Xορωδιακό Χερουβικό Πρίγγου, πλ. α΄.

#1
Στην Θ.Λειτουργία της Σιμωνόπετρας υπάρχει γραμμένο σε πολύ καλή μορφή το εν λόγω χερουβικο. Θα μπορούσε κανείς φίλος που έχει τον εν λόγω τόμο να κάνει ένα quick scan και έπειτα ένα upload?
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
#6

Συνάδελφοι, μένω ἔκπληκτος μὲ τὰ «χτυπήματα» σ' σὐτὸ τὸ ἁπλὸ pdf μὲ Πρίγγο.

22.232; :eek::eek::eek::eek:
Μας αρεσουν τα κλασικα βυζαντινα κειμενα...:wink:
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#8
Μιας που έχει τέτοια ζήτηση το εν θέματι μάθημα, ας το ανεβάσουμε και από την επισημότερη εκδοχή του, την εκτυπωμένη στην Πόλη. Το κείμενο το ανέσυρα από το βιβλίο «Οι ψάλτες του Οικουμενικού Πατριαρχείου» του Συνδέσμου εν Αθήναις Μεγαλοσχολιτών, έκδοση του 1996, το οποίο περιέχει τις βιογραφίες των Πρωτοψαλτών και Λαμπαδαρίων του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά τον 20ο αι και τα μουσικά κείμενα συναυλιών που δόθηκαν προς τιμήν τους. Στα κείμενα του Πρίγγου περιέχεται και αυτό. Γνωρίζω ότι υπάρχει και τρίτη σελίδα, το «Ταις αγγελικαίς». Οι χειρόγραφες σημειώσεις πάνω στο κείμενο πρέπει να ήταν τονισμοί του χοράρχη λόγω κακής εκτύπωσης του πρωτοτύπου (έχω δει και αντίγραφο από άλλη πηγή με σχεδόν σβησμένες τις σελίδες από τη μέση μέχρι την άκρη).
 

Attachments

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#9
Μιας που έχει τέτοια ζήτηση το εν θέματι μάθημα, ας το ανεβάσουμε και από την επισημότερη εκδοχή του, την εκτυπωμένη στην Πόλη. ...
Eυχαριστίες! Για την ακρίβεια, δεν πρόκειται για την επισημότερη εκδοχή του, αλλά για αντιγραφή της ανυπόγραφης παλιότερης παρτιτούρας της Μεγάλης Χορωδίας (1953;), με μερικά λαθάκια και με προσθήκη του ονόματος του Κ. Πρίγγου και των ισοκρατημάτων (τα οποία σημειώνονταν συνήθως χειρογράφως εκ των υστέρων). Εικάζω δε ότι η εκτύπωση αυτή έγινε για το Ιωβηλαίο του Πρίγγου (1962).

Υγ. Δομέστικε, έλεγξε τις εμφανίσεις του θέματος και θα εννοήσεις το του αριθμού απατηλόν..
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#10
...

Υγ. Δομέστικε, έλεγξε τις εμφανίσεις του θέματος και θα εννοήσεις το του αριθμού απατηλόν..
Σὲ τὶ νὰ ὀφείλεται ἄραγε; Μὲ παρεξένεψε πραγματικὰ ὁ ἀριθμὸς τῶν χτυπημάτων ...
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#11
Σὲ τὶ νὰ ὀφείλεται ἄραγε; Μὲ παρεξένεψε πραγματικὰ ὁ ἀριθμὸς τῶν χτυπημάτων ...
Κάποιος το εμφάνισε μια φορά και το κατέβασε 22.000 (φορές). :eek::eek::p
 
#12
Σὲ τὶ νὰ ὀφείλεται ἄραγε; Μὲ παρεξένεψε πραγματικὰ ὁ ἀριθμὸς τῶν χτυπημάτων ...
Είχε ξανασυμβεί θυμάμαι - αλλά δεν θυμάμαι τώρα σε ποιο ακριβώς θέμα - και είχε απασχολήσει και τότε , μέλη και συντονιστική ομάδα.
Τι να πω ... από τα παράξενα του φόρουμ και του διαδυκτίου γενικώτερα
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#13
Eυχαριστίες! Για την ακρίβεια, δεν πρόκειται για την επισημότερη εκδοχή του, αλλά για αντιγραφή της ανυπόγραφης παλιότερης παρτιτούρας της Μεγάλης Χορωδίας (1953;), με μερικά λαθάκια και με προσθήκη του ονόματος του Κ. Πρίγγου και των ισοκρατημάτων (τα οποία σημειώνονταν συνήθως χειρογράφως εκ των υστέρων). Εικάζω δε ότι η εκτύπωση αυτή έγινε για το Ιωβηλαίο του Πρίγγου (1962).

Υγ. Δομέστικε, έλεγξε τις εμφανίσεις του θέματος και θα εννοήσεις το του αριθμού απατηλόν..
Επίσημη μορφή που κυκλοφόρησε εννοώ, όχι την παρτιτούρα της χορωδίας. Εχω υπόψη μου το κείμενο που λες. Είναι στη μορφή που είναι και το «Ποτήριον» που ανέβασα, δηλαδή χειρόγραφοι μουσικοί χαρακτήρες, από τον ίδιο γραφέα που έγραψε και το «Ποτήριον», και δακτυλοφραφημένα σε γραφομηχανή τα λόγια.

Δε νομίζω να έγινε για το Ιωβηλαίο διότι, αφ' ενός δεν υπάρχουν άλλα παρόμοια τυπωμένα μεμονωμένα έργα του - από όσο γνωρίζω δηλαδή - και αφ' ετέρου πρέπει να έχει κάποιες ψιλοδιαφορές στα ισοκρατήματα, πχ στο «Τριάδι», που μέχρι να φθάσει το μέλος τον Πα' δεν υπάρχει ισοκράτημα στην εκτέλεση στο Ιωβηλαίο του.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#14
Επίσημη μορφή που κυκλοφόρησε εννοώ, όχι την παρτιτούρα της χορωδίας. Εχω υπόψη μου το κείμενο που λες. Είναι στη μορφή που είναι και το «Ποτήριον» που ανέβασα, δηλαδή χειρόγραφοι μουσικοί χαρακτήρες, από τον ίδιο γραφέα που έγραψε και το «Ποτήριον», και δακτυλοφραφημένα σε γραφομηχανή τα λόγια.

Δε νομίζω να έγινε για το Ιωβηλαίο διότι, αφ' ενός δεν υπάρχουν άλλα παρόμοια τυπωμένα μεμονωμένα έργα του - από όσο γνωρίζω δηλαδή - και αφ' ετέρου πρέπει να έχει κάποιες ψιλοδιαφορές στα ισοκρατήματα, πχ στο «Τριάδι», που μέχρι να φθάσει το μέλος τον Πα' δεν υπάρχει ισοκράτημα στην εκτέλεση στο Ιωβηλαίο του.
Διαφορές (προσθήκες κ αλλαγές) στα ισοκρατήματα υπάρχουν όντως και μάλιστα σημαντικές! Κι αυτό, μαζί με τα λάθη αντιγραφής (σε παρεστιγμένα κλπ), δεν κάνει καθόλου επίσημη τη μεταγενέστερη αυτή μορφή. Αυθεντική μορφή μπορεί κατ᾽εμέ να θεωρηθεί μόνο η παρτιτούρα της χορωδίας, βάσει της οποίας ελέγχεται οιαδήποτε άλλη εκδοχή.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#15
Αν θεωρήσεις ως πρωτότυπο το χειρόγραφο της χορωδίας, τότε κάθε διαφορά με αυτό κρίνεται ως επισφαλής. Αν, όμως, και τα δύο προέρχονται από άλλο παλαιότερο κείμενο ή αν ο ίδιος ο Πρίγγος υιοθέτησε ή ενέκρινε τις μικροαλλαγές αυτές;
Το μάθημα αυτό στην επεξεργασία του Πρίγγου ήταν διαδεδομένο τουλάχιστον από τη δεκαετία του '40 στην Ελλάδα, πόσο μάλλον στην Πόλη. Το ίδιας μορφής χειρόγραφο του «Ποτήριον» χρονολογείται στις αρχές της δεκαετίας του '50. Η παρτιτούρα με το Χερουβικό εικάζω πως θα είναι περίπου σύγχρονή του (το δικό μου δεν αναγράφει χρονολόγηση), συνεπώς ενδεχόμενα λάθη αντιγραφής κατά τη σύνταξη της παρτιτούρας θα μπορούσαν να διορθωθούν από τους μαθητές του, που θα είχαν αντίγραφα από την πρωτότυπη μορφή, κατά την εκτύπωση. Δεν υποστηρίζω ότι είναι εγκυρότερο το κείμενο της εκτύπωσης, όχι. Απλά δεν ξέρω αν είναι σωστό να κρίνεται βάσει της παρτιτούρας της χορωδίας.
Πάντως, το χειρόγραφο της χορωδίας έχει κάποια επιπλέον κλάσματα ή απλές που το άκουσμά τους δεν είναι εξίσου οικείο. Ανεβάζω το pdf που ανέβασα και προηγουμένως επισημαίνοντας τις διαφορές με το χειρόγραφο της χορωδίας ώστε, όποιος θέλει, να ανακτήσει το κείμενο του χειρογράφου.

Στη μορφή που το έχω δεν έχει καθόλου ισοκρατήματα, ούτε και την υπογραφή του Πρίγγου.
 

Attachments

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#17
Αν θεωρήσεις ως πρωτότυπο το χειρόγραφο της χορωδίας, τότε κάθε διαφορά με αυτό κρίνεται ως επισφαλής. Αν, όμως, και τα δύο προέρχονται από άλλο παλαιότερο κείμενο ή αν ο ίδιος ο Πρίγγος υιοθέτησε ή ενέκρινε τις μικροαλλαγές αυτές;
Μάλλον δεν έγινα κατανοητός. Tί σε κάνει να πιστεύεις ότι το έντυπο κμν (μπορεί να) προέρχεται απο παλαιότερη μορφή και (να) χρονολογείται από την εποχή του Πρίγγου; Το ακούμε κάπου (και αν ναι, πού και από πότε;) να ψάλλεται μ᾽αυτά τα ισοκρατήματα; Το βλέπουμε κάπου να αντιγράφεται π.χ. με τα παρεστιγμένα αριστερά στο "τρισάγιον";

Το μάθημα αυτό στην επεξεργασία του Πρίγγου ήταν διαδεδομένο τουλάχιστον από τη δεκαετία του '40 στην Ελλάδα, πόσο μάλλον στην Πόλη. Το ίδιας μορφής χειρόγραφο του «Ποτήριον» χρονολογείται στις αρχές της δεκαετίας του '50. Η παρτιτούρα με το Χερουβικό εικάζω πως θα είναι περίπου σύγχρονή του (το δικό μου δεν αναγράφει χρονολόγηση), συνεπώς ενδεχόμενα λάθη αντιγραφής κατά τη σύνταξη της παρτιτούρας θα μπορούσαν να διορθωθούν από τους μαθητές του, που θα είχαν αντίγραφα από την πρωτότυπη μορφή, κατά την εκτύπωση. Δεν υποστηρίζω ότι είναι εγκυρότερο το κείμενο της εκτύπωσης, όχι. Απλά δεν ξέρω αν είναι σωστό να κρίνεται βάσει της παρτιτούρας της χορωδίας.
Πάντως, το χειρόγραφο της χορωδίας έχει κάποια επιπλέον κλάσματα ή απλές που το άκουσμά τους δεν είναι εξίσου οικείο. Ανεβάζω το pdf που ανέβασα και προηγουμένως επισημαίνοντας τις διαφορές με το χειρόγραφο της χορωδίας ώστε, όποιος θέλει, να ανακτήσει το κείμενο του χειρογράφου.

Στη μορφή που το έχω δεν έχει καθόλου ισοκρατήματα, ούτε και την υπογραφή του Πρίγγου.
Το χορωδιακό αυτό μάθημα ήταν γνωστό (τουλάχιστον) από την εποχή που το έψαλαν οι Ναυπλιώτης-Πρίγγος. Κυκλοφορεί δε, ως γνωστόν, σε πολυάριθμες εκδοχές, παραλλαγές και μικρο-διασκευές, παλαιότερες και μεταγενέστερες. Το σίγουρο είναι πως η ανυπόγραφη παρτιτούρα της χορωδίας αποτέλεσε τη βάση για πολλές αντιγραφές, και σταθμό στην εξέλιξη του μαθήματος αυτού.
 
Top