Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική της προσέγγιση η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Status
Not open for further replies.

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου Νικο Λ.

Σας έδωσα ειλικρινές απαντήσεις. Δεν διαβάσατε και δεν καταλάβατε. Τέλος πάντων....

Νομίζω πως ανταλλάξαμε αρκετά, και λίγο πολύ το θέμα εξαντλήθηκε.

Να ναι ευλογημένη η ΕΛΒΥΧ και ο ΛΑ. Μελλοντικά, όπως και άλλοι, είμαι πεπεισμένος πως ο ΛΑ θα επιστρέψει στην ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ των υπολοίπων.

Συνεχήσατε και σείς την διακονία σας, με τον τρόπο που σείς θεωρήτε πως σας εκφράζει.

Καλή Παναγία, φίλε κ. Νικο Λ

ΝΓ
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Καλή Παναγία, φίλε κ. Νικο Λ

ΝΓ

Επίσης, κε Γιαννουκάκη. Ειλικρινά το εύχομαι.
τα υπόλοιπα....
μου φτάνει μια καλή κουβέντα στο τέλος.
ελπίζω να μη σας λύπησα με κάποια έκφρασή μου.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Η μουσικές απόψεις, φίλε κ. Νικο, δεν χωρίζουν ανθρώπους. Μπορεί, στον διάλογο και στην συζήτηση να γίνεται του σώσαι. Άλλο αυτό και άλλο η ανθρωπιά μας. Πιστέψτε με, ειλικρινά έχω τα πιο θετικά αισθήματα για σας, και πολλά άλλα μέλη, και ας εκφράζουν άλλη άποψη.

Η φιλία δεν εξαρτάται απο την μουσική :)

ΝΓ
 
Δηλαδὴ πιὸ πρὶν ἀπὸ τοὺς παραπάνω, κανεὶς δὲν γνώριζε τίποτε περὶ θεωρίας, ψάλτες δὲν εἴχαμε παρὰ μόνο ἀνδρείκελα ἐπὶ τῶν ἀναλογίων, ποὺ περίμεναν τοῦς φωτιστὲς γιὰ νὰ μάθουν νὰ ψελλίζουν οἱ καημένοι τὸ παβουγαδι.

Κὰι ἐξαίφνης τὶς τελευταῖες δεκαετίες ἡ Μέθοδος ἀπὸ ἁπλὴ ἱστορικὴ ἀναφορὰ ἔγινε ψαλτικὴ πραγματικότητα καὶ ὅλοι ἐμεῖς οἱ νεότεροι ἀναλόγιστήκαμε μὲ λύπηση τοὺς προκατόχους μας, ποὺ δὲν ἤξεραν τὶ θὰ πεῖ Χρύσανθος ἐκ Μαδύτων.

Να κάνετε μία απλή, πολύ απλή, έρευνα (αγοράς). Δείτε την κυκλοφορία του Μεγάλου Θεωρητικού πρό και μετά των υπ' εμού προαναφερθέντων. Έπειτα ρωτήστε τους παλιούς ψάλτες αν .... γνώριζαν έστω τον Χρύσανθο. Μην απαντήσετε ναι. Δεν εννοώ τον Θεοδοσόπουλο. Έπειτα ας μας πει ο κ. Γιάννου ειλικρινά. Όταν κάνανε τα μαθήματα (-πρόβες) με τον αείμνηστο Αρχ. Θρ. Στανίτσα, υπήρχαν αναφορές στον Χρύσανθο (τον εκ Μαδύτων) ή στις εξηγήσεις των τριών Διδασκάλων. Ή όσοι συμμετείχαν στις χορωδίες του Αρχ. Βασιλικού, του Αρχ. Καραμάνη, του Αρχ. Ταλιαδώρου κλπ Αρχόντων. Ας πούνε. Εγώ δεν έχω πρόβλημα να το δεχτώ εάν υπάρχουν οι μαρτυρίες. Δεν το είπα κακοπροαίρετα, απλά πρό Καρά-Αγγελόπουλου-Στάθη κλπ. με την έρευνα ασχολούνταν μόνο κατά την Δανία, την Γερμανία και γενικά κατά την Εσπερία. Ας το διαψεύσουν ή να το επιβεβαιώσουν οι ακαδημαϊκοί του φόρουμ.

Αν όμως ισχύει αυτό που είπα, ε, ναι
Δηλαδὴ πιὸ πρὶν ἀπὸ τοὺς παραπάνω, κανεὶς δὲν γνώριζε τίποτε περὶ θεωρίας, ψάλτες δὲν εἴχαμε παρὰ μόνο ἀνδρείκελα ἐπὶ τῶν ἀναλογίων, ποὺ περίμεναν τοῦς φωτιστὲς γιὰ νὰ μάθουν νὰ ψελλίζουν οἱ καημένοι τὸ παβουγαδι.

Κὰι ἐξαίφνης τὶς τελευταῖες δεκαετίες ἡ Μέθοδος ἀπὸ ἁπλὴ ἱστορικὴ ἀναφορὰ ἔγινε ψαλτικὴ πραγματικότητα καὶ ὅλοι ἐμεῖς οἱ νεότεροι ἀναλόγιστήκαμε μὲ λύπηση τοὺς προκατόχους μας, ποὺ δὲν ἤξεραν τὶ θὰ πεῖ Χρύσανθος ἐκ Μαδύτων.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

ΥΓ. Σε συνεδρίαση μουσικολόγων λέγεται ότι γινόταν η συζήτηση περί Χρυσάνθου. Αφού υπομονετικά ο Άρχοντας άκουσε τις απόψεις των ...βλασφήμων, είπε με βαρύτητα.
-Τόσα χρόνια τον ξέρω τον Χρύσανθο, δεν είπε ποτέ τέτοιο πράγμα.
-Δάσκαλε, για τον Χρύσανθο τον εκ Μαδύτων λένε.
-Ααα

Δεν ξέρω αν αληθεύει το περιστατικό αυτό, επιφυλάσσομαι.

Πάντως μου θύμισε το ιστορικό:
-Λαέ της Λάρισας!!! Λαέ της Λάρισας!!!
-Πρόεδρε, στην Καρδίτσα είμαστε.
-Ααα
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εδώ μιλούσε το 2000 ο Κωνσταντίνου σε ένα από εκείνα τα πρώτα σεμινάρια για τον Χρύσανθο και πετάχτηκε κάποιος ονομαστός και ξακουστός ψάλτης (ψάλταρος αλλά όχι όλα τα άλλα πως να το κάνουμε δηλαδή) και είπε: "εμένα θα μου πεις για τον Χρύσανθο? Τόσα χρόνια ψάλλαμε μαζί"...:eek::eek::eek:
Για να μην αναφέρω το άλλο με τον Εφέσιο Πέτρο...:D
Αλλά συμφωνώ και εγώ ότι δεν μειώνεται καθόλου ένας ψάλτης όταν υστερεί σε θεωρητικό υπόβαθρο (περισσότερο για παλαιότερες εποχές όμως). Μην πάτε όμως να μου πείτε ότι προ των "Καραϊκών" (αμάν με αυτές τις ταμπέλες) διάβαζαν όλοι Χρύσανθο μεγάλα παιδιά είμαστε...


Ἔτσι μπράβο!

Ἐμπρὸς συνάδελφοι, δὲν γνωρίζετε ταμπουρᾶ νὰ παίζετε τὰ διαστήματα; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε τὸ Αὐτόγραφο; Ἀπολύεστε!

Δεν γνωρίζετε παλαιογραφία; Ἀπολύεστε!

Δὲν διαβάζετε παρασημαντικὴ τῆς μέσης βυζαντινῆς περιόδου; Ἀπολύεστε!

Δὲν ἔχετε διαβάσει ὅλες τὰ δημοσιευμένα διδακτορικὰ τοῦ ΙΒΜ, τὰ ἔχετε ἀποστηθίσει καὶ μετὰ μᾶς τὰ παρουσιάζετε ἐδῶ μέσα, δίκην θεωρητικοῦ μουσικολόγου; Ἀπολύεστε!

Δὲν ἐκτελεῖτε 6γραμη ὑφεσοδίεση κατὰ βούληση; Ἀπολύεστε!

Δὲν ἔχετε ἀναλύσει ἀρχαία ἑλληνικὴ μουσικὴ ἀπὸ Ἀριστόξενο μέχρι Βρυέννιο; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε ἀρχαῖες χειρονομίες; Ἀπολύεστε!

Δὲν ψάλλετε κλιτὸν καὶ μόνο κλιτόν; Ἀπολύεστε!

Δὲν τηρεῖτε τὰς ἀρχετύπους τυπικάς διατάξεις καὶ τὸ αὐστηρὸ τυπικὸ ὁπως στὸ De cerimoniis aulae Byzantinae τοῦ Κωνσταντινου Πορφυρογεννήτου; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε ἀπ' ἔξω τὸ τυῖκὸν τῆς Προκύψεως τοῦ αὐτοκράτορος; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε ἀπ' ἔξω τὴν Πραγματεία τοῦ Γαβριήλ ἱερομονάχου καὶ τὰ βιογραφικὰ ὅλων τῶν γνωστῶν πρὸ τῆς Αλώσεως ψαλτῶν; Ἀπολύεστε!

Φορᾶτε παρωπίδες; ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ!

Ἀπολύεστε ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι στὸν βρυγμό τῶν ὁδόντων, μακαμόφιλοι, ἄσχετοι, ἀμόρφωτοι, ἀστοιχείωτοι, ἀσεβέστατοι, τόπο στὰ νιάτα τῆς ΕΛΒΥΧ καὶ τῶν παραφυάδων αὐτῆς, στὴν μουσικολογικὴ μας ἐλπίδα, στοὺς μέλλοντας ὑποψηφίους διδάκτορας (χωρίς ἔδρα βέβαια), κάντε τόπο ψαλτάκια τῆς σειρᾶς νὰ πιάσουν κανὰ καλὸ ἀναλόγιο τὰ παλλικάρια, νὰ δείξουν στὸν κόσμο τὶ θὰ πεῖ καλλιτεχνία καὶ πνευματικὴ ζωή.
:eek::eek::eek::eek::eek:

Πάντως, εὔτυχῶς ποὺ ὑπάρχει τὸ Ψαλτολόγιο νὰ ἀκούγεται καὶ κάτι ἄλλο πέραν τοῦ κουδουνίσματος τῶν θυμιατῶν. :D
Φυσικά, εἶμαι βέβαιος σὲ κανὰ μήνα δὲν θὰ τὸ ἀναγνωρίζουμε τὸ θέμα, θὰ 'χουν μείνει τὰ «πολιτικῶς ὀρθά» σχόλια, ἀλλὰ δὲν πειράζει, θὰ περιμένουμε τὴν ἐπόμενη φορά.:wink:

ΥΓ. Ποιὸς εἶπε ὅτι ἔκλεισε τὸ θέμα; Ξεσσαλονίκη καρντάσια καὶ τὰ Μωρὰ στη Φωτιά.

 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium


Να κάνετε μία απλή, πολύ απλή, έρευνα (αγοράς). Δείτε την κυκλοφορία του Μεγάλου Θεωρητικού πρό και μετά των υπ' εμού προαναφερθέντων. Έπειτα ρωτήστε τους παλιούς ψάλτες αν .... γνώριζαν έστω τον Χρύσανθο. Μην απαντήσετε ναι. Δεν εννοώ τον Θεοδοσόπουλο. Έπειτα ας μας πει ο κ. Γιάννου ειλικρινά. Όταν κάνανε τα μαθήματα (-πρόβες) με τον αείμνηστο Αρχ. Θρ. Στανίτσα, υπήρχαν αναφορές στον Χρύσανθο (τον εκ Μαδύτων) ή στις εξηγήσεις των τριών Διδασκάλων. Ή όσοι συμμετείχαν στις χορωδίες του Αρχ. Βασιλικού, του Αρχ. Καραμάνη, του Αρχ. Ταλιαδώρου κλπ Αρχόντων. Ας πούνε. Εγώ δεν έχω πρόβλημα να το δεχτώ εάν υπάρχουν οι μαρτυρίες. Δεν το είπα κακοπροαίρετα, απλά πρό Καρά-Αγγελόπουλου-Στάθη κλπ. με την έρευνα ασχολούνταν μόνο κατά την Δανία, την Γερμανία και γενικά κατά την Εσπερία. Ας το διαψεύσουν ή να το επιβεβαιώσουν οι ακαδημαϊκοί του φόρουμ.

Αν όμως ισχύει αυτό που είπα, ε, ναι

ΥΓ. Σε συνεδρίαση μουσικολόγων λέγεται ότι γινόταν η συζήτηση περί Χρυσάνθου. Αφού υπομονετικά ο Άρχοντας άκουσε τις απόψεις των ...βλασφήμων, είπε με βαρύτητα.
-Τόσα χρόνια τον ξέρω τον Χρύσανθο, δεν είπε ποτέ τέτοιο πράγμα.
-Δάσκαλε, για τον Χρύσανθο τον εκ Μαδύτων λένε.
-Ααα

Δεν ξέρω αν αληθεύει το περιστατικό αυτό, επιφυλάσσομαι.

Πάντως μου θύμισε το ιστορικό:
-Λαέ της Λάρισας!!! Λαέ της Λάρισας!!!
-Πρόεδρε, στην Καρδίτσα είμαστε.
-Ααα

Ἕνα ἀνεξήγητο πράμα πάντως.

Πὼς καταφέρνανε καὶ ψέλνανε τελικά, χωρὶς θεωρία, μᾶλλον σὲ θαύμα θὰ ὀφείλεται ...:rolleyes:
 

Ἕνα ἀνεξήγητο πράμα πάντως.

Πὼς καταφέρνανε καὶ ψέλνανε τελικά, χωρὶς θεωρία, μᾶλλον σὲ θαύμα θὰ ὀφείλεται ...:rolleyes:

Δεν είπα ότι δεν γνωρίζανε να ψάλλουν. Απάντησα σε αυτό που νόμιζα ότι ρώτησες. Εννοείται πως o Καραμάνης ήξερε να ψάλλει ενώ ο Wellesz και ο Raasted μάλλον δεν ήξεραν. Σου απάντησα πολύ συγκεκριμένα σε πολύ συγκεκριμένη ερώτηση. Συμφωνείς ή διαφωνείς; Για τα θεωρητικά και τον Χρύσανθο. Ναι ή ου;
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
εγώ τους άνοιξα τους ορίζοντες, γι αυτό δε δε γράφω απαντήσεις του στύλ : ΕΓΚΛΗΜΑ....
Πιάστηκες από μια λέξη μου και την .... τσαμπουνάς, φίλε συνονόματε, παρά την εντός παρενθέσεως διευκρίνιση που σημαίνει ότι έκανα ... λογοπαίγνιο.
Στις εξόδιες ακολουθίες ψάλλουμε «παρορών αυτού πάντα τα εγκλήματα».... Θά 'πρεπε τότε οι .... τεθλιμμένοι να κάνουν καυγά γιατί λέμε ότι το προσφιλές τους πρόσωπο έκανε .... εγκλήματα!!!:D:D:D
Τίποτ' άλλο!
Ν
 

Δὲν γνωρίζετε τὸ Αὐτόγραφο; Ἀπολύεστε!

Δεν γνωρίζετε παλαιογραφία; Ἀπολύεστε!

Δὲν διαβάζετε παρασημαντικὴ τῆς μέσης βυζαντινῆς περιόδου; Ἀπολύεστε!

Δὲν ἔχετε διαβάσει ὅλες τὰ δημοσιευμένα διδακτορικὰ τοῦ ΙΒΜ, τὰ ἔχετε ἀποστηθίσει καὶ μετὰ μᾶς τὰ παρουσιάζετε ἐδῶ μέσα, δίκην θεωρητικοῦ μουσικολόγου; Ἀπολύεστε!

Δὲν ἔχετε ἀναλύσει ἀρχαία ἑλληνικὴ μουσικὴ ἀπὸ Ἀριστόξενο μέχρι Βρυέννιο; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε ἀρχαῖες χειρονομίες; Ἀπολύεστε!

Δὲν ψάλλετε κλιτὸν καὶ μόνο κλιτόν; Ἀπολύεστε!

Δὲν τηρεῖτε τὰς ἀρχετύπους τυπικάς διατάξεις καὶ τὸ αὐστηρὸ τυπικὸ ὁπως στὸ De cerimoniis aulae Byzantinae τοῦ Κωνσταντινου Πορφυρογεννήτου; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε ἀπ' ἔξω τὸ τυῖκὸν τῆς Προκύψεως τοῦ αὐτοκράτορος; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε ἀπ' ἔξω τὴν Πραγματεία τοῦ Γαβριήλ ἱερομονάχου καὶ τὰ βιογραφικὰ ὅλων τῶν γνωστῶν πρὸ τῆς Αλώσεως ψαλτῶν; Ἀπολύεστε!


Κάτι ξέρεις παραπάνω εσύ και το κρύβεις επιμελώς.


...στοὺς μέλλοντας ὑποψηφίους διδάκτορας (χωρίς ἔδρα βέβαια)...


Ή κάτι σε ενοχλεί πολύ για κάποιον άλλο λόγο...
 
Last edited:

Ἕνα ἀνεξήγητο πράμα πάντως.

Πὼς καταφέρνανε καὶ ψέλνανε τελικά, χωρὶς θεωρία, μᾶλλον σὲ θαύμα θὰ ὀφείλεται ...:rolleyes:

Έχουμε έναν ψάλτη στη Λάρισα ο οποίος βγαίνει στον Απόστολο και ακούει το Χερουβικό από κασσέτα (μόνο από Ταλιαδώρο διότι είναι φαν του Άρχοντα) για να θυμηθεί το Χερουβικό και το ψάλλει καταπληκτικά. Σχεδόν σαν να το διαβάζει από μέσα. Έχει και πολύ ωραίο ύφος. Ε, από θεωρία δεν γνωρίζει ΤΙΠΟΤΑ. Ούτε το ίσον.
Επίσης υπάρχουν θεωρητικοί που δεν ξέρουν ή δεν μπορούνε να ψάλλουν. Μάλιστα νομίζω ότι και ο Γεώργιος Κρης δεν ήξερε ή δεν μπορούσε να ψάλλει. (Δεν θυμάμαι που το διάβασα)
Συμπέρασμα: Η θεωρία για την πράξη, και αντιστρόφως, δεν αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη, αν και συνύπαρξή τους θα ήταν επιθυμητή.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ηλίας Παπαδόπουλος;120751 said:


Να κάνετε μία απλή, πολύ απλή, έρευνα (αγοράς). Δείτε την κυκλοφορία του Μεγάλου Θεωρητικού πρό και μετά των υπ' εμού προαναφερθέντων. Έπειτα ρωτήστε τους παλιούς ψάλτες αν .... γνώριζαν έστω τον Χρύσανθο. Μην απαντήσετε ναι. Δεν εννοώ τον Θεοδοσόπουλο. Έπειτα ας μας πει ο κ. Γιάννου ειλικρινά. Όταν κάνανε τα μαθήματα (-πρόβες) με τον αείμνηστο Αρχ. Θρ. Στανίτσα, υπήρχαν αναφορές στον Χρύσανθο (τον εκ Μαδύτων) ή στις εξηγήσεις των τριών Διδασκάλων. Ή όσοι συμμετείχαν στις χορωδίες του Αρχ. Βασιλικού, του Αρχ. Καραμάνη, του Αρχ. Ταλιαδώρου κλπ Αρχόντων. Ας πούνε. Εγώ δεν έχω πρόβλημα να το δεχτώ εάν υπάρχουν οι μαρτυρίες. Δεν το είπα κακοπροαίρετα, απλά πρό Καρά-Αγγελόπουλου-Στάθη κλπ. με την έρευνα ασχολούνταν μόνο κατά την Δανία, την Γερμανία και γενικά κατά την Εσπερία. Ας το διαψεύσουν ή να το επιβεβαιώσουν οι ακαδημαϊκοί του φόρουμ.

Αν όμως ισχύει αυτό που είπα, ε, ναι

ΥΓ. Σε συνεδρίαση μουσικολόγων λέγεται ότι γινόταν η συζήτηση περί Χρυσάνθου. Αφού υπομονετικά ο Άρχοντας άκουσε τις απόψεις των ...βλασφήμων, είπε με βαρύτητα.
-Τόσα χρόνια τον ξέρω τον Χρύσανθο, δεν είπε ποτέ τέτοιο πράγμα.
-Δάσκαλε, για τον Χρύσανθο τον εκ Μαδύτων λένε.
-Ααα

Δεν ξέρω αν αληθεύει το περιστατικό αυτό, επιφυλάσσομαι.

Πάντως μου θύμισε το ιστορικό:
-Λαέ της Λάρισας!!! Λαέ της Λάρισας!!!
-Πρόεδρε, στην Καρδίτσα είμαστε.
-Ααα

Για ρώτα και μάθε, και μην εκθέτεις ανθρώπους τεθνεώτες και ζώντες από πού έμαθαν μουσική. Ρώτα και μάθε για παράδειγμα στη Μουσικολογική Σπουδή για τον Μπερεκέτη πού βρήκε τα μαθήματα ο μακαρίτης! Στώμεν καλώς, δεν πίνει κανένας καφέ με τον Χουρμούζιο... Το υγ από αναφορά σε Σεμινάριο του Χρηστάκη που ηρνήθη τον κατ'εμέ διδάσκαλό του, έγινε ''Μουσικολογική σύναξη'' στην οποία ο αγνώς Άρχων φαίνεται να καταλαβαίνει μετά την υπόμνηση ότι η αναφορά είναι στον εκ Μαδύτων και όχι στον εκ Τραπεζούντος ομότεχνό του. Τελικά τον ξέρει ή δεν τον ξέρει; Ταλαίπωρος η αλήθεια....

Δ.
 
Last edited:

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος

Ἔτσι μπράβο!

Ἐμπρὸς συνάδελφοι, δὲν γνωρίζετε ταμπουρᾶ νὰ παίζετε τὰ διαστήματα; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε τὸ Αὐτόγραφο; Ἀπολύεστε!

Δεν γνωρίζετε παλαιογραφία; Ἀπολύεστε!

Δὲν διαβάζετε παρασημαντικὴ τῆς μέσης βυζαντινῆς περιόδου; Ἀπολύεστε!

Δὲν ἔχετε διαβάσει ὅλες τὰ δημοσιευμένα διδακτορικὰ τοῦ ΙΒΜ, τὰ ἔχετε ἀποστηθίσει καὶ μετὰ μᾶς τὰ παρουσιάζετε ἐδῶ μέσα, δίκην θεωρητικοῦ μουσικολόγου; Ἀπολύεστε!

Δὲν ἐκτελεῖτε 6γραμη ὑφεσοδίεση κατὰ βούληση; Ἀπολύεστε!

Δὲν ἔχετε ἀναλύσει ἀρχαία ἑλληνικὴ μουσικὴ ἀπὸ Ἀριστόξενο μέχρι Βρυέννιο; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε ἀρχαῖες χειρονομίες; Ἀπολύεστε!

Δὲν ψάλλετε κλιτὸν καὶ μόνο κλιτόν; Ἀπολύεστε!

Δὲν τηρεῖτε τὰς ἀρχετύπους τυπικάς διατάξεις καὶ τὸ αὐστηρὸ τυπικὸ ὁπως στὸ De cerimoniis aulae Byzantinae τοῦ Κωνσταντινου Πορφυρογεννήτου; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε ἀπ' ἔξω τὸ τυῖκὸν τῆς Προκύψεως τοῦ αὐτοκράτορος; Ἀπολύεστε!

Δὲν γνωρίζετε ἀπ' ἔξω τὴν Πραγματεία τοῦ Γαβριήλ ἱερομονάχου καὶ τὰ βιογραφικὰ ὅλων τῶν γνωστῶν πρὸ τῆς Αλώσεως ψαλτῶν; Ἀπολύεστε!

Φορᾶτε παρωπίδες; ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ!

Ἀπολύεστε ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι στὸν βρυγμό τῶν ὁδόντων, μακαμόφιλοι, ἄσχετοι, ἀμόρφωτοι, ἀστοιχείωτοι, ἀσεβέστατοι, τόπο στὰ νιάτα τῆς ΕΛΒΥΧ καὶ τῶν παραφυάδων αὐτῆς, στὴν μουσικολογικὴ μας ἐλπίδα, στοὺς μέλλοντας ὑποψηφίους διδάκτορας (χωρίς ἔδρα βέβαια), κάντε τόπο ψαλτάκια τῆς σειρᾶς νὰ πιάσουν κανὰ καλὸ ἀναλόγιο τὰ παλλικάρια, νὰ δείξουν στὸν κόσμο τὶ θὰ πεῖ καλλιτεχνία καὶ πνευματικὴ ζωή.
:eek::eek::eek::eek::eek:

Πάντως, εὔτυχῶς ποὺ ὑπάρχει τὸ Ψαλτολόγιο νὰ ἀκούγεται καὶ κάτι ἄλλο πέραν τοῦ κουδουνίσματος τῶν θυμιατῶν. :D
Φυσικά, εἶμαι βέβαιος σὲ κανὰ μήνα δὲν θὰ τὸ ἀναγνωρίζουμε τὸ θέμα, θὰ 'χουν μείνει τὰ «πολιτικῶς ὀρθά» σχόλια, ἀλλὰ δὲν πειράζει, θὰ περιμένουμε τὴν ἐπόμενη φορά.:wink:

ΥΓ. Ποιὸς εἶπε ὅτι ἔκλεισε τὸ θέμα; Ξεσσαλονίκη καρντάσια καὶ τὰ Μωρὰ στη Φωτιά.


Ηρέμησε καρντάσι μου ηρέμησε μην μας πάθεις τίποτα και ποιον θα έχουμε μετά να μας "ταπώνει"...:D
Δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσα να απαντήσω σε αυτό το μήνυμα παραφροσύνης σου...
 
Για ρώτα και μάθε, και μην εκθέτεις ανθρώπους τεθνεώτες και ζώντες από πού έμαθαν μουσική. Ρώτα και μάθε για παράδειγμα στη Μουσικολογική Σπουδή για τον Μπερεκέτη πού βρήκε τα μαθήματα ο μακαρίτης! Στώμεν καλώς, δεν πίνει κανένας καφέ με τον Χουρμούζιο... Το υγ από αναφορά σε Σεμινάριο του Χρηστάκη που ηρνήθη τον κατ'εμέ διδάσκαλό του, έγινε ''Μουσικολογική σύναξη'' στην οποία ο αγνώς Άρχων φαίνεται να καταλαβαίνει μετά την υπόμνηση ότι η αναφορά είναι στον εκ Μαδύτων και όχι εκ Τραπεζούντος. Τελικά τον ξέρει ή δεν τον ξέρει; Ταλαίπωρος η αλήθεια....

Δ.

Είπα Δημήτρη ότι αν υπάρχουν μαρτυρίες τότε το δέχομαι. Εξέφρασα απλά μία άποψη. Για το δε περιστατικό είπα ότι επιφυλάσσομαι.
Μην με παίρνεις απ' τα μούτρα.
Είπα επίσης ότι οι Καράς, Στάθης και Αγγελόπουλος στάθηκαν ως αφορμή για να ξεσκονιστούν βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία και παλαιοβιβλιοπωλεία. Αυτό είναι κάτι θετικό. Δηλαδή ότι άρχισαν πολλοί ψάλτες -που αρκούνταν μόνο στη φωνή τους και στο τι τους είπε ο Δάσκαλός τους- να μελετούν. Καλύτεροι έγιναν. Όχι χειρότεροι.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Πάντως μου θύμισε το ιστορικό:
-Λαέ της Λάρισας!!! Λαέ της Λάρισας!!!
-Πρόεδρε, στην Καρδίτσα είμαστε.
-Ααα
[/SIZE][/FONT]

Καρντάσι από την Λάρισα είσαι? :D Εμένα ως πιο ανατολίτης μου θύμισε αυτό

Υ.Γ. το ρίχνω λίγο στο χιούμορ γιατί καλοκαιριάτικα δεν μας βγαίνει σε καλό αυτό το θέμα (νομίζω)...
 
Last edited:

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Εδώ, στα 5 λεπτά

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=120613&postcount=1

Δουλειά, επιμέλεια, υπομονή και επιμονή.

Να πώς πετυχαίνεται η πιστή στην παράδοση και άριστη εκτέλεση και απόδοση.

Απο το 1977 (αρκετά πρίν σκεφτεί ο ΛΑ άν του αρέσει ο Καράς η όχι).

Βρήκα και την λαμπρή παρουσίαση της Χορωδίας Συλλόγου Ιεροψαλτών της Θεσσαλονίκης στο Ηρώδου Αττικού (1986 περίπου) με Χοράρχη τον Καραμάνη.

Σε λίγες ώρες θα αναρτήσω εαν όχι όλο, τουλάχιστον αποσπάσματα...

ΝΓ

Κάτι δεν κατάλαβα; Το 1977 είναι το έτος που ιδρύεται η ΕΛ.ΒΥ.Χ. (το χρονικό και το γιατί, είναι επίσης ΠΟΛΥ ενδιαφέροντα, αλλά αλλουνού παπά ευαγγέλιο), και ο Αγγελόπουλος έχει ήδη 6-7 χρόνια (δεν θυμάμαι ακριβώς) στον Καρά -ανελλιπώς- και ήδη καλλιτεχνική πορεία. Και στην Ψαλτική αλλά και στον χώρο της σύγχρονης μουσικής. (Τα μαθηματικά πάντως στα Ψαλτικά θέματα, διαστηματικά και άλλα, αποδεικνύονται ακανθώδη...:D)



Αγπητέ μου Φίλε, κ. Γιάννου,

Εκτώς των ΠΟΛΛΩΝ διαστηματικών νεοτερισμών (και δεν είναι ΜΟΝΟ η έλξις του Γα απο τον Δι στο μαλακό χρωματικό γένος όπως γράφτηκε σε νωρίτερο μύνημα, αλλά ΠΛΗΘΩΡΑ άλλων νεοτερισμών)........

Μήν ξεχνάτε και τις υπερβολικές και έντονες αναλύσεις που είναι (υποκειμενικώς) κουραστικές και αντικειμενικώς αποκλεισμοί απο τα παραδεδομένα (τα μη Καραϊκά βεβαίως).

Μην ξεχνάτε και την επαναφορά των παλαιών σημαδοφώνων και τις δοξασίες πως η ερμηνεία τους (κατα τον τρόπο της ΕΛΒΥΧ) εκπροσωπεί την ερμηνεία των πριν την μεταρρύθμιση των Τριών (με λίγα λόγια, ο Καράς βρήκε την Κλείδα του Κηλτζανίδη και ΜΟΝΟ οι μαθητές του ΛΑ έχουν πρόσβαση σ αυτήν).

Μην ξεχνάτε και την έντονη προσπάθεια να αμφισβητηθεί η μέθοδος των Τριών στις μουσικές σχολές όπου διδάσκουν μαθητές του ΛΑ και η αντικατάσταση των παραδεδωμένων με την Μέθοδο Καρά.

Μην ξεχνάτε και την έντονη προσπάθεια αποθέωσις του Καρά δια μέσου διεστραβλωμένων και ιστορικώς μη στηρούμενες δηλώσεις στα ΜΜΕ.

Να σταματήσω εδώ;

ΝΓ

Εάν η έλξη του Γα-Δι στο μαλακό είναι νεωτερισμός τότε φταίει ο νεωτεριστής ΝαυπλιώτηςView attachment Naupliotis 1.mp3, View attachment Naupliotis 2.mp3, καθώς και ο Ψάχος View attachment Psaxos 1.bmp, View attachment Psaxos 2.bmp (και πολλοί άλλοι).

Το πως αντιμετωπίζετε την πρόταση για επανεισαγωγή κάποιον σημαδοφώνων από τον Καρά, μαρτυρεί και πως ΔΕΝ έχετε καταλάβει την λογική με την οποία το κάνει - μάλλον δεν μπήκατε στον κόπο, δεν απαιτεί δα και σπάνια εξυπνάδα-, και ότι ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ να καταλάβετε αφού τα έχουμε πει κι άλλες φορές... (...πάλιν τε και πολλάκις...)

Προφανώς και δεν έκαναν τα ίδια στην παλαιά. Δεν θα μπορούσαν άλλωστε. Η λογική είναι άλλη, και είναι και αρκετά "λογική". Αλλά κι αυτό εκτός θέματος (γιατί για το θέμα ούτως ή άλλως μέχρι τώρα δεν έχω γράψει)



Προσπάθεια να αμφισβητηθεί η μέθοδος των τριών;;; Για πείτε μου ενδιαφέρον... Δηλαδή, επειδή είμαι νέος, για θυμίστε μου ποιός δίδασκε τον Χρύσανθο την δεκαετία του '50. Του '60; Του '70 ή και του '80 ακόμα. Τώρα πόσοι τον συζητάνε και τον μελετάνε. Σε τί οφείλεται αυτό; Μάλιστα κάποτε κορόιδευαν τους μαθητές του Αγγελόπουλου γιατί απαντούσαν με το βιβλίο του Χρυσάνθου στο χέρι (τότε που δεν το ήξεραν και πολλοί).

View attachment Karas.bmp


(Από τον πρόλογο του καταπτύστου...)


Όσο για την τιμή στον Καρά απευθυνθείτε στην Εκκλησία Της Ελλάδος ή στην Ακαδημία Αθηνών ή ακόμα και στο Πατριαρχείο (επειδή δεν είναι όλοι στην Ελλάδα, και όχι μόνον, αχάριστοι.)

Η τελευταία ερώτηση είναι μάλλον ρητορική, σωστά;
 
Last edited:

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Η άριστη, δεμένη, καλοδουλεμένη, πειθαρχική κτλ. ΕΛΒΥΧ κάνει ένα έγκλημα... (με την έννοια σφάλμα)... Κι αυτό είναι τα διαστήματα.... το δε έγκλημά της είναι συνεχές, (όχι ελαφρόν) βαρύ και διαρκές, γιαυτό δεν μπορούμε να ανεχθούμε το επίθετο που της αποδίδεται, δηλ. ΤΕΛΕΙΑ.- (τελεία και παύλα)!

Ευχαριστούμε για τα ηχητικά. Οι επιλογές των ισοκρατημάτων άπτονται του παραδοσιακού ύφους η....;
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Κάτι δεν κατάλαβα; Το 1977 είναι το έτος που ιδρύεται η ΕΛ.ΒΥ.Χ. (το χρονικό και το γιατί, είναι επίσης ΠΟΛΥ ενδιαφέροντα, αλλά αλλουνού παπά ευαγγέλιο), και ο Αγγελόπουλος έχει ήδη 6-7 χρόνια (δεν θυμάμαι ακριβώς) στον Καρά -ανελλιπώς- και ήδη καλλιτεχνική πορεία. Και στην Ψαλτική αλλά και στον χώρο της σύγχρονης μουσικής. (Τα μαθηματικά πάντως στα Ψαλτικά θέματα, διαστηματικά και άλλα, αποδεικνύονται ακανθώδη...:D)





Εάν η έλξη του Γα-Δι στο μαλακό είναι νεωτερισμός τότε φταίει ο νεωτεριστής ΝαυπλιώτηςView attachment 53015, View attachment 53016, καθώς και ο Ψάχος View attachment 53017, View attachment 53018 (και πολλοί άλλοι).

Το πως αντιμετωπίζετε την πρόταση για επανεισαγωγή κάποιον σημαδοφώνων από τον Καρά, μαρτυρεί και πως ΔΕΝ έχετε καταλάβει την λογική με την οποία το κάνει - μάλλον δεν μπήκατε στον κόπο, δεν απαιτεί δα και σπάνια εξυπνάδα-, και ότι ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ να καταλάβετε αφού τα έχουμε πει κι άλλες φορές... (...πάλιν τε και πολλάκις...)

Προφανώς και δεν έκαναν τα ίδια στην παλαιά. Δεν θα μπορούσαν άλλωστε. Η λογική είναι άλλη, και είναι και αρκετά "λογική". Αλλά κι αυτό εκτός θέματος (γιατί για το θέμα ούτως ή άλλως μέχρι τώρα δεν έχω γράψει)



Προσπάθεια να αμφισβητηθεί η μέθοδος των τριών;;; Για πείτε μου ενδιαφέρον... Δηλαδή, επειδή είμαι νέος, για θυμίστε μου ποιός δίδασκε τον Χρύσανθο την δεκαετία του '50. Του '60; Του '70 ή και του '80 ακόμα. Τώρα πόσοι των συζητάνε και τον μελετάνε. Σε τί οφείλεται αυτό; Μάλιστα κάποτε κορόιδευαν τους μαθητές του Αγγελόπουλου γιατί απαντούσαν με το βιβλίο του Χρυσάνθου στο χέρι (τότε που δεν το ήξεραν και πολλοί).

View attachment 53020


(Από τον πρόλογο του καταπτύστου...)


Όσο για την τιμή στον Καρά απευθυνθείτε στην Εκκλησία Της Ελλάδος ή στην Ακαδημία Αθηνών ή ακόμα και στο Πατριαρχείο (επειδή δεν είναι όλοι στην Ελλάδα, και όχι μόνον, αχάριστοι.)

Η τελευταία ερώτηση είναι μάλλον ρητορική, σωστά;

Αντώνη μιλάς σπάνια αλλά τρανταχτά...επιτέλους μετά από αυτό το μήνυμα σου μπορώ να αποσυρθώ και πάλι...
Ευχαριστώ Αντώνη και λοιποί...
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Θα άξιζε να καταθέσει κάποιος μαθητής του Καραμάνη την εμπειρία του από τη χοραρχία του άρχοντα. Εγώ είμαι αρκετά μικρός για κάτι τέτοιο, όμως έχω ακούσει διάφορες ιστορίες, πως έδιωχνε κόσμο από τη χορωδία του Δαμασκηνού αν έλλειπε σε αρκετές πρόβες, πως ακόμη και στο αναλόγιό του υπήρχε Μεγάλη Τρίτη που απαγόρεψε μέχρι και το ισοκράτημα επειδή δεν προσήλθαν οι μαθητές του στην πρόβα της Κασσιανής. Ακόμη, ειρωνευόταν άλλους χοράρχες του Δαμασκηνού για τις μη παραδοσιακές εναρμονίσεις του ισοκρατήματος. Όσο για τον Χρύσανθο, άκουγα πριν λίγες ώρες την πλήρη ομοφωνία στην κασέτα επιλογών από τα Δημήτρια που έχει κυκλοφορήσει (με πολλά σπάνια μέλη του Ιακώβου συν τοις άλλοις, βλέπετε τα αρχαία μέλη δε μονοπωλούνται από λίγους). Θα άξιζε ακόμη να μας πει κάποιος μαθητής του Παναγιωτίδη, όπως ο κ. Μιχάλης, για τη χοραρχία του δασκάλου και πώς οργάνωνε τόσο άπταιστα τη χορωδία του. Θα μου πείτε, τέτοιες χορωδίες υπάρχουν σήμερα; Καλή απορία...

ΥΓ: Αυτά δεν είναι off-topic. Τα αναφέρω διότι έγιναν αναφορές στη χοραρχία του Ταλιαδώρου και άρα στη χορωδία του Δαμασκηνού, όπως και στην «ερμηνευτική τελειότητα», που κάποιοι φίλοι δοκούν πως διεκδικεί μόνο η ΕΛΒΥΧ.

Στην εκπομπή "Ερμηνευτικές Προσεγγίσεις στην Εκκλησιαστική Μουσική" του σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, στα πλαίσια του διαρκούς αφιερώματος στον Αθανάσιο Καραμάνη, που κάνουμε από την αρχή της χρονιάς, για την συμπλήρωση 100 χρόνων ζωής, είχαμε την τιμή να έχουμε καλεσμένους μαθητές του που μας έδωσαν αρκετές πληροφορίες και για το πως ήταν ως χοράρχης, μεταξύ άλλων εξόχων πληροφοριών.
 
E

emakris

Guest
Έχω γράψει και άλλη φορά ότι για αρκετές δεκαετίες ο Καράς "έπαιζε μπάλα" μόνος του στον χώρο της θεωρίας και της έρευνας. Προσωπικά δεν το αμφισβητώ. Δεν είναι όμως έντιμο να επικαλείται κανείς αυτό το γεγονός για να απαξιώνει την άλλη πλευρά. Το να λες συνέχεια "όταν εσύ πήγαινες, εγώ ερχόμουν" δεν δικαιώνει σε καμιά περίπτωση τις απόψεις σου. Ούτε αποτελεί αυτό εχέγγυο για την ορθότητα των απόψεων του Καρά.
 
Ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με το πως ο καθένας μας ακούει:
http://www.athanassios.gr/byzmusic_psychoacoustics.htm
Προσωπικά πιστεύω ότι ο καθένας μας ακούει ό,τι θέλει να ακούσει.
Ο Βουδούρης γράφει κάπου: "Η απόδοσις δια της φωνής των μικροτάτων τούτων υποδιακρίσεων του τόνου, είναι πολύ δυσχερής και προβληματική, ασύληπτος μάλιστα εις την ακοήν η διάκρισις αυτών"
Εγώ πάντως φίλε Αντώνη στο "Ταις πρεσβείας" το ΓΑ-ΔΙ το ακούω ορθόδοξο:D Το "Είη το όνομα" δεν το θεωρώ χαρακτηριστικό άκουσμα του Ναυπλιώτη λόγω της συμμετοχής των παιδιών-γυναικών,που αλλοιώνουν το άκουσμα διαστηματικά. Για τον Ψάχο ουδέν σχόλιο:τα χει πει όλα ο Βουδούρης.
Υ.Γ.Μακάρι να ξεπεράσουμε όλοι μας τις συμπεριφορές είτε ειδωλοποίησης είτε στοχοποίησης ιεροψαλτών ή χορωδιών. Αρέσει σε κάποιον η ΕΛΒΥΧ με γεια του με χαρά του, δεν του αρέσει δικαίωμά του. Δύσκολα θα πείσει ο ένας τον άλλον,γιατί να χαλάμε τις καρδιές μας και να μην διοχετεύουμε αυτή την ενέργεια σε πράγματα ωφέλιμα για όλους;
 
Status
Not open for further replies.
Top