Παρότι τό θέμα μᾶς εἶναι διαφορετικό, ἐντούτοις ἀπαιτοῦνται ὅπως διαφαίνεται κάποιες ἐξηγήσεις σχετικά μέ τό δοξαστικό της ἁγίας Παρασκευῆς ποῦ παρουσίασα ἐδῶ.
1. Αὐτό ποῦ ἔγραψα (Τέλος καί τῷ Θεῶ..) εἶναι παρμένο (ἄν δέν παρανόησα τόν κ. Στάθη) ἀπό τό χειρόγραφο δοξαστάριον τοῦ Ἰακώβου ποῦ εἶναι πάνω ἀπό 500 σελίδες καί ποῦ τό ἔγραψε τό 1805 ὁ Ἀπόστολος Κώνστας (μεγάλος θεωρητικός της βυζαντινῆς μουσικῆς τῆς ἐποχῆς τοῦ Χρυσάνθου γιά τόν ὁποῖο ὁ Χρύσανθος δέν ἀναφέρει κουβέντα!) σέ μόλις ἐννέα ἡμέρες. Καί τό ἔβαλα ἐδῶ σέ ἀντιδιαστολή μέ μένα ποῦ γράφω μισή σελίδα καί μέ λάθη καί στόν ὑπολογιστή σέ τέσσερις περίπου ἡμέρες!
2. Ἐπειδή ὁ ψάλτης ἤ ὁ χορός ἐκτελοῦσε τό συγκεκριμένο δοξαστικό μέ ἀκούσματα ἔσω ἔξω πεταστής, ὀξείας, ἀλλά καί μέ τζάκισμα, πίεσμα, λύγισμα, τρομικό, στρεπτό , παρακλητική καί μέ τούς συνδυασμούς τους, ἔγραψα τό μουσικό κείμενο ἔτσι ὅπως φαίνεται καί ὄχι γιά νά προκαλέσω τήν κοινότητα τοῦ Ψαλτολογίου ποῦ ἀπ' ὅσο ἔχω καταλάβει δέν θέλει νά βλέπει τέτοιους χαρακτῆρες. Ἄν ἄκουγα τόν κ. Καραμάνη καί ἐπιθυμοῦσα τόσο νά καταγράψω μία ἐκτέλεση ποῦ δέν ὑπῆρχε πουθενά ἀλλοῦ καταγραμμένη θά χρησιμοποιοῦσα χαρακτῆρες ποῦ χρησιμοποιεῖ ὁ κ. Καραμάνης στό βιβλίο του.
3. "Δέν ἔχω εὐλογία" νά ἀναφέρω περισσότερα γιά τό ἄκουσμα ποιός ἤ ποιοί τό εἶπαν. Συμφωνῶ ἤ δέ συμφωνῶ τό σέβομαι καί ἔτσι δέ μπορῶ νά ἀναφέρω τίποτα πάνω σέ αὐτό, ἐκτός καί ἀλλάξει κάτι στό μέλλον.
4.Ἡ γραμματοσειρά δέν εἶναι οὔτε δικός μου σχεδιασμός ἀλλά οὔτε καί κάποια γραμματοσειρά ποῦ μπορεῖ νά χρησιμοποιηθεῖ στόν ὑπολογιστή. Εἶναι Copy-Paste ἀπό ἄλλα βιβλία τόσο "ἀναλογικά" ὅσο καί ψηφιακά ποῦ ὑπάρχουν σέ αὐτή τήν κοινότητα. Δυστυχῶς μερικά σημεῖα δέν τά ἔχω ταιριάξει καλά γί 'αὐτό φαίνονται λίγο θαμπά, ὅπως ἡ μαρτυρία στήν ἀρχή τοῦ δοξαστικοῦ ἤ μία διπλή δίεση λίγες γραμμές πιό κάτω στήν πέμπτη σειρά κ.τ.λ. Ἐγώ μόνο ἔκανα κάτι ἐλάχιστα, ὅπως νά προσδώσω τήν διαφορετικότητα μεταξύ τους κλάσματος καί τοῦ τζακίσματος καί ἐφτίαξα ἕνα τζάκισμα ὅπως γιά παράδειγμα αὐτό ποῦ φαίνεται στόν τρίτο χαρακτήρα τῆς τέταρτης σειρᾶς πάνω ἀπό τήν ἀπόστροφο κ.τ.λ.
5. Δυσκολίες στήν καταγραφή παρουσιάστηκαν πάρα πολλές ὅπως ἡ μεταφορά ἀπό τό χρωματικό στό διατονικό γένος, ἤ ἡ ἀλλαγή τῶν διαστημάτων (διά πέντε) κ.λ.π. Τί χαρακτήρα ἔπρεπε νά βάλω; Αὐτά ἔψαξα καί ἔβαλα κάποια ποῦ βρῆκα ἕτοιμα ἀλλά ἀκόμα δέν ἔχω καταλάβει τή διαφορά τους, ὅπως γιά παράδειγμα στή τέταρτη σειρά πάνω ἀπό τήν πρώτη ἀπόστροφο. Ἐντάξει θέλουν διάβασμα. Τό ἴδιο μελέτη θέλει καί ὁ χωρισμός τοῦ κειμένου γι' αὐτό τόν ἄφησα ἡμιτελῆ.
6. Πέρα ἀπό τά λάθη ποῦ ἀνέφερα καί ἄλλα ποῦ ἴσως νά ὑπάρχουν νομίζω ὅμως πῶς κάποιος ποῦ γνωρίζει τήν ψαλτική, μπορεῖ νά καταλάβει τί προσπάθησα νά μεταφέρω.
Κάποιες φορές, τέλος, τό ἴδιο κομμάτι ἀπό τό ἴδιο βιβλίο ἔχω προσέξει διαφορετικούς ψάλτες καί τό ψάλλον διαφορετικά. Ἕνας λόγος ποῦ συμβαίνει αὐτό εἶναι τό μέγεθος ποῦ καθένας αἰσθάνεται αὐτό ποῦ ψάλλει. Καί ἐκεῖ εἶναι ἡ δυσκολία ἡ μεγαλύτερη ὄχι τόσο στό πιά εἶναι τά παραδοσιακά ἤ καινοφανῆ σημεῖα κ.λ.π.