Makam Acem Kürdi

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Στο πόνημα του Χριστοδούλου Γεωργιάδου "Δοκίμιον Εκκλησιαστικών Μελών" βλέπουμε το εξής:

View attachment 9264

Ακόμα μια απόδειξη περί του ήχου του μακάμ...
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ναι ρε συ, το ξέρω αυτό, αλλά όταν το έγραψα δεν εμφάνιζε κανένα link, παρόλο που αποσυνδέθηκα και ξανασυνδέθηκα. Όταν πήγα να σου κάνω reply το link εμφανιζόταν κανονικά. Πήγα να γράψω ότι είναι όλα ΟΚ, αλλά τώρα πάλι χάλασε!! Κοιτάξτε πώς μου εμφανίζεται:

Μπορείς να το βάλεις και κάτω ως συνημμένο; Σε κανένα άλλο μήνυμα δεν μου το έχει κάνει αυτό. Μάλλον κάποιος επιβουλεύεται τα πρόσθετα επιχειρήματα υπέρ του πλ. Α'...
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Μπορείς να το βάλεις και κάτω ως συνημμένο;
Ορίστε το συνημμένο.

Μάλλον κάποιος επιβουλεύεται τα πρόσθετα επιχειρήματα υπέρ του πλ. Α'...
Λες; Λες να εισέλθει στην συζήτηση κανένας νέος συζητητής που θα είναι μάλλον μεγάλος δάσκαλος με καμιά μεγάλη μελέτη 5000 και βάλε σελίδων; κανείς Ανατολίτης που παίζει 1000 χρόνια ταμπουρά και σάζι με δεμένα τα μάτια; :eek::eek::eek:
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Στο πόνημα του Χριστοδούλου Γεωργιάδου "Δοκίμιον Εκκλησιαστικών Μελών" βλέπουμε το εξής:

View attachment 9264

Ακόμα μια απόδειξη περί του ήχου του μακάμ...
ΕΠΙΣΗΣ, στον Κηλτζανίδη βλέπουμε αυτό εδώ:

View attachment 9781

Ο Κηλτζανίδης δεν είναι χθεσινός, για να το αφήσει έτσι στο βιβλίο του κάτι παραπάνω ξέρει από εμένα και άλλους πολλούς...
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
ΕΠΙΣΗΣ, στο "Ερμηνεία της Εξωτερικής Μουσικής" λέει:

View attachment 9783

για να δείξει ότι:

View attachment 9784


Ατζέμ κιουρτί = πλάγιος του πρώτου ΓΡΑΦΕΙ!!!



ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ; ΝΑ ΤΟ ΔΕΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ ΚΑΙ ΝΑ "ΚΟΒΕΙ" ΒΟΛΤΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ;;;
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ; ΝΑ ΤΟ ΔΕΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ ΚΑΙ ΝΑ "ΚΟΒΕΙ" ΒΟΛΤΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ;;;
Ίσως...
 
Last edited:
Πριν μερικές ημέρες άρχισα να διαβάζω αυτό το θέμα και σήμερα που το τελείωσα νιώθω πτώμα απ’ την κούραση.

Πώς γίνεται σε ένα τόσο απλό θέμα, να γίνονται ατέρμονες συζητήσεις χωρίς καμία ουσία;

Και τώρα που σταμάτησε, κατά κάποιο τρόπο, νομίζεται ότι άλλαξε η γνώμη κανενός;
Ότι πίστευαν πιστεύουν ακόμα. Οι μεν ότι είναι πλ. Α΄ , οι δε Γ΄.
Τ’ είχες Γιάννη, τ’ είχα πάντα.
Τους Τούρκους τους ρωτήσατε;

Υπάρχουν άνθρωποι που όσα επιχειρήματα κι αν τους φέρεις, ότι αποδείξεις κι αν τους δείξεις, δεν πείθονται με τίποτα, δεν αλλάζουν γνώμη με τίποτα.
Αυτό νόμιζα ότι είναι ίδιον των ηλικιωμένων ανθρώπων (Γέρος γάιδαρος, που λέει και η λαϊκή παροιμία), αλλά μάλλον έχει εφαρμογή και στους νέους… γαϊδάρους.

Τι μας νοιάζει βρε παιδιά στην τελική τι ήχος είναι το ατζέμ κιουρδί;
Είναι σαν να μαλώνουν οι Τούρκοι για το τι μακάμ είναι ο ήχος Δ΄ στιχηραρικός ή ήχος Β΄ (εκ του Δι, ο στην εξώπορτα).

Έχετε απάντηση γι’ αυτά; Μήπως ξέρεται σε ποιο μακάμ αντιστοιχούν;

Απ’ την άλλη πάλι, ποιος ήχος εκφράζει το μακάμ ζεμζεμά ή το μακάμ ραχάτ αλ αρουάχατ;

Τι μας νοιάζει τί ήχος είναι ένα μακάμ;
Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι το άκουσμά του θυμίζει τον τάδε ήχο εκεί, τον δείνα ήχο εκεί κλπ.


Ξεχάστε τα αυτά και θυμηθείτε ότι άλλο πράγμα η Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική και άλλο πράγμα η Ανατολική Κλασσική Μουσική.
Η μεν φωνητική με σκοπό μόνο την προσευχή, η δε οργανική και φωνητική με οποιοδήποτε άλλο σκοπό.

Γινόμαστε κι εμείς σαν τους Ευρωπαίους που κάθε δρόμο, μακάμ, ήχο τον προσαρμόζουν σε maggore ή minore.

Είναι άλλο πράγμα, άλλο, άλλο, άλλο, άλλο, άλλο, άλλο, άλλο, halo, ακούει κανείς;



Χαίρε επιμονή, ξεροκεφαλιά, ισχυρογνωμοσύνη, κενοδοξία, καινοδοξία, ασέβεια, ειρωνεία, αμετροέπεια, ………


Υ.Γ. 1: Απ’ την μικρή εμπειρία μου με την ανατολική μουσική και τα μακάμ, έχω να πω ότι, όποιος θέλει να μάθει να παίζει σεμαγιά και πεσρέφια, να τραγουδά σαρκιά και μπεστέδες, ή να μάθει να κάνει ταξίμ σε κάποιο μακάμ, πρέπει να ξεχάσει, κατά κάποιο τρόπο, την Βυζαντινή Μουσική που ξέρει και κυρίως να ξεχάσει την ονοματολογία.
Μόνο έτσι θα μάθει ο μαθητής και τέλειος θα γίνει.

Υ.Γ. 2: Θα ήθελα να μην υπάρξουν ξανά τέτοια θέματα στο forum, διότι εκτός του ότι είναι ανούσια και ανώφελα, δεν οδηγούν πουθενά.
Παρακαλώ τους κ.κ. συντονιστές και διαχειριστές να μεριμνούν και να κλείνουν παρόμοιες συζητήσεις.

...και τω Θεώ ΔΟΞΑ...
 
Last edited:

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
α) Παρακαλώ να λείπουν οι αναφορές σε συμπαθή τετράποδα (όπως και αυτές σε νεκρούς ηγέτες Βαλκανικών χωρών, την εξάλειψη των οποίων ζήτησα αλλά άνευ αποτελέσματος!) Ας συζητούμε κόσμια.

β) Κάθε μέρα δημοσιεύονται στο φόρουμ αρκετά μηνύματα. Κανείς δεν πιστεύω να τα διαβάζει όλα (ή μήπως κάνω λάθος; :rolleyes:) και κανείς δεν υποχρεούται να διαβάζει π.χ. τα περί εξωτερικής μουσικής εφόσον δεν τον ενδιαφέρουν. Ωστόσο τα μηνύματα υπάρχουν διότι κάποια μέλη ενδιαφέρονται για τα συγκεκριμένα θέματα.

Ευχαριστώ για τη συνεργασία.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί, αλλά εδώ η δοξολογία του Μίτρι ελ-Μουρ σε ατζέμ κιουρντί (και μαρτυρία του πλ. α ;) ). Μόνο οι στίχοι του α ´ χορου είναι στα Ελληνικά (οι σελίδες στην αρίθμηση συνεχίζουν από δεξιά προς αριστερά).

https://soundcloud.com/amjad-khalil%2F19-great-doxology-ajam-kurd
 

Attachments

Shota

Παλαιό Μέλος
Λέγοντας ότι "Το Ατζέμ κιουρδί παράγεται από του Τζαργκιάχ, άρχεται από του Νυμ ατζέμ κλπ. κλπ." δεν εννοεί ότι παράγεται από τον τρίτο ήχο: Τζαργκιάχ σημαίνει ΓΑ και Νυμ Ατζέμ σημαίνει ΖΩ ύφεση. Λέει δηλαδή ότι ο ήχος αρχίζει την ανάπτυξή του από το ΖΩ ύφεση, το οποίο το δικαιολογεί ως τρίφωνη ανάβαση από την αρχική βάση (κατ' αυτόν) του ήχου, που είναι το ΓΑ (Τζαργκιάχ), το οποίο θεωρεί ως βάση παραγωγής. Και επειδή τα μακάμια τα εντάσσει ο Κηλτζανίδης στη βάση παραγωγής τους, λογικό είναι να εντάσσει το μακάμι αυτό στην ομάδα του ήχου Τζαργκιάχ, αφού βάση του θεωρεί το φθόγγο Τζαργκιάχ (ΓΑ).
Η επίσημη τουρκική θεωρία λέει σήμερα πως η βάση (durak) του Ατζέμ Κιουρντί είναι dugah (Πα). Βλ. π.χ. απόσπασμα από το βιβλίο İsmail Hakkı Özkan. Δεν ξέρω σε τι στηρίζεται η γνώμη του ο Κιλτζανίδη.
 

Attachments

Top