21. Ἀκολουθία Ὁσίου Μαξίμου τοῦ Γραικοῦ, φωτιστοῦ τῶν Ῥώσων

nektar

νεοαρχάριος
#1
Συνημμένως ἀναρτᾶται Ἀκολουθία (Μνήμη, Ἀνακομιδὴ & Μουσικά) τοῦ Ὁσίου Μαξίμου τοῦ Γραικοῦ (1470-1556), σὲ τρεῖς μορφὲς ἀρχείων, σὲ ἕνα ἀρχεῖο pdf.

Γεννήθηκε στὴν Ἄρτα τὸ 1470, ἀλλὰ ἡ καταγωγή του ἦταν ἀπὸ τὸν Μοριᾶ καὶ τὸ κοσμικό του ὄνομα ἦταν Μιχαὴλ Τριβώλης. Μαθήτευσε κοντὰ στὸν Ἰωάννη Μόσχο καὶ ὁλοκλήρωσε τὶς σπουδές του στὴν Ἰταλία. Ἐπίσης, μαθήτευσε στὴν Ἑλληνικὴ σχολὴ τῆς Βενετίας καὶ κατόπιν σπούδασε στὰ Πανεπιστήμια τῆς Πάδοβας, τῆς Φλωρεντίας καὶ τοῦ Μιλάνου ἔχοντας ἐπιφανεῖς Ἕλληνες δασκάλους, ὅπως ὁ Ἰανὸς Λάσκαρης, ὁ Λαόνικος Χαλκοκονδύλης κ.ἄ. Τὸ 1505-6 πῆγε στὸ Ἅγιον Ὄρος, ὅπου ἐκάρη μοναχὸς μὲ τὸ ὄνομα Μάξιμος. Ἀργότερα ὁ Ἅγιος, μετὰ ἀπὸ παράκληση τοῦ τσάρου τῆς Ῥωσίας Βασιλείου Ἰβάνοβιτς, τὸ 1516, πῆγε στὴ Ῥωσία προκειμένου νὰ μεταφράσει διάφορα λειτουργικὰ καὶ θεολογικὰ βιβλία στὴ σλαβονική. Ἐκεῖ ὅμως συκοφαντήθηκε ἄγρια ἀπὸ τὸν ἰσχυρὸ ἡγούμενο τῆς Μονῆς Βολοκολὰμσκ Δανιὴλ καὶ ἔτσι ὁ Μάξιμος ταλαιπωρήθηκε ἐπὶ σειρὰ ἐτῶν μὲ ἐξορίες, στέρηση θείας κοινωνίας, φυλακίσεις σιδηροδέσμιες καὶ ἄλλα βάσανα. Τελικὰ τὸ 1551 μεταφέρθηκε στὴ Λαύρα τοῦ Ἁγίου Σεργίου, ὅπου ὁ ἡγούμενος τὸν περιέβαλε μὲ πολλὴ ἀγάπη, ἐκτιμῶντας τὸ πνευματικό του ἔργο. Ἐδῶ ἄφησε καὶ τὴν τελευταία του πνοὴ στὶς 21 Ἰανουαρίου τοῦ 1556, ἀφοῦ συνέγραψε πολλὰ ἀπολογητικὰ καὶ ἑρμηνευτικὰ ἔργα. Κατετάγη στὸ Ἁγιολόγιο στὶς 31 Μαΐου 1988.
 

Attachments

Last edited:

chris5

Νέο μέλος
#2
Σεβαστέ πάτερ Μάξιμε!

Εὐλογεῖτε!

Μήπως ἒχετε τοὺς Χαιρετισμοὺς καὶ τὸν Παρακλητικὸν Κανόνα εἰς τὸν ΑΓΙΟΝ ΜΑΞΙΜΟΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ (ΤΟΥ ΓΡΑΙΚΟΥ). Δὲν τοὺς βρῆκα εἰς τὸ ἰστοδίκτυον.

Σᾶς εὐχαριστῶ ξανα διὰ τὴν βοήθειάν σας.

Μετὰ μεγἀλης ἐκτιμήσεως καὶ ἀγάπης.

Χρῆστος
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#5
Εἶναι σωστὴ ἡ φράση "ὑπὲρ ἡλίου ἐξέλαμψεν";
Σωστή.
Δὲν ἔπρεπε νὰ γράφει "ὑπὲρ ἥλιον";
Ὄχι. Καί μετά γενικῆς συντάσσεται καί δηλώνει αὐτό πού θέλει νά μᾶς πεῖ ὁ ὑμνογράφος.
Σήμερον, ὑπὲρ ἡλίου ἐξέλαμψεν, ἡ τοῦ Ὁσίου Μαξίμου μνήμη...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#6

Ὄχι. Καί μετά γενικῆς συντάσσεται καί δηλώνει αὐτό πού θέλει νά μᾶς πεῖ ὁ ὑμνογράφος.
Δηλαδή; Μια πρόχειρη μετάφραση της φράσης αυτής;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#8
Δηλαδή η σύνταξη με γενική ή αιτιατική γίνεται αδιακρίτως με την ίδια σημασία, ή έχει κάποια διαφορά στο νόημα;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#9
Δηλαδή η σύνταξη με γενική ή αιτιατική γίνεται αδιακρίτως με την ίδια σημασία;
Στήν προκειμένη περίπτωση, ναί.

ή έχει κάποια διαφορά στο νόημα;
Σέ ἄλλες περιπτώσεις ἔχει.

Πάντως ὁ Γεράσιμος ὑπῆρξε δοκιμώτατος καί δέν ἔκανε λάθη.

ΥΓ. Τώρα, πολύ πρόχειρα εἶδα στήν ἀναζήτηση ὅτι στήν ὑμνογραφία καί οἱ δύο περιπτώσεις συναντῶνται.


 

chris5

Νέο μέλος
#10
Σᾶς εὐχαριστῶ πολὺ, σεβαστέ μοι πάτερ Μάξιμε!!!!
Εὒχεσθε καὶ ὑπὲρ ἡμῶν.
Χρῆστος
 
#11
Βέβαια να έχετε υπόψιν σας οτι έχει εκδώσει ακολουθία του Οσίου Μαξίμου του Γραικού και η Ιερά Μονή Βατοπαιδίου του Αγίου Όρους η οποία εμπεριέχει και την ακολουθία της Παναγίας της Παραμυθίας που συνεορτάζει την ίδια μέρα .
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#12
Βέβαια να έχετε υπόψιν σας οτι έχει εκδώσει ακολουθία του Οσίου Μαξίμου του Γραικού και η Ιερά Μονή Βατοπαιδίου του Αγίου Όρους η οποία εμπεριέχει και την ακολουθία της Παναγίας της Παραμυθίας που συνεορτάζει την ίδια μέρα .
Ὑπάρχει στό σχετικό θέμα, ἐδῶ:
http://analogion.com/forum/showthread.php?p=60793#post60793
 
Top