ειδικά για τα χερουβικά αλλά και γενικότερα. Εγώ κρίνω αυτό που είδα εδώ το οποίο μόνο βυζαντινή μουσική δεν είναι. Αν είναι δυνατόν, απορώ πώς τόσος κόσμος εδώ μέσα δε μιλάει!!! Κων/νε είσαι καλός μουσικός, προσπάθησε να καταλάβεις τι γίνεται εδώ...
Επειδή πρέπει να φύγω, δεν προλαβαίνω να απαντήσω καλά, αλλά νομίζω απάντησα εδώ, μάλλον δεν θα το είδες ακόμα.
Με δυο λόγια. Αυτό που άκουσες ήταν παντελώς καινοφανές; Εντάσσεται μέσα στην παράδοση; Τίποτ' απ' τα δύο. Υπάρχουν κάποιες θέσεις δικές του, και κάποιες άλλες παρμένες απ' τους παλιούς. Τα υπόλοιπα στην παραπομπή.
Ο Σακελλαρίδης μόνο στη Λειτουργία χρησιμοποίησε εναρμόνιση.
einai καινοφανές. Απλά "θυμίζει" και λίγο κάτι από βυζαντινή μουσική.
Και το μινόρε του Πρίγγου τι είναι; Δύο μέτρα και δύο σταθμά;
Αν το ακούσεις από την ηχογράφηση της Χορωδίας του Συνδέσμου Μουσικοφίλων Κων/πόλεως στο Ιωβηλαίον Πρίγγου το 1962 θα καταλάβεις τη διαφορά... :wink:
Δεν αναφέρομαι στην εκτέλεση αλλά στη σύνθεση.
Και το μινόρε του Πρίγγου τι είναι; Δύο μέτρα και δύο σταθμά;
Δεν αναφέρομαι στην εκτέλεση αλλά στη σύνθεση.
Ἐξηγήστε μας τὴν διαφορά, ἄν θέλετε
...δυστυχώς, δεν βρήκα κάποια άλλη ηχογράφηση του εν λόγω μέλους ...
Κωνσταντίνε βρήκα μία ηχογράφηση από τη μικτή χορωδία του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) υπό τη διεύθυνση του κυρίου Αλέξανδρου Παπαγιαννόπουλου
Σέ πληροφορῶ ὅτι τήν γνωρίζει ἀπό παλιά αὐτή τήν ἠχογράφηση (τήν ἔχω κι ἐγώ στόν ὑπολογιστή μου). Σαφῶς δέν ἐννοῦσε αὐτό ὡς «κάποια άλλη ηχογράφηση του εν λόγω μέλους».Κωνσταντίνε βρήκα μία ηχογράφηση από τη μικτή χορωδία του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) υπό τη διεύθυνση του κυρίου Αλέξανδρου Παπαγιαννόπουλου
Κωνσταντίνε βρήκα μία ηχογράφηση από τη μικτή χορωδία του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) υπό τη διεύθυνση του κυρίου Αλέξανδρου Παπαγιαννόπουλου
Το μόνο ενδιαφέρον που παρουσιάζει η ηχογράφηση είναι η εναρμόνιση στο Τριάδι και στο πάσαν
Ακριβώς. Η αρμονική γλώσσα είναι πολύ προωθημένη σε σχέση με τα όσα ακούγονται συνήθως από πολυφωνικές εκκλησιαστικές χορωδίες στην Ελλάδα και ο χορωδιακός ήχος καλά δουλεμένος. Δεν είναι όμως μουσική του αναλογίου και συνεπώς δεν μπορεί να κριθεί σαν να ήταν κάποιο είδος ψαλτικής, δυτικίζουσας έστω. Εξάλλου πρόκειται για μικτή χορωδία, ενώ η πολυφωνική δομή του κομματιού είναι σχετικά πολύπλοκη, εν συγκρίσει προς την απλή πολυφωνία του Σακελλαρίδη ή των Επτανήσων. Το εάν μια τέτοια μουσική αρμόζει στην ορθόδοξη λατρεία είναι άλλο ζήτημα.Τώρα: ως άκουσμα εξωτερικό (ανεξάρτητα από συνθέτη, πλαίσιο λατρείας κ.λπ.), είναι απλά θεσπέσιο (εναρμόνιση, εκτέλεση, χορωδιακή συγκρότηση) και νομίζω ότι χρειάζεται κανείς να αδικήσει πάρα πολύ τα αυτιά του, για να πει το αντίθετο.