26. Ἀκολουθία Ὁσίου Στυλιανοῦ τοῦ Παφλαγόνος

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#1
Ἀκολουθία τοῦ Ἁγίου Στυλιανοῦ: ἐδῶ, ἐδῶ, ἐδῶ καί ἐδῶ, σελίδες 13-15 τοῦ pdf.

Βρῆκα καί αὐτήν, πού εἶναι Ποίημα Κυρίλλου τοῦ Λαυριώτου (ἐκ τοῦ Κώδικος ω111 τῆς Λαυριωτικῆς βιβλιοθήκης) καί ἔχει ἐκδοθεῖ στό Βόλο, 1985, ἐκ τοῦ Τυπογραφείου υἱῶν Σωτ. ΣΧΟΙΝΑ: http://voutsinasilias.blogspot.com/2009/11/26-2.html. Στόν αὐτό σύνδεσμο προστέθηκε καί ἡ τοῦ μακαριστοῦ Γερασίμου μοναχοῦ καί ὑμνογράφου τῆς Μ.τ.Χ.Ε..
Ἐπίσης ὁ π. Leo ἀνήρτησε στήν ἱστοσελίδα του τήν ἀκολουθία τοῦ ἁγίου Στυλιανοῦ, ποίημα τοῦ μακαριστοῦ Γερασίμου μοναχοῦ, ὑμνογράφου τῆς Μ.τ.Χ.Ε..

 
Last edited:

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
#3


Ὁ F. Halkin στὴν Bibliotheca Hagiograrhica Graeca ταυτίζει τὸν ἅγιο Στυλιανὸ μὲ τὸν ὅσιο Ἀλύπιο τὸν κιονίτη (στυλιανό) ποὺ τιμᾶται τὴν ἴδια ἡμέρα μὲ παρόμοιο συναξάριο.
Ὁ λαυρεωτικὸς κώδικας Ω-111 εἶναι τοῦ ιη' αἰ.
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#4


Ὁ F. Halkin στὴν Bibliotheca Hagiograrhica Graeca ταυτίζει τὸν ἅγιο Στυλιανὸ μὲ τὸν ὅσιο Ἀλύπιο τὸν κιονίτη (στυλιανό) ποὺ τιμᾶται τὴν ἴδια ἡμέρα μὲ παρόμοιο συναξάριο.
Ὁ λαυρεωτικὸς κώδικας Ω-111 εἶναι τοῦ ιη' αἰ.
Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον! Σε ναό της πόλεως Асеновград (η παλαιά ελληνική "Στενήμαχος") στη νότια Βουλγαρία είχα δει τον Φεβρουάριο παλαιά εικόνα του Οσίου Στυλιανού με το παιδάκι κλπ. όμως η επιγραφή ήταν "ΌΣΙΟΣ ΑΛΥΠΙΟΣ". :eek: Το είχα αποδώσει στην αμάθεια του αγιογράφου αλλά μάλλον κάτι ήξερε!
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#5
Του αγ. Στυλιανού υπάρχουν διάφορες ακολουθίες.

Συνιστώ τη χρήση της υπό του π. Γερασίμου συγγραφείσης ως α) μη κλεψιτύπου και β) εγκεκριμένης υπό της Ι. Συνόδου!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#6
Του αγ. Στυλιανού υπάρχουν διάφορες ακολουθίες.

Συνιστώ τη χρήση της υπό του π. Γερασίμου συγγραφείσης ως α) μη κλεψιτύπου και β) εγκεκριμένης υπό της Ι. Συνόδου!
Το βασικότερο είναι το φερόμενο ως β) η έγκριση της Ι. Συνόδου. Ασφαλώς και το ως α) δηλούμενο προσγράφεται στα θετικά, και συνιστά σε μια ομαλή έγκριση μιας ακολουθίας, αλλά η σύσταση νομίζω οφείλει να αντιστραφεί, και, συνεπώς, το τελικό της κμν να είναι :

Συνιστώ τη χρήση της υπό του π. Γερασίμου συγγραφείσης ως α) εγκεκριμένης υπό της Ι. Συνόδου και β) μη κλεψιτύπου!

Δ.

ΥΓ Η έγκριση είναι κάτι που αρκετοί (φευ) και εσχάτως παραβλέπουν, παραθεωρούν για ό,τι πράττουν. Έτσι όμως είναι όπου ο χαρακτήρας της εκκλησίας αμφισβητείται, κ ο κίνδυνος πολλαπλών φαινομένων ελλοχεύει. Ψήγματα αυτών των φαινομένων ως παρεπομένων ενεφάνησαν εσχάτως και στο ψαλτολόγιον κ κατέδειξαν πάμπολλα...
 
Last edited:

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#7
Το βασικότερο είναι το φερόμενο ως β) η έγκριση της Ι. Συνόδου. Ασφαλώς και το ως α) δηλούμενο προσγράφεται στα θετικά, και συνιστά σε μια ομαλή έγκριση μιας ακολουθίας, αλλά η σύσταση νομίζω οφείλει να αντιστραφεί, και, συνεπώς, το τελικό της κμν να είναι :

Συνιστώ τη χρήση της υπό του π. Γερασίμου συγγραφείσης ως α) εγκεκριμένης υπό της Ι. Συνόδου και β) μη κλεψιτύπου!

Δ.

ΥΓ Η έγκριση είναι κάτι που αρκετοί (φευ) και εσχάτως παραβλέπουν, παραθεωρούν για ό,τι πράττουν. Έτσι όμως είναι όπου ο χαρακτήρας της εκκλησίας αμφισβητείται, κ ο κίνδυνος πολλαπλών φαινομένων ελλοχεύει. Ψήγματα αυτών των φαινομένων ως παρεπομένων ενεφάνησαν εσχάτως και στο ψαλτολόγιον κ κατέδειξαν πάμπολλα...
Εγώ γράφω ως ψάλτης και (αν μου επιτρέπεται ο όρος) υμνογράφος. Οι κακής ποιότητος ακολουθίες (παράμελες, κακόζηλες, με παράξενες εκφράσεις που δεν οικοδομούν το εκκλησίασμα -πχ διάβασα σε κάποια την λέξη "εσθλέ", σε άλλη την κλιτική "Καππάδοξ" :eek::eek::eek:) έχουν γίνει πολύ της μόδας... Όσο για την έγκριση θα αναφέρω το εξής γεγονός: Έλεγα σε κάποιο φίλο κληρικό (ζηλωτή των παραδόσεων, φίλο των αγρυπνιών κλπ κλπ) γιατί δεν υπέβαλε προς έγκριση στην Ι. Σύνοδο την ακολουθία κάποιου αγίου. Αφού κάναμε μεγάλη κουβέντα καταλήξαμε ότι πιθανότατα δεν θα προλάβαινε τις ημερομηνίες (δηλ κάποια πανήγυρη για διάθεση της ακολουθίας στους φιλεόρτους! :mad::mad::mad:) Έγραψα και στο παρελθόν για το φαινόμενο! (ο κάτω κε για δι! :rolleyes:)

Δυστυχώς η Ι. Σύνοδος στο παρελθόν έχει εγκρίνει "ακίνδυνες" δογματικώς αλλά κάκιστες ποιοτικώς ακολουθίες (πχ της Αγ. Παρασκευής υπό Συνεσίου Κτενά 100% κλεψίτυπος! μιας τοπικής εορτής της Αγ. Ζώνης της Θεοτόκου στη νήσο Θήρα-ο συντάκτης έδινε την ακροστιχίδα του κανόνος μη γνωρίζοντας τι σημαίνει ακροστιχίδα :mad: κλπ). Άρα και τα δύο είναι σημαντικά!
 

osenny

Νέο μέλος
#9
Ἀκολουθία Ὁσίου Στυλιανοῦ τοῦ Παφλαγόνος, Ίδια μ' αυτήν του μηνύματος #2, υπό Γερασίμου Μικραγιαννανίτου. Είναι απλά μια αναθεωρημένη μορφή PDF.
 

Attachments

Last edited by a moderator:

Doukellis

Ιωάννης Δουκέλλης
#10
Την Ακολουθία του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος ποίημα Γερασίμου Μικραγιαννανίτου, δεν ξέρω από που τη βρήκα αλλά τη μορφοποίησα κατάλληλα και την αναρτώ σε word και pdf.
 

Attachments

Last edited:
Top