25. Ἕτερα Ὑμνογραφικά Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ακολουθία συμπληρωματική της εορτής εδώ:
Πρόκειται γιά ἕτερα στιχηρά προσόμοια ἑσπερινοῦ κατά τό Ἦχος α΄. Ὢ τοῦ παραδόξου θαύματος., καί γιά ἕτερον Κανόνα ἰαμβικόν κατά τό Ἦχος α΄. Ἔσωσε λαόν. Βάτον ἐν Σινᾷ, πυρπολουμένην πάλαι.

Βλέπω καί δύο ἕτερους κανόνες, Ἄρχων τῶν ἄνω Ταγμάτων φωτοειδής καί ἰαμβικόν Ἔστησ’ ἐρυθρόν, πανσθενὴς ῥόον πάλαι.
View attachment ΜΑΡΤΙΟΣ 25. ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΥΟ.docx
Περί αὐτῶν α) ἐδῶ καί β) ἀναφορά ἐδῶ (πρβλ. ἐδῶ).

Ἐπίσης
View attachment ΜΑΡΤΙΟΣ 25. ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΧΤΩ ΗΧΟΥΣ.docx

 
Last edited:
:eek:Συμπληρωματική ακολουθία του Ευαγγελισμού;;;

Φυσικά!!Υπάρχουν τέτοιες συμπληρωματικές ακολουθίες και για άλλες γιορτές, όπως τής Υψώσεως τού Σταυρού, οι οποίες ψάλλονται σέ πανηγυρικές αγρυπνίες σέ μονές και κελλιά τού Αγίου Όρους,όπου τά εσπέρια ψάλλονται είς η' και οι ωδές των κανόνων εις ιδ'!
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
«Ἦχος α' πρὸς Ὤ τοῦ παραδόξου θαύματος ἡ πηγή.

Ὤ τοῦ παραδόξου θαύματος, ἀφ’ ὑψίστων χορῶν Γαβριὴλ ἀσώματος πρὸς τὴν Παρθένον ἁγνὴν σταλεὶς τρανώτατα ὁ Κύριος μετὰ σοῦ, εὐλογημένη συλλήψει ἐκ Πνεύματος, διὸ καὶ ἐν γυναιξὶν ὑπερκειμένη ὑπάρχεις, κἀγώ σοι βοῶ· Κεχαριτωμένη, χαῖρε, μετὰ σοῦ ὁ Κύριος, ὁ παρέχων»
(χφ. Σινὰ 607 τροπολόγιο θ'-ι' αἰ. φφ. 92v-93r μαζὶ μὲ ἄλλα δύο ὅμοια· πρβλ. χφφ. Σινὰ 609 μηναῖο Μαρτίου ιβ’ αἰ. φ. 97r, ἁγ. Σάβα 208 μηναῖα ιβ’ αἰ. φ. 19r, Σινὰ 645 ἀνθολόγιο ιδ’ αἰ. φφ. 204r-205r, 696 ἀνθολόγιο ιδ’ αἰ. φ. 209r-v, 671 ἀνθολόγιο ιδ’ αἰ. φφ. 91v-92r).


«Στιχηρὰ ἦχος α’. Αὐτόμελον.

Ὤ τοῦ παραδόξου θαύματος, ἀφ’ ὑψίστων χορῶν, Γαβριὴλ κατέρχεται, πρὸς τὴν παρθένον ἁγνὴν καὶ χαιρετίζει αὐτήν. Παρθένε χαῖρε σεμνή, ὁ γὰρ Θεός σου καὶ κτίστης καὶ Κύριος, ἐν σοὶ σκηνώσει σαρκί, διὸ καὶ κράζει σε κόρη ἀμίαντε. Κεχαριτωμένη χαῖρε, μετὰ σοῦ ὁ Κύριος ὁ π» αρέχων τῷ κόσμῳ, διὰ σοῦ τὸ μέγα ἔλεος
(χφ. Vat. gr. 1876 μηναῖο Μαρτίου ιβ’-ιγ’ αἰ. φφ. 99 καὶ 101).
Πράγματι ὁ χαιρετισμός «Κεχαριτωμένη χαῖρε, μετὰ σοῦ ὁ Κύριος ὁ παρέχων τῷ κόσμῳ, διὰ σοῦ τὸ μέγα ἔλεος» ἀνήκει στὸν Εὐαγγελισμό.



Ἕτερα

«Ὤ τοῦ παραδόξου θαύματος, Γαβριὴλ ἐστάλη, οὐρανόθεν σήμερον, εἰς πόλιν τὴν Ναζαρὲτ πρὸς τὴν παρθένον ἁγνήν, βοῶν αὐτῇ μυστικῶς, χαροποιὰ καὶ φρικτὰ εὐαγγέλια, μηνύων ὑπερφυῶς, τὴν τοῦ Θεοῦ πρὸς ἡμᾶς συγκατάβασιν. Κεχαριτωμένη χαῖρε μετά.

Ὤ τοῦ ἀποῤῥήτου θαύματος, ὁ Θεὸς καὶ Λόγος, τοῦ Πατρὸς συνάναρχος, ὑπάρχων καὶ συμφυὴς τῷ θείῳ Πνεύματι, βροτὸς υἱὸς γυναικός, ἥκει γενέσθαι δι’ ἄφατον ἔλεος, τὴν πρώτην λύων ἀράν, καὶ τὴν χαρὰν ἐγκαινίζων τῷ γένει ἡμῶν. Κεχαριτωμένη χαῖρε μετά σοῦ ὁ Κύριος»

(χφφ. Σινὰ 607 μηναῖα θ'-ι' αἰ. φφ. 93r, ἁγ. Σάβα 208 μηναῖα ιβ’ αἰ. φ. 19v).

Ἄλλα ὅμοια στιχηρὰ βλ. στὰ χφφ. Σινὰ 611 μηναῖο Μαρτίου ιδ’ αἰ. φ. 148r, 645 ἀνθολόγιο ιδ’ αἰ. φ. 193r-v.
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Ἕτερα στιχηρὰ προσόμοια αἴνων. Ἦχος α' Τῶν οὐρανίων ταγμάτων.

«Ὁ ὑπερούσιος λόγος σαρκὶ σκηνώσας ἐν σοί, τῇ τοῦ Πατρὸς βουλήσει Θεοτόκε παρθένε, ἀνέπλασεν τὸ γένος τὸ καθ’ ἡμᾶς, πεπτωκὸς ἐξ ἀρχαῖας ἀρᾶς, διὸ τὸ χαῖρε σοι πάντες μήτηρ Χριστοῦ, σὺν τῷ ἀγγέλω ἐκβοῶμεν πιστῶς»

(χφφ. μηναῖα Paris. gr. 1563 ιβ’ αἰ. φ. 104v, Σινὰ 550 ιγ’ αἰ. φ. 263r, Paris. Coisl. gr. 309 ιδ’ αἰ. φ. 100r, Πρωτάτου 92 ιε’ αἰ. φ. 66r, παρομοίως χφφ. Σινὰ 607 μηναῖα θ’-ι’ αἰ. φ. 103v, Vat. gr. 1515 μηναῖα τοῦ ἔτους 1382 φ. 282r).



«Ὁ ἐκ Πατρὸς ἀϊδίως καὶ ἐκ μητρὸς χρονικῶς, φανερωθεὶς τῷ κόσμῳ ὑπερούσιος Λόγος, μορφὴν δούλου λαμβάνει καὶ γίνεται σάρξ, οὐκ ἐκστὰς τῆς θεότητος, καὶ τὸν Ἀδὰμ ἀναπλάττει ἐν τῇ γαστρί, τῆς ἀσπόρως συλλαβούσης αὐτόν»

(χφφ. μηναῖα Σινὰ 607 θ’-ι’ αἰ. φ. 104v, Reg. gr. 61 ιβ’ αἰ. φ. 21v, ἁγ. Σάβα 148 ιδ’ αἰ. φ. 68r, Καρακάλλου 212 ιδ’ αἰ. φ. 81v, Πρωτάτου 92 ιε’ αἰ. φ. 66r, παρομοίως χφ. Σινὰ 613 ἀνθολόγιο ιβ’ αἰ. φ. 13r).
 
Last edited:

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Στιχηρὰ προσόμοια «ἦχος β’ πρὸς Τὸν φωτισμὸν ἡμῶν (Θεοφάνεια).

Εὐαγγελίζεται ὁ Γαβριὴλ τὴν κεχαριτωμένην σήμερον, χαῖρε ἀνύμφευτε μήτηρ καὶ ἀπειρόγαμε, μὴ καταπλαγεῖς τὴν ξένην μου μορφήν, μηδὲ δειλιάσεις, ὁ ἀρχάγγελος εἰμί. Ὄφις ἐξηπάτησεν Εὔαν ποτέ. Νῦν εὐαγγελίζομαί σοι τὴν χαρὰν καὶ μείνης ἄφθορος καὶ τέξεις τὸν Κύριον.

-Ἄνδρα οὐ κέκτημαι καὶ πῶς παρθένος τέξομαι, ἀνδρὶ οὐ μεμνήστευμαι καὶ πῶς Υἱὸν βασιλέως τέξομαι; Πῶς μου ἡ γαστὴρ χωρήσει τὸν Θεόν, ὅν οἱ οὐρανοὶ οὐ δύνανται χωρεῖν; -Πνεῦμα ἐπελεύσεται τὸ ἐκ Πατρὸς καὶ ἐπισκιάσει σοι ὁ δυνατός καὶ μείνης ἄφθορος καὶ τέξεις τὸν Κύριον»

(χφφ. Σινὰ 607 μηναῖα θ’-ι’ αἰ. φφ. 93v-94r).



Στιχηρὰ «ἦχος β’ πρὸς Τὸν φωτισμὸν ἡμῶν.

Εὐαγγελίζεται ὁ Γαβριὴλ τὴν κεχαριτωμένην σήμερον, χαῖρε ἀνύμφευτε κόρη καὶ ἀπειρόγαμε, μὴ καταπλαγεῖς τὴν ξένην μου μορφήν, μηδὲ δειλιάσεις, ἀρχάγγελος εἰμί. Ὄφις ἐξηπάτησεν Εὔαν ποτέ. Νῦν εὐαγγελίζομαί σοι τὴν χαρὰν καὶ μείνης ἄφθορος καὶ τέξεις τὸν Κύριον.

-Ἄνδρα οὐ κέκτημαι καὶ πῶς παρθένος τέξομαι, ἀνδρὶ οὐ μεμνήστευμαι καὶ πῶς Υἱὸν βασιλέως τέξομαι; Πῶς μου ἡ γαστὴρ χωρήσει τὸν Θεόν, ὅν οἱ οὐρανοὶ οὐ δύνανται χωρεῖν; -Πνεῦμα ἐλεύσεται τὸ ἐκ Πατρὸς καὶ ἐπισκιάσει σοι ὁ δυνατὸς καὶ μείνης ἄφθορος καὶ τέξεις τὸν Κύριον.

-Γένοιτο, γένοιτο, τῷ ἀγγέλῳ ἡ παρθένος ὡς εἶπας καὶ Πνεύματος πλησθήσομαι τοῦ ἁγίου σήμερον. Ἔλθοι ἐπ’ ἐμὲ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, γένομαι τροφὸς καὶ μήτηρ τῆς Ζωῆς. Ἀδὰμ εὐφραινέσθω λυθεὶς τῶν δεσμῶν καὶ Εὔα σκιρτάτω πιστῶς ἐν ἐμοί καὶ κτίσις ἅπασα δοξάσει τὸν Κύριον»

(χφ. Σινὰ 609 μηναῖο Μαρτίου ιβ’ αἰ. φ. 97r-v).



«Ἄλλα, ἦχος β’, πρὸς Τὸν φωτισμὸν ἡμῶν.

Εὐαγγελίζομαι τῇ κεχαριτωμένῃ σήμερον. Νύμφη ἀνύμφευτε Θεοτόκε ἀπειρόγαμε, τί κατανοεῖς τὴν ξένην μου μορφήν, μή με πτοηθῇς ἀρχάγγελος εἰμί. Ὁ ὄφις ἠπάτησεν Εὔαν ποτέ, νῦν εὐαγγελίζομαί σοι τὴν χαράν, ὦ παναμώμητε καὶ τέξῃ τὸν Κύριον.

-Ἄνδρα οὐκ ἔγνωκα, πῶς Υἱὸν ἡ παρθένος τέξομαι, ἀνδρὶ μεμνήστευμαι, πῶς μου ἡ γαστὴρ χωρήσει τὸν Θεόν, ὅν οἱ οὐρανοὶ οὐ δύνανται χωρεῖν; -Πνεῦμα ἐπελεύσεταί σοι τοῦ Πατρὸς καὶ ἐπισκιάσει σοι ὁ δυνατός, ὦ παναμώμητε καὶ τέξῃ τὸν Κύριον.

Τὰ ἐμὰ ῥήματα ἀληθεύονται δέξαι πανάμωμε, καὶ μὴ ἀμφίβαλλε, τέξῃ Λόγον ἐκ σοῦ σαρκούμενον. Ἐκ τῆς Εὔας παρήχθη ἡ φθορά, ἐκ σοῦ δὲ ἁγνὴ προέρχεται Χριστός. Αὐτὸς σωτηρίαν παρέξει τοῖς βροτοῖς καὶ ἐπαναγάγει πρὸς θείαν ζωήν. Ὦ ἀναμάρτητε Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν δόξα σοι»

(χφ. Σινὰ 637 ἀνθολόγιο ιβ’ αἰ. φφ. 13v-14r).



«Τροπάριον πλ. δ’ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ κατὰ τὸν ἁγιοπολίτην εἰς τὴν λειτουργίαν· Πνεῦμα ἅγιον ἐπελεύσεται ἐπὶ σὲ καὶ δύναμις ὑψίστου ἐπισκιάσει σοι. Διὸ καὶ τὸ γεννόμενον ἅγιον κληθήσεται Υἱὸς τοῦ Θεοῦ»

(χφ. Plutei 09.15 ἐκλογάδιο τοῦ ἔτους 964 φ. 149r).
 

girdim

Νέο μέλος
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΙΑΜΒΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ
 

Attachments

  • ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΙΑΜΒΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.pdf
    65.2 KB · Views: 22

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΙΑΜΒΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ
Εὐχαριστοῦμε. Ὑπάρχει στό 1ο μήνυμα, ὅπως γράφω στό 3ο.
Πρόκειται γιά ἕτερα στιχηρά προσόμοια ἑσπερινοῦ κατά τό Ἦχος α΄. Ὢ τοῦ παραδόξου θαύματος., καί γιά ἕτερον Κανόνα ἰαμβικόν κατά τό Ἦχος α΄. Ἔσωσε λαόν. Βάτον ἐν Σινᾷ, πυρπολουμένην πάλαι.
πυρπολουμένην διορθώσατε.

Τόν ἔχουν κι ἐδῶ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Όχι δυστυχώς και γι αυτό αναρτήθηκε μήπως κάποιος τον γνωρίζει.
Ψάχνοντας βρῆκα μιά διδακτορική διατριβή «Η εορτή του Ευαγγελισμού στο χριστιανικό εορτολόγιο» [https://ikee.lib.auth.gr/record/114165/files/Teza text body.pdf] 213 σελίδων, πού ἀναφέρει καί ὅλα τά προηγούμενα ὑμνολογικά καί πάρα πολλά ἄλλα...
Δέν βρῆκα ὄνομα ποιητοῦ. Ἀναγνώσατε καί, ἄν ἔχετε δυνατότητα μεταβάσεως καί στίς παραπομπές, ἴσως ἀνακαλύψετε κάτι...
 
Top