5-7-09 Κυριακη Ηχος Γος

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Ευχαριστώ κυρ-Βαγγέλη. Απλά πέραν της κόντρας θα με ενδιέφερε πραγματικά να εντοπίσω ήχο ή γραπτά κείμενα με τέτοιες δηλώσεις του Καρά αν υπάρχουν.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Αν και δεν μου αρέσει να παρεμβαίνω σε τέτοιες περιπτώσεις (σέβομαι απεριόριστα τα πρόσωπα για τα οποία γίνεται λόγος, το καθένα από αυτά έχει "καταθέσει" σπουδαίο έργο), απλά επειδή χάρηκα τα όσα εύστοχα έγραψε (και γράφει πάντα) ο παλαιός φίλος συμΜαϊστωρ Παναγιώτης ΤΖ. στο μήνυμα 15, και επειδή έγινε λόγος για Πατριαρχικούς, να συμπληρώσω ότι σε συνομιλίες μου με τον αείμνηστο Σίμωνα Καρά σαφώς μου εδήλωσε ότι κατά τον ίδιο "ο Πρίγγος δεν είναι Βυζαντινός". Είπαμε, ο καθένας έχει τη στάση του και τις απόψεις του και στον καθένα θα μπορούσαμε, εάν πιαστούμε από μια φράση ή μια πρόταση, να κάνουμε "αυστηρή κριτική", εμείς, οι υπεράνω...
Από εκεί και πέρα, υπάρχει το έργο, οι ηχογραφήσεις, οι παλαιές και οι νέες και ο καθείς βγάζει τα συμπεράσματά του και τοποθετείται. Το σωστό όμως είναι, ό,τι λέγεται να στηρίζεται με στοιχεία. Εάν δεν υπάρχουν, ας μην λέγεται κάτι. Λάθη ασφαλώς συγχωρούνται-όλοι κάνουμε. Όχι πυροτεχνήματα.
Φιλικά
Ε.Γ.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Ευχαριστώ κυρ-Βαγγέλη. Απλά πέραν της κόντρας θα με ενδιέφερε πραγματικά να εντοπίσω ήχο ή γραπτά κείμενα με τέτοιες δηλώσεις του Καρά αν υπάρχουν.

Βασιλη
Και εγω δεν θυμαμαι να εχω ακουσει ἠ δει γραμμενο κατι χειροπιαστο . Αλλα και αν το ειπε ο Καρρας , τι θα κανωμε τωρα ; Θα τον κρεμασουμε ;
Πολλοι εχουν πει για πολλους . Δηστυχως αυτο ειναι το γενος των ψαλταδων .
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Βασιλη
Και εγω δεν θυμαμαι να εχω ακουσει ἠ δει γραμμενο κατι χειροπιαστο . Αλλα και αν το ειπε ο Καρρας , τι θα κανωμε τωρα ; Θα τον κρεμασουμε ;
Πολλοι εχουν πει για πολλους . Δηστυχως αυτο ειναι το γενος των ψαλταδων .

Με ολο το σεβασμο και την εκτιμηση που σας εχω κυρ-Βαγγελη απο ποτε ο Καρας λεγεται ψαλτης ? Και μαλιστα τοσο σπουδαιος ωστε να κρινει τον Πριγγο ?
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Με ολο το σεβασμο και την εκτιμηση που σας εχω κυρ-Βαγγελη απο ποτε ο Καρας λεγεται ψαλτης ? Και μαλιστα τοσο σπουδαιος ωστε να κρινει τον Πριγγο ?

Αγαπητε Βασιλη
Βλεπω οτι τα μηνυματα των κ.κ. Τζανακου και Γιαννοπουλου αλλα και το δικο μου υπ αρ 20 , δεν τα ελαβες υπ οψιν σου . Κριμα .
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Αγαπητε Βασιλη
Βλεπω οτι τα μηνυματα των κ.κ. Τζανακου και Γιαννοπουλου αλλα και το δικο μου υπ αρ 20 , δεν τα ελαβες υπ οψιν σου . Κριμα .

Σαφως και τα ελαβα υπ'οψιν ! Αλλωστε την αρνητικη κριτικη για τον Π Ρ Ι Γ Γ Ο δεν την ηξερα . Την ειδα στο μηνυμα του κ.Γιαννοπουλου . Τωρα για το πως ηρθε στο "φως" ενα παλαιοτερο σχολιο μου τι να πω , ολοι το ειδαν . Μαλλον ειναι το "συνδρομο" της Αγιας Πετρουπολης :):):) .
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Μαλλον ειναι το "συνδρομο" της Αγιας Πετρουπολης
Μπορεί να είναι και το σύνδρομο του Βατικανού. Το είπε ο Πάπας!!
Δηλώσεις του στιλ μου αρέσει , ντε τελω είναι παιδικές είτε προέρχονται από μεγάλο καλλιτέχνη ή μαθητευόμενο.
Το σωστό θα ήταν δεν μου αρέσει γιατί το αλάτι είναι πολύ ή θα προτιμούσα να είχε λίγο πιπεράκι κ.α. παρατηρήσεις που δίνουν τροφή για συζήτηση σε ένα φόρουμ.

Εχω την εντύπωση ότι σε ένα Ναό το 50% των εκκλησιαζομένων κοιτούν το ρολόι. 40% κάνουν το καθήκον τους και 10% έχουν αφεθεί στην ακρόαση των ιερέων και του ψάλτη. (στην μουσική ακρόαση την αναβιβάζουσα).

Και σε φόρουμ ψαλτών το ίδιο περίπου βλέπω. 5-10 % να ψάχνει .
Διαστήματα, έκφραση κλπ.

Το κακό είναι ότι οι νέοι σήμερα (έστω και φίρμες) απλά μιμούνται και φαλτσάρουν χοντρά μη πιάνοντας τα διαστήματα.
Ο κ. Βαγγέλης μου άρεσε.
Γα στα σύντομα, Νη στα αργά.
 

ATHAN

Αθανάσιος Μπακαλούδης
Όσοι έχετε ξαναδιαβάσει μηνύματά μου, θα καταλάβατε ότι είμαι πολύ ενοχλητικός!!!!
QUOTE]

Φίλε μου, τὸ μήνυμά σου μὲ προξένησε ἐντύπωση, καὶ ἐξηγοῦμε.... ἀρνητικὴ ἐντύπωση, καὶ τὸ πρῶτο ποὺ ἔκανα ἦταν νὰ μεταβῶ στὸ προφίλ σου, καὶ νὰ εἰδῶ ἐκεῖ τὶς βιογραφικές σου πληροφορίες. Εἶπα μέσα μου...Μπά, νὰ κάποιος μεγαλόστομος , ποὺ τολμᾶ...Ἔ, αὐτὸς πρέπει νὰ εἶναι μεγάλος, καὶ μᾶς ἐκθέτει ἐδῶ τὰ προσωπικά του "γοῦστα". Εἶπα, αὐτὸς δὲν λογαριάζει τὴν ἡλικία τοῦ Βαγγέλη, ἢ τὴν ἀναγνωρισμένη τοῦ δεινότητα στὶς ὑμνολογικὲς συνθέσεις του... Νὰ κάποιος ποὺ σήκωσε μπαϊράκι, προβάλλοντας πρῶτα ἀπ' ὅλα τὸ δύστροπο χαρακτήρα του, αὐτοχαρακτηριζόμενος "ἐνοχλητικός", δηλαδή, ἔχων πλήρη αὐτογνωσία γιὰ τὴν μέχρι τοῦδε συμπεριφορά του, καὶ ἐννοώντας, ἐν ὀλίγοις, ἐκεῖνο τὸ αὐτονόητο, " αὐτὸς εἶμαι ἐγώ, εἴτε σας ἀρέσει, εἴτε ὄχι". Ἔτσι, φίλε μου, παρακινήθηκα καὶ πῆγα στὸ προφίλ σου, ἀλλὰ ... μηδὲν ἀπὸ μηδὲν ἴσον μηδέν. Αὐτὸ ἦταν ποὺ βρῆκα ἐκεῖ... Καὶ τὸ ἐρώτημα μετεβλήθη σὲ μυστήριο, καὶ τὸ μυστήριο, ὅπως ἀπὸ τὴ φύση τοῦ θέλγει, μὲ ὁδήγησε στὰ προηγούμενα μηνύματά σου, μὲ τὴν σκέψη ὅτι ἀπὸ ἐκεῖ ἴσως κάποια ἀμυδρὰ στοιχεῖα ἀποκομίσω ὥστε νὰ κατατοπισθῶ κάπως. Μὲ ἔκπληξη εἶδα ὅτι αὐτὴ τὴ συμπεριφορὰ κατὰ τοῦ κ. Βαγγέλη Λιναρδάλη τὴν ἔχεις ἐπαναλάβει καὶ στὸ παρελθὸν καὶ μάλιστα τὸν ἔψεξες γιὰ τὴν πολὺ προσωπική του γνώμη, ὅταν σὲ ἕνα ἠχητικὸ κατέβασμα τοῦ ἀπεκάλεσε τὸν Γ. Λαζαρίδη, (Πρωτοψάλτη ἐκ Κατερίνης), " φαινόμενο φωνῆς". Εἶδα, λοιπὸν ὅτι τὸ νὰ θίγεις ἔτσι ἄκομψα ἀνθρώπους εἶναι προσφιλῆ σου τακτική, ἄσχετα ποιοὶ εἶναι αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι καὶ ποὶα ἡ προσφορὰ τοὺς ἐδῶ στὸ Ψαλτολόγιο. Ἀλλὰ καὶ ὄχι μόνον ὁ κ. Βαγγέλης κατέστη στόχος σου, ἀλλὰ καὶ ἄλλοι, μάλιστα δὲ ὁ εἷς ἐξ αὐτῶν ἕνας ἀπὸ τοὺς διαπρεπέστερους (κορυφὴ θὰ ἔλεγα) ψάλτες, φορέας τῆς μουσικῆς παράδοσης τῆς ὀρθόδοξης ἐκκλησίας μας, ἡ ψαλτικὴ δεινότητα τοῦ ὁποίου, ἀπὸ ὅτι γνωρίζω, δὲν ἔχει ἀμφισβητηθεῖ μέχρι σήμερα ἀπὸ κανέναν εἰδήμονα. Πρόκειται γιὰ τὸν μακαριστὸ πλέον π. Νικόδημο Μητροπολίτην Πατρὼν (ἀλήθεια, καὶ σήμερα εἶναι ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, Ὁ Θεὸς νὰ τὸν ἀναπάψει "ἔνθα ἦχος ἑορταζόντων". Ὁ ἀοίδιμος π. Νικόδημος, γνωστὸς ὡς Βαλληνδρᾶς, καλλίφωνος, σωστὸς ἐκτελεστής, ὑμνογράφος, γνώστης τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας μουσικῆς, ποὺ τὸ ἀρχαιοπρεπὲς ψάλσιμό του μὲ θύμιζε τὸν π. Διονύσιο Φιρφιρή, δὲν περίμενε εὐτυχῶς τὴν δική σας βαθμολογία... γιατί λέει θὰ τὸν ἀπορρίπτατε λόγω κακῆς ἀρθρώσεως καὶ λόγω ἀργοῦ χρόνου . . . Λοιπόν, ἀστειότητες, ποὺ δείχνουν ὅτι δὲν ἔχετε τὴν παραμικρὴ ἰδέα, γιὰ αὐτὴν τὴν ὑπέροχη τέχνη, ποὺ ἀποκαλοῦμε βυζαντινὴ μουσική. Τουλάχιστον ἐδῶ δὲν πρέπει νὰ σὲ ἀδικῶ, γιατί εἶπες καί τους...λόγους γιὰ τοὺς ὁποίους δὲν ἄρεσες τὸν Βαλληνδρά, ἐνῶ στὴν περίπτωση τοῦ Γ. Λαζαρίδη, καὶ τοῦ Ε.Λιναρδάκη τοὺς "ἔκοψες" χωρὶς αἰτιολόγηση, μὲ μόνο τὸ ἀλάνθαστο αἰσθητήριό σου. Σημειῶστε...πρόοδο.
Ἀλλὰ ὁ "κομψός" σοὺ τρόπος κατεδείχθη καὶ ἀλλαχοῦ, καὶ δὴ εἰς μήνυμα τοῦ κ. Ἰωάννη Μαυρομάτη, ὁ ὁποῖος ἔλεγε "..Μοῦ ἀφηγεῖτο κάποτε κάποιος γνωστός" καὶ ἐκεῖ συνέχιζε μὲ ἕνα γεγονὸς ποὺ δὲν εἶναι τοῦ παρόντος νὰ ἀναφερθεῖ. Σὲ ἀπάντησή σου φίλε κ. Καταραχιά, δηλώνεις στὸν κ. Μαυρομάτη " ἀμφισβητῶ τὰ λεγόμενά σας". Δηλαδὴ ὀρθὰ κοφτὰ τὸν χαρακτηρίζεις ψεύτη...
Νὰ πῶ ὅτι καὶ ἡ ἀπρέπειά σου αὐτή, εἶναι ἕνα δεῖγμα ἐκείνου ποὺ ἐσὺ ἀποκαλεῖς ἐνοχλητικότητα (! )...
Ὅμως γιατί ἔχω ἀναλωθεῖ μὲ τὸ νὰ ἀπαριθμῶ ὅλες αὐτὲς τὶς περιπτώσεις ἀπὸ τὴν μέχρι τοῦδε δραστηριότητά σου εἰς τὸ Ψαλτολόγιο;
Δὲν παριστῶ τὸν συνήγορο κανενός, καὶ πολὺ περισσότερό του κ.Βαγγέλη Λιναρδάκη, ὁ ὁποῖος δέχτηκε τὴν κρίση σου μὲ ἕνα "εὐχαριστῶ". Ἰδοὺ τὸ μεγαλεῖο τοῦ ἀνδρός... ποῦ ἡ συμπεριφορὰ τοῦ ταυτίζεται μὲ τὴν ἐντολὴ "μὴ ἔλεγχε χλευαστήν, γιὰ νὰ μὴ σὲ μισήση, ἔλεγχε σοφόν, καὶ θέλει σὲ ἀγαπήσει (Παροιμιῶν 8).
Ἁπλὰ φίλε μου ἡ συμπεριφορά σου, κατεβάζει τὸ ἐπίπεδό του ψαλτολογίου καὶ αὐτὸ θίγει ὅλους ὅσους συμμετέχουμε. Ἔχεις τὸ θράσος, ποὺ ἴσως νομίζεις ὅτι εἶναι μεγαλεῖο ψυχῆς, νὰ ἀποκαλεῖς τὸν ἑαυτό σου ἐνοχλητικό, ὡς ἀποδίδοντα εἰς ἑαυτὸν τὰ ..εὔσημα.
Ἀπὸ τὰ λεγόμενά σου φαίνεται ὅτι εἶσαι νέος εἰς τὴν ἡλικία, καὶ ἀφοῦ εἶσαι κατὰ πολὺ μικρότερός του κ. Λιναρδάκη, ἄρα εἶσαι κατὰ πολὺ μικρότερός μου, καθ' ὅτι ἀπὸ ὅτι φαίνεται πρέπει νὰ εἶμαι ἀπὸ τοὺς γεροντότερους τοῦ forum, γὶ αὐτὸ μποροῦσε κάλλιστα νὰ εἶσαι καὶ παιδί μου. Ἐγὼ ἔτσι σὲ βλέπω καὶ ἔτσι θὰ σὲ ἀποκαλέσω....παιδί μου!
Ὅλα τὰ παραπάνω ποὺ ἔγραψα εἶναι γιὰ νὰ σὲ δείξω ὅτι ἔσφαλες καὶ ἐξακολουθεῖς νὰ σφάλεις. Μὴν θεωρεῖς ὅτι μὲ τὴν "ἐνόχληση" καὶ τὴν προσβολὴ θὰ ἀναδειχτεῖς, διότι ἔτσι μόνο τὴν ἐχθρότητα τῶν ἄλλων θὰ κερδίσεις καὶ τίποτε περισσότερο. Ἔχω τὴν ἐντύπωση ὅτι ἀντὶ νὰ εἶσαι ἀρνητικός, μπορεῖς νὰ προσφέρεις καὶ ἐσὺ ...
Δικαίωμα κριτικῆς ἔχει ὁ οἱοσδήποτε, ὅμως σωστῆς κριτικῆς, ποὺ διατυπώνεται μὲ εὐγένεια, καὶ χωρὶς προσωπικὲς αἰχμές. Ἡ κριτικὴ ἔχει ὄρους καὶ κανῶνες, καὶ οἱ κρίνοντες κρίνονται. . . Ἐὰν κάποιος μὲ τὴν κριτικὴ ἐπιχειρεῖ νὰ ἀναδειχθεῖ ματαιοπονεῖ, προσωρινὰ μόνο μπορεῖ νὰ τὸ ἐπιτύχει, ὥσπου οἱ λοιποὶ νὰ ἀντιληφθοῦν ὅτι τὸ νόμισμα ἦταν κάλπικο.
Αὐτὰ λοιπὸν Θετταλὲ Δημήτριε, ποὺ ἀρκετὰ μὲ ἀπασχόλησες. Ὅμως θεώρησα καθῆκον μου νὰ τὸ κάνω , ἐπειδὴ ἐξεδήλωσες μίαν "ὕβριν" πρὸς τὴν κοινότητα, καὶ ἡ κοινότητα αὐτὴ ἔπρεπε νὰ ἀμυνθεῖ, καὶ τώρα αὐτὸ τὸ κύτταρο ποὺ ἔλαβε τὸ μήνυμα ἐντονότερα, ἔτυχε νὰ εἶμαι ἐγώ, ποὺ αἰσθάνθηκα τὴν "μῆνιν" καὶ ἴσως στὴν ἀγανάκτησή μου νὰ σοῦ τὰ "ἔψαλα" λίγο σὲ πλάγιό του Α, μὲ βάση ἀνεβασμένη στὸν ΚΕ.:D
 

ATHAN

Αθανάσιος Μπακαλούδης
Οι ηχογραφησεις ειναι με προχειρο κασετοφωνο , χωρις καμια επεξεργασια .

Ἀγαπητὲ Εὐάγγελε, ἐσὺ μιλᾶς γιὰ προχειρότητες, ἀλλὰ ἐγὼ ἀκούω τέλεια πράγματα. Μόνον ἤθελα νὰ σὲ ρωτήσω, τὴν ἠχογράφηση ἀπὸ ποῦ τὴν πῆρες, ἀπὸ τὴν κονσόλα; Δηλαδὴ ἤθελα νὰ ξέρω ἂν τὶς μυστικὲς εὐχὲς τοῦ ἱερέα ποὺ ἀκούγονται μέσα καὶ ποὺ εἶναι κάθε ἄλλο παρὰ μυστικές, καὶ σοῦ χαλᾶνε τὸ ὡραιότατο Χερουβικό, τὶς ἀκούει καὶ ὁ κόσμος?
Μὲ ἀγάπη Χριστοῦ​
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Ἀγαπητὲ Εὐάγγελε, ἐσὺ μιλᾶς γιὰ προχειρότητες, ἀλλὰ ἐγὼ ἀκούω τέλεια πράγματα. Μόνον ἤθελα νὰ σὲ ρωτήσω, τὴν ἠχογράφηση ἀπὸ ποῦ τὴν πῆρες, ἀπὸ τὴν κονσόλα; Δηλαδὴ ἤθελα νὰ ξέρω ἂν τὶς μυστικὲς εὐχὲς τοῦ ἱερέα ποὺ ἀκούγονται μέσα καὶ ποὺ εἶναι κάθε ἄλλο παρὰ μυστικές, καὶ σοῦ χαλᾶνε τὸ ὡραιότατο Χερουβικό, τὶς ἀκούει καὶ ὁ κόσμος?
Μὲ ἀγάπη Χριστοῦ​

Αγαπητε Θαναση
Κατ αρχην ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ (για ολα) .
Μεσω κονσολας εγινε η ηγογραφηση με συνδεδεμενο κασετοφωνο . Οσο για τις ''μυστικες'' ευχες , ε τι να κανωμε ; Σημεια των καιρων .
Να εισαι καλα .
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Κύριε Μπακαλούδη, σας απαντώ λιγάκι καθυστερημένα, είναι αλήθεια:
1)σε παλιότερη κριτική μου δεν έκρινα τον μακαριστό κυρό Νικόδημο, αλλά τον κύριο Νικολόπουλο.
2)στην κριτική μου για το χερουβικό του κυρίου Λιναρδάκη (που του αναγνωρίζω το μεγαλείο της αποδοχής εκ μέρους του του κακού σχολιασμού μου), κάνοντας αναθεώρηση επί της ηχογράφησης (μια και εσείς τα βρίσκετε «τέλεια πράγματα» κατά τα λεγόμενά σας), διαπίστωσα ότι του ξέφυγε ακόμα και ο τόνος: καταλήγει μισό τόνο κάτω από τη βάση που ξεκίνησε (ανθρώπινο, δε λέω, εγώ το παθαίνω σχεδόν μόνιμα σε παπαδικά μέλη). Η κύρια ένστασή μου πάντως έχει να κάνει με το εξής: δεν μου αρέσει ο ψάλτης να ψάλει με δύο διαφορετικούς τρόπους, αλλιώς όταν ψέλνει μόνος του και αλλιώς όταν συμψάλει με άλλους. Αν κάποιος επιχειρούσε, λοιπόν, να συμψάλει με τον κύριο Λιναρδάκη στο συγκεκριμένο χερουβικό, δεν θα τα κατάφερνε (παρά το γεγονός ότι θα κοιτούσανε κι οι δυο το ίδιο μουσικό βιβλίο!!!) και η ευθύνη γι’ αυτό βαραίνει, πιστεύω, εξ’ ολοκλήρου τον κύριο Λιναρδάκη, λόγω των υπερβολών του.
3) Δεν είναι μεγαλείο ψυχής αυτό που εκδηλώνω, αλλά θράσος. Ναι, θράσος!!! Το κακώς νοούμενον ΘΡΑΣΟΣ (το ομολογώ). Και θα προτιμούσα να μην με τοποθετήσετε απέναντί σας λόγω του ελαττώματος αυτού, μιας και μιλάτε εξ’ ονόματος της κοινότητας του ψαλτολογίου! Άλλωστε έχω διατυπώσει και καλές κριτικές (που τεχνηέντως αποκρύψατε...). Το θράσος μου, πάντως, να ξέρετε ότι θα το συναντήσετε και σε άλλους νέους ιεροψάλτες που προσπαθούν να ξεριζώσουν κακές συνήθειες που κουβαλάνε οι παλιότεροι (μιλήσατε π.χ. για τις ευχές των ιερέων που άκουσον, άκουσον «χαλάνε» το χερουβικό). Υπάρχουν, πρέπει να ξέρετε, και ιεροψάλτες που προτιμούν να μην είναι πρωταγωνιστές σε μια ιερή ακολουθία!
Σας ευχαριστώ.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
κύριε Καταραχιά, δεν γράφω για να υπερασπιστώ τον κ. Λιναρδάκη (για άλλους πιθανόν να το έκανα). Ούτε είμαι κατά της καλοπροαίρετης κριτικής. Απλώς δυο σημεία μου έκαναν εντύπωση στην κριτική σας. Κατ'αρχήν να σημειώσω ότι αυτό
του αναγνωρίζω το μεγαλείο της αποδοχής εκ μέρους του του κακού σχολιασμού μου
είναι καλό για σας και το τονίζω για τη συζήτηση που πιθανόν να επακολουθήσει
διαπίστωσα ότι του ξέφυγε ακόμα και ο τόνος: καταλήγει μισό τόνο κάτω από τη βάση που ξεκίνησε (ανθρώπινο, δε λέω, εγώ το παθαίνω σχεδόν μόνιμα σε παπαδικά μέλη).
αφού είναι ανθρώπινο και τόσο συνηθισμένο γιατί το αναφέρετε;
δεν μου αρέσει ο ψάλτης να ψάλει με δύο διαφορετικούς τρόπους, αλλιώς όταν ψέλνει μόνος του και αλλιώς όταν συμψάλει με άλλους
Ερωτώ: δεν διαφέρει το μονωδιακό ψάλσιμο από το εν χορώ; Υπάρχει η ίδια απαίτηση για πιστότητα στο μουσικό κείμενο της παρτιτούρας στις δύο περιπτώσεις;. Νομίζω κι εσείς το ίδιο ακριβώς θα κάνετε...
Τέλος, λέτε
Δεν είναι μεγαλείο ψυχής αυτό που εκδηλώνω, αλλά θράσος. Ναι, θράσος!!! Το κακώς νοούμενον ΘΡΑΣΟΣ (το ομολογώ).
Είναι τίμιο που το ομολογείτε, όλοι έχουμε ελαττώματα εξ άλλου. Αλλά πώς θα αγωνιστείτε να το διορθώσετε;
Φιλικά...
ΓΜ
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Κύριε Γιώργο,
κατ’ αρχάς να δηλώσω ότι μάλλον αδικώ τον κύριο Λιναρδάκη γιατί «κοσκίνισα» τις ηχογραφήσεις του για να συμπεράνω ό,τι τέλος πάντων συμπέρανα (κοινώς έβγαλα από τη μύγα ξύγκι...). Είναι αξιοπρεπείς οι εκτελέσεις του, αλλά όχι άριστες.
Όσον αφορά στην απώλεια του τόνου, επιτρέψτε μου να δηλώσω ότι δεν είναι και τόσο σύνηθες ή, καλύτερα, δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να καταπολεμηθεί (εδώ υπάρχουν άνθρωποι που νίκησαν την παραφωνία τους!).
Εκεί που θα με βρείτε όμως κάθετα αντίθετο είναι στον τρόπο εκτέλεσης. Ένας πρέπει να είναι ο τρόπος, αυτός που επιβάλει η παρτιτούρα, κι αυτό γιατί το λανθάνον ψάλσιμο είναι το εν χορώ (μοιάζει λίγο με το ποδόσφαιρο: ένας ποδοσφαιριστής στην προπόνηση μπορεί να κάνει χίλια δυο κόλπα, αλλά στο επίσημο παιχνίδι μετέχουν 11 συμπαίκτες και είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει κανόνες της ομάδας). Εγώ προσπαθώ να μένω πιστός στις γραμμές τις παρτιτούρας και τις καταστρατηγώ όταν δεν μπορώ να εκτελέσω κάποιες θέσεις. Δεν θα ντύσω, όμως, την καταστρατήγηση με τη δικαιολογία του αυτοσχεδιασμού, απεναντίας καταλαβαίνω ότι κάνω λάθος, είμαι ανέτοιμος για εκτέλεση δύσκολων θέσεων και, τελικά, θέλω διάβασμα.
Τέλος, όσον αφορά στην ομολογία περι θράσους, καταλαβαίνετε ότι είναι δηλώσεις εν θερμώ, ίσως η λέξη θράσος να είναι υπερβολική (θα το περιορίσω όσο μπορώ, μην ανησυχείτε...). Θα ήθελα να κρατήσετε, όμως, αυτά τα περί νέου ήθους που πρέπει να έρθει στον χώρο της ιεροψαλτικής, και αυτό είναι αρμοδιότητα των νέων. Στο όνομα, λοιπόν, της νέας αυτής «ηθικής» οι νέοι πρέπει να ανοίγουν το στόμα τους και να σχολιάζουν τα κακώς κείμενα. Οι δε παλιοί να ξέρουν ότι δεν έχουν τίποτα να χάσουν αν ακούσουν μια διαφορετική άποψη (αν και συνήθως, το μόνο κριτήριο παραδοχής μιας άποψης είναι η ηλικία του εκφραστή της και τίποτ’ άλλο...)
Σας ευχαριστώ, και σας συγχαίρω για τον ήπιο τρόπο που χρησιμοποιείτε για να διατυπώνετε τις απόψεις σας.
Δ. Καταραχιάς
 
Last edited:
Top