Sambah μανές, σε ταβέρνα - Πέτρος Πάτρας

Stavros_kour

Νέο μέλος
Φωνη εχει και φυσικα Φωναρα ,απο υφος ομως δυστυχως πασχουμε για αυτο και δεν μπορω να το πω σωστο αμανε αυτο ,δεν λενε ετσι τους αμανεδες οποτε ας ακουσουμε και λιγο του παλιους του 30 πως τους λεγανε και ας του μελετησουμε λιγο δεν βλαπτει
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αγαπημένος σαμπάχ μανές!

Έκραστικότατη και γλυκύτατη η αόμματη σύζυγος του Βαγγέλη Παπάζογλου Αγγέλα!!!
Για να μη βάλουμε τον Στράτο τον Παγιουμτζή στους μακάβριους στίχους «Ανοίξετε τα μνήματα, τα κόκκαλα σκορπίστε...
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Φωνη εχει και φυσικα Φωναρα ,απο υφος ομως δυστυχως πασχουμε για αυτο και δεν μπορω να το πω σωστο αμανε αυτο ,δεν λενε ετσι τους αμανεδες οποτε ας ακουσουμε και λιγο του παλιους του 30 πως τους λεγανε και ας του μελετησουμε λιγο δεν βλαπτει


Υπάρχουν διάφορα είδη αμανέδων, που διακρίνονται από τη χρονολογία και τον τόπο που άνθισαν. Υπάρχουν αμανέδες που ακολουθούν ένα συγκεκριμένο μοτίβο (όπως ο μανές της καληνυχτιάς, το μινόρε κ.α.), άλλοι που είναι καθαρά της στιγμής και άλλοι (το σύνηθες) μια ανάμιξη.
Ο δάσκαλος εκτελεί άψογα όλα τα είδη των αμανέδων.


Μανές = λιανοτράγουδο

Αμανές = Αμάν + μανές
 
Last edited:

Stavros_kour

Νέο μέλος
Υπηρχαν οι κλασσικοι αμανεδες της Μικρας ασιας

Γαλατα,Ταμπαχανιωτικος,Μινορε,Ματζορε,Τζιβαερι,Μπουρνοβαλιος,Σι μπε μολ,Φα ματζορε ,καληνυχτιας που ειναι παραλλαγη του Μινορε και οι αλλοι οι αυτοσχεδιστικοι σε δρομους,εγω ομως μιλησα καθαρα για υφος και μονο και η συγκριση με την υπερμεγιστη Αγγελα Παπαζογλου τα λεει ολα.
Τους καλυτερους μανεδες ειπαν δισκογραφικα οι

Αντωνης Νταλγκας,Βαγγελης Σοφρωνιου,Κωστα Νουρος,Κωστα Ρουκουνας,Δημητρης Ατραιδης,Σταυρος Ρεμουνδος,Μιλτιαδης Μηνας,Μητσος Αραπακης,Αγγελα Παπαζογλου,Ροζα,Ριτα Αμπατζη,Χρυσα Βαβδηλα και πολλοι ακομα την δεκαετια 1925-1935.Αλλα και οι παλιοτεροι ηταν εξαιρετοι και δασκαλοι οπως οι Γιαγκος Βασος Ψαμαθιανος,Παντελης Βουρλιωτης,Γιωργος Τσανακας,Χρηστος Αραπακης κ.α

Αυτοι ειναι οι παραδοση του Αμανε και αυτοι ειναι το δειγμα προς μελετην και ουδεις αλλως
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Υπηρχαν οι κλασσικοι αμανεδες της Μικρας ασιας

Ναι, δηλαδή αυτοί που δεν είναι οι κλασικοί αμανέδες της Μ. Ασίας, δεν είναι αμανέδες; Μπορείς να προσδιορίσεις τι είναι;

Γαλατα,Ταμπαχανιωτικος,Μινορε,Ματζορε,Τζιβαερι,Μπουρνοβαλιος,Σι μπε μολ,Φα ματζορε ,καληνυχτιας που ειναι παραλλαγη του Μινορε και οι αλλοι οι αυτοσχεδιστικοι σε δρομους,εγω ομως μιλησα καθαρα για υφος και μονο και η συγκριση με την υπερμεγιστη Αγγελα Παπαζογλου τα λεει ολα.
Τους καλυτερους μανεδες ειπαν δισκογραφικα οι

Αντωνης Νταλγκας,Βαγγελης Σοφρωνιου,Κωστα Νουρος,Κωστα Ρουκουνας,Δημητρης Ατραιδης,Σταυρος Ρεμουνδος,Μιλτιαδης Μηνας,Μητσος Αραπακης,Αγγελα Παπαζογλου,Ροζα,Ριτα Αμπατζη,Χρυσα Βαβδηλα και πολλοι ακομα την δεκαετια 1925-1935.Αλλα και οι παλιοτεροι ηταν εξαιρετοι και δασκαλοι οπως οι Γιαγκος Βασος Ψαμαθιανος,Παντελης Βουρλιωτης,Γιωργος Τσανακας,Χρηστος Αραπακης κ.α

Ευχαριστώ για την παράθεση πληροφοριών περί Σμυρναίικης παράδοσης του αμανέ, ποιος όμως διαφώνησε με τα ανωτέρω;:confused:

Κατά τη γνώμη μου, αμανές είναι, η "ελεύθερη απόδοση", ενός διστίχου (συνήθως), εμπλουτισμένη με φωνητικά ποικίλματα και ανεβοκατεβάσματα στην κλίμακα...
Επίσης υπάρχει και το φαινόμενο, ο αμανές να προηγείται ή να έπεται ενός ρυθμικού, κανονικού τραγουδιού, φαινόμενο παρατηρημένο στα νεότερα χρόνια της μουσικής μας παράδοσης και με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο από τα σμυρναίικα.
Σε αυτό θεωρώ ότι συνέβαλε, κυρίως, η ύπαρξη μικροφώνων, τα οποία έδωσαν τη δυνατότητα στον ερμηνευτή να μειώσει την ένταση της φωνής του και να χρησιμοποιήσει πιο "ψιλά" και λεπτά γυρίσματα (ο νοών, νοείτω:D)

εγω ομως μιλησα καθαρα για υφος

Είναι εύκολο να το αναλύσεις λίγο αυτό; Τι εννοείς; (και παραπέμπω στην πρώτη ερώτηση του αυτού μηνύματος)

Ευχαριστώ:)
 

Stavros_kour

Νέο μέλος
Συμφωνουμε ειναι αυτοσχεδιασμος ομως δεν φτανει μονο αυτο πρεπει να εχει και το αναλογο υφος.
Ολοι αυτοι που ανεφερα ,ειχαν ενα κοινο υφος που το κληρονομησαν και μας το δωσαν υστερα απο αιωνες παραδοσης ,χωρις καταλληλο υφος δεν υπαρχει αμανες και σαφως αμανες ειναι ενας δεν ειναι δεκα ειδη,το υφος καθοριζει τα παντα ,εσεις μπορειτε να το ονομαζεται αμανε η οπως θελετε αλλα ποσο σχεση εχει με τον πραγματικο αμανε των παλαιοτερων, καμια απολυτως πρεπει να πω
Σαφως ο διδασκαλος του video εχει ολη την τεχνικη ευχερεια με την εκλπηκτικη του φωνη να μαθει και να λεει αμανε οπως ενας παλιος ανα κατανοησουμε βεβαια πρωτα τι ειναι ο μανες και πως λεγοταν ,εως τοτε δεν θα μπορω να τον ονομασω τον συγκεκριμενο αμανε αλλα κατι σαν αυτοσχεδιασμο που μοιαζει με αμανε και για να ειμαι σαφης ο αμανες η μανες εχει βασεις και στην βυζαντινη και στην λαικη μουσικη της μικρας ασιας ,εδω μου θυμισε περισσοτερο αραβικο ακουσμα(προσωπικη μου αποψη) παρα βυζαντινο ελληνικο μανε,αλλα επισης και σε αυτο εχω την αποψη οτι παρα πολλοι συχρονοι ψαλτες χρησιμοποιουν πολλα αραβικα ηχοχρωματα στο ψαλσιμο πραγμα που αν το μελετησουμε που δεν το εκαναν οι πολλοι παλιοι ψαλτες οπως οι Ναυπλιωτης,Πριγγος,Κουρος,Γεροθοδωρος,Θωμαιδης κ.α σε αυτο οφειλεται πιστευω καποιες δεκαετιες παλιοτερες κυριως του 50-60 κατα την γνωμη μου πρεπει να επιστρεψουμε στο παλιο αρχικο υφος και σαν ψαλμωδια και σαν τραγουδι και μαλιστα αυτα τα δυο ειναι πολλες φορες πολυ συνδεδεμενα και επηρεαζουν το ενα το αλλο απο πολυ παλια
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αυτό που λέει ο Σόλων Λέκκας ειναι ενδεικτικό. Μπορώ, λέει, να κάνω πως σου λέω αμανέ αλλά αμανές δε θα είναι. Μπορείς να κλάψεις έτσι, χωρίν να το νιώθεις; Το ίδιο πράγμα είναι! Βλέπετε πόσο βιωματικοί είναι οι παλιοί μανέδες; Έχουν άπειρα φωνητικά ποικίλματα, χωρίς όμως να γίνονται αυτοσκοπός της εκτέλεσης. Εκεί χάνεται λίγο η μπάλα σήμερα...
 
Top