Πάτερ, ευλογείτε.
1. Σαφώς και είμαι εκτός θέματος , αλλά βλέποντας την ενασχόληση με το «Σταυροθεοτοκίο» του εξαποστειλαρίου της 20ης Σεπτεμβρίου είπα να θέσω ένα ερώτημα που με απασχόλησε. Ας κάνουν οι διαχειριστές τον κόπο να το μεταφέρουν, αν και δεν νομίζω ότι αξίζει τον κόπο , στην κατάλληλη ενότητα.
2. Το συγκεκριμένο τροπάριο , κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν είναι βέβαια Σταυροθεοτοκίο με το γνωστό θέμα και περιεχόμενο των Σταυροθεοτοκίων ,αλλά , κατ’ ακρίβειαν, ούτε της Εορτής με αναφορά στη Θεοτόκο. Πρόκειται , κατά την ταπεινή μου γνώμη και πάλι, για απλό Εξαποστειλάριο - θεοτοκίο με αναφορά και στο θέμα του Σταυρού . Γι’ αυτόν το λόγο και γίνεται αποδεκτό και ως της Εορτής με την ευρεία έννοια. Αυτά νομίζω ότι προκύπτουν από το περιεχόμενό του και το ύφος του (αποστροφή προς την Θεοτόκο) και όχι από το πώς χαρακτηρίζεται.
3. Σαφώς και το θέμα δεν είναι το τι έπρεπε να ψαλεί (δεν κατάλαβα , ειλικρινά, πιο είναι το άλυτο θέμα στο οποίο αναφέρεσθε και για ποιούς).
4. Να σας εξομολογηθώ ότι την Κυριακή, που κατά παράκληση φίλου πήγα στο αναλόγιό του σε ναό μικρού οικισμού όχι γιατί είμαι ψάλτης αλλά γιατί δεν είχε βοηθό ούτε για να αναγνώσει ,ψάλαμε αντ΄ αυτού το Εξαποστειλάριο της 14ης Σεπτεμβρίου. Ερωτώ εν πάση ειλικρινεία: Ήταν τόσο φοβερά παραβίαση του Τυπικού; Γιατί εγώ θεωρώ ότι όντως παραβίαση του ΤΜΕ ήταν το ότι πχ δεν τελέσαμε Μεσονυκτικό με τον Τριαδικό κανόνα του ήχου, δεν είπαμε τα ψαλτήρια της Κυριακής και τον Άμωμο, δεν ψάλαμε όλες τις ωδές των κανόνων κτλ.
Συγχωρέστε τον σχολαστικισμό και την ενασχόληση με ένα εντελώς δευτερεύον θέμα.
Την ευχή.