Tέσσερις ώρες βίντεο με τις ακολουθίες των Χριστουγέννων από την αγία Eιρήνη Aιόλου.

Status
Not open for further replies.

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Πραγματικα, βλεπω οτι θελεις να μαθεις το ποσο εκτιμουν οι ψαλτες τα εργα των συναδελφων μας.

Οποτε, θα σου κανω μια λιστα με ονοματα απο ψαλτες που εκτιμουν το εργο του Καρα, του Αγγελοπουλου, του Αρβανιτη, και του Αγγελιδη για να εκτιμησεις και συ.

. . .

την περιμένω τη λίστα αν έχετε την καλωσύνη
 
S

Sotres

Guest
την περιμένω τη λίστα αν έχετε την καλωσύνη

Αγαπητέ εάν ποτέ έχετε χρόνο και ανοίξετε συγγράμματα των καθηγητών κ. Στάθη, κ. Χαλδαιάκη, κ. Αλεξάνδρου, π. Νεκταρίου Πάρη, κ.α. ίσως τότε αοπαντηθούν τα ερωτήματά σας. Θεωρώ το ερώτημα που θέσατε ως ερώτημα αδιάβαστου ψάλτη και σας προτείνω να διαβάσετε...
Σωτήρης Δεσπότης
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Αγαπητέ εάν ποτέ έχετε χρόνο και ανοίξετε συγγράμματα των καθηγητών κ. Στάθη, κ. Χαλδαιάκη, κ. Αλεξάνδρου, π. Νεκταρίου Πάρη, κ.α. ίσως τότε αοπαντηθούν τα ερωτήματά σας. Θεωρώ το ερώτημα που θέσατε ως ερώτημα αδιάβαστου ψάλτη και σας προτείνω να διαβάσετε...
Σωτήρης Δεσπότης

Ειπαμε οτι περιμενουμε λιστα απο ψαλτες....οχι απο ιερεις και καθηγητες.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Αγαπητέ εάν ποτέ έχετε χρόνο και ανοίξετε συγγράμματα των καθηγητών κ. Στάθη, κ. Χαλδαιάκη, κ. Αλεξάνδρου, π. Νεκταρίου Πάρη, κ.α. ίσως τότε αοπαντηθούν τα ερωτήματά σας. Θεωρώ το ερώτημα που θέσατε ως ερώτημα αδιάβαστου ψάλτη και σας προτείνω να διαβάσετε...
Σωτήρης Δεσπότης

Είπαμε έλεος με τους καθηγητάδες, τις υποδείξεις και το ύφος χιλίων καρδιναλίων... Φτάνει πια με την υποτίμηση των πάντων... Δεν υπάρχετε μόνο εσείς σ' αυτόν τον κόσμο!
Ντροπή σας κύριε που με αποκαλείτε και αγαπητό...

ΥΓ: Για ενημέρωσή σας, που μάλλον δε σας πολυνοιάζει κιόλας, τους κκ. Στάθη και Χαλδαιάκη τους είχα καθηγητές στη Μουσικολογία (την οποία έχω τελειώσει αλλά δε το διατυμπανίζω κάθε μέρα κιόλας), τους γνωρίζω προσωπικά, ξέρω τις απόψεις τους και έχω διαβάσει και αρκετά βιβλία τους. Τώρα, το αδιάβαστος ψάλτης, πού κολλάει δεν ξέρω... Το μόνο που ξέρω είναι ότι είναι κλασική έκφραση "διαβασμένου πανεπιστημιακού"...

Τον κατάλογο με τους ψάλτες θα τον περιμένω πάντως...
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
ΥΓ: Για ενημέρωσή σας, που μάλλον δε σας πολυνοιάζει κιόλας, τους κκ. Στάθη και Χαλδαιάκη τους είχα καθηγητές στη Μουσικολογία ...

..δεν είχες όμως Δεσπότη καθηγητή (για να σε "διαβάσει")! :D
 
S

Sotres

Guest
Είπαμε έλεος με τους καθηγητάδες, τις υποδείξεις και το ύφος χιλίων καρδιναλίων... Φτάνει πια με την υποτίμηση των πάντων... Δεν υπάρχετε μόνο εσείς σ' αυτόν τον κόσμο!
Ντροπή σας κύριε που με αποκαλείτε και αγαπητό...

ΥΓ: Για ενημέρωσή σας, που μάλλον δε σας πολυνοιάζει κιόλας, τους κκ. Στάθη και Χαλδαιάκη τους είχα καθηγητές στη Μουσικολογία (την οποία έχω τελειώσει αλλά δε το διατυμπανίζω κάθε μέρα κιόλας), τους γνωρίζω προσωπικά, ξέρω τις απόψεις τους και έχω διαβάσει και αρκετά βιβλία τους. Τώρα, το αδιάβαστος ψάλτης, πού κολλάει δεν ξέρω... Το μόνο που ξέρω είναι ότι είναι κλασική έκφραση "διαβασμένου πανεπιστημιακού"...

Τον κατάλογο με τους ψάλτες θα τον περιμένω πάντως...
κ. Μπασδέκη,
Πως να σας αποκαλέσω; αξιότιμε κύριε Μπασδέκη λοιπόν, από όσο εγώ γνωρίζω στο δικό σας πανεπιστήμιο διδάσκεται η μέθοδος του Σίμωνα Καρά. Τώρα εφόσον κ. συνάδελφε γνωρίζετε τις απόψεις των κυρίων Στάθη και Χαλδαιάκη γιατί δεν λέτε και δημόσια τις θέσεις τους; Σας γράφω λοιπόν κ. Μπασδέκη που όπως λέτε διαβάσατε το έργο του κ. Στάθη τι αναφέρει ο κ. Καθηγητής για τον Σίμωνα Καρά που εσείς τον θεωρείτε εχθρό της ψαλτικής μας: (Γράφει ο κ. Στάθης): Έγειρε και κοιμήθηκε ... ο Σίμων Καράς, ο χριστιανός, ο έλληνας, ο ένας, ο μεγάλος! (Ο καθηγητής κ. Στάθης εκφώνησε και τον λόγο κατά την τελετή αναγορεύσεώς του σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών! προσς τιμή του κ. Στάθη). Συνεχίζει ο κ. καθηγητής: και πώς να μην βάλουμε δίπλα του, εδώ τώρα, την πολύτιμη Μέθοδο της διδασκαλίας της Ελληνικής Μουσικής, που γνώριζε την αναγωγή της στο πρωτότυπο και στις σωστές διαστάσεις; Πράγματι, επιτεύχθηκε μία τομή και θεώρηση των μουσικών πραγμάτων από αυθεντική ελληνική άποψη, όπως υπαγορεύουν οι θεωρητικές συγγραφές των ελλήνων...(Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο σημαντικό έργο ...τιμή προς τον διδάσκαλον..ένα έργο αφιέρωμα για τη μεγάλη προσφορά του κ. Στάθη στην ελληνική ψαλτική τέχνη, σσ. 921-924 δεν τα γράφω για λόγους χρόνου...)
Δεν ξέρω τι έχετε -και που- διαβάσει. Αυτό που εγώ γνωρίζω είναι ότι ο Καράς έλαβε την τιμή που του άξιζε! Τη λέξη ντροπή σας την επιστρέφω πίσω με το αιτιολογικό ότι θεωρώ αντιεπιστημονικό τον τρόπο γραφής σας. Αναμένω λοιπόν τεκμηρίωση των λεγομένων σας για τα όσα αναφέρετε. Εγώ άλλα διάβασα από αυτούς. Λυπάμαι κύριε συνάδελφε που τόσο εύκολα βάζετε ταμπέλες! Στο τέλος τέλος ψάλε ότι θες και άσε κάποιους άλλους να λένε τα δικά τους. Τι παριστάνετε; Τουλάχιστον ως απόφοιτος μουσικολογίας θα έπρεπε να γνωρίζετε βασικές γνώσεις εθνομουσικολογίας. Εκεί θα είχατε ακούσει περί στυλ ερμηνειών ιδιαίτερα σε παραδοσιακές μουσικές διαφόρων λαών. Αφήστε την πολυμορφία των απόψεων να υπάρχει. Μην φοβάστε. Κάποια στιγμή όλα κρίνονται...
τελειώνοντας όταν ο Άρχοντας λαμπαδάριος κ. Εμμανουιλίδης ήρθε στην Αγία Ειρήνη εγκωμιαστικά λόγια είπε..και δεν ήρθε ούτε μία ούτε δύο...αξιότιμε κύριε...τα ίδια άκουσα από τον π. Σπυρίδωνα Μικραγιαννανίτη. Νομίζω ότι σας φτάνουν οι προαναφερθέντες.
Σωτήρης
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
κ. Μπασδέκη,
Πως να σας αποκαλέσω;
Σωτήρη, πες τον Μπουσδέκη ή, όπως προτιμάω εγώ κι άλλοι, απλώς... Μπους! (τι ανάγκη έχει ο πλανητάρχης από καθηγητή Δεσπότη;)
...από όσο εγώ γνωρίζω στο δικό σας πανεπιστήμιο διδάσκεται η μέθοδος του Σίμωνα Καρά. Τώρα εφόσον κ. συνάδελφε γνωρίζετε τις απόψεις των κυρίων Στάθη και Χαλδαιάκη γιατί δεν λέτε και δημόσια τις θέσεις τους;
Σωτήρη το λιβάνισμα του Καρά είναι ό,τι πιο εύκολο μπορεί να κάνει σήμερα ένας καθηγητής. Νομίζω ότι και ο κ. Στάθης και ο κ. Χαλδαιάκης εθελοτυφλούν. Εγώ δεν έχω τελειώσει μουσικολογία, όμως έχω δει σύγγραμμα σε σχολή μουσικών σπουδών (δεν θα πω τώρα συγκεκριμένα) που έχει λάθη ολκής στην προέλευση των διαστημάτων από λόγους. Το θεωρητικό του Καρά έχει ακόμα σοβαρότερα λάθη, αρκετά από τα οποία έχω επισημάνει πολύ συγκεκριμένα εδώ (ο Παύλος θεωρεί ότι έχω λάβει και απάντηση, αν την βλέπεις εσύ πουθενά πες το και σ' εμένα ν' αλλάξω γυαλιά). Δεν σημαίνει φυσικά ότι το θεωρητικό, παρά τα λάθη του, δεν έχει τεράστια αξία. Όμως το άκριτο λιβάνισμά του που γίνεται συστηματικά από τους μουσικολόγους, χωρίς να επισημαίνονται τα σοβαρά ατοπήματά του, δεν με βρίσκει σύμφωνο. Αντίθετα, η κριτική στον Καρά απαιτεί σήμερα να πάει κανείς κόντρα στο επίσημο μουσικολογικό ρεύμα. Ευτυχώς, φοιτητές από τη μουσικολογία μου έχουν πει ότι έχουν ακούσει ουκ ολίγη κριτική στον Καρά, ο οποίος, ευτυχώς, απομυθοποιείται σιγά σιγά, αν και με βήματα χελώνας. Νομίζω ότι κι εσύ ακόμα, Σωτήρη, αν ασχοληθείς λίγο ακόμα θα εντοπίσεις τα ατοπήματα του Καρά (θέλω να πιστεύω ότι τα έχεις ήδη εντοπίσει, γιατί διάθεση για έρευνα έχεις και το έχεις δείξει).
...τελειώνοντας όταν ο Άρχοντας λαμπαδάριος κ. Εμμανουιλίδης ήρθε στην Αγία Ειρήνη εγκωμιαστικά λόγια είπε..και δεν ήρθε ούτε μία ούτε δύο...αξιότιμε κύριε...τα ίδια άκουσα από τον π. Σπυρίδωνα Μικραγιαννανίτη. Νομίζω ότι σας φτάνουν οι προαναφερθέντες.
Βρε συ Σωτήρη, κατανοώ το να εξίστασαι βλέποντας να κρίνεται ένας μεγάλος θεωρητικός, σαν τον Καρά, από άτομα που δεν γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, και μάλιστα σε οξύ ύφος, αναντίστοιχο των πενιχρών τους γνώσεων στα θέματα αυτά, επεσήμανα κι εγώ την ασθένεια αυτή σε προηγηθέν μήνυμά μου (σ' αυτούς πάντως δεν καταλέγεται και ο Μπους, που έχει μεγάλη μουσική εμπειρία και κρίνει εκεί που τον παίρνει και μπορεί και τον συγχαίρω που δεν μπλέκεται με φανατισμό σε λιβάδια που δεν έχει... καλλιεργήσει). Αλλά το να αναφέρεις εσύ, όπως τα παιδαρέλια του Λυκούργου, γνώμες τρίτων για τον Καρά, και μάλιστα του... Εμμανουηλίδη, που όλοι γνωρίζουμε ότι σέβεται και εκτιμά τους πάντες (ακόμα και σε τετραφωνιστές να πέσει, συγχαρητήρια θα τους πει!), αλλά η άποψή του για τον Καρά είναι ΠΟΛΥ συγκεκριμένη και την έχει πει, ε, αυτά τα πράγματα δεν νομίζω ότι μπορεί να τα επικαλείται ένας ερευνητής σαν εσένα. Και οι πατέρες στο Άγιο Όρος, άμα πάει ο Λυκούργος να ψάλει στο Όρος, θα τον ευχαριστήσουν και θα του πουν και συγχαρητήρια (για τον π. Θωμά μόνο έχω μια επιφύλαξη!:D), αλλά άμα τους ρωτήσεις για το ύφος του, θα σου πούνε αυτό που είπε κι ένας πατέρας από τους Θωμάδες όταν ήρθε στο Σχολείο Ψαλτικής: "Πολύ καλός άνθρωπος. Για ψάλτη όμως, μη με ρωτήσετε..."
 
S

Sotres

Guest
Σωτήρη, πες τον Μπουσδέκη ή, όπως προτιμάω εγώ κι άλλοι, απλώς... Μπους! (τι ανάγκη έχει ο πλανητάρχης από καθηγητή Δεσπότη;)
Σωτήρη το λιβάνισμα του Καρά είναι ό,τι πιο εύκολο μπορεί να κάνει σήμερα ένας καθηγητής. Νομίζω ότι και ο κ. Στάθης και ο κ. Χαλδαιάκης εθελοτυφλούν. Εγώ δεν έχω τελειώσει μουσικολογία, όμως έχω δει σύγγραμμα σε σχολή μουσικών σπουδών (δεν θα πω τώρα συγκεκριμένα) που έχει λάθη ολκής στην προέλευση των διαστημάτων από λόγους. Το θεωρητικό του Καρά έχει ακόμα σοβαρότερα λάθη, αρκετά από τα οποία έχω επισημάνει πολύ συγκεκριμένα εδώ (ο Παύλος θεωρεί ότι έχω λάβει και απάντηση, αν την βλέπεις εσύ πουθενά πες το και σ' εμένα ν' αλλάξω γυαλιά). Δεν σημαίνει φυσικά ότι το θεωρητικό, παρά τα λάθη του, δεν έχει τεράστια αξία. Όμως το άκριτο λιβάνισμά του που γίνεται συστηματικά από τους μουσικολόγους, χωρίς να επισημαίνονται τα σοβαρά ατοπήματά του, δεν με βρίσκει σύμφωνο. Αντίθετα, η κριτική στον Καρά απαιτεί σήμερα να πάει κανείς κόντρα στο επίσημο μουσικολογικό ρεύμα. Ευτυχώς, φοιτητές από τη μουσικολογία μου έχουν πει ότι έχουν ακούσει ουκ ολίγη κριτική στον Καρά, ο οποίος, ευτυχώς, απομυθοποιείται σιγά σιγά, αν και με βήματα χελώνας. Νομίζω ότι κι εσύ ακόμα, Σωτήρη, αν ασχοληθείς λίγο ακόμα θα εντοπίσεις τα ατοπήματα του Καρά (θέλω να πιστεύω ότι τα έχεις ήδη εντοπίσει, γιατί διάθεση για έρευνα έχεις και το έχεις δείξει).
Βρε συ Σωτήρη, κατανοώ το να εξίστασαι βλέποντας να κρίνεται ένας μεγάλος θεωρητικός, σαν τον Καρά, από άτομα που δεν γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, και μάλιστα σε οξύ ύφος, αναντίστοιχο των πενιχρών τους γνώσεων στα θέματα αυτά, επεσήμανα κι εγώ την ασθένεια αυτή σε προηγηθέν μήνυμά μου (σ' αυτούς πάντως δεν καταλέγεται και ο Μπους, που έχει μεγάλη μουσική εμπειρία και κρίνει εκεί που τον παίρνει και μπορεί και τον συγχαίρω που δεν μπλέκεται με φανατισμό σε λιβάδια που δεν έχει... καλλιεργήσει). Αλλά το να αναφέρεις εσύ, όπως τα παιδαρέλια του Λυκούργου, γνώμες τρίτων για τον Καρά, και μάλιστα του... Εμμανουηλίδη, που όλοι γνωρίζουμε ότι σέβεται και εκτιμά τους πάντες (ακόμα και σε τετραφωνιστές να πέσει, συγχαρητήρια θα τους πει!), αλλά η άποψή του για τον Καρά είναι ΠΟΛΥ συγκεκριμένη και την έχει πει, ε, αυτά τα πράγματα δεν νομίζω ότι μπορεί να τα επικαλείται ένας ερευνητής σαν εσένα. Και οι πατέρες στο Άγιο Όρος, άμα πάει ο Λυκούργος να ψάλει στο Όρος, θα τον ευχαριστήσουν και θα του πουν και συγχαρητήρια (για τον π. Θωμά μόνο έχω μια επιφύλαξη!:D), αλλά άμα τους ρωτήσεις για το ύφος του, θα σου πούνε αυτό που είπε κι ένας πατέρας από τους Θωμάδες όταν ήρθε στο Σχολείο Ψαλτικής: "Πολύ καλός άνθρωπος. Για ψάλτη όμως, μη με ρωτήσετε..."

Αγαπητέ Νικόλαε,
έτσι και πω τον κ. Μπουσδέκη Μπους, πολύ φοβάμαι ότι θα φύγει πύραυλος από Αμερική και άντε να σωθώ. Εδώ αγαπητό τον είπαμε και διάβασες...Τώρα Νίκο τον άρχοντα Εμμανουηλίδη και τον π. Σπυρίδωνα τους άκουσα με τα αφτιά μου.΄Ψάλλαμε μαζί. Θέλω να γνωρρίζεις ότι δεν αναμασώ κουβέντες που άκουσα για πρόσωπα. Προσπαθώ, για λόγους δικών μου αρχών, να ελέχγω από ποιους και τι άκουσα πριν γράψω κάτι. Τελειώνοντας θέλω δημόσια να καταθέσω ότι ΧΑΙΡΟΜΑΙ τις συζητήσεις μαζί σου και ας μην τα είπαμε ποτέ από κοντά. Εδώ άλλοι θα μας φάνε και δεν είναι ούτε Τετάρτη ούτε Παρασκευή για να τη γλιτώσουμε
 
P

PANROUST

Guest
ο Σίμων Καράς, ο χριστιανός, ο έλληνας, ο ένας, ο μεγάλος!
Κάλα μπάντα πίστευα πως κάποια μέρα θα τον αγιοποιήσετε τον Καρά.Αλλά με αυτά τα λόγια πιο πάνω τώρα δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα γίνει κάποτε.Δεν λέω και χριστιανός ήταν, και Έλληνας ήταν που το απέδειξε με το έργο του.Αλλά δεν ήταν μόνο αυτός ο ένας και μεγάλος. :rolleyes:

τελειώνοντας όταν ο Άρχοντας λαμπαδάριος κ. Εμμανουιλίδης ήρθε στην Αγία Ειρήνη εγκωμιαστικά λόγια είπε..και δεν ήρθε ούτε μία ούτε δύο...αξιότιμε κύριε...τα ίδια άκουσα από τον π. Σπυρίδωνα Μικραγιαννανίτη. Νομίζω ότι σας φτάνουν οι προαναφερθέντες.
Σωτήρης
Και τι λέει με αυτό;Όταν σας ήρθε ο κ.Εμμανουιλίδης στην Αγ.Ειρήνη,εκτός από τα καλά τα λόγια που σας είπε ,τον ρωτήσατε τι γνώμη έχει για τα διαστήματα του πλ.β' που αναφέρει ο Καράς;

Λοιπον, δικη μου ειναι η υπερβολη? Η του Νικου και η δικη σας αντιδραση? Γιατι οι συνθεσεις του Λυκουργου, του Καρα, και του Αρβανιτη ειναι οντως λιαν παραδοσιακες.

Ετσι απαντας οταν σκεφτεσαι, "απλα δεν μαρεσει η υπερβολή"? Να στελνεις χαζα βιντεο?

Ας ειναι καλα ο Λαοσυνακτης να σου προσφερει ολα αυτα που σου προσφερει, για να τα κατεβασεις σχεδον ολα, και για να τα χρησιμοποιησεται σε μοναστηριακο αναλογιο κιολας.

Παραδοσιακές είναι οι συνθέσεις όπως και άλλων πολλών ψαλτών,όπως λέω εγώ τώρα π.χ.Κακουλίδης.Αλλά όταν θα τα ψάλλει ένας αυτά με τα διαστήματα και τις ελξεις του αειμνήστου Καρά δεν θα που θυμήσει εμένα ότι αυτό το άκουσμα είναι παραδοσιακό.
Να είναι κάλα ο κ.Λαοσυνακτης για να μας προσφέρει κι άλλα μαθήματα για να τα ψέλνουμε στα αναλόγια μας,όπως να είναι αιωνία τους η μνήμη των Μεγάλων Πρωτοψαλτών Λαμπαδαρίων του Πατριαρχείου και μη(όπου από κάποιους αυτούς μπορεί να μην είχαν διαβάσει τόσο πολλά βιβλία),γιατί με τις θεωρητικές τους και φωνητικές γνώσεις παρελαβαν από τους παλαιούς Δασκάλους την προφορική παράδοση και την παρέδωσαν σ εμάς, όπου εμείς λίγο πολύ την έχουμε αποτελειώσει εκτος από το Πατριαρχείο και από το Αγ.Όρος.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
κ. Μπασδέκη,
Πως να σας αποκαλέσω; αξιότιμε κύριε Μπασδέκη λοιπόν, από όσο εγώ γνωρίζω στο δικό σας πανεπιστήμιο διδάσκεται η μέθοδος του Σίμωνα Καρά. Τώρα εφόσον κ. συνάδελφε γνωρίζετε τις απόψεις των κυρίων Στάθη και Χαλδαιάκη γιατί δεν λέτε και δημόσια τις θέσεις τους; Σας γράφω λοιπόν κ. Μπασδέκη που όπως λέτε διαβάσατε το έργο του κ. Στάθη τι αναφέρει ο κ. Καθηγητής για τον Σίμωνα Καρά που εσείς τον θεωρείτε εχθρό της ψαλτικής μας: (Γράφει ο κ. Στάθης): Έγειρε και κοιμήθηκε ... ο Σίμων Καράς, ο χριστιανός, ο έλληνας, ο ένας, ο μεγάλος! (Ο καθηγητής κ. Στάθης εκφώνησε και τον λόγο κατά την τελετή αναγορεύσεώς του σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών! προσς τιμή του κ. Στάθη). Συνεχίζει ο κ. καθηγητής: και πώς να μην βάλουμε δίπλα του, εδώ τώρα, την πολύτιμη Μέθοδο της διδασκαλίας της Ελληνικής Μουσικής, που γνώριζε την αναγωγή της στο πρωτότυπο και στις σωστές διαστάσεις; Πράγματι, επιτεύχθηκε μία τομή και θεώρηση των μουσικών πραγμάτων από αυθεντική ελληνική άποψη, όπως υπαγορεύουν οι θεωρητικές συγγραφές των ελλήνων...(Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο σημαντικό έργο ...τιμή προς τον διδάσκαλον..ένα έργο αφιέρωμα για τη μεγάλη προσφορά του κ. Στάθη στην ελληνική ψαλτική τέχνη, σσ. 921-924 δεν τα γράφω για λόγους χρόνου...)
Δεν ξέρω τι έχετε -και που- διαβάσει. Αυτό που εγώ γνωρίζω είναι ότι ο Καράς έλαβε την τιμή που του άξιζε! Τη λέξη ντροπή σας την επιστρέφω πίσω με το αιτιολογικό ότι θεωρώ αντιεπιστημονικό τον τρόπο γραφής σας. Αναμένω λοιπόν τεκμηρίωση των λεγομένων σας για τα όσα αναφέρετε. Εγώ άλλα διάβασα από αυτούς. Λυπάμαι κύριε συνάδελφε που τόσο εύκολα βάζετε ταμπέλες! Στο τέλος τέλος ψάλε ότι θες και άσε κάποιους άλλους να λένε τα δικά τους. Τι παριστάνετε; Τουλάχιστον ως απόφοιτος μουσικολογίας θα έπρεπε να γνωρίζετε βασικές γνώσεις εθνομουσικολογίας. Εκεί θα είχατε ακούσει περί στυλ ερμηνειών ιδιαίτερα σε παραδοσιακές μουσικές διαφόρων λαών. Αφήστε την πολυμορφία των απόψεων να υπάρχει. Μην φοβάστε. Κάποια στιγμή όλα κρίνονται...
τελειώνοντας όταν ο Άρχοντας λαμπαδάριος κ. Εμμανουιλίδης ήρθε στην Αγία Ειρήνη εγκωμιαστικά λόγια είπε..και δεν ήρθε ούτε μία ούτε δύο...αξιότιμε κύριε...τα ίδια άκουσα από τον π. Σπυρίδωνα Μικραγιαννανίτη. Νομίζω ότι σας φτάνουν οι προαναφερθέντες.
Σωτήρης

Η διάκριση είναι μέγιστο ζητούμενο:ψαλτικά, εκτελεστικά, συμπεριφορικά. Μια ''στημένη'' μαγνητοσκόπηση γίνεται αφορμή να διαφανούν χαρακτήρες, να αναδειχθούν νοοτροπίες και να ξεσκεπασθεί η αληθής φύση και όψη πολλών. Μοιάζει με το μάλλον δεινό Χερουβικό που αποδίδει ο μονοφωνάρης σε ένα από τα βίντεος που αναρτήθηκαν. Και όπως επιβεβαιώνεται περίτρανα ότι η υψιφωνία δε δίνει πάντα το αρτιότερο αποτέλεσμα, έτσι και η κραυγαλέα άγνοια της ρωμέηκης γλώσσας που ο μακαριστός Σ. Καράς χρησιμοποίησε σε όλα τα συγγράμματά του, ξεγυμνώνει ανελέητα τους ταλαίπωρους, ανελλήνιστους μεταπράτες του ταχυφαγείου ( δίκην περιλήψεων επί το δημοτικόν της γλώσσας), ακόμη κ όταν είναι οι καλύτεροι πελάτες του. Η μουσική μας όμως εκδικείται ακόμη κι όταν η ημιμάθεια φτιασιδώνεται και καταφάσκει τη γνώση μέσα στην αβυσαλέα ρηχότητά της.

Δ.
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Τώρα Νίκο τον άρχοντα Εμμανουηλίδη και τον π. Σπυρίδωνα τους άκουσα με τα αφτιά μου.΄Ψάλλαμε μαζί. Θέλω να γνωρρίζεις ότι δεν αναμασώ κουβέντες που άκουσα για πρόσωπα. Προσπαθώ, για λόγους δικών μου αρχών, να ελέχγω από ποιους και τι άκουσα πριν γράψω κάτι.
Δεν έχω αμφιβολία φίλε Σωτήρη για την εγκυρότητα των απόψεων που μεταφέρεις. Απλώς λέμε ότι αυτά αφορούν το Λυκούργο ως άνθρωπο, πιθανώς τις έρευνές του, το ότι έχει διδάξει χρόνια τη μουσική κι έχει βγάλει τόσους μαθητές, τη χορωδία του κλπ. Γι' αυτά κι εγώ του δίνω συγχαρητήρια και αν δεν είσαι και κανας fan της θεωρίας, μπροστά σε έναν δάσκαλο θεωρίας με τόση παρουσία στην ελληνικό χώρο αισθάνεσαι και δηλώνεις πάντα σεβασμό. Δηλώνω δε, προς αποφυγή πάσης παρεξήγησης, πως όσα του έχω σούρει εδώ μέσα, άλλο τόσο τον σέβομαι σαν άνθρωπο! Μη μιλήσουμε όμως για διαστήματα, ύφος, θεωρητικές απόψεις περί Χρυσάνθου, χρωματικού και εναρμονίου γένους κλπ., γιατί θ' αρχίσω πάλι τα ίδια...

Και δεν ξέρω βρε παιδιά (σε όλους απευθύνομαι) αν είναι τόσο σκόπιμο να παίξουμε το παιχνίδι της σύγκρουσης απόψεων σημαντικών προσώπων για τον Καρά. Είναι φως φανάρι πως αν τύχετε σε καθηγητές πανεπιστημίου και θεωρητικούς, οι περισσότεροι (ευτυχώς όχι όλοι) θα σας τον λιβανίσουν. Αν τύχετε σε μεγάλους ψάλτες, οι περισσότεροι θα σας τον θάψουν. Είναι προφανές ότι ο καθένας μιλάει με τα δικά του κριτήρια. Ε, τώρα τι είναι πιο σημαντικό, τι είναι περισσότερο γνήσιο και τι περισσότερο κατασκευασμένο, το αφήνω στην κρίση σας.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Απο θεωρίες και μελωδήματα ΜΠΑΟΥΛΑ έχουν γραφεί και εκδοθεί.

Πόσα απο αυτά έχουν καθειρωθεί ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ;

Ερωτήσεις:

1) Η μέθοδος των Τριών είναι επαρκής, πλησίον πεπαιδευμένου Ψάλτου να γίνει κάποιος ψάλτης;

2) Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει εκδόσει δύο εγκυκλίους σχετικά με το όλο θέμα;

Εφ όσον, νομίζω, οτι η απάντηση στο (1) είναι ΝΑΙ (χιλιάδες ψάλτες διδάκτηκαν βάσει μόνο την μέθοδο των Τριών, απο τους ονομαστούς μέχρι τον απλό αλλα μουσικό ψάλτη της κωμόπολης), και εφ όσον η απάντηση στο (2) είναι ΝΑΙ, τότε το θέμα είναι λήξαν. Και να μήν υπήρχε η Μέθοδο Καρά, η ψαλτική δεν θα πάθαινε καμμία απότομη.......έκλειψη. Ακόμη και εάν δεν υπήρχαν καθηγητές (απο σοβαρούς μελετητές μέχρι και καθηγητάκια) η ψαλτική δεν θα πάθαινε έκλειψη λόγο......απουσία επιστήμης (μιλάμε για σοβαρή επιστήμη και όχι για κηβδιλισμούς κατα το δοκούν και χαλκεύσεις στοιχείων ή ακόμα και ορασίες ή αποκρυφομυστικίστικες συνομιλίες με τον Κουκουζέλη την 20 του Δεκεμβρίου π.χ. με αποτέλεσμα την πτώση κάποιου παραπετάσματος ύστερα απο τυχαίας χειρονομίας...άρα ποιά ήταν η χειρονομία, δεν μας την περιγράφουν....)

Το εάν δεν ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ και δεν ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ η Εκκλησία τις αποφάσεις της, είναι άλλο θέμα. Το ίδιο και άν μερικοί δεν ΣΕΒΟΝΤΑΙ αυτές τις αποφάσεις.

Απο θεωρίες και θεωρητικά έχουν γεμίσει τα εκκλησιαστικά βιβλιοπωλεία.

Στο αναλόγιο κρίνονται όλα. Και το αναλόγιο, δια μέσου των ΑΚΟΥΣΜΑΤΩΝ και την ΜΝΗΜΗ των ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΚΟΥΣΜΑΤΩΝ, μαρτυρεί ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ και τί είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ και ΞΕΧΩΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΟΡΟ (να μήν γράψω και καμμια βαριά κουβέντα με εκκλησιαστικοδογματικό υπαινιγμό).

Προτείνω να παρουσιαστούν οι θιασώτες του Καρά ενώπιον της Συνοδικής Επιτροπής Τέχνης και Θείας Λατρείας της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου με παρατηρητές τους ΓΗΡΑΙΟΥΣ μητροπολίτες και ακόμα τους εν ζωή απλούς ΓΕΡΟΝΤΕΣ και γερόντισσες της Πόλης και ας δούμε τότε ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Να παρουσιάσουν εγγράφως και προφορικός την θεωρία τους, να παρουσιάσουν όσα στοιχεία πιστεύουν πως δικαιώνουν την μέθοδό τους, να ψάλλει ένας ένας τις κλίμακες του Καρά με τις έλξεις όπος της περιγράφει ο Καράς, ας τραγουδίσουν και κανένα γνωστό δημοτικό η μικρασιάτικο και τότε, να δημοσιεύσουν αυτοί η το Πατριαρχείο το πόρισμα της επιτροπής.

Αυτά επίσης να πάει να τα ρωτήσει η κα. Αδάμ και όποια κυρία Αδάμ απο την επιτροπή στην Πόλη και ας έρθει να πρωτοκονφερενσιάρει σε συμπληρωματική εκδήλωση με τον εν λόγω θίασο θιασωτών της μεθόδου Καρά και να παρουσιάσει τι θα της είπουν στην Πόλη. Να πάρει και βιντεο καθαρό να μήν υπάρχει και καμμιά αμφισβήτηση.......

ΝΓ
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αυτό που εγώ γνωρίζω είναι ότι ο Καράς έλαβε την τιμή που του άξιζε!
Τουλάχιστον ως απόφοιτος μουσικολογίας θα έπρεπε να γνωρίζετε βασικές γνώσεις εθνομουσικολογίας. Εκεί θα είχατε ακούσει περί στυλ ερμηνειών ιδιαίτερα σε παραδοσιακές μουσικές διαφόρων λαών. Αφήστε την πολυμορφία των απόψεων να υπάρχει.
Σωτήρης


Καὶ πολὺ καλὰ ἔκανε καὶ ποὺ τὴν ἔλαβε καὶ ποὺ τοῦ τὴν ἀπένειμαν. Ὁ ἄνθρωπος θυσίασε πολλὰ γιὰ νὰ κάνει αὐτὰ ποὺ ἔκανε καὶ σίγουρα ὑπεβλήθη σὲ μεγάλο κόπο.

Κάθε θεωρία ὄμως κρίνεται στὴν πράξη καὶ ὄχι στὴν πανεπιστημιακὴ ἔδρα ὅπου πολλοὶ καὶ ποικίλοι παράγοντες, πόρρω μακράν τῆς ἔρευνας, προσδιορίζουν τὴν στάση πολλῶν καθηγητῶν ἀπέναντι σὲ διάφορα ζητήματα. Μπροστὰ στὴν φιλοδοξία κανένας τίτλος καὶ καμία ἔρευνα δὲν στέκει.
Ἐπίσης, σήμερα μὲ τὴν πληθωρα ἀπονομῆς διδακτορικῶν, κανείς δὲν θαμπώνεται μὲ τίτλους πλέον, ἀλλὰ βλέπει καὶ τὸ ΕΡΓΟ τοῦ καθενός, πέραν τοῦ διδακτορικοῦ καὶ τῶν ἄρθρων-κεφαλαίων αὐτοῦ μὲ ὁλίγη ἐπεξεργασία και ἀλατοπίπερο.

Ὁ τομέας τῆς μουσικολογίας δὲν ἀποτελεῖ ἐξαίρεση, καθὼς μάλιστα πρόκειται γιὰ μικρό χῶρο, ὅλοι γνωρίζονται καὶ γνωρίζουμε καὶ τοὺς κρίνοντες καὶ τοὺς ὑποψηφίους πρὸς κρίσιν καὶ τὴν ἑκατέρωθεν συναλλαγὴ ποικίλων ἀνταλλαγμάτων καὶ ὑπογείων κινήσεων, ὅπως καὶ τὴν ἀξία μονοετῶν μεταπτυχιακῶν καὶ διετῶν διδακτορικῶν -δῆθεν ταχύρυθμων- στὸ ἐξωτερικό. Γι᾿ αὐτὸ προσοχή, λίγη φειδὼ στὸν ἔπαινο διδακτορικῶν καὶ διαδακτόρων. Ἀνάγνωση ὅλοι γνωρίζουμε, χωρὶς νὰ διατυμπανίζουμε περγαμηνὲς η ἄλλες δἀφνες, καὶ μποροῦμε νὰ διαβάζουμε τὰ βιβλία τῶν φιλοδόξων. Στὸ διαδίκτυο ὅλοι κρίνονται καὶ πλέον ὑπάρχει καὶ αὐτὸ πρὸς ὅλους τοὺς ἐπίδοξους διδάκτορες.

Καὶ νὰ σᾶς ὑπενθυμίσω, πέραν τῆς ἔφεσής σας πρὸς τὴν ἐθνομουσικολογία, ὅτι τὸ σύστημα Καρᾶ, εἶναι ἕνα ἀτομοκεντρικό, περιχαρακωμένο καὶ πολωμένο σύστημα, μὲ βίο κάποιων δεκαετιῶν, καὶ ἔχει πάρα πολὺ δρόμο νὰ διανύσει ὥστε νὰ υἱοθετηθεῖ καὶ νὰ ἐνταχθεῖ μὲ ἀξιώσεις στὸ ρεύμα τῆς μακραίωνης παράδοσής μας. Ἄλλωστε ὁ καιρὸς τῶν δελφίνων ἐγγύς, ὀψόμεθα ...
 
Νομίζω ότι το θέμα κουράζει για άλλη μια φορά. Τα ποπ κορν τελείωσαν, τα παγάκια έλιωσαν και νέρωσαν την πέπσι και το σενάριο μένει το ίδιο προβλέψιμο. Ο καθένας μας πιστεύει και γράφει ότι θέλει. Δεν υπάρχει πιθανότητα να αλλάξει άποψη κανείς. Ο ένας λέει: "Να τί είπε ο Ναυπλιώτης", ο άλλος απαντάει: "αν ζούσε και έβλεπε την πορεία του Καρά θα έλεγε άλλα" (σαν το "αν η γιαγιά μου..." δηλαδή ένα πράγμα). Ο άλλος λέει τί είπε ο Εμμανουηλίδης λες και δεν ξέρει τί είπε (και υπάρχει και ηχογραφημένο) ο δάσκαλός του Στανίτσας.
Έχει χαθεί η μπάλα γιατί δεν υπάρχουν κοινά αποδεκτές βάσεις για συζήτηση, οπότε άλλα 200 μηνύματα με άλλες 10000 εμφανίσεις θα έχουν ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα. Το τίποτα.
Όσοι θέλουν να προσφέρουν σε αυτό το φόρουμ ας το κάνουν ουσιαστικά μοιραζόμενοι με τους υπόλοιπους τις γνώσεις και τα αρχεία τους, όπως πολλοί, που μερικοί δεν είναι πια μαζί μας, έκανα και κάνουν.
Από απόψεις έχουμε χορτάσει.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Το θέμα έχει εκτραπεί πάντως και απορώ που δεν ανοίγεται ένα καινούριο 'θέμα'.
Το κακό είναι ότι αν θα ανέβει κάτι σαν αυτό - ολόκληρα κομμάτια από ώρα λατρείας μαγνητοσκοπημένα και είναι από την Αγία Ειρήνη Αιόλου πάλι θα "σκοτωνόμαστε" για τα ίδια θέματα (Καρά κλπ) ενώ σε άλλα θέματα και ακούσματα του Ψαλτολογίου οι φελλοί επιπλέουν και ανεχόμαστε διάφορα άλλα...
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Το θέμα έχει εκτραπεί πάντως και απορώ που δεν ανοίγεται ένα καινούριο 'θέμα'.
Το κακό είναι ότι αν θα ανέβει κάτι σαν αυτό - ολόκληρα κομμάτια από ώρα λατρείας μαγνητοσκοπημένα και είναι από την Αγία Ειρήνη Αιόλου πάλι θα "σκοτωνόμαστε" για τα ίδια θέματα (Καρά κλπ) ενώ σε άλλα θέματα και ακούσματα του Ψαλτολογίου οι φελλοί επιπλέουν και ανεχόμαστε διάφορα άλλα...

Ἄν ἔχεις προσέξει τώρα τελευταία τὸ δεύτερο δὲν νομίζω πὼς συμβαίνει ...
 
S

Sotres

Guest
Καὶ πολὺ καλὰ ἔκανε καὶ ποὺ τὴν ἔλαβε καὶ ποὺ τοῦ τὴν ἀπένειμαν. Ὁ ἄνθρωπος θυσίασε πολλὰ γιὰ νὰ κάνει αὐτὰ ποὺ ἔκανε καὶ σίγουρα ὑπεβλήθη σὲ μεγάλο κόπο.

Κάθε θεωρία ὄμως κρίνεται στὴν πράξη καὶ ὄχι στὴν πανεπιστημιακὴ ἔδρα ὅπου πολλοὶ καὶ ποικίλοι παράγοντες, πόρρω μακράν τῆς ἔρευνας, προσδιορίζουν τὴν στάση πολλῶν καθηγητῶν ἀπέναντι σὲ διάφορα ζητήματα. Μπροστὰ στὴν φιλοδοξία κανένας τίτλος καὶ καμία ἔρευνα δὲν στέκει.
Ἐπίσης, σήμερα μὲ τὴν πληθωρα ἀπονομῆς διδακτορικῶν, κανείς δὲν θαμπώνεται μὲ τίτλους πλέον, ἀλλὰ βλέπει καὶ τὸ ΕΡΓΟ τοῦ καθενός, πέραν τοῦ διδακτορικοῦ καὶ τῶν ἄρθρων-κεφαλαίων αὐτοῦ μὲ ὁλίγη ἐπεξεργασία και ἀλατοπίπερο.

Ὁ τομέας τῆς μουσικολογίας δὲν ἀποτελεῖ ἐξαίρεση, καθὼς μάλιστα πρόκειται γιὰ μικρό χῶρο, ὅλοι γνωρίζονται καὶ γνωρίζουμε καὶ τοὺς κρίνοντες καὶ τοὺς ὑποψηφίους πρὸς κρίσιν καὶ τὴν ἑκατέρωθεν συναλλαγὴ ποικίλων ἀνταλλαγμάτων καὶ ὑπογείων κινήσεων, ὅπως καὶ τὴν ἀξία μονοετῶν μεταπτυχιακῶν καὶ διετῶν διδακτορικῶν -δῆθεν ταχύρυθμων- στὸ ἐξωτερικό. Γι᾿ αὐτὸ προσοχή, λίγη φειδὼ στὸν ἔπαινο διδακτορικῶν καὶ διαδακτόρων. Ἀνάγνωση ὅλοι γνωρίζουμε, χωρὶς νὰ διατυμπανίζουμε περγαμηνὲς η ἄλλες δἀφνες, καὶ μποροῦμε νὰ διαβάζουμε τὰ βιβλία τῶν φιλοδόξων. Στὸ διαδίκτυο ὅλοι κρίνονται καὶ πλέον ὑπάρχει καὶ αὐτὸ πρὸς ὅλους τοὺς ἐπίδοξους διδάκτορες.

Καὶ νὰ σᾶς ὑπενθυμίσω, πέραν τῆς ἔφεσής σας πρὸς τὴν ἐθνομουσικολογία, ὅτι τὸ σύστημα Καρᾶ, εἶναι ἕνα ἀτομοκεντρικό, περιχαρακωμένο καὶ πολωμένο σύστημα, μὲ βίο κάποιων δεκαετιῶν, καὶ ἔχει πάρα πολὺ δρόμο νὰ διανύσει ὥστε νὰ υἱοθετηθεῖ καὶ νὰ ἐνταχθεῖ μὲ ἀξιώσεις στὸ ρεύμα τῆς μακραίωνης παράδοσής μας. Ἄλλωστε ὁ καιρὸς τῶν δελφίνων ἐγγύς, ὀψόμεθα ...

Δεν υπάρχει αγαπητέ (αξιότιμε) κ. Δομέστικε, κάποια έφεση στην εθνομουσικολογία. Απλά παρουσίασα λόγους του καθηγητού κ. Στάθη. Δεν προσπάθησα να αγιοποιήσω τον Καρά (αναφέρομαι σε προαναφερθέν ατυχές σχόλιο) ούτε σκοπό της ζωή μου έχω να δεθώ στο άρμα κανενός. Ξέρω πολύ καλά πως δίνονται κάποια διδακτορικά. Δεν διαφοροποιείται η μουσικολογία από καμμία άλλη επιστήμη στον τρόπο απονομής των διδακτορικών, μόνο που ο Καράς, έγινε ΕΠΙΤΙΜΟΣ διδάκτωρ. Επιτρέψτε μου όμως να πω ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για τον καθηγητή Στάθη με τον τρόπο που κάποιοι επιλέγουν. (Δεν υπήρξα ποτέ μαθητής του, τελείωσα το Ιόνιο Πανεπιστήμιο με δασκάλους τον Μαυροειδή και τον κ. Αρβανίτη και στη συνέχεια εκπαιδεύτικα σε ιδρύματα εκτός Ελλάδος. Δεν είχα λοιπόν καμία σχέση με τον κ. Στάθη και το λέω αυτό για να προλάβω κάποια σχόλια). Εάν κάποιοι αρχίζουν και μιλούν τόσο απαξιωτικά για θέσεις ενός 70χρονου ερευνητή τότε δεν νομίζω ότι μπορώ να παρακολουθήσω το διάλογο αυτόν. Η αλήθεια όμως είναι ότι χωρίς το έργο του κ. Στάθη εμείς σήμερα δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για πολλά θέματα της ψαλτικής μας. Τι να κάνουμε ο κ. Στάθης αναγνώρισε το έργο του Καρά. Ποιος ή ποιοι να είναι οι λόγοι; νομίζω οι λόγοι είναι καθαρά επιστημονικοί.
Τώρα ο ιατρός κ. Γιαννουκάκης, έθεσε πολύ σωστά το θέμα περί αναγνώρισης του κ. Αγγελόπουλου και γενικότερα της θεωρητικής μεθόδου του Καρά. Εγώ κ. Γιαννουκάκη επιθυμώ να σας γνωστοποιήσω, ως μέλος της Ελλ ΒΥ Χ ότι μας κάλεσαν και πήγαμε να ψάλλουμε πολλές φορές ανώτατα στελέχη της εκκλησίας μας εντός και εκτός Ελλάδας και έχων την αίσθηση ότι ικανοποιήθηκαν από την προσπάθειά μας. Φυσικά και αναμένουμε κ. Γιαννουκάκη μία τοποθέτηση από την Εκκλησία μας, για να αποκατασταθούν θέσεις και προσωπικότητες. Μέχρι τότε απόλυτες θέσεις βλάπτουν την εικόνα κάποιων προσώπων που ακόμη δεν θέλησαν για πολλούς λόγους να μιλήσουν.
τελειώνοντας ο κ. Σκρέκας βρίσκει τη γλώσσα του μακαρίτη Καρά προβληματική. Φοβερό! να τη διορθώσετε λοιπόν κ. Σκρέκα ως ειδικός του αντικειμένου. Αναμένουμε λοιπόν κ. Σκρέκα.
ΥΓ. Αξιότιμε κ. Δομέστικε, κάνετε λόγο για σύστημα. Νομίζω ότι η έννοια του συστήματος σε σχέση με την έννοια της μεθόδου δεν ταιριάζει πολύ. Κατά καιρούς ο κ. Πλεμμένος έχει γράψει για τη διαφορά των δύο εννοιών.
Σωτήρης Δεσπότης
 
Status
Not open for further replies.
Top