29/05/2016 - Κυριακή της Σαμαρείτιδος: Πάνσεπτος Πατριαρχικός Ναός

Status
Not open for further replies.

dimitris

Παλαιό Μέλος
ἄκουε πολλά said:
Και να ειπωθεί και κάτι άλλο:

Το ότι ο δάσκαλος ξεκίνησε από μία συντηρητική προσέγγιση δεν σημαίνει πως πάντα έτσι θα ψάλει τον Ν'.

Είναι αρχή ακόμη, και ενδεχομένως ξεκινά από το λιτότατο.

Και φαίνεται έτσι ποιοι διακρίνουν την ουσία του πατριαρχικού ύφους και ποιοι βλέπουν ό,τι βλέπει το μικροσκόπιο.
Σήμερα δέν ὑπάρχουν Σομπατζῆδες,(περασμένα μεγαλεῖα και διηγώντας τα να κλαῖς), ἄν εἶναι νά μείνει στή σεβαστή θέση, νά διαβάζει τό φόρουμ γιά νά προσαρμόσει τό ψάλσιμό του κατά τό δυνατόν στό χῶρο πού ὑπηρετεῖ .

Αὐτό κάνουμε ὅλοι μας γιά νά διορθώνουμε τόν ἑαυτόν μας.
Σάν ψάλτης εἶναι τέλειος.
Ἀλλά καί ὁ Χρύσανθος πιό τέλειος, ἔλεγε τόν 50ο σάν μουρμούρα, σάν στρώσιμο φωνῆς.
Οὐδέν κακόν ἀμιγές καλοῦ.
Τόσα πράγματα μάθαμε γιά τόν ν΄ψαλμό.
Πρέπει νά μεταφερθοῦν στό σχετικό φόρουμ.
Γιά τά περί θρόνου, σεβαστές οἱ ἀπόψεις, ἀλλά νά γράφονται στό σχετικό θέμα.
 

grecothegekko

Νέο μέλος
Και απο τον αείμνηστον Γεώργιο Καρακάση.
 

Attachments

  • 03 Ν' Ψαλμο?ς, Η?χ. β'.mp3
    3.8 MB · Views: 34

Shota

Παλαιό Μέλος
Για να συνοψιζουμε:

1) Η "παλια" πατριαρχικη παραδοση (Ειρηναιος, Τσολακιδης) τον Ν᾽ σε Β᾽ τον εκτελει χωρις σταθερο ρυθμο.

2) Ηχογραφησεις των Στανιτσα-Πριγγου με κανοναρχακια απο το Πατριαρχειο δειχνουν "ειρμολογικη" εκτελεση με γοργο χρονο. Ομως ο ιδιος ο Πριγγος τον Ν΄ σε Βαρυ τον εκτελει με αργη χρονικη αγογη. Η εκδοχη σε Βαρυ μπορει να ειπωθει και με πιο γοργο χρονο και χωρις σταθερο ρυθμο (υπαρχει καπου σχετικη ηχογραφηση του Μιχαλακη).

3) Η εκτελεση του νυν Πρωτοψαλτη κ. Αστερη ειναι καπως ενδιαμεση.

4) Οταν υπαρχει πληθωρα λαου, η εκτελεση μπορει να γινει πιο "καλοφωνικη" (π.χ. ηχογραφηση του Ταλιαδωρου). Εξαρταται επισης απο τα γουστα και προτιμησεις του ψαλτη.

5) Στην παραδοση συνανταμε και τη "απλη" εκτελεση του Ν᾽ (Χρυσανθος).

6) Η ερμηνεια του κ. Νεοχωριτη ειναι προσωπικη, αλλα δεν εχει κατι στοιχειο που δεν υπαρχει στην παραδοση.

7) Ο κ. Φλοικος ακολουθει κυριως τον Αρχοντα Αστερη.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
5) Στην παραδοση συνανταμε και η "απλη" εκτελεση του Ν᾽ (Χρυσανθος).
Επ' αυτού, νομίζω πως λιγοι άκουσαν ολόκληρη την εγγραφή. Αρχίζει μεν σχεδόν χύμα, προοδευτικά όμως ψάλλει αργότερα και με περισσότερη ποικιλία στο μέλος. Ενδεχομένως να άκουσε διά ζώσης 1-2 φορές τη σύντομη εκτέλεση του Πρίγγου αλλά δεν μπόρεσε να την αφομοιώσει καλά.
6) Η ερμηνεια του κ. Νεοχωριτη ειναι προσωπικη, αλλα δεν εχει κατι στοιχειο που δεν υπαρχει στην παραδοση.
Για ποια παράδοση μιλάμε; Ο λόγος είναι περί πατριαρχικής παραδόσεως που, αν και εν προκειμένω μπορεί να διαφέρει μεταξύ της εποχή του Ναυπλιώτου και αυτής του Πρίγγου (αν και το θεωρώ δύσκολο, αφού είναι μέλος που λεγόταν σχεδόν αυτόματα από τα Κανοναρχάκια και άρα θα ήταν πολύ δύσκολο να αλλάξει άρδην), όμως σε τέτοιο συνδυασμό συντόμου χρονικής αγωγής και ίσου μέλους δεν έχει καταγραφεί από πατριαρχικό, ούτε σε κείμενο αλλά ούτε και σε ηχογράφηση.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
ἄκουε πολλά said:
Είναι προφανές ότι ο συνάδελφος, παρακινούμενος από ευχάριστο συναισθηματισμό, εκφράζει την επιδοκιμασία του στην άρτια ψαλτική παρουσία του Τοποτηρητού της Πρωτοψαλτίας στην Μ.τ.Χ.Ε.

Φυσικά, εκφράσεις όπως η παρακάτω:



απορρέουν μάλλον ως έκφραση του θυμικού, και προσωπικά δεν παρεξηγώ.

Και προχωρώντας ο ίδιος στο παρακάτω σχόλιο:



διατυπώνει προφανώς την άποψη (ας με διορθώσει αν τον ερμηνεύω λάθος) πως τα ψαλτικά του κ. Παναγιώτη Νεοχωρίτη είναι κάτι ουράνιο, ενώ οι υπόλοιποι είμεθα γήινοι και χαμερπείς.

Κατά την δική μου εκτίμηση, τα ακούσματα από τους πατριαρχικούς χορούς είναι άριστα:

• Ο Άρχων Δομέστικος, πορευόμενος ως εδιδάχθη, αποδίδει τα μέλη με τον στόμφο του Λ. Αστέρη, που από άλλους παρομοιάστηκε και ως ίδιον του πατριαρχικού ύφους.

• Ο μαθητής του Ελευθερίου Γεωργιάδου Τοποτηρητής ψάλλει κι αυτός ως εδιδάχθη: ιεροπρεπώς, κατανυκτικώς, λιτώς, χωρίς περιττές εξάρσεις. Μελετημένος ικανότατα, με ηδύμολπη φωνή και με άριστη χρονική αγωγή στα μαθήματα, έχει ήδη ψάλλει πολλές ώρες στο πατριαρχικό αναλόγιο με ελάχιστα ψεγάδια, πλησιάζοντας ολοένα την ουσία του πατριαρχικού ύφους, όπως έχει περιγραφεί πιστότατα και εύστοχα από γνωστό ρέκτη και μελετητή αυτού στην παρακάτω διατύπωση:



Οι κάποιες όποιες διαφοροποιήσεις είναι ευλογημένες και υπήρχαν πάντοτε και θα υπάρχουν πάντοτε. Σοφή πάντοτε και η ετεροδιδασκαλία. Άλλωστε αμφότεροι διατηρούν μεταξύ των άριστο κλίμα, απόρροια αυτό του εξαιρέτου ήθους των.

Επομένως, διατυπώσεις όπως:



νομίζω προδίδουν μάλλον έντονο συναισθηματισμό, ο οποίος πρέπει να αποφεύγεται ένθεν κακείθεν.
Σε όλα σύμφωνος.
Με κάλυψες.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
ΕΑΝ ετίθετο τέτοιο ερώτημα, είναι προφανές και δεν χωρά κατ' εμέ συζήτηση, ότι θα έπρεπε να συμβιβαστεί ο αριστερός ψάλτης. Κι αυτό δεν έχει σχέση με τα πρόσωπα ούτε με την χρονική συγκυρία. Το ίδιο ισχύει για την επιλογή των μελών, την χρονική αγωγή, τις βάσεις κοκ. Ο καθένας οφείλει να ενεργεί ανάλογα με την θέση του. Άλλοι τους επέλεξαν γι' αυτή τη θέση κι εκείνοι έχουν την ευθύνη. Οι ψάλτες απλώς κάνουν ο καθένας την δουλειά του.
Απόλυτα ρεαλιστική κ διαχρονική άποψη.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Απορώ γιατί αφαιρέσατε από την παράθεση με τα γραφόμενά μου, την παρακάτω καίρια φράση:

ἄκουε πολλά said:
διατυπώνει προφανώς την άποψη (ας με διορθώσει αν τον ερμηνεύω λάθος) πως...

Και απομονώνοντας το παρακάτω:

ἄκουε πολλά said:
... τα ψαλτικά του κ. Παναγιώτη Νεοχωρίτη είναι κάτι ουράνιο, ενώ οι υπόλοιποι είμεθα γήινοι και χαμερπείς.

φαίνεται σαν να είπα εγώ αυτά τα πράγματα.


Για την αποκατάσταση, παραθέτω ολόκληρη την πρόταση αδιάσπαστη:

ἄκουε πολλά said:
διατυπώνει προφανώς την άποψη (ας με διορθώσει αν τον ερμηνεύω λάθος) πως...... τα ψαλτικά του κ. Παναγιώτη Νεοχωρίτη είναι κάτι ουράνιο, ενώ οι υπόλοιποι είμεθα γήινοι και χαμερπείς.


Όσο για την κατηγοριοποίηση:

[... ]όλοι εσείς [...]

να ξέρετε πως, κατά τη γνώμη μου, αποπροσανατολίζει το δημόσιο διάλογο.

Παραπέμπει συνειρμικά στις κομματικές έριδες που διχάζουν την κοινή γνώμη, αποπροσανατολίζουν, εξυπηρετούν πάντοτε συμφέροντα -και το μόνο βέβαιο: προκαλούν εμμετό ακόμη και στον αντικειμενικό παρατηρητή.

Εδώ πέρα -εντάξει-, εκφράστηκαν διάφορες απόψεις από διάφορες πλευρές για ένα θέμα, όλοι ενδιαφέρθηκαν για την συνέχεια της πατριαρχικής παραδόσεως, οι διαφωνήσαντες ενίοτε το έκαναν κάποτε και με πάθος, και αυτό είν' όλο.


Σε άλλο θέμα γράψατε ας γίνει το θέλημα του Θεού.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Εξέφρασα εξ αρχής την ελπίδα να μην αποπροσανατολίσουμε την κουβέντα από την ουσία, την κριτική στα συγκεκριμένα, αντ' αυτού έλαβα ως απάντηση 5-6 μηνύματα - σεντόνια με προσβολές, ότι δήθεν εγώ είμαι αυτός που προσβάλλει, με παρερμηνείες των λεγομένων μου, όπως πχ σε ποιους απευθύνονται, με απαιτήσεις για αίτηση συγγνώμης, με συλλογή μαργαριτών, με κόλλυβα και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑ και ούτε θα το κάνω, δεν ενδιαφέρει κανέναν η προσωπική κόντρα.

Είναι, όμως, αλήθεια πως, από τότε που προέκυψε το θέμα αυτό, υπάρχει μια λυσσαλέα επίθεση εναντίον όλων όσων εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τη συνέχιση της παραδόσεως. Ακούσαμε σχόλια περί σχολαστικισμού, θαρρείς και δεν είχαν τέτοια προσήλωση στα παραδεδομένα οι παλαιοί πατριαρχικοί ψάλτες, περί ύπουλων κινήτρων που επιμελώς κρύβουμε, όπως το να πάρουμε οι ίδιοι ή προσφιλείς μας άνθρωποι τη θέση, σχόλια περί ασεβείας, λες και απαγορεύεται να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας, περί οργανωμένης επίθεσης, που επιστρατεύουμε και μέλη που ήταν μέχρι τώρα ήσυχα κλπ. Ακούσαμε προτροπές να στείλουμε οι ίδιοι επιστολή στο Φανάρι όπου να εκθέτουμε τα επιχειρήματά μας, όμως τον κ. Αλυγιζάκη και το προεδρείο του εν Αθήναις Συλλόγου Μουσικοφίλων τους κράζουν όλοι οι υπέρμαχοι της επιλογής του συγκεκριμένου ατόμου γιατί τόλμησαν να πουν την άποψή τους, ακούσαμε και παραπομπές στον Ελευθέριο Γεωργιάδη και στο Λεωνίδα Αστέρη, που όμως κανείς από τους δύο δεν είναι σε θέση να εκφράσει τη γνώμη του, ο μεν λόγω της αποδημίας του εις Κύριον, ο δε λόγω της επιβαρυμένης καταστάσεως της υγείας του. Το πράγμα έχει κουράσει.

Θα έλεγε κανείς, εφόσον δεν προσφέρουν κάτι καινούριο τα λεγόμενά τους, αγνόησέ τους απλά. Δεν γίνεται, όμως, αυτό. Παλαιότερα περιμέναμε κάποια μετάδοση από το Πατριαρχείο, τηλεοπτική ή ραδιοφωνική, για να ακούσουμε το Αστέρη. Πλέον οι ηχογραφήσεις του τοποτηρητού αναρτώνται αμέσως μετά το πέρας κάθε Ακολουθίας, και μάλιστα όχι ως απλή παράθεση, όπως γινόταν σε όλες οι μέχρι τώρα ηχογραφήσεις Ακολουθιών, αλλά ιδιαίτερης προβολής του μέλους με το κείμενό του στο youtube, διθυράμβους περί παραδοσιακής ερμηνείας, περί επαναφοράς αρχαίων μελών, περί προσευχητικού ψαλσίματος - λες και οι παλαιότεροι ήταν ξεροί εκτελεστές - και με κάθε δυνατή μέθοδο προτυποποιήσεως. Σε αυτά ελπίζουν κάποιοι να μείνουμε απαθείς ή και, γιατί όχι, να συμμεριστούμε τον έπαινο.

Πώς μπορεί να γίνει γόνιμος διάλογος; Μόνο με μουσικά επιχειρήματα. Πώς όμως θα βρεθεί κοινή βάση, όταν την εμφανή απόκλιση τη θεωρούμε πως εντάσσεται στα πλαίσια της ευρύτερης πατριαρχικής παραδόσεως, όταν τις μαρτυρίες των ζηλωτών της Πατριαρχικής παραδόσεως, πχ των Παπαμανωλάκη και π. Σεραφείμ Φαράσογλου περί των Λειτουργικών, τις θεωρούμε φαιδρούς ευσεβισμούς, όταν πρεσβεύουμε την άμεση επαναφορά στα προ 2,5 αιώνων καταγραφέντα, με έμμεση αναγνώριση ότι κατά τα ενδιάμεσα χρόνια η παράδοση ήταν σε κώμα, όταν ψάχνουμε να τεκμηριώσουμε ερμηνείες εντός Πατριαρχικού Ναού σε ψάλτες μη πατριαρχικούς; Ακόμη, πώς μπορεί να διεξαχθεί σοβαρός διάλογος, όταν κάποιοι αρνούνται να εξετάσουνε κάθε απόφαση του Πατριαρχείου και κάποιοι άλλοι ειρωνεύονται, σε τέτοιο μάλιστα επικίνδυνο βαθμό, που η σάτιρά τους μεταμορφώνεται σε προβοκατόρικες ενέργειες κάποιων άλλων; (Το τελευταίο δεν μπορώ να το αναλύσω, έχουσι γνώσιν οι φύλακες). Και ακόμη, πώς μπορούμε να συνδιαλεχθούμε όταν θεωρούμε διαφορετικό πράγμα ως ζητούμενο; Γιατί δεν κόπτονται όλοι περί της διαφυλάξεως της πατριαρχικής παραδόσεως, θεωρούν την ψαλτική ως ελεύθερη έκφραση του καθενός που πρέπει απλώς να είναι σοβαρή και ιεροπρεπής, χωρίς όμως να ακολουθεί συγκεκριμένα πρότυπα. Εντούτοις, οι θιασώτες μιας παραδόσεως αιώνων, πιστεύω πως έχουνε κάθε δικαίωμα να την ακούνε στον κατ' εξοχήν Ναό που τη διαμόρφωσε και κατά παράδοσιν την πρεσβεύει και να προβληματίζονται όταν αυτό παύει να συμβαίνει.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Εξέφρασα εξ αρχής την ελπίδα να μην αποπροσανατολίσουμε την κουβέντα από την ουσία, την κριτική στα συγκεκριμένα, αντ' αυτού έλαβα ως απάντηση 5-6 μηνύματα - σεντόνια με προσβολές, ότι δήθεν εγώ είμαι αυτός που προσβάλλει, με παρερμηνείες των λεγομένων μου, όπως πχ σε ποιους απευθύνονται, με απαιτήσεις για αίτηση συγγνώμης, με συλλογή μαργαριτών, με κόλλυβα και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑ και ούτε θα το κάνω, δεν ενδιαφέρει κανέναν η προσωπική κόντρα.

Είναι, όμως, αλήθεια πως, από τότε που προέκυψε το θέμα αυτό, υπάρχει μια λυσσαλέα επίθεση εναντίον όλων όσων εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τη συνέχιση της παραδόσεως. Ακούσαμε σχόλια περί σχολαστικισμού, θαρρείς και δεν είχαν τέτοια προσήλωση στα παραδεδομένα οι παλαιοί πατριαρχικοί ψάλτες, περί ύπουλων κινήτρων που επιμελώς κρύβουμε, όπως το να πάρουμε οι ίδιοι ή προσφιλείς μας άνθρωποι τη θέση, σχόλια περί ασεβείας, λες και απαγορεύεται να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας, περί οργανωμένης επίθεσης, που επιστρατεύουμε και μέλη που ήταν μέχρι τώρα ήσυχα κλπ. Ακούσαμε προτροπές να στείλουμε οι ίδιοι επιστολή στο Φανάρι όπου να εκθέτουμε τα επιχειρήματά μας, όμως τον κ. Αλυγιζάκη και το προεδρείο του εν Αθήναις Συλλόγου Μουσικοφίλων τους κράζουν όλοι οι υπέρμαχοι της επιλογής του συγκεκριμένου ατόμου γιατί τόλμησαν να πουν την άποψή τους, ακούσαμε και παραπομπές στον Ελευθέριο Γεωργιάδη και στο Λεωνίδα Αστέρη, που όμως κανείς από τους δύο δεν είναι σε θέση να εκφράσει τη γνώμη του, ο μεν λόγω της αποδημίας του εις Κύριον, ο δε λόγω της επιβαρυμένης καταστάσεως της υγείας του. Το πράγμα έχει κουράσει.

Θα έλεγε κανείς, εφόσον δεν προσφέρουν κάτι καινούριο τα λεγόμενά τους, αγνόησέ τους απλά. Δεν γίνεται, όμως, αυτό. Παλαιότερα περιμέναμε κάποια μετάδοση από το Πατριαρχείο, τηλεοπτική ή ραδιοφωνική, για να ακούσουμε το Αστέρη. Πλέον οι ηχογραφήσεις του τοποτηρητού αναρτώνται αμέσως μετά το πέρας κάθε Ακολουθίας, και μάλιστα όχι ως απλή παράθεση, όπως γινόταν σε όλες οι μέχρι τώρα ηχογραφήσεις Ακολουθιών, αλλά ιδιαίτερης προβολής του μέλους με το κείμενό του στο youtube, διθυράμβους περί παραδοσιακής ερμηνείας, περί επαναφοράς αρχαίων μελών, περί προσευχητικού ψαλσίματος - λες και οι παλαιότεροι ήταν ξεροί εκτελεστές - και με κάθε δυνατή μέθοδο προτυποποιήσεως. Σε αυτά ελπίζουν κάποιοι να μείνουμε απαθείς ή και, γιατί όχι, να συμμεριστούμε τον έπαινο.

Πώς μπορεί να γίνει γόνιμος διάλογος; Μόνο με μουσικά επιχειρήματα. Πώς όμως θα βρεθεί κοινή βάση, όταν την εμφανή απόκλιση τη θεωρούμε πως εντάσσεται στα πλαίσια της ευρύτερης πατριαρχικής παραδόσεως, όταν τις μαρτυρίες των ζηλωτών της Πατριαρχικής παραδόσεως, πχ των Παπαμανωλάκη και π. Σεραφείμ Φαράσογλου περί των Λειτουργικών, τις θεωρούμε φαιδρούς ευσεβισμούς, όταν πρεσβεύουμε την άμεση επαναφορά στα προ 2,5 αιώνων καταγραφέντα, με έμμεση αναγνώριση ότι κατά τα ενδιάμεσα χρόνια η παράδοση ήταν σε κόμμα, όταν ψάχνουμε να τεκμηριώσουμε ερμηνείες εντός Πατριαρχικού Ναού σε ψάλτες μη πατριαρχικούς; Ακόμη, πώς μπορεί να διεξαχθεί σοβαρός διάλογος, όταν κάποιοι αρνούνται να εξετάσουνε κάθε απόφαση του Πατριαρχείου και κάποιοι άλλοι ειρωνεύονται, σε τέτοιο μάλιστα επικίνδυνο βαθμό, που η σάτυρά τους μεταμορφώνεται σε προβοκατόρικες ενέργειες κάποιων άλλων; (Το τελευταίο δεν μπορώ να το αναλύσω, έχουσι γνώσιν οι φύλακες). Και ακόμη, πώς μπορούμε να συνδιαλεχθούμε όταν θεωρούμε διαφορετικό πράγμα ως ζητούμενο; Γιατί δεν κόπτονται όλοι περί της διαφυλάξεως της πατριαρχικής παραδόσεως, θεωρούν την ψαλτική ως ελεύθερη έκφραση του καθενός που πρέπει απλώς να είναι σοβαρή και ιεροπρεπής, χωρίς όμως να ακολουθεί συγκεκριμένα πρότυπα. Εντούτοις, οι θιασώτες μιας παραδόσεως αιώνων, πιστεύω πως έχουνε κάθε δικαίωμα να την ακούνε στον κατ' εξοχήν Ναό που τη διαμόρφωσε και κατά παράδοσιν την πρεσβεύει και να προβληματίζονται όταν αυτό παύει να συμβαίνει.

Αυτό το μήνυμα καθώς κι αυτό κι αυτό είθε να γίνουν αφορμή νηφαλιότερης προσέγγισης. Είναι συγγνωστοί ως ένα σημείο μέχρι και οι πανηγυρισμοί (ακόμα κι αν κάποιος δεν τους συμμερίζεται) όχι όμως εις το διηνεκές. Και η αλήθεια ελευθερώσει ημάς. Γνωρίζω πολύ καλά ότι με τους προαναφερθέντες μας συνέδεσε (σ)το φόρουμ μια κοινή αγάπη: το ύφος της ΜΧΕ. Και η αγάπη αυτή είναι εκτός από άδολη, ανυπόκριτη και συνεχής. Το ξέρουν οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ!

Χριστός ανέστη!
δ.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
όταν τις μαρτυρίες των ζηλωτών της Πατριαρχικής παραδόσεως, πχ των Παπαμανωλάκη και π. Σεραφείμ Φαράσογλου περί των Λειτουργικών, τις θεωρούμε φαιδρούς ευσεβισμούς

:)

attachment.php


attachment.php


Υ.Γ.1 Λες πραγματα του στυλ "Ενδεχομένως να άκουσε διά ζώσης 1-2 φορές τη σύντομη εκτέλεση του Πρίγγου αλλά δεν μπόρεσε να την αφομοιώσει καλά" για τον Χρυσανθο και μιλας για τους αλλους; :)

Υ.Γ.2 Το θεμα εκτροχιαστηκε.
 

Attachments

  • LeitourgikaNafpliotou1.png
    LeitourgikaNafpliotou1.png
    47.9 KB · Views: 189
  • LeitourgikaNafpliotou2.png
    LeitourgikaNafpliotou2.png
    24 KB · Views: 185

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
:)

attachment.php


attachment.php


Υ.Γ.1 Λες πραγματα του στυλ "Ενδεχομένως να άκουσε διά ζώσης 1-2 φορές τη σύντομη εκτέλεση του Πρίγγου αλλά δεν μπόρεσε να την αφομοιώσει καλά" για τον Χρυσανθο και μιλας για τους αλλους; :)

Υ.Γ.2 Το θεμα εκτροχιαστηκε.
Το θέμα εκτροχιάστηκε πλήρως, δυστυχώς.

Περί Λειτουργικών, αναφέρθηκα στα χύμα και στη διαφωνία περί της τονικότητος που πρέπει να ειπωθούν σε σχέση με τον ιερέα. Η κουβέντα αυτή είναι αλλού. Το αν πρέπει να λέγονται άλλα Λειτουργικά ή όχι, πότε και γιατί εισήχθησαν κλπ, είναι άλλη κουβέντα, που ευχαρίστως να την κάνουμε σε άλλο θέμα.

Για τα περί του Ν' του Χρυσάνθου, θέλω να πω πως, αφού ο ίδιος ο Πρίγγος καταγράφεται να τον ψάλλει πιο πεποικιλμένα, και αφού και οι υπόλοιποι Θεσσαλονικείς ψάλλουν τον Ν' αργότερα και πιο πεποικιλμένα, άρα, σε περίπτωση που είχε ως αναφορά ο Χρύσανθος τον Πρίγγο, άκουσε τη συντομότατη εκτέλεσή του και δεν μπόρεσε να την αφομοιώσει σωστά. Νομίζω πως στη διατύπωσή μου αφήνω σαφές πως το διατυπώνω ως προσωπική εικασία. Αντίθετα με αυτό που έκανε ο Καράς, συγκρίνω το Χρύσανθο με τους υπολοίπους μαθητές του Πρίγγου, αλλά και με τον ίδιο τον Πρίγγο, και αναφέρω προς τούτο και τη φράση του Ταλιαδώρου, ότι δεν είχε ο ίδιος την ευκαιρία να παρακολουθήσει τον Πρίγγο για έναν ολόκληρο χρόνο στο αναλόγιο, οπότε αντίστοιχα και ο Χρύσανθος μπορεί να μην άκουσε τον Πρίγγο σε βαθμό ώστε να αφομοιώσει την εκτέλεσή του. Πάντως, όντως μετά ψάλλει αργότερα και με μεγαλύτερη ποικιλία στο μέλος, μόνο στην αρχή τρέχει και τα λέει ίσια.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
[Σημείωμα συντονιστή] Μηνύματα εκτός θέματος, σχόλια επί της διαχείρισης και προσωπικές αντιπαραθέσεις διαγράφηκαν (αιτία διαγραφής κοινή για όλα) και το θέμα έκλεισε.
 
Status
Not open for further replies.
Top