πού συμπίπτει μέ τή θέση αὐτή στόν μοναχικό ὄρθρο.Μετά ἀπό τά ἀντίφωνα τοῦ πρώτου μέρους τῆς ἀκολουθίας «ἐν τῷ νάρθηκι», ἀκολουθεῖ τό δεύτερο μέρος μέ εἴσοδο τοῦ ἀρχιερέως, τοῦ κλήρου, τῶν ψαλτῶν καί τοῦ λαοῦ στόν κυρίως ναό διά τῶν βασιλικῶν πυλῶν μέ τήν ψαλμωδία τοῦ ὕμνου τῶν τριῶν παίδων (η΄ βιβλικῆς ᾠδῆς), [...]. Ἀκολουθεῖ συναξάριον, προκείμενον καί εὐαγγέλιον, ὁ πεντηκοστός ψαλμός μέ ἐφύμνιο πεντηκοστάριον τροπάριον, λιτανεία, ἤτοι δέησις μέ τό «Σῶσον ὁ Θεὸς τὸν λαόν σου...», οἱ ψαλμοί τῶν αἴνων καί ἡ δοξολογία.
Πρόκειται γιά διάταξη τοῦ ᾀσματικοῦ ὄρθρου, ὅπου
Μετά ἀπό τά ἀντίφωνα τοῦ πρώτου μέρους τῆς ἀκολουθίας «ἐν τῷ νάρθηκι», ἀκολουθεῖ τό δεύτερο μέρος μέ εἴσοδο τοῦ ἀρχιερέως, τοῦ κλήρου, τῶν ψαλτῶν καί τοῦ λαοῦ στόν κυρίως ναό διά τῶν βασιλικῶν πυλῶν μέ τήν ψαλμωδία τοῦ ὕμνου τῶν τριῶν παίδων (η΄ βιβλικῆς ᾠδῆς), [...]. Ἀκολουθεῖ συναξάριον, προκείμενον καί εὐαγγέλιον, ὁ πεντηκοστός ψαλμός μέ ἐφύμνιο πεντηκοστάριον τροπάριον, λιτανεία, ἤτοι δέησις μέ τό «Σῶσον ὁ Θεὸς τὸν λαόν σου...», οἱ ψαλμοί τῶν αἴνων καί ἡ δοξολογία.
πού συμπίπτει μέ τή θέση αὐτή στόν μοναχικό ὄρθρο.
Σημ. Ἐκ τῆς τάξεως τοῦ ᾀσματικοῦ ὄρθρου δέν ἦτο ἄσχετη ἡ μετάθεση τοῦ ἑωθινοῦ εὐαγγελίου μετά τήν η΄ στά νεώτερα πατριαρχικά τυπικά (διατηρῶντας στοιχεῖα ἐκ τοῦ ᾀσματικοῦ/ἐνοριακοῦ τυπικοῦ), πλήν ὅμως αὐτό δέν συμφωνοῦσε μέ τό διάγραμμα τῆς μοναχικῆς τάξης, ὅπως ἐμφαίνεται στήν Παρακλητική.
Δέν λέω κάτι ἀντίθετο, ἁπλᾶ δίνω τήν ἐξήγηση ὡς ἀπομεινάρι τοῦ ᾀσματικοῦ ὄρθρου.Η παραπομπή δεν λέει ότι ο αρχιερεύς δεν παρακολούθησε τον όρθρο στον νάρθηκα. Επίσης η είσοδος ήταν είσοδος "τοῦ ἀρχιερέως, τοῦ κλήρου, τῶν ψαλτῶν καί τοῦ λαοῦ" και όχι μόνο του αρχιερέως.
Πές το ἐκεῖ πού συζητήθηκε. Ἐγώ πάντως γιά πρώτη φορά ἐδῶ δικαιολόγησα τή μετάθεση, ὄχι βέβαια βγάζοντάς τα ἀπό τό μυαλό μου· τό ἔχω συζητήσει. Πιστεύω στήν ἐπαναφορά τῆς ἀποφάσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, δέν καταδικάζω ὅμως καί τό ΤΜΕ.Αυτό συζητήθηκε πολλές φορες, ο καθένας έχει τη γνώμη του, εγώ δεν θέλω να πω εδώ κάτι.