Τσερκέζης Χαράλαμπος
Μέλος
Καλησπέρα και χρόνια πολλά σε όλους.
Δύο ερωτήσεις ήθελα να κάνω για την ακολουθία της Αγ. Σκέπης του εν χρήσει Μηναίου του Οκτωβρίου, ποίημα του αοιδίμου Γερασίμου του Μικραγιαννανίτου, ειδικά για την επέτειο του ΟΧΙ:
1) Καταβασίες ψάλλουμε τους Ειρμούς του Μηναίου με τα χαρακτηριστικά της Αγ. Σκέπης, δηλαδή " και εν τη θεία σκέπη σου" στην γ΄, " επί τη θεία σκέπη σου" στην ε΄, κτλ, ή τους συνήθεις της Θεοτόκου;
2) Στην δ΄ Ωδή, ενώ στην αρχή του Κανόνα ο υμνογράφος βάζει Ειρμό Ο καθήμενος εν δόξη, ως Καταβασία στο τέλος του έχει Την ανεξιχνίαστον. Θα έπρεπε να συμβαίνει αυτό; Και αν ναι, μήπως γίνεται διότι ο Ειρμός Ο καθήμενος εν δόξη παραπέμπει (νωρίς) στον Ευαγγελισμό, αν ψαλεί και ως Καταβασία;
Ευχαριστώ.
Δύο ερωτήσεις ήθελα να κάνω για την ακολουθία της Αγ. Σκέπης του εν χρήσει Μηναίου του Οκτωβρίου, ποίημα του αοιδίμου Γερασίμου του Μικραγιαννανίτου, ειδικά για την επέτειο του ΟΧΙ:
1) Καταβασίες ψάλλουμε τους Ειρμούς του Μηναίου με τα χαρακτηριστικά της Αγ. Σκέπης, δηλαδή " και εν τη θεία σκέπη σου" στην γ΄, " επί τη θεία σκέπη σου" στην ε΄, κτλ, ή τους συνήθεις της Θεοτόκου;
2) Στην δ΄ Ωδή, ενώ στην αρχή του Κανόνα ο υμνογράφος βάζει Ειρμό Ο καθήμενος εν δόξη, ως Καταβασία στο τέλος του έχει Την ανεξιχνίαστον. Θα έπρεπε να συμβαίνει αυτό; Και αν ναι, μήπως γίνεται διότι ο Ειρμός Ο καθήμενος εν δόξη παραπέμπει (νωρίς) στον Ευαγγελισμό, αν ψαλεί και ως Καταβασία;
Ευχαριστώ.