29/05/2016 - Κυριακή της Σαμαρείτιδος: Πάνσεπτος Πατριαρχικός Ναός

Status
Not open for further replies.

Shota

Παλαιό Μέλος
Καλο θα ειναι να ανεβει ο Ν᾽ ψαλμος σε Βαρυ απο τον Πριγγο (εγω δεν το εχω) για να δουμε με ποια χρονικη αγωγη το ψαλλει και αν το ψαλλει με σταθερο ρυθμο. Και μη μου πειτε αλλος ο Πεντηκοστος σε Β᾽ και αλλος σε Βαρυ :)
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Και μη μου πειτε αλλος ο Πεντηκοστος σε Β᾽ και αλλος σε Βαρυ :)

Μπορεί και να σου πούμε, γιατί σε βαρύ εψάλετο (ψάλλεται) μια φορά το δίμηνο, και αν, ενώ είναι και σαφώς νεώτερο (εγώ δεν το έχω δει σε γραφή Πέτρου, μπορεί βέβαια και να υπάρχει), το δε μέλος είναι σαφώς αργότερο σε όλες τις καταγραφές, από το κλασικό του β'.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Καλο θα ειναι να ανεβει ο Ν᾽ ψαλμος σε Βαρυ απο τον Πριγγο (εγω δεν το εχω) για να δουμε με ποια χρονικη αγωγη το ψαλλει και αν το ψαλλει με σταθερο ρυθμο. Και μη μου πειτε αλλος ο Πεντηκοστος σε Β᾽ και αλλος σε Βαρυ :)

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=64764&postcount=209
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ο Βουδούρης θρηνούσε που το πατριαρχικό ύφος θα πέθαινε μετά τον Ναυπλιώτη. Οι δε σύγχρονοι "υφαμύντορες" θεωρούν ότι συνεχίστηκε μεν και μετά τον Ναυπλιώτη, αλλά τελείωσε με τον Πρίγγο (ή τον Τσολακίδη ή τον Στανίτσα, εξαρτάται). Άλλοι πάλι φτάνουν μέχρι τον κ. Αστέρη (ή και τον κ. Φλοίκο, εξαρτάται), αλλά ως εκεί. Πού θα πάει, θα πεθάνει... Το πράγμα μου θυμίζει τις επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες προβλέψεις κάποιων ομάδων για το τέλος του κόσμου.

Ὁ ἀκαδημαϊκὸς ἐκλεκτικισμὸς πάντα εἶχε τοὺς θιασῶτες του.

Τουλάχιστον τὰ ὀνόματα ποὺ ἀναφέρετε εἴχαν σχέση μὲ τὸ πατριαρχεῖο καὶ εἴχαν διδαχθει καὶ ἐκεῖ. Σήμερα ὅμως; Δὲν βλέπω οὕτε νὰ τὸ ἀναφέρετε καὶ φυσικὰ οὕτε καὶ σᾶς πολυνοιάζει.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Έχουν γραφτεί πολλά και διάφορα για την τοποτηρητεία του κ. Νεοχωρίτη! Προσωπική και υποκειμενική μου γνώμη είναι ότι πρέπει να δοξάζουμε τον Θεό γιατί στις δύσκολες στιγμές που περνάμε ως Ελλάδα και ως Εκκλησία βρέθηκε ένας τόσο ταλαντούχος Ιεροψάλτης να αναλάβει τον Πατριαρχικό Ναό. Ο κ. Νεοχωρίτη έχει τρομερά φωνητικά τάλαντα, θεωρητική γνώση όσο λίγοι, απεριόριστη αγάπη στο πατριαρχείο ύφος και μεγάλη υπομονή στο να διαβάζει και να προοδεύει συνεχώς μουσικά. Για όσους τον γνωρίζουν έστω και λίγο ή υπήρξαν μαθητές του δεν μπορούν να φανταστούν ότι υπάρχει πιο ικανός Ιεροψάλτης αυτή τη στιγμή χωρίς βέβαια να υποτιμούν τους υπολοίπους. κατά τη γνώμη μου είναι μία μουσική διάνοια, ένας άνθρωπος ο οποίος θα εκτιμηθεί πολύ αργότερα για το έργο και την προίκα που θα κληρωδοτσει στις επόμενες γενεές. Με αυτές τις λίγες σκέψεις ας προβληματισμούς και ας τον αφήσουμε να κάνει το καθήκον του ως τοποτηρητής. Το ύφος και ο τρόπος είναι σχετικά κατά την κρίση καθενός, Όποιος έχει νέα πρόταση ας την προτείνει στο Φανάρι.

Ξαναγράφω τὴν τὴν προτελευταία φράση σου γιὰ νὰ τὴν καταλάβω κι ἐγώ κι ὅσοι μᾶς διαβάζουν.

Το ύφος και ο τρόπος είναι σχετικά κατά την κρίση καθενός.
Μάλιστα, πολὺ ἐνδιαφέρον. Τὸ ὕφος καὶ ὁ τρόπος εἶναι σχετικὰ (στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο ... προκύπτει ἄμεσα)

 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τσαμκιρανης - Κλωναριδης



Χρυσανθος - Μακρογιωργος 1985



Ταλιαδωρος - Λαμπροπουλος 1971


Συνέχισε νὰ ἀνεβάζεις ... σωληνάκια, ὅλο καὶ θὰ τὸ πετύχεις στὸ τέλος. Ἄλλωστε αὐτὸ μᾶς λὲς, πὼς ΟΛΑ εἶναι σχετικά.

Πάντως τὸ ἄκουσμα στὸν 50ο ψαλμό δὲν ἐξομοιώνεται.

Κι ἐπαναλαμβάνω
ἀπ' ὅτι φαίνεται ὑπάρχει πρόβλημα συνεννόησης, ὥστε νὰ μὴν μποροῦν νὰ ποῦν οὕτε τὸν ν΄ ψαλμό μὲ τὸν ἴδιο ἢ τουλάχιστον παρόμοιο τρόπο.

Κι ἐρωτῶ. Ποιὸς ἀπὸ τοὺς δύο κατὰ τὴ γνώμη σου νὰ συμβιβαστεῖ; Αὺτὸς ποὺ ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο ἢ αὐτὸς ποὺ προσκλήθηκε καὶ ἦλθε ἀπ' ἔξω στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο;

Διαφορετικὰ ἄν τὸ ... χάσμα ... συνεχιστεῖ, ἢ λαμπαδάριο θὰ ψάξουν ἢ τοποτηρητή.

 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής

Κι ἐρωτῶ. Ποιὸς ἀπὸ τοὺς δύο κατὰ τὴ γνώμη σου νὰ συμβιβαστεῖ; Αὺτὸς ποὺ ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο ἢ αὐτὸς ποὺ προσκλήθηκε καὶ ἦλθε ἀπ' ἔξω στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο;

ΕΑΝ ετίθετο τέτοιο ερώτημα, είναι προφανές και δεν χωρά κατ' εμέ συζήτηση, ότι θα έπρεπε να συμβιβαστεί ο αριστερός ψάλτης. Κι αυτό δεν έχει σχέση με τα πρόσωπα ούτε με την χρονική συγκυρία. Το ίδιο ισχύει για την επιλογή των μελών, την χρονική αγωγή, τις βάσεις κοκ. Ο καθένας οφείλει να ενεργεί ανάλογα με την θέση του. Άλλοι τους επέλεξαν γι' αυτή τη θέση κι εκείνοι έχουν την ευθύνη. Οι ψάλτες απλώς κάνουν ο καθένας την δουλειά του.
 

Shota

Παλαιό Μέλος

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ΕΑΝ ετίθετο τέτοιο ερώτημα, είναι προφανές και δεν χωρά κατ' εμέ συζήτηση, ότι θα έπρεπε να συμβιβαστεί ο αριστερός ψάλτης. Κι αυτό δεν έχει σχέση με τα πρόσωπα ούτε με την χρονική συγκυρία. Το ίδιο ισχύει για την επιλογή των μελών, την χρονική αγωγή, τις βάσεις κοκ. Ο καθένας οφείλει να ενεργεί ανάλογα με την θέση του. Άλλοι τους επέλεξαν γι' αυτή τη θέση κι εκείνοι έχουν την ευθύνη. Οι ψάλτες απλώς κάνουν ο καθένας την δουλειά του.

Τὸ μήνυμά μου εἶχε καὶ συνέχεια
Κι ἐρωτῶ. Ποιὸς ἀπὸ τοὺς δύο ... νὰ συμβιβαστεῖ; Αὺτὸς ποὺ ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο ἢ αὐτὸς ποὺ προσκλήθηκε καὶ ἦλθε ἀπ' ἔξω στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο;

Διαφορετικὰ ἄν τὸ μέγα χάσμα ... συνεχιστεῖ, ἢ λαμπαδάριο θὰ ψάξουν ἢ τοποτηρητή.


Μόνο ἡ πρώτη περίπτωση -πιστεύω- πὼς θὰ εἶναι ἐπιθυμητή γιὰ νὰ ὑπάρξει ὁμοιογένεια καὶ νὰ ἰκανοποιηθοῦν οἱ ἐπιλέξαντες. Προσωπική ἄποψη φυσικά.

 

Shota

Παλαιό Μέλος
Μια αλλη ηχογραφηση του Ν΄ ψαλμου απο τον κ. Νεοχωριτη.

Κυριακή των Αγίων Πάντων, ετος; (απο εδω).

Εδω παντως υπαρχει... ομοιομορφια :) Απο κει και περα μπορει να μας αρεσει η να μην αρεσει το ψαλσιμο :)
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Μια αλλη ηχογραφηση του Ν΄ ψαλμου απο τον κ. Νεοχωριτη.

Κυριακή των Αγίων Πάντων, ετος; (απο εδω).

Εδω παντως υπαρχει... ομοιομορφια :) Απο κει και περα μπορει να μας αρεσει η να μην αρεσει το ψαλσιμο :)

Όπως έγραψα κι εδώ και σε άλλα θέματα, είναι άλλο πράγμα το αν αρέσει ή οχι το ψάλσιμο, και άλλο αν το συγκεκριμένο έχει σχέση με το ύφος και την παράδοση του Πατριαρχικού ναού.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Υπενθυμίζω και την ηχογράφηση της Κυριακής της Ορθοδοξίας του 1957 με τους Πρίγγο και Στανίτσα με τα κανοναρχάκια τους, προκειμένου να ακούσουμε τον τρόπο του Πρίγγου άμεσα, και όχι από μαθητές του*. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο σύντομος χρόνος συνοδεύεται με καλό τονισμό και μια λογική μελική ποικιλία, μια εν γένει ζωντάνια, όπου ξεχωρίζει κάθε λέξη, δεν γίνεται αυτό το άτονο παραμάζωμα.


*Ο Ταλιαδώρος συχνά πυκνά λέει: "Να μπορούσα να καθίσω για έναν ολόκληρο χρόνο στον Πρίγγο να τον παρακολουθήσω, θα ήμουν άλλος ψάλτης!" Αυτό σημαίνει ότι οι Θεσσαλονικείς, που τον ζούσαν μόνο στις επισκέψεις του (πλην των λίγων παλαιοτέρων που κάθισαν κοντά του γύρω στο '30), άρπαξαν μεν ό,τι μπόρεσαν, αλλά υπήρχαν και πράγματα που δεν είχαν τη δυνατότητα να ακούσουν και να αντιγράψουν.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Για την πληροτητα του θεματος, μια αγιορειτικη ηχογραφηση του Ν΄ ψαλμου. Δεξια διακρινεται ο π. Δανιηλ Δανιηλιδης (απο εδω).
 

Attachments

  • 50Psalm.mp3
    6.1 MB · Views: 21

Shota

Παλαιό Μέλος
Καραμανης - Ιωσηφιδης
 

Attachments

  • Karamanis_Iosifidis.mp3
    6.6 MB · Views: 21

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Και να ειπωθεί και κάτι άλλο:

Το ότι ο δάσκαλος ξεκίνησε από μία συντηρητική προσέγγιση δεν σημαίνει πως πάντα έτσι θα ψάλει τον Ν'.

Είναι αρχή ακόμη, και ενδεχομένως ξεκινά από το λιτότατο.

Και φαίνεται έτσι ποιοι διακρίνουν την ουσία του πατριαρχικού ύφους και ποιοι βλέπουν ό,τι βλέπει το μικροσκόπιο.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Για την πληροτητα του θεματος, μια αγιορειτικη ηχογραφηση του Ν΄ ψαλμου. Δεξια διακρινεται ο π. Δανιηλ Δανιηλιδης (απο εδω).

Αριστερά ψάλλει ο π. Παύλος Ιωσηφίδης.
 
Status
Not open for further replies.
Top