O Γρ. Νταραβάνογλου στο "Έχει Γούστο"

agrovas

Βασίλης Αγροκώστας
#1
Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση παρακολούθησα το απόγευμα της Μ. Τετάρτης τον κ. Γρηγόρη Νταραβάνογλου στην εκπομπή της ΝΕΤ "Έχει Γούστο" που παρουσιάζει η Μπίλιω Τσουκαλά.
Ο τρόπος με τον οποίο έψαλλε ήταν συγκινητικός και η σκηνική του παρουσία άψογη. Τον συνόδευε χορός ισοκρατών ενώ ο ίδιος ερμήνευε χωρίς περιττούς φωνητικούς ακροβατισμούς και κινήσεις εντυπωσιασμού αλλά παρέμενε απλός , συγκεντρωμένος στα νοήματα των ύμνων τα οποία απέδιδε με καθαρότατη άρθρωση κι ευκρίνεια.
Πρέπει να δώσω συγχαρητήρια στη ΝΕΤ και στην κ. Τσουκαλά που φέτος διάλεξαν τις μέρες της Μ. Εβδομάδας ψάλτες κι όχι τραγουδιστές να ερμηνεύσουν τους τοσο κατανυκτικούς αυτούς ύμνους.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#2
Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση παρακολούθησα το απόγευμα της Μ. Τετάρτης τον κ. Γρηγόρη Νταραβάνογλου στην εκπομπή της ΝΕΤ "Έχει Γούστο" που παρουσιάζει η Μπίλιω Τσουκαλά.
Ο τρόπος με τον οποίο έψαλλε ήταν συγκινητικός και η σκηνική του παρουσία άψογη. Τον συνόδευε χορός ισοκρατών ενώ ο ίδιος ερμήνευε χωρίς περιττούς φωνητικούς ακροβατισμούς και κινήσεις εντυπωσιασμού αλλά παρέμενε απλός , συγκεντρωμένος στα νοήματα των ύμνων τα οποία απέδιδε με καθαρότατη άρθρωση κι ευκρίνεια.
Πρέπει να δώσω συγχαρητήρια στη ΝΕΤ και στην κ. Τσουκαλά που φέτος διάλεξαν τις μέρες της Μ. Εβδομάδας ψάλτες κι όχι τραγουδιστές να ερμηνεύσουν τους τοσο κατανυκτικούς αυτούς ύμνους.
Βασιλη Χριστος Ανεστη .
Ειδα και εγω την εν λογω εκπομπη και συμφωνω με οσα γραφεις .
 

darlasis

Γεώργιος Δαρλάσης
#3
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον κ. Βασίλη για την εμφάνιση του κ. Γρηγόρη Νταραβάνογλου στην εκπομπή της ΝΕΤ "Έχει Γούστο" που παρουσίασε τη Μ.Τετάρτη η κ.Μπίλιω Τσουκαλά. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους όσους συνέβαλαν στην εκπομπή αυτή. Στο δε αγαπητό και άξιο ερμηνευτή της Βυζαντινής Μουσικής κ.Γρηγόρη Νταραβάνογλου τα θερμά μου συγχαρητήρια για την άψογη εμφάνισή του καθώς και στους αγαπητούς ισοκράτες του.

Γιώργος Δαρλάσης
 

teofilos3

Γεώργιος Παλιούρας
#5
Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση παρακολούθησα το απόγευμα της Μ. Τετάρτης τον κ. Γρηγόρη Νταραβάνογλου στην εκπομπή της ΝΕΤ "Έχει Γούστο" που παρουσιάζει η Μπίλιω Τσουκαλά.
Ο τρόπος με τον οποίο έψαλλε ήταν συγκινητικός και η σκηνική του παρουσία άψογη. Τον συνόδευε χορός ισοκρατών ενώ ο ίδιος ερμήνευε χωρίς περιττούς φωνητικούς ακροβατισμούς και κινήσεις εντυπωσιασμού αλλά παρέμενε απλός , συγκεντρωμένος στα νοήματα των ύμνων τα οποία απέδιδε με καθαρότατη άρθρωση κι ευκρίνεια.
Πρέπει να δώσω συγχαρητήρια στη ΝΕΤ και στην κ. Τσουκαλά που φέτος διάλεξαν τις μέρες της Μ. Εβδομάδας ψάλτες κι όχι τραγουδιστές να ερμηνεύσουν τους τοσο κατανυκτικούς αυτούς ύμνους.
Εμένα δεν μου άρεσε όταν αναφέρθηκε στο οφίκκιό του και διευκρίνησε ότι αυτός πήρε οφίκκιο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και όχι από την Αρχιεπισκοπή Κων/πόλεως(νόμίζω δεν ενδιέφερε τους τηλεθεατάς η διευκρίνηση) καθώς και όταν αναφέρθηκε στο τι οφίκκιο πήρε είπε ότι τέτοιο είχε και ο Άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης.
Ως προς τα λοιπά συμφωνώ απόλυτα ήταν πολύ καλός.Βέβαια θα μου πείς σημασία έχει πως έψαλλε .Σωστά μα δεν μπορώ να καταλάβω τι μανία είναι αυτή με τα οφίκκια.Δηλαδή αν δεν είχε το οφίκκιο πάλι το ίδιο δεν θα έψαλλε.Κατά την ταπεινή μου άποψη πρέπει να ξεκαβαλήσουμε το καλάμι και να υμνούμε τον ύψιστο κατα το δυνατόν ταπεινότερα γιατι όπως ξέρουμε¨...παν δώρημα τέλειον άνωθεν εστί ....."
Ευχαριστώ
 
#7
Εμένα δεν μου άρεσε όταν αναφέρθηκε στο οφίκκιό του και διευκρίνησε ότι αυτός πήρε οφίκκιο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και όχι από την Αρχιεπισκοπή Κων/πόλεως(νόμίζω δεν ενδιέφερε τους τηλεθεατάς η διευκρίνηση) καθώς και όταν αναφέρθηκε στο τι οφίκκιο πήρε είπε ότι τέτοιο είχε και ο Άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης.
Ως προς τα λοιπά συμφωνώ απόλυτα ήταν πολύ καλός.Βέβαια θα μου πείς σημασία έχει πως έψαλλε .Σωστά μα δεν μπορώ να καταλάβω τι μανία είναι αυτή με τα οφίκκια.Δηλαδή αν δεν είχε το οφίκκιο πάλι το ίδιο δεν θα έψαλλε.Κατά την ταπεινή μου άποψη πρέπει να ξεκαβαλήσουμε το καλάμι και να υμνούμε τον ύψιστο κατα το δυνατόν ταπεινότερα γιατι όπως ξέρουμε¨...παν δώρημα τέλειον άνωθεν εστί ....."
Ευχαριστώ
και μένα μου προκάλεσε αλγινή εντύπωση .
η πλάκα είναι ότι ο κόσμος ούτε ασχολείται , ούτε δίνει σημασία ( η Μπίλιο κοίταζε απορημένη ) . .. για εσωτερική καταναλωση πιο πολύ .
αλλά η έπαρση ... έπαρση..
 

master_yianni

Παλαιό Μέλος
#8
Καλύτερα να μη σας αναφέρω, το τι μου είπε ο Άρχοντας Αστέρης για το οφίκκιο που πήρε διότι θα αρχίσει πόλεμος εδώ μέσα.
....
Ο πατερας των αφων Νταραβανογλου εψαλλε στην Αγ.Παρασκευη Μπεικοζ, στον Βοσπορο (επαρχια Χαλκηδονος). Υπηρξε μαλιστα και μια παρεξηγηση του εν λογω οφφικιαλου με τον Αρχοντα της Χαλκηδονας μεσα στον εν λογω ναο, αλλα δεν ειναι επι του παροντος. Μαλλον αυτο το κουτσομπολιο σε διαφορετικες εκδοχες και συμπερασματα μυρικαζεται καθε τοσο στην Πολη.
Ο Νταραβανογλου (αν και δεν τον ξερω προσωπικα τον ανθρωπο), μουσικα τουλαχιστον πιστευω οτι ειναι αξιος του οφφικιου του. Τωρα αν υπηρξε καποια επαρση, και αυτο ανθρωπινο ειναι. Ο αναμαρτητος πρωτος τον λιθον βαλετω!
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#9
Και εν πάσει περιπτώσει, ας είμαστε λίγο ανεκτικοί με ανθρώπους που, παρά τα όποια ανθρώπινα μειονεκτήματα, επιτελούν αποδεδειγμένα έργο τεράστιας σημασίας για τη μουσική μας.
 

darlasis

Γεώργιος Δαρλάσης
#11
Και να φανταστεί κανείς πως δεν φορούσε καν το οφφίκιο, ούτε στην εκπομπή της κ. Μπίλιω Τσουκαλά, αλλά ούτε και στην πανήγυρη του ναού του (Αγ.Νικολάου) που τον μετέδιδε και η ΕΤ-1, για τον απλούστατο λόγο μήπως και θεωρηθεί "καβαλημένο καλάμι" , αλλά και πάλι δεν την γλύτωσε από ορισμένους "καλοθελητές". !!!!!!!!!!!
Τα «αρνητικά» τα σχολίασαν, για τα θετικά δεν έχουν άποψη;
Όσο δε για την παρομοίωση του οφικίου του με εκείνο του Κουκουζέλη, νομίζω πως δεν έγινε ποτέ καμία τέτοια σύγκριση, απλά απάντησε στην ερώτηση που του έγινε τι εστί «Μαϊστωρ» και τότε αναφέρθηκε στον Μαίστορα Κουκουζέλη. Όσο δε γι’ αυτούς που τον τίμησαν με το συγκεκριμένο οφίκιο γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα μας το λόγο. Ο συγκεκριμένος πρωτοψάλτης έχει ψάλλει ως γνωστόν στα αναλόγια του Πατριαρχείου από πολλή μικρή ηλικία, δίπλα στους αείμνηστους άρχοντες πρωτοψάλτες Βασίλειο Νικολαϊδη, Ελευθέριο Γεωργιάδη κ.α. και αυτό, για άλλους μπορεί να σημαίνει πολλά, αλλά και για άλλους μπορεί να μη σημαίνει τίποτα.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#12
Και μια γενική παρατήρηση για τις φήμες. Λέει κάπου (Ματθ. 5.37): ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί͵ οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#13
Και να φανταστεί κανείς πως δεν φορούσε καν το οφφίκιο, ούτε στην εκπομπή της κ. Μπίλιω Τσουκαλά, αλλά ούτε και στην πανήγυρη του ναού του (Αγ.Νικολάου) που τον μετέδιδε και η ΕΤ-1, για τον απλούστατο λόγο μήπως και θεωρηθεί "καβαλημένο καλάμι" , αλλά και πάλι δεν την γλύτωσε από ορισμένους "καλοθελητές". !!!!!!!!!!!
Αν θεωρούμαι εις εκ των "καλοθελητών" να εξηγήσω ότι απλά σχολίασα την όποια αναφορά στο οφφίκιο αν υπήρξε, βάση του δικού μου προτύπου συμπεριφοράς. Εάν ο κ. Νταραβάνογλου αποφεύγει να το φοράει στις εν λόγω περιπτώσεις για τους λόγους που αναφέρετε, πολύ ορθά πράττει (πάντα κατά την γνώμη μου).
Τα «αρνητικά» τα σχολίασαν, για τα θετικά δεν έχουν άποψη;

Την εκπομπή δεν την είδα, επί των γραφομένων σχολίασα (σίγουρα από λάθος μου και απολογούμαι σβήνοντας τον σχολιασμό μου). Σίγουρα έψαλλε υπέροχα και τιμά την εκπομπή που έφεραν ψάλτη να ψάλλει τους ύμνους όπως πρέπει και να μην τους εμπορευτεί και να τους χρησιμοποιήσει ως λαϊκά ή έντεχνα εποχικά σουξέ, ως γίνεται τα τελευταία χρόνια..
 
Last edited:
#14
πιστεύετε κ. Δαρλάση ότι έπρεπε να φοράει το καλπάκι στην εκπομπή ;
εντός του ναού καλώς πράττει και το φοράει άπαξ και το δικαιούται.
η γενική μου εικόνα για τον κ. Νταραβάνογλου είναι καλή .
για την ενότητα που σχολιάζουμε ( συμμετοχή στην εκπομπή " έχει γούστο " ) είναι τα σχόλιά μου , όπου το σχόλιο για το οφφίκιο δεν ήταν εύστοχο ( υπονοοντας ότι είναι υποδεέστερα τα άλλα . είναι δηλαδή υποδεέστεροι οι Καραμάνης Χρύσανθος Ταλιαδώρος κ. α που πήραν οφφίκιο της Αρχιεπισκοπής Κων/πόλεως ; )
όπως επίσης το ότι δεν έψαλε παραδοσιακές συνθέσεις . βέβαια , "ποιητική αδεία " λόγω εκπομπής και προβολής ( κι άλλος στη θέση του το ίδιο θα έκανε ) τα διασκεύασε ελαφρώς . η εκπομπή είναι αναρτημένη για αυτό προσέξτε τι γράφετε , γιατί εκτίθεστε .
μ αρέσει να λέω τα πράγματα με το όνομά τους και ας μη γίνομαι αρεστός από κάποιους .
Άλλλοι πάλι το εκτιμούν .Στον δάσκαλό μου Χ. Ταλιαδώρο όταν υπέδειξα ορθογραφικά ή τυπογραφικά λάθη όταν τυπώθηκε η Μ.Εβδομάδα ή ερρωτηθείς για κάτι ηχογραφήσεις αν μου άρεσαν και είπα όχι για την ποιότητα ηχογράφησης , μου είπε : " πες τα ! γιατί οι
άλλοι με γλύφουνε .... "
ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω....
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#15
Ας δεχτούμε ωστόσο μια αλήθεια. Ο κ. Νταραβάνογλου, όπως και κάθε σημαίνων ανάμεσα σε ομοτέχνους, έχει ανθρώπους που τον θαυμάζουν και ανθρώπους που τον αντιπαθούν. Οι μεν είναι πρόθυμοι να αγνοήσουν τα αρνητικά και να τονίσουν τα θετικά, οι δε είναι πρόθυμοι να αγνοήσουν τα θετικά και να τονίσουν τα αρνητικά. Έτσι είναι τα πράγματα και έτσι θα είναι "ἕως ἄν ἡ αὐτή φύσις ἀνθρώπων ᾖ".

Αυτή η παραδοχή, που κι εγώ πρώτος την κάνω για τον εαυτό μου, μου φαίνεται η πιο έντιμη στάση που μπορούμε να κρατήσουμε.

Υγ προς Απόστολο: μη συγκρίνεις, φίλε, ανόμοια πράγματα. Αν έλεγες στον Ταλιαδώρο "αλλά....η έπαρση, έπαρση" δεν θα σου απαντούσε όπως σου απάντησε.
 
Last edited:
#16
Ας δεχτούμε ωστόσο μια αλήθεια. Ο κ. Νταραβάνογλου, όπως και κάθε σημαίνων ανάμεσα σε ομοτέχνους, έχει ανθρώπους που τον θαυμάζουν και ανθρώπους που τον αντιπαθούν. Οι μεν είναι πρόθυμοι να αγνοήσουν τα αρνητικά και να τονίσουν τα θετικά, οι δε είναι πρόθυμοι να αγνοήσουν τα θετικά και να τονίσουν τα αρνητικά. Έτσι είναι τα πράγματα και έτσι θα είναι "ἕως ἄν ἡ αὐτή φύσις ἀνθρώπων ᾖ".

Αυτή η παραδοχή, που κι εγώ πρώτος την κάνω για τον εαυτό μου, μου φαίνεται η πιο έντιμη στάση που μπορούμε να κρατήσουμε.

Υγ προς Απόστολο: μη συγκρίνεις, φίλε, ανόμοια πράγματα. Αν έλεγες στον Ταλιαδώρο "αλλά....η έπαρση, έπαρση" δεν θα σου απαντούσε όπως σου απάντησε.
παρεξήγησες Γιώργο . όπως έγραψα στο προηγούμενο μήνυμα δεν αντιπαθώ τον κ. Νταραβάνογλου (δεν τον γνωρίζω προσωπικά ) , αλλά ίσα - ίσα η εικόνα που έχω για αυτόν είναι πολύ καλή
σε fun - club δεν μπήκα ποτέ , γιατί δεν μου αρέσει το γλύψιμο .
όσον αφορά την ευθύτητά μου , πίστεψέ με έχω κάνει face to face πολύ πιο σκληρές κριτικές σε επώνυμους . για αυτό και με εκτιμούν ( έτσι δείχνουν τουλάχιστον )
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
#17
Και να φανταστεί κανείς πως δεν φορούσε καν το οφφίκιο, ούτε στην εκπομπή της κ. Μπίλιω Τσουκαλά.
Αυτό έλειπε να πηγαίνουν στις εκπομπές κουβαλώντας τα οφφίκια.

Ο Γρηγόρης είναι φίλος μου, εξαίρετος Πρωτοψάλτης. Δεν είδα την εκπομπή και δεν μπορώ ως εκ τούτου να σχολιάσω τον τρόπο με τον οποίο αναφέρθηκε για το συγκεκριμμένο θέμα των οφφικίων.
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
#18
Γιάννης Βενιέρης;70235 said:
Καλύτερα να μη σας αναφέρω, το τι μου είπε ο Άρχοντας Αστέρης για το οφίκκιο που πήρε διότι θα αρχίσει πόλεμος εδώ μέσα.

Καμμία απολύτως σχέση πάντως με αυτό του Αγίου Ιωάννου του Κουκουζέλη.

Τέλος πάντων....
Καλά θα ήταν, πρίν την απονομή ψαλτικού οφφικίου, να γνωματεύουν και οι Άρχοντες του Πατριαρχικού Ναού. Δεν αναφέρομαι στην περίπτωση Νταραβάνογλου, αν και η εν λόγω αναφορά περί οφφικίου ήταν προκλητική και ασεβής απο μέρους του.
Αναφέρομαι κυρίως σε περιπτώσεις όπως του Βασιλικού και αύριο-μεθαύριο του Χατζημάρκου...γιατί όχι και του Πέττα, του Γκίκα, ακόμα και ο συγχωρεμένος ο Περιστέρης δεν θάπρεπε; Όλοι τους είναι εξαιρετικοί ψάλτες.
Παραθέτω αυτούσιο απόσπασμα επιστολής που έστειλε στο cmkon.org ο πρωτοπρεσβύτερος π.Γεώργιος Τσέτσης:
Τα πράγματα, όμως, χειροτερεύουν όταν εμφανίζονται άνθρωποι, οι οποίοι επειδή τιμήθηκαν με κάποιο ήσσονος σημασίας εκκλησιαστικό Οφφίκιο, φαντάζονται εαυτούς διαδόχους του...Κουκουζέλη, και διαλαλούν, με ουκ ολίγη έπαρση, ότι είναι ταγμένοι να προβάλλουν την γνήσια Βυζαντινή μουσική, μάλιστα δε το Πατριαρχικό ύφος και ήθος! Ενώ, ο εξεζητημένος τρόπος με τον οποίο ψάλλουν, (με απαράδεκτους για εκκλησιαστικά μέλη συναισθηματισμούς, με μορφασμούς, με λαρυγγισμούς και τρέμολα), παραπέμπει περισσότερο στο «ρεμπέτικο» ή το λεγόμενο «ελαφρολαϊκό» τραγούδι, παρά στο δωρικό και απέρριτο Πατριαρχικό ύφος, ή, ακόμη, στο ευρύτερο Κωνσταντινουπολίτικο ψαλτικό ήθος.

Ολα αυτά, είναι φαινόμενα παρακμής και, ασφαλώς, αντανακλούν το πνεύμα της σύχρονης κοινωνίας, στην οποία δύσκολα πλέον κανείς διακρίνει το «Θείο» από το «κοσμικό».

Και εάν μεν καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες της νύκτας και της δισκογραφίας θεωρούν ότι είναι προικισμένοι με ψαλτικό τάλαντο και επιδίδονται στην παραγωγή «ελαφρο-εκκλησιαστικών» ακουσμάτων, τούτο είναι δική τους υπόθεση και υπόθεση της αγοράς. Εξ΄άλλου φαίνεται πως επ΄εσχάτων το εκλαϊκευμένο εκκλησιαστικό άσμα απέβη είδος που «πουλάει»!

Όσοι όμως διεκδικούν δι΄εαυτούς το λειτούργημα του «ψάλτου», κατά συνέπεια δε και την ιδιότητα του μέλους του «κατωτέρου κλήρου» της Εκκλησίας την οποία διακονούν, θα πρέπει να έχουν την ευαισθησία και την διάκριση να μη συγχέουν την ψαλμωδία με το τραγούδι. Διότι, άλλο πράγμα είναι το Αναλόγιο, και έτερο το πλατό μιας τηλεοπτικής εκπομπής !
 
Last edited:

arxon

Ιωάννης Αθανασίου
#19
συγνώμη για την παρέμβαση που κάνω.Οφίκκιο ξε-οφίκκιο ένα είναι το ζητούμενο για τον συγκεκριμένο.Πως Κωνσταντινούπολη και Γρηγόρης Νταραβάνογλου πάνε μαζί. Και έκλεισε το ζεύγος αυτό με τον οφίκκιό του, κατόπιν σεπτής εντολής του Παναγιωτάτου Οικ.Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου. Άλλωστε είναι ευνόητο πως "πάλαι ποτέ" ο Άρχοντας είναι γνήσιος γόνος του Πατριαρχικού Ναού.Νομίζω πως η απονομή αλλά και η προσφώνηση ¨ΑΡΧΟΝΤΑΣ¨έδεσε, παρόλο που δεν τον βλέπουμε να στέκεται σε ένα από τα δύο αναλόγια του Πατριαρχικού Ναού.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#20
Καλά θα ήταν, πρίν την απονομή ψαλτικού οφφικίου, να γνωματεύουν και οι Άρχοντες του Πατριαρχικού Ναού. Δεν αναφέρομαι στην περίπτωση Νταραβάνογλου, αν και η εν λόγω αναφορά περί οφφικίου ήταν προκλητική και ασεβής απο μέρους του.
Αναφέρομαι κυρίως σε περιπτώσεις όπως του Βασιλικού και
αύριο-μεθαύριο του Χατζημάρκου...
γιατί όχι και του Πέττα, του Γκίκα, ακόμα και ο συγχωρεμένος ο Περιστέρης δεν θάπρεπε; Όλοι τους είναι εξαιρετικοί ψάλτες.
Παραθέτω αυτούσιο απόσπασμα επιστολής που έστειλε στο cmkon.org ο πρωτοπρεσβύτερος π.Γεώργιος Τσέτσης:
Τα πράγματα, όμως, χειροτερεύουν όταν εμφανίζονται άνθρωποι, οι οποίοι επειδή τιμήθηκαν με κάποιο ήσσονος σημασίας εκκλησιαστικό Οφφίκιο, φαντάζονται εαυτούς διαδόχους του...Κουκουζέλη, και διαλαλούν, με ουκ ολίγη έπαρση, ότι είναι ταγμένοι να προβάλλουν την γνήσια Βυζαντινή μουσική, μάλιστα δε το Πατριαρχικό ύφος και ήθος! Ενώ, ο εξεζητημένος τρόπος με τον οποίο ψάλλουν, (με απαράδεκτους για εκκλησιαστικά μέλη συναισθηματισμούς, με μορφασμούς, με λαρυγγισμούς και τρέμολα), παραπέμπει περισσότερο στο «ρεμπέτικο» ή το λεγόμενο «ελαφρολαϊκό» τραγούδι, παρά στο δωρικό και απέρριτο Πατριαρχικό ύφος, ή, ακόμη, στο ευρύτερο Κωνσταντινουπολίτικο ψαλτικό ήθος.

Ολα αυτά, είναι φαινόμενα παρακμής και, ασφαλώς, αντανακλούν το πνεύμα της σύχρονης κοινωνίας, στην οποία δύσκολα πλέον κανείς διακρίνει το «Θείο» από το «κοσμικό».

Και εάν μεν καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες της νύκτας και της δισκογραφίας θεωρούν ότι είναι προικισμένοι με ψαλτικό τάλαντο και επιδίδονται στην παραγωγή «ελαφρο-εκκλησιαστικών» ακουσμάτων, τούτο είναι δική τους υπόθεση και υπόθεση της αγοράς. Εξ΄άλλου φαίνεται πως επ΄εσχάτων το εκλαϊκευμένο εκκλησιαστικό άσμα απέβη είδος που «πουλάει»!

Όσοι όμως διεκδικούν δι΄εαυτούς το λειτούργημα του «ψάλτου», κατά συνέπεια δε και την ιδιότητα του μέλους του «κατωτέρου κλήρου» της Εκκλησίας την οποία διακονούν, θα πρέπει να έχουν την ευαισθησία και την διάκριση να μη συγχέουν την ψαλμωδία με το τραγούδι. Διότι, άλλο πράγμα είναι το Αναλόγιο, και έτερο το πλατό μιας τηλεοπτικής εκπομπής !
Μαλλον μ.θ .......:cool:
 
Top