20 Ἰουλίου. Μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἐνδόξου Προφήτου Ἠλιοὺ τοῦ Θεσβίτου

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Ἡ ἀκολουθία τοῦ Προφήτου Ἠλιοὺ εἶναι πλήρως ἑορτάσιμος ἄνευ Εὐαγγελίου Ὄρθρου "η' x" (βλ. 1, 2), ὅπως φαίνεται στὰ Μηναῖα (πλὴν μιᾶς; ἐπανεκδόσεως). Αὐτὴ ἡ περίπτωσις ἀπαντᾶται εἰς: [ΜΒ, 6/9, 13/9, 23/9, 4/12, 7/1, 2/5, 1/7, 2/7, 5/7, 20/7, 25/7, 26/7, 1/8, 31/8], βλ. Τυπικόν Ἐνοριῶν (2), ὑποσ. 12.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Εὐχαριστοῦμε.
Στό «Ἐκλογάριον» ὑπάρχει ἐκλογή «Εἰς τὴν ἑορτὴν τοῦ Προφήτου Ἠλιού». Πῶς δικαιολογεῖται; Ἐπίσης καί γιά τίς 25/7.
Στίς 9/12 ἔχει κάθισμα πολυελέου ἄνευ εὐαγγελίου ὄρθρου (γιά ὑποσημ. 160 ΤΟΕ, δέν γνωρίζουμε ποῖο Μηναῖο βλ. ΤΜΕ).

Σχετικό θέμα: 20. Ἀκολουθία Ἁγίου Προφήτου Ἠλιού .
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Πιστεύω ὅτι οἱ Φυλλάδες γράφτηκαν γιὰ τὶς Ἀγρυπνίες, καὶ γιὰ τοὺς ἑορτάζοντες Ναούς ἢ Μονές. Ὁπότε μὲ αὐτὴν τὴν ἐξήγηση ἴσως ἐννοηθεῖ καὶ ἡ ἐκλογὴ ἢ μερικὲς ἐκλογὲς στὸ Ἐκλογάριον. Πάντως σὲ ἕνα Ἐκλογάριον «τοῦ σοφωτάτου Νικηφόρου τοῦ Βλεμμίδους» δὲν βλέπω ἐκλογή στίς 20/7, βλέπω ὅμως στίς 25/7.

Ναί σᾶς εὐχαριστῶ γιά τίς 9/12 καὶ τὴν διόρθωση (τό ΜΒ ἔχει Κάθισμα Πολυελέου, καὶ συμφωνεῖ καὶ τὸ Μηναῖον τοῦ 1820 σὲ τυχαῖο ἔλεγχο ποὺ ἔκανα τώρα). Πρέπει νομίζω καὶ αὐτὴ ἡ ἡμέρα νὰ εἶναι "η' x" (καὶ φυσικὰ ἄνευ πολυελέου, ὅπως ἔχουν καί τά ΔΕΕ 2019). Ἐνδιαφέρουσα καὶ ἡ ὑποσ. 31 (σ. 172, 180) ὑπὸ τοῦ γ. Δοσιθέου (ΤΑΣ 2010).

Εὐχαριστῶ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μεταγενέστερα μηναῖα προβλέπουν πολυέλεο γιὰ τὸν προφήτη Ἡλία, ὅπως π.χ. τὸ χφ. Paris. gr. 368 ιε' αἰ. φ. 240r.
Μά τό ΤΜΕ προβλέπει γ΄ Στιχολογίας Κάθισμα (σελ. 291).
Ἐπαναλαμβάνω (ὅπως ἔχει φανεῖ καί σέ ἄλλες περιπτώσεις)
... δέν γνωρίζουμε ποῖο Μηναῖο βλ. ΤΜΕ).
 
Top