18-24. Μουσικὰ Κυριακῆς πρὸ τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Σχετικά με τον τίτλο : ένα κλασικό Δοξαστικό παύει να είναι κλασικό όταν δεν παρουσιάζεται στην κλασική του μορφή. Η κλασικότητα ενός μαθήματος δεν αφορά μόνο στις γραμμές αλλά και στη σημειογραφία και τη μορφή που παρουσιάζεται.
Φιλότιμη η προσπάθειά σας να διοχετεύ(σ)ετε στο φόρουμ καρα-σεσημασμένα μαθήματα παλαιών διδασκάλων, αλλά και ο χωρισμός είναι πολύ συζητήσιμος και η παρασήμανση των έλξεων έχει σοβαρά αμφισβητηθεί. Οι παιδαγωγικοί λόγοι που επικαλείστε ("με βοηθά στην παρούσα φάση για αυτό το έκανα") και η "αδυναμία" να διαβάσετε Στανίτσα και Καραμάνη, δεν βοηθούν ιδιαίτερα (ως επιχειρήματα) στην παράκαμψη του αντικειμενικού προβλήματος.:eek:

ΥΓ. Ο σεβασμός του Χρήστου (Τσακίρογλου) στα κλασικά μαθήματα, όταν αντιγράφει, θα πρέπει να λειτουργεί παραδειγματικά για όλους μας!
Φίλτατε Δημήτρη,
για τα μεν όρια του προσδιορισμού "κλασικός" αποφανθήτωσαν οι ειδικοί και στο κάτω κάτω ας αλλάξει και ο τίτλος, για να μην υπάρχουν ενστάσεις (αν και νομίζω ότι μπήκε απλώς για αντιδιαστολή προς τα αντίστοιχα μαθήματα άλλων συνθετών που ανέβηκαν εσχάτως στο φόρουμ).

Για τη διάθεση όμως που λανθάνει στο μήνυμά σου περί πιθανόν στοχευμένης διοχέτευσης υλικού επικαλούμενης λογικοφανή επιχειρήματα λέω το εξής: ό, τι δίνει κανείς ευπρόσδεκτο είναι (και δίνει κανείς αυτό που έχει ή ξέρει να φτιάχνει, καλώς ή κακώς). Πόσο μάλλον προκειμένου για μέλος που έχει δώσει δείγματα γραφής αγνής ψυχής.
 
Last edited:
K

konman

Guest
Το δοξαστικό της Κυριακής προ Χριστουγέννων από τη Μουσική Κυψέλη. Το χώρισα και του πρόσθεσα τις έλξεις .

Πέρα από το αν είναι σωστός ή λάθος ο χωρισμός και οι έλξεις στο συγκεκριμένο κομμάτι, ίσως γενικότερα, όπως έχουν γράψει αρκετά μέλη του Ψαλτολογίου, να μην είναι σωστό να αναγράφουμε τις διέσεις και τις υφέσεις αλλά με βοηθά στην παρούσα φάση για αυτό το έκανα. Αν ήξερα περισσότερα πιθανό να μπορούσα να έλεγα και του μακαρίτη Θ. Στανίτσα. Δε τα καταφέρνω όμως όπως και με την Κυψέλη του κ. Α. Καραμάνη.

Για να είναι κάπως όλα μαζεμένα να γράψω εδώ και άλλα σχετικά που βρήκα από άλλα μέλη του Ψαλτολογίου, όπως τον σύνδεσμο του κ. Τσακίρογλου με τον Όρθρο της Κυριακής, το δοξαστικό του μακαρίτη Θ.Στανίτσα και το ίδιο πάλι από του Ραιδεστινού

Αγαπητε eiryk ειλικρινα δεν νομιζω οτι εχετε λογο να δικαιολογειστε για το ωραιο κειμενο που ανεβασατε.Του βαλατε τις ελξεις και ετσι μπορει να φανει χρησιμο σε πολλους καινουργιους μαθητες που διαβαζουν αυτη τη στιγμη το φορουμ[κι οχι μονο]και πιστευω οτι θα ειναι αρκετοι.
Νομιζω οτι δεν υπαρχει καποια νομοθεσια μεσα στο φορουμ που να λεει οτι απαγορευονται οι ελξεις η τουλαχιστον δεν το εχω υποψην μου.
Εαν καποιοι φιλοι ενοχλουνται απο καποια πραγματα ειναι καλυτερο να σιωπουν διοτι αλλιως ''περιοριζουν τις δυνατοτητες'' του φορουμ με οτι αυτο συνεπαγεται.[φιλικα το λεω αυτο].
Δεν γνωριζω κανεναν προσωπικα ουτε και εσας και δεν εχω να χωρισω κατι.Επιθυμω να μοιραστω μαζι σας προς κοινο οφελος.
Κανενας δεν εχει αναγκη κανεναν αλλα ολοι χρειαζομαστε τον αλλον..αλλιως τι κανουμε ολοι εδω μεσα...!
Υ.Γ. Μη μου λετε εμενα οτι αν ξερατε θα λεγατε Στανιτσα...συνεχιστε να ανεβαζετε...μας κανει καλο.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Θα συμφωνήσω και με τις δύο απόψεις προσωπικά. Όταν βλέπω «κλασσικό» σε ένα τίτλο θέματος ή βιβλίου περιμένω προσωπικά να βρώ το κλασσικό κείμενο όπως ακριβώς υπάρχει στα κλασσικά βιβλία. Σε αυτή την περίπτωση θα έβαζα και τον τίτλο του βιβλίου πηγή στο θέμα π.χ. Δοξαστικό τάδε (Πέτρου ή Κυψέλη κτλ.). Είναι όμως συνηθισμένο εκδότες κλασσικών κειμένων να τα παρουσιάζουν με τη δική τους προσωπική μορφή (χωρισμένα με διαστολές, με έλξεις, με ισοκρατήματα, κορώνες, σιγά-δυνατά κτλ) επιγράφοντας το μέλος σαν του αρχικού συγγραφέα με μια απλή επεξήγηση στην αρχή του βιβλίου π.χ. «μετά προσθήκης ρυθμικών διαστολών» ή «μετά προσθήκης ισοκρατημάτων». Θεωρώ οτι από τη στιγμή που διεκρινίζονται οι όποιες αλλαγές/προσθήκες επί του κλασσικού κειμένου είναι στη διάθεση του αναγνώστη να επιλέξει εάν θα το χρησιμοποιήσει ή όχι. Το εάν μπορεί να ονομαστεί ή όχι κλασσικό είναι μεγάλο και ωραίο φιλοσοφικό ερώτημα που καλύτερα να συζητήσουμε σε άλλο θέμα.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
αφού, παραδεχτώ ότι πήρα ετοιμη δουλειά από αγαπητούς φίλους που ειχαν την καλή διάθεση να ανεβάσουν φωτό από το κείμενο που ζήτησα, το ξαναανεβάζω σε pdf.

προσοχη:
1) στο απαλλαγής αντί για ολίγον μόνο, βάλτε κ ένα κέντημα από κάτω...
2) στο κατεχομέναις αντι για ολίγον με τριπλή, διορθωστε σε ΙΣΟΝ με τριπλή.....
 

Attachments

  • ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ υπό Γ ΡΑΙΔΕΣΤΗΝΟΥ.pdf
    977.8 KB · Views: 619

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ανεβάζω το δοξαστικό της Κυριακής πρό της Χριστού γεννήσεως από την Αθωνιάδα του Φιλανθιδη & από το Δοξαστάριο του Κηλτζανίδη.
 

Attachments

  • ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ από ΑΘΩΝΙΑΔΑ.pdf
    169.5 KB · Views: 404
  • ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ υπό Π ΚΗΛΤΖΑΝΙΔΟΥ.pdf
    173.2 KB · Views: 323
Last edited by a moderator:

david

Μέλος
Δοξαστικόν Όρθρου Κυριακής πρό τής Χριστού Γεννήσεως-Χρυσάνθου Θεοδοσοπούλου Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μ.Χ.Ε.

εἰς ὀσμὴν εὐωδίας.
 

Attachments

  • Δοξαστικόν Όρθρου πρό τής Χριστού Γεννήσεως-Χρυσάνθου Θεοδοσοπούλου.pdf
    1.1 MB · Views: 720

filomousos

Παλαιό Μέλος
Δοξαστικόν Όρθρου Κυριακής πρό τής Χριστού Γεννήσεως-Χρυσάνθου Θεοδοσοπούλου Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μ.Χ.Ε.

εἰς ὀσμὴν εὐωδίας.

σελ. 561-562
 

Attachments

  • ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ 01.jpg
    221.9 KB · Views: 182

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Μερικές εναλλακτικές προτάσεις για τα δοξαστικά του Εσπερινού και των Αίνων.
 

Attachments

  • Κυριακή προ Χριστουγέννων (Τριαντ. Γεωργιάδου).pdf
    1.7 MB · Views: 422
  • Κυριακή προ Χριστουγέννων (Θεμ. Γεωργιάδου).pdf
    1.7 MB · Views: 394
  • Κυριακή προ Χριστουγέννων (Κωνστ. Πρωτοψάλτου).pdf
    1.3 MB · Views: 381
  • Κυριακή προ Χριστουγέννων (Πέτρου Πελοποννησίου).pdf
    1.4 MB · Views: 423

david

Μέλος
Καλή Αυριανή.

εἰς ὀσμὴν εὐωδίας.
 

Attachments

  • ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ Λ.ΠΕΤΡΙΔΗ.pdf
    82.8 KB · Views: 572

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Είχε ζητηθεί στο πρώτο μήνυμα, αλλά δεν ανέβηκε ποτέ. Το ανεβάζω τώρα, επειδή το ζήτησε με ΠΜ και κάποιο άλλο μέλος.
 

Attachments

  • Των νομικών διδαγμάτων - Ιακώβου Πρωτοψάλτου.pdf
    668.4 KB · Views: 401

Χρύσανθος80

Παλαιό Μέλος
Μία ακόμη πρόταση για εμπλουτισμό της ύλης στο συγκεκριμένο link το Δοξαστικο ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΔΙΔΑΓΜΑΤΩΝ υπό Πρωτοψάλτου Ι.Ν.Θείας Μεταμορφώσεως Βόλου κ.ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΧΩΡΗ.
 

Attachments

  • Tων νομικών διδαγμάτων.Ι.ΣΧΩΡΗ.pdf
    1 MB · Views: 222

georgiosben

Γιώργος Μπενέτσης
Παραθέτω το παρόν μάθημα του Νικολάου Σμύρνης επειδή και δεν υπάρχει σαν αρχείο στο ψαλτολόγιο και κυρίως προς μελέτη. Πιστεύω όμως καλό είναι που και που να ψάλουμε και κάτι διαφορετικό (χωρίς βέβαια να παραγκωνίζουμε τα κλασικα μαθηματα).Καλό και άγιο Δωδεκαήμερο και καλή δύναμη στους Ιεροψάλτες.
 

Attachments

  • δοξαστικο αινων Κυριακη προ Χριστουγεννων.pdf
    120.9 KB · Views: 222

papline

Παλαιό Μέλος
Δοξαστικό Αίνων Κυριακής προ της Χριστού Γεννήσεως Αθ. Καραμάνη σε pdf. Το doc αρχείο έχει ανέβει στη βιβλιοθήκη του ΜΚ.
 

Attachments

  • Κυριακή προ της Χριστου Γεννήσεως.pdf
    1.5 MB · Views: 306

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Επισυνάπτω τα μουσικά κείμενα του Εσπερινού και του Όρθρου της 20-12-2015 της Κυριακής προ της Χριστού γεννήσεως ήχος δ΄ εωθ. ζ΄ για Τάμπλετ, τα οποία και έκανα για τις προσωπικές μου ανάγκες κατά τα γνωστά.
Καλή δύναμη και χρόνια πολλά και ευλογημένα στον κόσμο ἅπαντα.
 

Attachments

  • 20-12-2015 Εσπερινός ΚΖ΄ Κυριακής ήχος δ΄ εωθ΄ ζ προ της Χριστού Γεννήσεως .pdf
    2.4 MB · Views: 340
  • 20-12-2015 Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως ήχος δ΄ εωθ. ζ΄.pdf
    5.7 MB · Views: 757
  • 20-12-2015 Εσπερινός Κυριακής προ της Χριστού γεννήσεως ήχος δ΄.mel
    133.3 KB · Views: 43
  • 20-12-2015 Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως ήχος δ΄ εωθ. ζ΄.mel
    219.4 KB · Views: 49

dimitris

Παλαιό Μέλος
...
 

Attachments

  • ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ.pdf
    538.9 KB · Views: 217
  • ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ.docx
    23.4 KB · Views: 48

andreas_a

Μέλος
«Άρον σου την φωνήν» καi «Δευρο Ο Εν Πυρινω Ποτε», μέλος Ματθαίου Βατοπαιδινού;
 
Top