Tέσσερις ώρες βίντεο με τις ακολουθίες των Χριστουγέννων από την αγία Eιρήνη Aιόλου.

Status
Not open for further replies.
P

PANROUST

Guest
Οι συνθεσεις ομως του Καρα, του Αγγελοπουλου, και του Αρβανιτη ειναι κλασσικες, βυζαντινες, πατριαρχηκες.
Καλημέρα!!!
Επειδή είμαι λίγο χαζός και επειδή αναφέρεσε για πατριαρχική παράδοση,τα διαστήματα που τα εκτελούν έτσι, ανήκουν και αυτά μέσα στην παράδοση;Για να είσαι μέσα στην παράδοση δεν αρκή να ψέλνεις κλασικά μαθήματα:
«Π α τ ρ ι α ρ χ ι κ ή π α ρ ά δ ο σ η» είναι τα μαθήματα και οι γραμμές εκείνες που αυστηρά καθιερώθηκαν και διατηρήθηκαν να ψάλλωνται έτσι μέσα στον Πατριαρχικό Ναό. Έτσι όταν ψάλλει ο Πρωτοψάλτης και ο Λαμπαδάριος τις γραμμές αυτές, οι μελωδίες που βγαίνουν από το στόμα τους είναι τα ΔΟΓΜΑΤΑ της Βυζαντινής Μουσικής που ταυτίζονται «ύ φ ο ς π α τ ρ ι α ρ χ ι κ ό» και «π α τ ρ ι α ρ χ ι κ ή π α ρ ά δ ο σ η».

Αλλά:

Το Πατριαρχικό ύφος μεταδίδεται, μόνο με την ακοή. Αυτό αναφέρει και ο Άγγελος Βουδούρης που λέγει: «Η μουσική τέχνη κάτω από την νέαν γραφή, απαιτεί την δια ζώσης φωνής διδασκαλίαν».
«Υ φ ο ς π α τ ρ ι α ρ χ ι κ ό» είναι αυτό που διατηρήθηκε δια μέσου των αιώνων διαδοχικά και με την ακοή, και ψάλλεται μέσα στον Πατριαρχικό Ναό, αλλά και σ' όλους τους ναούς της Κωνσταντινουπόλεως.
Με αυτά τα λόγια που μιλάει τη είναι Ύφος πατριαρχικό,εγώ καταλαβαίνω με το χαζό μου το μυαλό και αμόρφωτο επειδή δεν έχω διαβάσει Καρά, ότι το ύφος του Ναυπλιώτη έχει μεγάλη σχέση με το ύφος τον παλαιών δασκάλων πριν του1814,εφόσον διατηρήθηκε δια μέσου των αιώνων διαδοχικά και με την ακοή, και ψάλλεται μέσα στον Πατριαρχικό Ναό.
Κάνω λάθος;Ας μου απαντήση οποιοσδήποτε,για να ξέρω και εγώ τι μου γίνεται.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Ο Λαοσυνακτης εξηγη. . ."Η αρχική έννοια του όρου (ακριβέστερα "Ύφος της Μ.τ.Χ.Ε"), όπως απαντάται στα χφφ αφορά στον τρόπο της σύνθεσης και δηλώνει τα μέλη των πατριαρχικών ψαλτών του 18ου αι (από τον Χαλάτζογλου και πέρα), μέλη τα οποία ήταν συντομότερα από τα παλαιότερα.

κ. Νασσή, αυτό που λέμε είναι ότι δεν αρκεί να ψάλλουμε κλασικά μαθήματα. Αυτό που προέχει είναι να ΤΑ ψάλλουμε κλασικά!
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
Πάτερ, με μπερδέψατε λίγο. δεν βλέπω αυτό το μήνυμα να συνάδει με αυτό (ως προς εμένα τουλάχιστον).

Κ.Γιάννη με όλο το σεβασμό, το οτι σας ευχαρίστησα γι αυτά που μας προσφερετε, το οτι τα έχω κατεβάσει σχεδόν όλα τα γραπτά σας και επίσης το ότι θα τα χρησιμοποιήσω σε μοναστηριακό αναλόγιο, δεν σημαίνει οτι είναι κλασικά , βυζαντινά και πατριαρχικά....και αν είναι δεν θα βγώ πάνω στον πύργο να αρχίσω να φωνάζω οτι ψάλλω βυζαντινά και κλασσικά πλέον...

ευχομαι να σας ξεμπέρδεψα...

(Παντως η εκτίμηση μου παραμένει και θα παραμένει...απλα δεν μαρεσει η υπερβολή)
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Πάτερ, ευλογείτε. Τώρα μπερδεύτηκα κι εγώ. Λέτε:
....και αν είναι δεν θα βγώ πάνω στον πύργο να αρχίσω να φωνάζω οτι ψάλλω βυζαντινά και κλασσικά πλέον...
νομίζω ότι είναι από τους λίγους που δεν το κάνουν. Κάπου αλλού αναφέρεστε.

ΥΓ Γενικά, πολλά από τα "μπερδέματα" προκύπτουν (και θα προκύπτουν) από το ότι ενώ ο Λαοσυνάκτης έχει μια αυτόφωτη (αν και όχι αυτοδημιούργητη και παρθενογέννητη) παρουσία, αντιμετωπίζεται συχνά πυκνά ως εκπρόσωπος μιας σχολής, άρα και φορέας όλων των πραγματικών ή όχι χαρακτηριστικών που της έχετε / έχουμε αποδώσει. Ευλογείτε.
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
Πάτερ, ευλογείτε. Τώρα μπερδεύτηκα κι εγώ. Λέτε:
νομίζω ότι είναι από τους λίγους που δεν το κάνουν. Κάπου αλλού αναφέρεστε.

ΥΓ Γενικά, πολλά από τα "μπερδέματα" προκύπτουν (και θα προκύπτουν) από το ότι ενώ ο Λαοσυνάκτης έχει μια αυτόφωτη (αν και όχι αυτοδημιούργητη και παρθενογέννητη) παρουσία, αντιμετωπίζεται συχνά πυκνά ως εκπρόσωπος μιας σχολής, άρα και φορέας όλων των πραγματικών ή όχι χαρακτηριστικών που της έχετε / έχουμε αποδώσει. Ευλογείτε.

Εδω ειναι το μπέρδεμα?????

1000 συγνώμη αλλα εγω δεν αναφέρθηκα στον κ.Αρβανίτη αλλα σαυτον που τον χρησιμοποίησε σαν φορέα κλασσικού πατριαρχικού και βυζαντινού ύφους....

Τωρα αν ο κ.Γιάννης διεκδικεί τέτοια "οφίκια" δεν το ξέρω, αλλα απλά δεν αναφέρθηκα σαυτον...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Έχω ξαναεξηγήσει ότι δεν ξέρω αν είναι θέμα χρόνου ή θέμα τυφλού συστήματος γραφής στον υπολογιστή τα όσα βλέπεις γραμμένα από εμένα. Μη σκανδαλίζεσαι λοιπόν, το θεωρώ πολύ κατινίστικο να παίξουμε παιχνίδι το ποιος... έχει τις περισσότερες οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις.
Κανείς δεν σε παρεξηγεί γι' αυτόν, κι εγώ το διάστημα Ιούλιο - Σεπτέμβριο δεν μπήκα καθόλου νομίζω.
Ούτε κι εσύ με έχεις συνηθίσει να αναφέρεις πράγματα που ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΑ δεν ισχύουν:
α. Εγώ κάποιες ερωτήσεις σου έκανα. Από πού κι ως πού έβγαλες το συμπέρασμα ότι θεωρώ εαυτόν "αυθεντία"; Τόσο πολύ σε πείραξαν; Ή μήπως δεν έχει δει ποτέ την "αυθεντία του Θεοτοκάτου" να αναθεωρεί τις απόψεις του; (η λέξη "αναθεώρηση απόψεων" βέβαια δεν υπάρχει στο λεξικό της ΕΛΒΥΧ...)
β. Το ότι μου έχουν απαντήσει άλλοι ΔΕΝ είναι αλήθεια και το ξέρεις καλά και απορώ πώς κάποιος σαν εσένα το γράφει μόνο και μόνο για να δημιουργήσει εντυπώσεις. Μπορείς να με παραπέμψεις σε ΕΝΑ έστω μήνυμα, που δίνει απάντηση στις δύο παραπάνω παραπομπές μου;
γ. Αφού τα μαθηματικά σου είναι καλά (τα δικά μου δεν είναι, γιατί δεν είμαι των θετικών επιστημών), μπορείς να μας πεις τι αποτέλεσμα βγάζεις από το συγκερασμό των λόγων του Καρά στα διαστήματα που έχω εδώ, με την εφαρμογή του γνωστού λογαριθμικού τύπου; (αν δεν τον γνωρίζεις, κοίτα εδώ) Μπορείς επίσης να μας πεις το πλέον στοιχειώδες, αν οι λόγοι του μαλακού διατονικού τετραχόρδου που έχει στο θεωρητικό του (αν δεν τους γνωρίζεις ή δεν τους θυμάσαι, παρά τη... μελέτη του θεωρητικού του Καρά, κοίτα εδώ) δίνουν πλήρες τετράχορδο, δηλ. γινόμενο τη συμφωνία τετάρτης 4/3; Μήπως έχουμε και χαλασμένο κομπιουτεράκι;
Εκπλήσσομαι που δεν αναφέρεις, ανάμεσα σε πολλά άλλα, το Μάριο Μαυροειδή, που είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στο θέμα που συζητάμε (έχω την εντύπωση ότι έχει θαφτεί αυτός ο άνθρωπος και επιβιώνουν πολύ μετριώτερα θεωρητικά, πολλά εκ των οποίων ήδη ανέφερες...). Εγώ φυσικά δεν θα κάνω απαρίθμηση και δεν θα παίξω το παιχνίδι του ποιος έχει τα περισσότερα θεωρητικά, όπως το πας, γιατί δεν ξέρω ποιος θα βγει νικητής και δεν ενδιαφέρει άλλωστε.
Ε φυσικά και πήρα το λόγο, γιατί η συμπεριφορά σου δεν είναι σωστή: συστήνεις στον Παναγιώτη να "μελετήσει", βάζοντας εμμέσως τον εαυτό σου πιο πάνω, λες και το έχεις μελετήσει εσύ! Να το κάνεις αυτό, εφόσον έχεις δώσει δείγματα ότι όντως έχεις μελετήσει το θεωρητικό του Καρά (και όχι απλώς να το έχεις διαβάσει). Εάν πράγματι το είχες κάνει, θα απαντούσες σε όσα απλά σε ρώτησα. Εάν δεν το έχεις κάνει εσύ, τότε δείχνει τουλάχιστον αμετροέπεια να συστήνεις σε άλλον να το κάνει! Είναι γνωστή τακτική πολλών μαθητών του Λυκούργου αυτό: λένε σε άλλους "άνοιξε και λίγο το θεωρητικό του Καρά" ή "διάβασε και λίγο Χρύσανθο", όταν όμως κάποιος το ανοίξει και τους ρωτήσει μερικά απλά πραγματάκια, θα του πουν ένα κάρο σοφιστείες, εκτός από ένα: την απάντηση στα ερωτήματα που τους θέτει! Τουλάχιστον αυτός που δεν το έχει διαβάσει είναι ειλικρινής (κι ούτε υποχρέωσή του είναι στο κάτω-κάτω να διαβάσει όλα τα θεωρητικά, εφόσον ασχολείται μόνο με την ψαλτική πράξη. Εδώ πέρα σπουδαίοι παραδοσιακοί ψάλτες αγνοούν στοιχειώδη θεωρητικά, μήπως να κάνουμε και σ' αυτούς κάποια σύσταση να... διαβάσουν Καρά;; -καλό θα είναι βέβαια αυτός που δεν έχει διαβάσει να μην ορύεται περί των θεωρητικών, όπως έγραψα εδώ στο Σωτήρη, στο τέλος του μηνύματος-). Αυτός όμως που λέει ότι το έχει διαβάσει και στην πραγματικότητα πιπιλίζει ό,τι του είπε ο "δάσκαλος", τι είναι; Ή τι είναι αυτός που μιλάει για Χρύσανθο και αγνοεί ότι ο μεγαλύτερος αλλοιωτής του Χρυσάνθου είναι ο ίδιος ο Καράς, που δεν προλαβαίνει ν' αρχίσει καλά-καλά το θεωρητικό και στον πρόλογο κατηγορεί αμέσως το Χρύσανθο για το "λάθος" της όμοιας διφωνίας (το έχουν κάνει κι άλλοι, αλλά όχι τόσο προκλητικά) και μου φέρνει διαστήματα β' ήχου που δεν έχουν προηγούμενο, ούτε στο Χρύσανθο ούτε σε ΚΑΝΕΝΑ άλλο θεωρητικό, είτε παλαιό είτε νέο;

Πάψτε λοιπόν να το παίζετε αυθεντίες στη θεωρία και να συστήνετε σε άλλους να διαβάσουν, τη στιγμή που εσείς οι ίδιοι δεν έχετε καταλάβει καλά καλά τις αντιφάσεις και τις παραδοξολογίες της θεωρίας που διδάσκεστε! Έχετε κάθε δικαίωμα να μείνετε σε όσα ξέρετε, αν δεν θέλετε να το ψάξετε παραπάνω, αλλά τουλάχιστον κάντε το αθόρυβα! Αυτή η έπαρση των "τηρητών της παράδοσης στην Αγ. Ειρήνη", της "ερμηνείας με βάσει παλαιούς μουσικούς κώδικες", των "μελετητών του θεωρητικού του Καρά" (όλα στην ίδια ασθένεια παραπέμπουν και το λέω εν πλήρει γνώσει!) φανερώνει και τα δικά σας αισθήματα μειονεκτικότητας, αλλά και συντηρεί, όπως ξαναείπα, ένα πνεύμα που ΠΡΕΠΕΙ να εκλείψει, ανεξαρτήτως σχολής! (έγραψα εδώ ότι και οι άλλοι δεν πάνε πίσω...)

Υ.Γ. Όχι τίποτ' άλλο, μ' αυτά που γράφω στενοχωρώ το Γιάννη τον Αρβανίτη, χώρια που θα βγει τώρα ο Κωνσταντίνου και θα λέει ότι ξανάρχισα την αντικαραϊκή κόκα-κόλα... Ε μα βρε παιδιά, πείτε και κάτι στους μαθητές σας ή τους ανθρώπους του περιβάλλοντός σας, εν πάσει περιπτώσει... (εκτός κι αν είναι του... Λυκούργου μαθητές και δεν τους ελέγχετε! :D)


Όταν θα είσαι νηφάλιος κ ξανακοιτάξεις τα μνμ σου νομίζω ότι θα αναθεωρήσεις για το παρορμητισμό σου.
Πάντως απ΄ότι είδα 02:38 δεν κοιμόσουν! Προφανώς κάνετε απογευματινές Θ.Λειτουργίες στην Αθήνα:D
Δεν θα σου δώσω την ευκαιρία να νιώσεις άσχημα.
Οργανώστε μια ωραία επιτροπή με τα γνωστα παλικάρια (αυτά που σε ευχαριστούν σε κάθε μνμ κ ας μην καταλαβαίνουν τπτ από αυτά που λες απλά γιατί τα "χώνεις" στους "άλλους") κ ορίστε ημερομηνία να ξαναδώσω για το Δίπλωμα ή αν θέλεις κ Φυγή ή Αντίστιξη κάτι γίνεται.:rolleyes:
 
Last edited:

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Όταν θα είσαι νηφάλιος κ ξανακοιτάξεις τα μνμ σου νομίζω ότι θα αναθεωρήσεις για το παρορμητισμό σου.
Πάντως απ΄ότι είδα 02:38 δεν κοιμόσουν! Προφανώς κάνετε απογευματινές Θ.Λειτουργίες στην Αθήνα:D
Δεν θα σου δώσω την ευκαιρία να νιώσεις άσχημα.
Οργανώστε μια ωραία επιτροπή με τα γνωστα παλικάρια (αυτά που σε ευχαριστούν σε κάθε μνμ κ ας μην καταλαβαίνουν τπτ από αυτά που λες απλά γιατί τα "χώνεις" στους "άλλους") κ ορίστε ημερομηνία να ξαναδώσω για το Δίπλωμα ή αν θέλεις κ Φυγή ή Αντίστηξη κάτι γίνεται.:rolleyes:

Παλικάρια, μαζί με τη Φυγή και την Αντίστηξη (sic) να βάλουμε μέσα και την Αντίστιξη, να τα τελειώνουμε όλα σε μια μέρα;
 
Last edited:
P

PANROUST

Guest
Όταν θα είσαι νηφάλιος κ ξανακοιτάξεις τα μνμ σου νομίζω ότι θα αναθεωρήσεις για το παρορμητισμό σου.
Πάντως απ΄ότι είδα 02:38 δεν κοιμόσουν! Προφανώς κάνετε απογευματινές Θ.Λειτουργίες στην Αθήνα:D
Δεν θα σου δώσω την ευκαιρία να νιώσεις άσχημα.
Οργανώστε μια ωραία επιτροπή με τα γνωστα παλικάρια (αυτά που σε ευχαριστούν σε κάθε μνμ κ ας μην καταλαβαίνουν τπτ από αυτά που λες απλά γιατί τα "χώνεις" στους "άλλους") κ ορίστε ημερομηνία να ξαναδώσω για το Δίπλωμα ή αν θέλεις κ Φυγή ή Αντίστηξη κάτι γίνεται.:rolleyes:
Δηλ. κ.Παλικάρη αν ξαναδώσετε το δίπλωμα θα απαντηθούν τα ερωτήματα πιο πάνω;Αυτή είναι η απαντησή σας;
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Παρακαλώ σχόλια μόνο επί των ψαλλομένων στο βίντεο ή των σχετικών με αυτό.
Ευχαριστώ!
 
P

PANROUST

Guest
Γεια σου ρε παλικάρι είσαι τσάκαλος!
Μα εγώ είμαι βλάκας επειδή δεν έχω διαβάσει Καρά.Αλλά θέλω να απαντήσετε στα ερωτήματα του nikosthe για να μάθω και εγώ ο αδιάβαστος και αμαρτωλός.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Παρακαλώ σχόλια μόνο επί των ψαλλομένων στο βίντεο ή των σχετικών με αυτό.
Ευχαριστώ!

Πες τα ...Χρυσόστομε, Παναγιώτη...!


Δ.

ΥΓ Συντονιστικές ενέργειες δεν κρίνονται απλώς επιδοκιμάζονται.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
αααααα. . .δομέστιχος του Ναυπλιώτη δεν ειναι αρκετα μεγαλος. . .


. . .

Δεν θεωρω φρονιμο να σχολιασω αυτη σας την τοποθετηση και θα σας παρακαλουσα να μη με προκαλεσετε......[ο αναγινωσκων νοειτω].
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Κ.Γιάννη με όλο το σεβασμό, το οτι σας ευχαρίστησα γι αυτά που μας προσφερετε, το οτι τα έχω κατεβάσει σχεδόν όλα τα γραπτά σας και επίσης το ότι θα τα χρησιμοποιήσω σε μοναστηριακό αναλόγιο, δεν σημαίνει οτι είναι κλασικά , βυζαντινά και πατριαρχικά....και αν είναι δεν θα βγώ πάνω στον πύργο να αρχίσω να φωνάζω οτι ψάλλω βυζαντινά και κλασσικά πλέον...

ευχομαι να σας ξεμπέρδεψα...

(Παντως η εκτίμηση μου παραμένει και θα παραμένει...απλα δεν μαρεσει η υπερβολή)

Τότε θα πρέπει να υποθέσω ότι οι λέξεις έχουν χάσει πιά το νόημά τους.
Δεν θα πώ τίποτ' άλλο. Γειά σας.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Παρακαλώ σχόλια μόνο επί των ψαλλομένων στο βίντεο ή των σχετικών με αυτό.
Ευχαριστώ!
Συγγνώμη κ. Συντονιστά, αλλά είστε... εκτός θέματος!!!
 

greek487

Tasos N.
Πατερ,

Για να καταλαβεται, ισως για πρωτη φορα, το τι σχολιασατε.

και ο Στανίτσας οπωσδήποτε διαφοροποίησε το ύφος, σε σχέση με τον Πρίγγο, πάτησε όμως επάνω στον Πρίγγο. . . Ο Καράς όμως και οι επίγονοί του δεν πάτησαν πουθενά

Οι συνθεσεις ομως του Καρα, του Αγγελοπουλου, και του Αρβανιτη ειναι κλασσικες, βυζαντινες, πατριαρχηκες.



Κ.Γιάννη με όλο το σεβασμό, το οτι σας ευχαρίστησα γι αυτά που μας προσφερετε, το οτι τα έχω κατεβάσει σχεδόν όλα τα γραπτά σας και επίσης το ότι θα τα χρησιμοποιήσω σε μοναστηριακό αναλόγιο, δεν σημαίνει οτι είναι κλασικά , βυζαντινά και πατριαρχικά....και αν είναι δεν θα βγώ πάνω στον πύργο να αρχίσω να φωνάζω οτι ψάλλω βυζαντινά και κλασσικά πλέον...

ευχομαι να σας ξεμπέρδεψα...

(Παντως η εκτίμηση μου παραμένει και θα παραμένει...απλα δεν μαρεσει η υπερβολή)

Λοιπον, δικη μου ειναι η υπερβολη? Η του Νικου και η δικη σας αντιδραση? Γιατι οι συνθεσεις του Λυκουργου, του Καρα, και του Αρβανιτη ειναι οντως λιαν παραδοσιακες.

Ετσι απαντας οταν σκεφτεσαι, "απλα δεν μαρεσει η υπερβολή"? Να στελνεις χαζα βιντεο?

Ας ειναι καλα ο Λαοσυνακτης να σου προσφερει ολα αυτα που σου προσφερει, για να τα κατεβασεις σχεδον ολα, και για να τα χρησιμοποιησεται σε μοναστηριακο αναλογιο κιολας.

Τασος
 
Status
Not open for further replies.
Top