Έχω παρατηρήσει πως όπου αναγράφονται τα νεκρώσιμα ευλογητάρια στον Όρθρο (Ωρολόγιο, εγκόλπιο αναγνώστου) η σειρά τους είναι η εξής:
1. Των αγίων ο χορός
2. Οι τον αμνόν
3. Οι την οδόν
4. Εικών ειμί
5. Ο πάλαι μεν
6. Ανάπαυσον
7. Δόξα...
8. Και νυν...
Όπου αναγράφονται στην τάξη του μνημοσύνου η σειρά των τροπαρίων που είναι μαυρισμένα (4. Εικών ειμί... 5. Ο πάλαι μεν...) είναι ανάποδη. Δηλαδή:
1. Των αγίων ο χορός
2. Ο πάλαι μεν
3. Εικών ειμί
4. Ανάπαυσον
5. Δόξα...
6. Και νυν...
Έτσι όταν ψάλλουμε σε μνημόσυνο και βλέπουμε από το εγκόλπιο του ανανγνώστου στον όρθρο του Σαββάτου πρέπει να αλλάζουμε τη σειρά.
Πού οφείλεται αυτή η διαφορά; Ποια σειρά είναι πιο σωστή;
ΥΓ. Στα λειτουργικά κείμενα του π. Λέο έχει στον όρθρο τη σειρά που αναφέρω για το μνημόσυνο, χωρίς μάλιστα τα δύο "ιερατικά" τροπάρια.
1. Των αγίων ο χορός
2. Οι τον αμνόν
3. Οι την οδόν
4. Εικών ειμί
5. Ο πάλαι μεν
6. Ανάπαυσον
7. Δόξα...
8. Και νυν...
Όπου αναγράφονται στην τάξη του μνημοσύνου η σειρά των τροπαρίων που είναι μαυρισμένα (4. Εικών ειμί... 5. Ο πάλαι μεν...) είναι ανάποδη. Δηλαδή:
1. Των αγίων ο χορός
2. Ο πάλαι μεν
3. Εικών ειμί
4. Ανάπαυσον
5. Δόξα...
6. Και νυν...
Έτσι όταν ψάλλουμε σε μνημόσυνο και βλέπουμε από το εγκόλπιο του ανανγνώστου στον όρθρο του Σαββάτου πρέπει να αλλάζουμε τη σειρά.
Πού οφείλεται αυτή η διαφορά; Ποια σειρά είναι πιο σωστή;
ΥΓ. Στα λειτουργικά κείμενα του π. Λέο έχει στον όρθρο τη σειρά που αναφέρω για το μνημόσυνο, χωρίς μάλιστα τα δύο "ιερατικά" τροπάρια.