AIANEOEANE (Oliver Gerlach) [AIA=αγια]

  • Thread starter Κωσταντής1
  • Start date
Κ

Κωσταντής1

Guest
Oliver Gerlach, ABOUT THE IMPORT OF THE BYZANTINE INTONATION AIANEOEANE IN AN 11 TH
CENTURY TONARY
[Εἰσαγωγὴ τοῦ βυζαντινοῦ μουσικοῦ τρόπου ΑΙΑΝΟΕΑΝΕ σὲ ἕνα τονάριο τοῦ 11ου αἱῶνα]. Διάλεξη, 2007.
 

Attachments

  • vdocuments.net_5750a08a1a28abcf0c8cd8b5(1).pdf
    1.3 MB · Views: 22
Last edited by a moderator:
Κ

Κωσταντής1

Guest
σημ. Ἁπὸ τὸ παραπάνω προκύπτει ἐὰν δὲν ἀπατῶμαι ἕνα πολὺ στιβαρὸ σύστημα βασισμένο σὲ ἕνα ἁπλὸ τετράχορδο πΑΒουΓαΔι, ποὺ ἂν σταθεροποιήσῃς τὴν τονική του λ.χ. πΑ=τόσα Hz ἢ ὅσο τὸ μικρὸ βούκινο τοῦ Καρλομάγνου (τὸ μεγάλο τὸ εἶχε πάρῃ ὁ Ῥολάνδος) τὰ ἔχεις ὅλα δηλ. δώριο, φρύγιο, λύδιο, μιξολύδιο σὺν τοὺς πλαγίους μιὰ πέμπτη παρακάτω ἀπὸ τὴν τονικὴ τοῦ καθενὸς (ἂν κάνω λάθος συγγνώμη). Οἱ πέμπτες χρησιμεύουν σὰν σύνδεσμοι. Ἕχεις ἕνα σύστημα δυνάμει ἀμετάβολο. Εἶναι δὲ τόσο ἁπλὸ καὶ εὔχρηστο ποὺ τὸ τσιμπήσανε ἀμέσως καὶ ὁ Καρλομάγνος ἐκ Δυσμῶν καὶ ὁ Φαραμπὶ ἐξ ἀνατολῶν.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
σημ. Ἁπὸ τὸ παραπάνω προκύπτει ἐὰν δὲν ἀπατῶμαι ἕνα πολὺ στιβαρὸ σύστημα βασισμένο σὲ ἕνα ἁπλὸ τετράχορδο πΑΒουΓαΔι, ποὺ ἂν σταθεροποιήσῃς τὴν τονική του λ.χ. πΑ=τόσα Hz ἢ ὅσο τὸ μικρὸ βούκινο τοῦ Καρλομάγνου (τὸ μεγάλο τὸ εἶχε πάρῃ ὁ Ῥολάνδος) τὰ ἔχεις ὅλα δηλ. δώριο, φρύγιο, λύδιο, μιξολύδιο σὺν τοὺς πλαγίους μιὰ πέμπτη παρακάτω ἀπὸ τὴν τονικὴ τοῦ καθενὸς (ἂν κάνω λάθος συγγνώμη). Οἱ πέμπτες χρησιμεύουν σὰν σύνδεσμοι. Ἕχεις ἕνα σύστημα δυνάμει ἀμετάβολο. Εἶναι δὲ τόσο ἁπλὸ καὶ εὔχρηστο ποὺ τὸ τσιμπήσανε ἀμέσως καὶ ὁ Καρλομάγνος ἐκ Δυσμῶν καὶ ὁ Φαραμπὶ ἐξ ἀνατολῶν.
... Μὲ τὴν διαφορὰ τὴν ἑξῆς. Ὅτι ἀπὸ ἐδῷ βγαίνει τὸ ἱσοκράτημα Σύρκα ἁνὰ τετάρτες. Δηλ. ὰν ἡ μελῳδία ἀπὸ Πα ἀνέβηι λ.χ. στὸν Κε, ὁ τάδε δείνα τροβδοῦρος κοπανάει μιὰ συνοδεία μι ἀπὸ λα ποὺ εἶχε στὸ λαγοῦτο του. Ὅχι, τοῦ λέει ὁ Σύρκας. Δὲν ἔχεις βγῆ ἀπὸ τὸ τετράχορδο!!!!!! Θὰ βάλῃ Δι ὴ κάπως ἔτσι, δηλ. τὸ ἀρχικὸ τετράχορδο δὲν ἀλλάζει. Ὰν κάνω λάθος, ἐδῶ καὶ πάλι, τὴν ἐπιείκιά σος.
 
Top