Nilo Borgia, «Ὡρολόγιον "Diurno" delle Chiese di rito bizantino», Grottaferrata 1929.

AchilleasG

Ἀχιλλέας Γαντζός
Μήπως γνωρίζει κάποιο μέλος ἂν ὑπάρχει διαθέσιμη ἡ συγκεκριμένη έκδοση τοῦ Nilo Borgia, «Ὡρολόγιον"Diurno" delle Chiese di rito bizantino» τὴν ὁποία ἀναφέρει καὶ ὁ Φουντούλης στὴν Λειτουργική του.
 
Last edited by a moderator:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
... τὴν ὁποία ἀναφέρει καὶ ὁ Φουντούλης στὴν Λειτουργική του.
Ἐκτός ἀπό τόν Ἀσματικό Ἑσπερινό (σελ. 135) τήν ἀναφέρει ἀλλοῦ;

Τελικά πρόκειται γιά μελέτη τῶν ἀκολουθιῶν τοῦ νυχθημέρου καί ἔχει στό τέλος τό διάγραμμα τοῦ ᾀσματικοῦ ἑσπερινοῦ (σελ. 87-103) καί ἕνα διάγραμμα ᾀσματικοῦ ἑσπερινοῦ μέ προηγιασμένη (σελ. 104&105) [Δέν ξέρω γιατί ὁ Φουντούλης ἀναφέρει σελ. 235-251].
INDICE.jpg
Ἐπισυνάπτω τό ἀρχείο ἀφοῦ ἴσιωσα τίς σελ. 92 & 93.
 

Attachments

  • Borgia Nilo, Orologhion Diurno delle Chiese di Rito Bizantino, Grottaferrata 1929.pdf
    9.7 MB · Views: 70

AchilleasG

Ἀχιλλέας Γαντζός
Ἐκτός ἀπό τόν Ἀσματικό Ἑσπερινό (σελ. 135) τήν ἀναφέρει ἀλλοῦ;

Νομίζω πὼς μόνο ἐκεῖ το ἀναφέρει ὁ Φουντούλης, τουλάχιστον στὴ «Λειτουργική». Δὲ θυμᾶμαι –πέρασαν καὶ 7 χρόνια ἀπὸ τότε- ἂν τὸ εἶχα δεῖ καὶ ἀλλοῦ στὰ δικά του συγγράμματα. Πάντως ἀναφέρεται στὴ βιβλιογραφία πολλῶν ξενόγλωσσων ἐργασιῶν.

[Δέν ξέρω γιατί ὁ Φουντούλης ἀναφέρει σελ. 235-251].
Δὲν ἦταν λανθασμένη ἡ ἀναφορὰ σὲ σελ. 235-251. Τὸ κείμενο αὐτὸ εἶχε ἐκδοθεῖ στὴ σειρὰ Orientalia Christiana (πρὶν γίνει Analecta) μὲ ἀριθμὸ 56 τοῦ 1929. Ἐκεῖ τα περιεχόμενα τοῦ τόμου εἶναι ὅπως φαίνονται στὴ φωτογραφία.

20160224_142021.jpg

Αὐτὸ ποὺ ὑπάρχει ἀναρτημένο ἴσως εἶναι ἀνάτυπο.
 
[Δέν ξέρω γιατί ὁ Φουντούλης ἀναφέρει σελ. 235-251].
Χριστὸς ἀνέστη. Μήπως ἡ πρώτη ἔκδοσις ἔγινε ὡς μέρος συλλογικοῦ τόμου, τὴν ὁποίαν παραπέμπει ὁ καθ. κυρὸς Ἰωάννης Φουντούλης.
Ὅπως γράφει ὁ συγγραφέας
Le presenti Note son dirette a preparare la via a a un e-
•dizione critica dell' QPOAOFION [= Οἱ παρούσες σημειώσεις προορίζονται γιὰ τὴν προετοιμασίαν τῆς ὁδοῦ μίας κριτικῆς ἐκδόσεως τοῦ Ὡρολογίου.]
Στὴν βιβλιογραφία τὸν ἔχω ὡς N. BORGIA (Ieromonaco di Grottaferrata), Ὡρολόγιον «“Diurno“ delle Chiese di Rito bizantino, ἐκδ. «S. Nilo», Grottaferrata 21929 (Στὴν προμετωπίδα τοῦ PDF ἀναφέρει δευτέρα ἔκδοσις-seconda edizione) {= Ἡ πρώτη ἔκδοσις τοῦ κειμένου ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ, Ὡρολόγιον «“Diurno“ delle Chiese di Rito bizantino, [Orientalia Christiana XVI 2, No 56], Roma 1929}.
Ὅπως ἀναφαίνεται ἀπὸ τὴν ἐργογραφίαν τοῦ συγγραφέως τὰ ἄρθρα τὰ ὁποῖα ἐκδίδει ὡς μέρος συλλογικοῦ τόμου ἢ περιοδικοῦ ἐν συνεχείᾳ ἐκδίδονται ὡς βιβλία (βελτιωμένα) [π.χ. (Byzantinische Zeitschrift XXX) καὶ ἡ ἔκδοσις Frammenti Eucaristici Antichissimi, Scuola Tipografica dell'Abbazia, Grottaferrata 1932].
Ὅμως θέλω νὰ σημειώσω ὅτι τὸ Μοναστήριον τῆς Μαρίας Κρυπτοφέρρης, ὡς ἡ κεφαλὴν τῶν χριστιανῶν τοῦ βυζαντινοῦ ρυθμοῦ τῆς Κάτω Ἰταλίας, μὲ τὸ τυπογραφεῖον τοῦ "Ἁγίου Νείλου" βρισκεται σὲ ἄμεσην συνεργασίαν μὲ τὸ Ποντιφικὸ Ἀνατολικὸ Ἰνστιτοῦτο [Pontificio Istituto Orientale (Pontificium Institutum Orientale)], καὶ ἐκδίδει πολλὰ ἔργα καὶ διατριβὲς τοῦ Ἰνστιτούτου [Βλέπε π. χ. τὴν περίπτωσιν τοῦ M. MANDALA, La Protesi nel rito bizantino-greco, Roma 1935 (ἔτος ὑποστηρίξεως τῆς διατριβῆς). ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ, La Protesi della liturgia nel rito bizantino-greco, Grottaferrata 1935 (ἔκδοσιν)] πρὸς ἐπιμόρφωσιν τῶν ἐπαρχιῶν ποὺ πνευματικῶς ἡγεῖται. Λάβετε ὑπ'ὄψιν, ὅτι μέχρι σήμερον ἔχει ὑπὸ τὴν ἐπίβλεψίν του σχολεῖον, ὅπου διδάσκουν οἱ μοναχοί, καὶ στὸ παρελθὸν οἱ σπουδαστὲς (ἱεροσπουδαστὲς) οἱ ὁποῖοι φοιτοῦσαν ἐκεῖ, προετοιμάζονταν γιὰ νὰ καλύψουν τὶς ἀνάγκες τῶν ἐπαρχιῶν ὡς ἱερεῖς.
 
Last edited:
Top