Η παραδοσιακή ερμηνεία της ποιότητας της μελωδίας όπως με έχουν πληροφορήσει ψάλτες απαιτεί γνώση κι εμπειρία στην άλογη διαίρεση του χρόνου. Θέλει επίσης πολλά ακούσματα και να ψάλλεις καιρό με παραδοσιακούς ψάλτες. Ούτε ο μετροφωνικός τρόπος των ωδείων αλλά ούτε η τυποποίηση ισόχρονη εκτέλεση όπως γίνεται στον Αγγελόπουλο (το οποίο είναι, επίσης, ένα είδος μετροφωνιας, αφού στην ουσία αντικαθιστούν κάποια σημάδια με συγκεκριμένες μουσικές φρασούλες τις οποίες επαναλαμβάνουν) είναι σωστά.
Το Μ.Θεωρητικό, στο κεφάλαιο Γ, "Τωρινός Τρόπος του μελίζειν", (κατά τον καθηγητή Γρ. Στάθη:
μελίζειν άρα και ψάλλειν), και στην παράγραφο 416, αναφέρει, μεταξύ των άλλων για
"την αρχαίαν δύναμιν" , των χαρακτήρων, τόσο αυτόν που χρησιμοποιούμε όσο και αυτών που δεν χρησιμοποιούμε!
Εάν ρωτήσετε και κάποιους άλλους ψάλτες, εκτός απ' αυτούς που αναφέρετε παραπάνω,
που μεταξύ των άλλων, ασχολούνται με την έρευνα, θα σας πουν ότι
στο Αρχαίο κάλος της ΕΒΜ, όπου
οι άχρονες ή Μεγάλες υποστάσεις, περιελάμβαναν συγκεκριμένες μουσικές φράσεις,
διαβάζαμε, όπως ακριβώς, ερμηνεύει ο εν λόγω τιμώμενος ερευνητής.
Δηλαδή, ένας "παλαιός χαρακτήρας" προσδιορίζει μια μουσική φράση κι όχι μόνο έναν μουσικό φθόγγο!
Μας ξενίζει και δυσκολεύει το γεγονός ότι θα πρέπει να μάθουμε, απ' έξω, συγκεκριμένα μουσικά μοτίβα (φράσεις)!
Ο στόχος μας όμως είναι, μέσω του μέλους που αποτελεί το ένδυμα του λόγου, να ξαναζωντανέψουμε τις μελωδίες κατά "την αρχαίαν δύναμιν", ώστε να γίνεται "η κατ' έννοιαν απόδοση του κειμένου" και σε τελευταία ανάλυση πιο ουσιαστική η επικοινωνία της ψυχής με το Θεό!
Με τις καινοτόμες απόψεις & ερμηνείες του, ο ερευνητής Λ. Αγγελόπουλος, έρχεται να "ταράξει" τα λιμνάζοντα νερά" του εύκολου συστήματος ερμηνείας της Παρασημαντικής μας, διότι, απλά ξεδιπλώνει
μια τρίτη διάσταση στον τρόπο ερμηνείας που απαιτείται προσπάθεια και υπέρβαση του εαυτού μας, ώστε να καταλάβουμε, να εμπεδώσουμε, να εφαρμόσουμε στην πράξη και να δούμε χειροπιαστά αποτελέσματα!
ΥΓ: όταν, πάλαι ποτέ, μαθαίναμε τα στοιχειώδη της ΕΒΜ, μας φαινόντουσαν δύσκολα. Με την τριβή, την άσκηση και την περιέργεια (φράσεις από το Μ. Θεωρητικό) και τον φωτισμό του Κυρίου, μάθαμε κάποια πράγματα!
Όμοια, θα γίνει και τώρα!