[Ερώτηση] Tις Κυριακές του Πεντηκοσταρίου λέμε στο ''Άγιος Κύριος" το στίχ. ''Υψούτε Κύριον'';

Χριστός Ανέστη! Δεν γνωρίζω αν έχει ξανασυζητηθεί το θέμα, αλλά επειδή έχω ακούσει διαφορετικές απόψεις, θα ήθελα να ρωτήσω αν τελικά πρέπει να ψάλλεται το ''Υψούτε Κύριον τον Θεόν ..'' αυτή την περίοδο, ή μετά την Θεία Ανάληψη. Ευχαριστώ.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Νίκος Γεωργιάδης;70718 said:
Χριστός Ανέστη! Δεν γνωρίζω αν έχει ξανασυζητηθεί το θέμα, αλλά επειδή έχω ακούσει διαφορετικές απόψεις, θα ήθελα να ρωτήσω αν τελικά πρέπει να ψάλλεται το ''Υψούτε Κύριον τον Θεόν ..'' αυτή την περίοδο, ή μετά την Θεία Ανάληψη. Ευχαριστώ.

Ψάλλεται κανονικά. Δεν υπάρχει λόγος να μή γίνεται αυτό. Νομίζω ότι πρόκειται για παρανόηση της Διατάξεως "Άγιος Κύριος ο Θεός ημών...".
Έχω ακούσει κι εγώ αυτές τις περίεργες θεωρίες περί του "μή μου άπτου" κλπ....
Άλλωστε και το "Δεύτε προσκυνήσωμεν..." ως εισοδικόν λέγεται κατά τα παλαιά Τυπικά από την Κυριακή του Θωμά.
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
π. Μάξιμος;70726 said:

Δηλαδή τί λένε;


Γιά πές νά μαθαίνουμε. Τί εἶναι αὐτό;​

Ότι δεν προσκυνούμε τον Κύριο μέχρι την Ανάληψή Του επειδή δεν άφησε ο Κύριος την Μαρία να τον προσκυνήσει (Ιωαν.Κ΄17)
Βέβαια οι ίδιοι που δίνουν αυτές τις ερμηνείες αγνοούν το "και ιδόντες αυτόν προσεκύνησαν αυτώ..." (Μτθ. ΚΗ' 17)
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ότι δεν προσκυνούμε τον Κύριο μέχρι την Ανάληψή Του επειδή δεν άφησε ο Κύριος την Μαρία να τον προσκυνήσει (Ιωαν.Κ΄17)
Βέβαια οι ίδιοι που δίνουν αυτές τις ερμηνείες αγνοούν το "και ιδόντες αυτόν προσεκύνησαν αυτώ..." (Μτθ. ΚΗ' 17)


συνεχίζουν και κολλούν στο οι δε εδίστασαν...
 

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Κάτι άλλο σχετικό μα το θέμα μας ...

Κάποιος αδερφός Ιεροψάλτης (εκτός φόρουμ ......νομίζω....)όλη την περίοδο του Πεντηκοσταρίου ψάλλει μόνο 3 φορές το Άγιος Κύριος....χωρίς το Υψούτε Κυριον....
όταν τον ρώτησα γιατί το κάνει.....
μου απαντά ....λόγω του ''προσκυνείτε τω υποποδίω..." και επειδή είναι Αναστάσιμή περίοδος κτλ.κτλ....:confused::confused:
το επαναφερει δε πλήρες την Κυριακή των Αγίων Πάντων....

Υπάρχει περίπτωση να ισχύει κατι τέτοιο ....έστω και από την προφορική παράδοση;;;
 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
Η Ερώτηση είναι η εξής:
Tις Εβδομάδες της Πεντηκοστής που διανύουμε λέμε στο εξαποστειλάριον ''Άγιος Κύριος ο Θεός ημών".Στην τρίτη φορά ''Αγιος κύριος ο θεός ημών''Τον στίχ. ''Υψούτε Κύριον τον θεόν ημών καί προσκυνείτε τώ υποποδίω των ποδών αυτού,ότι άγιος εστί''
Γιατί άλλα τυπικά λένε ναί και άλλα όχι.
Τελικά τί ισχύει???
Ευχαριστώ.Χριστός Ανέστη.
(συγνώμη για το μονοτονικό σύστημα αλλά ο υπολογιστής....)
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ;111568 said:
Η Ερώτηση είναι η εξής:
Tις Εβδομάδες της Πεντηκοστής που διανύουμε λέμε στο εξαποστειλάριον ''Άγιος Κύριος ο Θεός ημών".Στην τρίτη φορά ''Αγιος κύριος ο θεός ημών''Τον στίχ. ''Υψούτε Κύριον τον θεόν ημών καί προσκυνείτε τώ υποποδίω των ποδών αυτού,ότι άγιος εστί''
Γιατί άλλα τυπικά λένε ναί και άλλα όχι.
Τελικά τί ισχύει???
Ευχαριστώ.Χριστός Ανέστη.
(συγνώμη για το μονοτονικό σύστημα αλλά ο υπολογιστής....)

http://analogion.com/forum/showthread.php?t=478
 
Last edited by a moderator:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Χριστός Ανέστη.Σας στέλνω π.μ πατέρα Μάξιμε να σας εξηγήσω ήθελα να πώ.
Δέν ὑπάρχει λόγος γιά ΠΜ. Δημόσια νά γράφουμε, νά ἐρωτᾶμε καί νά ἀπαντᾶμε, διότι ὅλοι ἔχουμε τίς αὐτές ἐρωτήσεις καί ὅλοι ὠφελούμεθα.

Τήν ἀπάντηση τήν γνώριζα. Δέν πρόκειται λοιπόν γιά τυπικό, ἀλλά γιά τό λειτουργικό βιβλίο «Πεντηκοστάριον», ὅπου αὐτές τίς Κυριακές μετά τό «Ἅγιος Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν...» σημειώνει «ἐκ γ΄» ἤ «γ΄» καί δέν γίνεται ἀναφορά στό στίχο. Αὐτό ὅμως δέν σημαίνει ὅτι δέν λέγεται ὁ στίχος. Ἡ παρανόηση ὅμως γιά τήν κατάργηση τοῦ στίχου ὀφείλεται καί σέ ἄλλα, πού διαβάζουμε ἐκεῖ πού παρέπεμψε ὁ Δημ. Καλπακίδης κι ἐγώ (ἐπίσης καί γιά τά τρία «Ἅγιος Κύριος» ἤ δύο).

Ὅσο γιά τό Τυπικό τῆς Μ.τ.Χ.Ε. (ΤΜΕ) πού μέ ρωτᾶς, εἶναι σαφές γιά τή χρήση τοῦ στίχου καί αὐτή τήν περίοδο (Προθεωρία § 30), ὅπως καί τό Τυπικό π. Γ. Ρήγα (ΤΓΡ σ. 101).


 
Top