κυκλοφορουν.
EIRYK EMNOSHELE
Για παράδειγμα εάν εν αναβασει όπως λέτε, στο φθόγγο που συναντάμε τη διαρκή ύφεση φεύγουμε από το τρίφωνο ή το διατονικό σύστημα του πλαγίου τετάρτου και πάμε στο εναρμόνιο, τότε γιατί ο τρίτος ήχος αναφέρεται πως ανήκει στο εναρμόνιο γένος;
ΓΚΜ
Διοτι ο ΗΧΟΣ ΔΕΝ ειναι ΤΡΟΠΟΣ,
και ΔΕΝ παιζει τον ηχον καποιο κουρδισμενο ΟΡΓΑΝΟ,
παρα, μαλλον, ενα ΠΛΑΣΤΙΚΟΝ οργανον, η ΦΩΝΗ, εις την οποιαν ειναι βασισμενη και το ΑΚΡΟΑΣΤΙΚΟΝ συστημα == ΠΡΩΤΟΝ εβγαλε και ηκουσεν ο ανθρωπος ΦΩΝΗΝ, και υστερον ηρχισε να παιζει μετα ενοργανου ΧΟΡΔΗΣ.
Κατα συνεπειαν, η ΦΩΝΗΤΙΚΗ modalité υπαρχη ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΑ της οργανικης.
ΟΥΔΕΙΣ ηχος εκτελωμενος a capella υπαρχει ΕΝΤΕΛΩΣ διατονικος η ΕΝΤΕΛΩΣ χρωματικος η ΕΝΤΕΛΩΣ εναρμονιος.
Τα ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΠΗΓΑΖΟΥΝ μεν απο ΘΕΩΡΗΤΙΚΑΣ κλιμακας, αλλα ΔΕΝ δεσμευουν το a capella μελος ΟΠΩΣ το δεσμευει το ΕΝΟΡΓΑΝΟΝ.
Η κατανομη τους εις ΓΕΝΕΙ ειναι θεμα ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ.
Με ενοργανα, ΔΕΝ ακουγεται η ΛΕΠΤΟΤΑΤΗ καταλλαγη == αρα, η κατανομη ειναι ορθη.
Με τη φωνη, η στατιστικη αυτη ΕΠΙΣΚΙΑΖΕΤΑΙ λογου ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΩΝ των διαστηματων = διπλοπαραλλαγη == περισσοτερως δε, οσον αφορα τον λεγομενους εναρμονιους ηχους.
Θα ητο ΒΑΡΕΤΟΝ και πολλακις ΔΥΣΦΩΝΟΝ, ητη ΔΥΣΑΚΟΥΣΤΟΝ, να ακουγε κανεις τοιαυτας ΓΡΑΜΜΑΣ = μετροφωνιαν = οπως εις τας εν λογω καταβασιας, μετα διαστηματων ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΟΥ συστηματος, ιδιαιτερως επειδη εις την ψαλτικην ακουγονται ΟΛΟΙ οι φθογγοι.
Αντιθετως, εις τη Γρηγοριανην, οπου εκλειπουν ΑΡΚΕΤΟΙ ενδιαμεσοι φθογγοι, το φαινομενον υπαρχει περισσοτερως ΕΥΗΚΟΥΣΤΟΝ.
Εν ολιγοις, ο Χρυσανθος εγραψε περι ΜΟΥΣΙΚΗΣ, με dioum tek και κλαπατζιμπανα.
Ημεις αναφερομεθα εις ΦΩΝΗΤΙΚΗΝ και μονον μουσικην, επειδη η ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ τεχνολογια μας επιτρεπη, εν αντιθεση ως προς την εποχην του Πυθαγορα η και του Χρυσανθου, να ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΩΜΕΝ λεπτοτατα διαστηματα, τα οποια ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΟ οι ψαλται, και πολλακις ΚΑΤΕΓΡΑΦΟΝ πολυτροπως, χωρις την συχρονον ικανοτηταν ΑΚΡΙΒΕΣΤΕΡΑΣ προσδιορισεως.
Λοιπον, ο τριτος και βαρυς ανοικουν εις το εναρμονιον γενος διοτι ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΣ, χρησιμοποιουν ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΣ τα διαστηματα του γενους αυτου, απ οποιον αλλον ηχον η γενος.
EIRYK EMNOSHELE
Έχει και ο Ευθυμιάδης ένα παράδειγμα στο θεωρητικό του και λέει πως πραγματικα αυτή η διαρκή ύφεση μας μεταφέρει από το διατονικό στο εναρμόνιο γένος, αλλά όμως αναφέρεται σε παράδειγμα πλαγίου τετάρτου ήχου, που σε κάποιο σημείο τοποθέτησε αυτή τη διαρκή ύφεση. Για τον Τρίτο ήχο όμως;
ΓΚΜ
Ειδε ανωθι.
Περισσοτερα με την κατα Σολδατον και Συμεωνιδην περι διπλοπραλλαγης, οποτε τα συστηματικοποιησουν == επαναλαμβανω == τοιαυτη συστηματικοποιησις ξεπερνα κατα ΠΟΛΥ τας ΜΑΤΑΙΑΣ και ΑΝΕΠΙΤΥΧΟΥΣ, κατ εμε, προσπαθειας του Καρα.
EIRYK EMNOSHELE
Επίσης αν λόγω της διαρκούς ύφεσης είμαστε ήδη στο εναρμόνιο, η εναρμόνια φθορά του ΖΩ που τοποθετείται παρακάτω μετά την διαρκή ύφεση(στο σύντομο χέρσον), χωρίς να μεσολαβεί άλλη φθορά πως εξηγείται;
ΓΚΜ
Με τι λογικη σου, θα επρεπε ο Πα να εχει ΕΝΑΡΜΟΝΙΟΝ μαρτυριαν, αυτο το οποιο ΕΤΟΛΜΗΣΕ να πραξη καποιος Κυπριος εις αναστασηματαριον του, λεγοντας, οπως εσυ, οτι θα επρεπε να ψαλλονται ΟΛΑΙ αι γραμμαι του τριτου ηχου εναρμονιως.
Το ακουσμα θα ητο, επαναλαμβανω, ΔΥΣΑΚΟΥΣΤΟΝ.
Παντοτε ο Εναρμονιος τριτος καταλληγει ΔΙΑΤΟΝΙΚΩΣ εις τον Πα.
Οταν θελει εναρμονια διαστηματα εις αυτην την περιοχην, τουτον ΕΠΙΣΗΜΑΝΕΤΑΙ, οπως εις την γραμμην #ΙερουσαλΗΗΗμ#, μετα κλιτου, εν τω πολυελαιω του Χουρμουζιου.
Ποιο θεωρητικο περιγραφει τοιαυτας λεπτομεριας;
Ουτως, εχοντας καταληξη εις ΔΙΑΤΟΝΙΚΟΝ συστημα ΑΝΕΥ λυσεως τινος == δια να μην επιβαρυνεται το κειμενον == ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΑΙ το εναρμονιον γενος μετα εναρμονιου φθορας και ως και ο ανω Ζω διαρκως εν τη ΥΦΕΣΗ ΕΝΑΡΜΟΝΙΟΝ θεσιν αυτου.
EIRYK EMNOSHELE
Ίσως για σας και για αυτούς που είναι πολύ διαβασμένοι ψαλτικά και έχουν διάθεση για ψάξιμο να μην είναι , αλλά για το μέσο, για έναν απλό ψάλτη που θέλει να μάθει απλά τις φθορές για να ψάλλει τα κλασσικά νομίζω πως δείχνουν πολύ μπερδεμένα όλα αυτά τόσο που προτιμά να μη το ψάξει άλλο το θέμα.
ΓΚΜ
Και καλυτερα να ΜΗΝ δημιουργει τις ΘΕΜΑΤΑ δια ΚΑΥΓΑΝ, γνωριζοντας οτι ειμεθα χωρισμενοι εις δυο μεγαλας παραταξεις == υπερ η κατα του Καρα, αν και τρωγομαστε αναμεταξυ μας η ΚΑΤΑ του Καρα.
ΟΥΔΟΛΩΣ ειχα #διάθεση για ψάξιμο#, αλλα μου ΕΠΕΒΛΗΘΗ αυτο το ΧΡΕΟΣ, ινα υποστιρηξω την παραδοσιν εκ του ΕΝΤΕΛΟΥ εξαφανισμου της, μεσω της ΧΑΡΙΣΤΙΚΗΣ βολης της οποιας επροσπαθησε να της δωσει το συστημα και η σχολη Καρα (ακουσιως δια ορισμενως, ΕΚΟΥΣΙΩΣ και ΕΓΩΙΣΤΙΚΩΣ δε δια αλλους).
Δια εμενα, εχεις ΣιμωνοΚαραϊτικη ταμπελα, και ΟΤΙ να γραψεις και ΟΠΩΣ να το γραψεις, εφ οσον θελεις και γραφεις ΠΟΛΛΑ, σιγουρα κατι παρετερω ψαχνεις της καθε #δια αρχαριον# πληροφοριας.
EIRYK EMNOSHELE
Πριν διαβάσω το μήνυμά σας σκεφτόμουν να ανοίξω ένα θέμα στο οποίο να παρουσιάζαμε τα μέλη εκείνα στα οποία οι φθορές δεν αλλοιώνουν τα διαστήματα, αλλά δείχνουν (ενδεχομένως) είτε την πορεία είτε την δημιουργία του ήχου, αλλά δείχνει ακόμα μια διαφορετική θεωρία και θα μας δυσκολέψουν τελικά όλα ακόμα περισσότερο.
ΓΚΜ
Απο τα πολλα οπου ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ και ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΣ, εις το τελος δεν βλεπω να πετυχαινεις ψαλτικην.
ΔΕΝ γινεται να ΚΟΥΡΔΙΣΕΙ το οργανο = πχ ΜΕΛΩΔΟΝ == ο πρωτος τυγχοντας της ψαλτικης, ΟΥΤΕ γινεται να εισαγει διαστηματα - ητε προκειται περι της επιτροπης ητε του Καρα - και να περιμενει αποτελεματα ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ψαλτικης, καμνοντας ΚΑΤΑ ΓΑΡΜΜΑ αναγνωσιν καποιας παρτιτουρας.
Δηλαδη, δια να προγραμματισω τον Μελωδον = το ΤΕΛΕΙΟ οργανο δια την ψαλτικην τεχνην = η το ΒZQ
θα επρεπε να δημιουγησω ΠΟΛΛΑ διαστηματα
απο ΠΟΛΛΕΣ πηγες
ως επι το πλειστον του ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ
δια να τις εισαγω
ΟΥΧΙ ΟΠΩΣ μου επιτασση η ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ
αλλα οπως μου δεικνυει η ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ παραδοσις.
Παλαια, ισως να εχρησιμοποιουσαν ΟΡΓΑΝΑ δια τα ΧΟΝΔΡΑ διαστηματα == δηλαδη, δια να καταλαβει ΧΟΝΔΡΟΕΙΔΩΣ, ο αρχαριος, τι εστι Χρωματικος και τι Διατονικος ηχος.
ΟΜΩΣ, ο τελειωμενος μαθητης ειχε μαθει απο ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΝ παραδοσιν.
Και η συγχρονος τεχνολογια αποδυκνυει οτι
== τα παλαια κλαπατσιμπανα ΔΕΝ ειχαν την ΑΚΡΙΒΕΙΑΝ την οποιαν εχουν πχ ο ΜΕΛΩΔΟΣ η το ΒΖQ
== η φωνη των παραδοσιακων ψαλτων ΔΕΝ ψαλλει
===ουτε αυτα τα οποια εγραψαν θεωριες με συγγερασμενα διαστηματα
==== ουτε, επισης, ΑΚΡΙΒΩΣ και ΠΑΝΤΟΤΕ αυτα οπου περιγραφουν τα κλασματα
=== αλλ ΟΥΤΕ χρησιμοποιουνται τα διαστηματα αυτα εις την πραξην ΟΠΩΣ θα τα εχρησιμοποιουσε καποιο ΟΡΓΑΝΟ.
Λοιπον, πρεπει ΟΛΟΙ, και ιδιαιτερως η σχολη του Καρα, να παυσουν να ψαλλουν με ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΝΟΝ αριθμον διαστηματων και ΠΕΡΙΟΣΡΙΣΜΕΝΟΝ τω αριθμω εναλλαγων των, ΟΠΩΣ θα τα επαιζει, οντως, ενα 72ΕΤ συγκερασμενο κλαπατσιμπανο, διαβαζοντας ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ κειμενον τινα, ΗΤΕ προκειται δια παλαιογραφικον, ΗΤΕ της νεας γραφης.
Πρεπει, δηλαδη, να ΠΑΥΣΕΙ η νοοτροποια του ΧΟΡΝΔΟΕΙΔΟΥΣ φαλτσο ΡΟΜΠΟΤΙΣΜΟΥ,
και να επικρατησει
η ΠΛΗΡΕΣ τεχνολογικο ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ μεθοδος, βασιζομενη εις τα ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ακουσματα και καταμετρησεις
(και οχι να λαμβανει ο καθε πανεπιστημιακος τον καθε ΦΑΛΤΣΟ, να του κρεμαει μπιχλιπδιδια στο λαιμο, και μας ομιλει περι κλιμακων και διαστηματων της ψαλτικης τεχνης).
ΕΑΝ ενδιαφερεσε πραγματικως δια ορθην εκτελεσιν διαστηματων, ακουσε οτι σου ηχογραφησα == υπαρχη πολυ υλικο, και προσπαθησε να μιμηθης - οπως εκαμνα κι εγω καποτε - τα οσα ακουγεις.
Εαν θελεις και αλλην θεωριαν, περιμενε να σου απαντησουν Σολδατος και Συμεωνιδης.
Απο την παραταξην σου, ΟΤΙ και να ειπουν, θα ειναι ΜΑΤΑΙΟΝ και ΑΝΩΦΕΛΟΝ, εαν δεν ΨΑΛΛΟΥΝ και αναρτησουν ταυτοχρονως τας καταβασιας του Πετρου ΟΠΩΣ εισιν καταγραμμεναι εις την 1825 εκδοσιν == και το ακουσμα θα ειναι, βεβαιως ΔΙΑΤΟΝΙΚΟΝ, επειδη, οπως μου ειχει ειπη και ο ιδιος ο Αγγελοπουλος == και εξεπλαγην τοτε == #απο που εως που το εναρμονιον γενος [εγενετο τοτε συζητησις περι βαρεως τριτου ηχου]#;
Απαντησις = απο εκει οπου ΥΠΑΡΧΗ, εστω ελαχιστως, εις την ΠΡΟ Καραν δυτικο διατονικο ισοπεδομενην παραδοσιν.
EIRYK EMNOSHELE
Τέλος, αν και δε ξέρω αν θα βρω το χρόνο, όμως μήπως έχετε να προτείνεται ένα απλό στη χρήση προγραμματάκι κάτι σαν το byzantine organ αλλά να ανεβαίνει ένα ένα τα μόρια και όχι δύο δύο με εύκολο τρόπο,
ΓΚΜ
Ελπιζω να καταλαβεις την απαντησιν μου.
Και χρονο να ευρεις, και Μελωδο να αγορασεις, εαν θα προγραμματισεις με τα διαστηματα της Επιτροπης, οτι εγραψα ανωθι θα πανε περιπατο.
Εαν εισαι αρχαριος, οπως γραφεις, τοτε θα πρεπει να περιμενεις να προγραμματισουν ΑΛΛΟΙ τα διαστηματα == και ΟΧΙ εκ της παραταξεως σου.
EIRYK EMNOSHELE
ώστε να δοκιμάσουμε με την ησυχία μας στην πράξη αυτά τα διαστήματα που μας λέτε στο ηχητικό; Αν και εκεί εχω απορίες. Γιατί αν βάλουμε μικρή δίεση στο ΔΙ όπως λέτε μετά λίγο μεγαλύτερη στο ΚΕ και μια μικρή ακόμα στο ΖΩ πλέον το τετράχορδο ΓΑ – ΖΩ ξεφεύγει τα 30 μόρια.
ΓΚΜ
Εαν συνεχισεις να ομιλεις περι ΑΟΡΙΣΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ = χωρις πχ. να προσδιοριζεις εαν προκειται περι επιτροπης η Χρυσανθου, συγκερασμενα η κλασματικα
οπως και πραττεις,
δειχνης οτι ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ εις ΑΡΙθΜΟΥΣ και ΕΝΝΟΙΕΣ περι των οποιων ΔΕΝ γνωριζεις ΟΥΤΕ τον ορισμον, αλλ ΟΥΤΕ και εις το τι ακριβως αντισοιχουν εν τη πραξη.
Εαν θα ηθελες περισσοτερας πληροφοριας, μαθε τι εστι CENTS, και μαθε να επικοινωνεις με ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ και ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ εννοιες μουσικολογιας, ωστε να μην ΔΙΑΙΩΝΙΖΕΙΣ το #μουσικολογικον ζητημα# το οποιον μας εχει κουρασει αρκετα.
Και το επαναλαμβανω δια ολους συμπεραλαμβανομενου του Σολδατου
== ομιλειτε ολοι με μορια τα οποια αντιστοιχουν σε ΠΟΝΤΟΥΣ (72ET) ενω η ακουστικη μετραει και διαφοροποιοι ΧΙΛΙΟΣΤΑ (1200ET η cents)
EIRYK EMNOSHELE
Σας ευχαριστω
ΓΚΜ
Απο τις απαντησεις σου, λυπαμαι, διοτι νοιωθω οτι ΕΣΥ, προσωπικως, ΔΕΝ προκειται να επωφελειθης και πολλα με οτι αγωνισθηκα να σου ετοιμασω εχθες, με αλλεργικο ασθμα, με το ημιση της αναπνοης μου, εν τω μεσω της νυκτος.
Ελπιζω καποιοι αλλοι, ομως, ανωνυμοι, οι οποιοι ΟΛΙΓΑ γραφουν και πολλα κατεβαζουν, να επωφεληθουν καποιο ελαχιστο.
Χαιρετω
Γεωργιος
ΥΓ1
Ας απαντησουν αλλοι εις την συνεχειαν, ΔΕΝ θα ασχοληθω παρετερω,
διοτι το θεμα εχει συζητηθει ΔΙΕΞΟΔΙΚΩΣ εις το παρελθον, και, οπως ειθισται, οταν αι ερευναι, τα πορισματα και αι θεωριαι της Α η Β παραταξεως ΙΣΟΠΕΔΟΝΟΝΤΑΙ δια της συγχρονου επιστημης,
η επανερχομεθα εις τα ΙΔΙΑ και τα ΙΔΙΑ (οπως εγινε εδω)
η δημιουργουμεν θεματα περι απηχηματων ενω φαλτσαρωμεν εις απλα #Κυριε ελεησον#.
Περι απηχηματων == ας αναρτησει καποιος ΕΞΟΝΥΧΙΣΤΙΚΟΝ καταλογον, να σας τα ψαλλω τουλαχιστον με τα ΣΩΣΤΑ διαστηματα, να μην ευρισκω κι εγω πλεον δικαιολογιαν οτι κατακρουργειται ο υμνος λογου εκτεταμμενου απηχηματος.....
ΥΓ2 Απο Βαϊον Ντελην
Νη Γα :
(01) 30/72ET;
(02) 31/72ET
(03) 29/72ET; αντιστοιχως
ΥΓ3 ελπιζω να μην κλειδωθη και το παρον δια των συνηθες ΤΖΙΧΑΝΤΟ-ΚΑΜΙΚΑΖΙΚΟ-ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ-ΤΡΟMΑΚΤΙΚΩΝ τεχνικων, οπου καποιος θα γραψει καποιαν σαχλαμαραν, ωστε να θυμωσουν οι δεσμοφυλακες == συμβολικος πλεον ο ορος== και να αντιδρασουν οι αρμοδιοι ως ειθηστε.
Τα θεματα πια αρχιζουν και ξεκαθαριζουν κατα ΔΙΠΟΛΟΝ τροπον
Η εντασεσαι υπερ Καρα η ΚΑΤΑ
Η εντασεσαι υπερ της επιτροπης η ΚΑΤΑ
Η εντασεσαι υπερ του Χρυσανθου η ΚΑΤΑ
Η εντασεσαι ΥΠΕΡ της συγχρονου επιστημης η ΚΑΤΑ
Η εντασεσαι ΥΠΕΡ του α η κατα,
Η εντασεσαι ΥΠΕΡ της Μασωνιας η ΚΑΤΑ == και υπαρχουν ΑΡΚΕΤΟΙ ψαλτες οι οποιοι ΕΙΝΑΙ Μασωνοι και το ΕΧΟΥΝ ΔΗΛΩΣΗ υπευθυνως οι ΙΔΙΟΙ =εχω και ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ οπωτε χρειασθει
και παει λεγοντας
Το οτι ΠΟΔΟΠΑΤΗΘΗΚΕ η Ελληνικη ΓΛΩΣΣΑ, η ΜΟΥΣΙΚΗ μας, η λεβεντια, το φιλοτιμο και ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ημων, ειναι ΣΗΜΕΙΟΝ ΕΣΧΑΤΩΝ καιρων, οπου υπ<ρχουν ΠΟΛΛΟΙ λυμαινομενοι λυκοι, εκ των οποιων ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΙ ΕΦΙΑΛΤΑΙ ΕΓΩΙΣΤΙΚΩΣ κινουμενοι, οι οποιο, δυστυχως, ΔΕΙΛΩΣ αντιμετωπισθεντες, ΥΠΕΡΤΕΡΙΡΗΣΣΑΝ εις τον Ελλαδικον χωρον, ενω ΓΙΓΑΝΤΕΣ οπως ο Ιακωβος ΕΤΡΕΜΑΝ δια την θεσιν των και τον επιουσιον αρτον... αυτο και μονον λεγει ΠΟΛΛΑ.