18-24. Μουσικὰ Κυριακῆς πρὸ τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#1
Μήπως έχει κανείς το δοξαστικό των αίνων της Κυριακής προ της Χριστού γέννησης από Ιάκωβο ή Ραιδεστηνό;
ευχαριστώ εκ των προτέρων...
 
Last edited by a moderator:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#2
Μήπως έχει κανείς το δοξαστικό των αίνων της Κυριακής προ της Χριστού γέννησης από Ιάκωβο ή Ραιδεστηνό;;;
ευχαριστώ εκ των προτέρων...
Αυτό είναι του Πρίγγου (από τον www.cmkon.org) για όποιον θα το ήθελε.
 

Attachments

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#4
1) Στην 3η σελ 1η σειρά μετά τη φθορά του Πα ακολουθεί στο κειμενο ολιγον με υπορροή κ γοργό. ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΟΛΙΓΟΝ ΔΙΦΩΝΗ ΑΝΑΒΑΣΗ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΚΕΝΤΗΜΑ ΑΠΟ ΚΑΤΩ.
2) 3Η ΣΕΛ 4Η σειρά εκεί που υπάρχει η φθορά του χρωματικού Δι, ΑΛΛΆΞΤΕ ΤΟ ΟΛΙΓΟΝ ΣΕ ΣΕ ΙΣΟΝ, ΑΛΛΙΩΣ ΔΕ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΤΩ ΔΙ.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#6
Τα αναστάσιμα και άλλα μαθήματα του Όρθρου.

Καταβασίες αργές και σύντομες. Οι αργές υπάρχουν και από τη σελίδα 23 αυτού του Αρχείου του Όρθρου). Επίσης για όσους ενδιαφέρονται, υπάρχουν και οι ξεχωριστές Καταβασίες της συγκεκριμένης Κυριακής μέλος Πέτρου Μπερεκέτου εδώ.

Τα της ημέρας επισυνάπτονται, καθώς και οι σελίδες από το Τυπικό του Βιολάκη που αναφέρονται στην ακολουθία αυτή.

Με το καλό και στα Χριστούγεννα.
 

Attachments

Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#7

Δύο παρατηρήσεις:
1) Γιατί φωτογραφίζεις τό ΤΜΕ; Τό ΗΟΠ (πού συνηθίζεις) τί ἔχει;
2) Θά διαβάσετε ὅλο αὐτό τό ὑπόμνημα τῆς Κυριακῆς;​
Ἐμεῖς λέμε:
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Κυριακὴ πρὸ τῆς Χριστοῦ γεννήσεως, μνήμην ἄγειν ἐτάχθημεν παρὰ τῶν Ἁγίων καὶ θεοφόρων Πατέρων ἡμῶν, πάντων τῶν ἀπ' αἰῶνος Θεῷ εὐαρεστησάντων, ἀπὸ Ἀδὰμ ἄχρι καὶ Ἰωσὴφ τοῦ μνήστορος τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, κατὰ γενεαλογίαν, καθὼς ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς ἱστορικῶς ἠριθμήσατο, ὁμοίως καὶ τῶν Προφητῶν καὶ τῶν Προφητίδων.
Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον καὶ σῶσον ἡμᾶς. Ἀμήν.
Ἄν καί τό «καθὼς ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς ἱστορικῶς ἠριθμήσατο» δέν εἶναι καί τόσον ἀκριβές. Πρβλ. Δίπτυχα 2007 καί 2008, σσ. 284, 276 ἀντίστοιχα.


 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#8
1) Γιατί φωτογραφίζεις τό ΤΜΕ; Τό ΗΟΠ (πού συνηθίζεις) τί ἔχει;
Απλά επειδή το ΗΟΠ αναφέρεται στη συγκεκριμένη Κυριακή, με τον ήχο που συμπίπτει, έβαλα τις περιπτώσεις που προβλέπει το ΤΜΕ για περισσσότερη διαχρονικότητα του μηνύματος (για τον λόγο αυτό, δεν έβαλα και ημερονημία στον τίτλο του θέματος). Μάλλον με την μορφή που έχει τώρα, πρέπει να ισχύει και για του χρόνου. Αν όχι, πέστε μου και κάνω τις απαραίτητες προσθήκες. Επίσης για τον ίδιο λόγο έβαλα το συναξάριο της ημέρας σε ξεχωριστή σελίδα, για να μην αποτελεί "πακέτο", ώστε κάθε χρόνο να προσθέτω τις αναφορές στους εκάστοτε Αγίους της ημέρας.
2) Θά διαβάσετε ὅλο αὐτό τό ὑπόμνημα τῆς Κυριακῆς;
Όχι. Και εμείς αυτό που παραθέτετε λέμε, απλά το πρόσθεσα μήπως και κάποιος κάνει όλη την αναφορά στα πρόσωπα αυτά. Για πιο ευκολία μάλιστα, μόλις άλλαξα το αρχείο και απομόνωσα αυτό που λέμε, ώστε ο καθένας να κάνει τις επιλογές του.

Την ευχή σας.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#9

Ὑπάρχουν τρεῖς περιπτώσεις συμπτώσεως αὐτῆς τῆς Κυριακῆς:
α) 18 καί 19· τό θεοτοκίον τοῦ ἀπολυτικίου θά εἶναι Πάντα ὑπὲρ ἔννοιαν, δέν θά παρεμβάλλονται καθίσματα προεόρτια καί στό ἐξαποστειλάριον τό θεοτοκίον τῆς ὀκτωήχου.
β) 20 ἕως καί 23· ὅπως τά ἔχεις καί
γ) 24· ὅπου ἔχουμε τό ἀπολυτίκιον Ἀπεγράφετο ποτέ καί ἐπιπλέον τόν προεόρτιον κανόνα Χριστὸν σαρκὶ νηπιάσαντα.

Τοῦ χρόνου (μέ τό καλό) θά συμπέσει 19 Δεκεμβρίου, ὁπότε θά ἔχουμε τήν α΄ περίπτωση.


 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#10

Ὑπάρχουν τρεῖς περιπτώσεις συμπτώσεως αὐτῆς τῆς Κυριακῆς:
α) 18 καί 19· τό θεοτοκίον τοῦ ἀπολυτικίου θά εἶναι Πάντα ὑπὲρ ἔννοιαν, δέν θά παρεμβάλλονται καθίσματα προεόρτια καί στό ἐξαποστειλάριον τό θεοτοκίον τῆς ὀκτωήχου.
Αυτή η περίπτωση καλύπτεται με την συμμετοχή των ύμνων του Όρθρου.
γ) 24· ὅπου ἔχουμε τό ἀπολυτίκιον Ἀπεγράφετο ποτέ καί ἐπιπλέον τόν προεόρτιον κανόνα Χριστὸν σαρκὶ νηπιάσαντα.
Σωστά. Έκανα λοιπόν, αλλαγή σελίδας ανάμεσα στις Α΄ και Γ΄Ωδές, ώστε να προσθέσω αργότερα και τον προεόρτιο κανόνα.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#11
Έγινε επίσης μία διόρθωση στον Ειρμό της Γ΄Ωδής (σελ. 10) όπου υπήρχε παρατονισμός, από τη στιγμή όπου ο Ειρμός της Κυριακής δεν είναι ο ίδιος με αυτόν του Μ. Σαββάτου από τον οποίο αντιγράφω στο Ειρμολόγιο του Ιωάννου, αφού έχουμε:
Μ. Σάββατο:... θάμβει πολλώ συνείχετο...
Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως:...Θαμβητικώς συνείχετο...

Υ.Γ. Ευτυχώς που τα ανέβασα νωρίς, για τις διορθώσεις :eek:...
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#12

Ἄν καί τό «καθὼς ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς ἱστορικῶς ἠριθμήσατο» δέν εἶναι καί τόσον ἀκριβές. Πρβλ. Δίπτυχα 2007 καί 2008, σσ. 284, 276 ἀντίστοιχα.
Κοιτώντας τήν ἔκδοση τοῦ 1885 (πού στηρίζεται στήν 1851) τοῦ ΤΚΠ, βλέπω ὅτι διορθώνει «καθὼς ὁ Εὐαγγελιστὴς Ματθαῖος ἱστορικῶς ἠριθμήσατο».

 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#13
...όπως το είχε εκτελέσει η χορωδία του συνδέσμου ιεροψαλτών Μαγνησίας ''Αγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης'', προς τιμήν πρωτοψάλτη του Οικουμενικόυ Πατριαρχείου κ. Λεωνίδα Αστέρη την 20-12-03.
 

Attachments

Last edited:

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
#15
Καλημέρα και χρόνια πολλά και ευλογημένα.

Ως αντίδωρο αγάπης και σεβασμού στους παλαιούς διδασκάλους, παραθέτω το δοξαστικό των αίνων της προ Χριστού Γεννήσεως, μελοποιημένο από την ταπεινότητά μου, κατόπιν παρακλήσεως του εν καρδία φίλου Νεκταρίου Αδάμ, του ψάλλειν γηθοσύνως εις την αυριανήν εορτήν.


Με την προσήκουσα τιμή
Δημήτριος Φακίνος
Α' ψάλτης Ι. Ν. Αγίων Αποστόλων Πέτρου - Παύλου & Αγίου Νεκταρίου Άνω Κηφισιάς
 

Attachments

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#16
Ο πρωτοψαλτης και καλος φιλος Σταυρος Πηλιουρας εκλεκτο μελος του Ψαλτολογιον , μου εστειλλε το δοξαστικο των αινων της αυριανης Κυριακης προ
Χριστου Γεννα , σε συνθεση Θρ. Στανιτσα , το οποιο και επισυναπτω . Θερμα τον ευχαριστω .
 

Attachments

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#17
Ο πρωτοψαλτης και καλος φιλος Σταυρος Πηλιουρας εκλεκτο μελος του Ψαλτολογιον , μου εστειλλε το δοξαστικο των αινων της αυριανης Κυριακης προ
Χριστου Γεννα , σε συνθεση Θρ. Στανιτσα , το οποιο και επισυναπτω . Θερμα τον ευχαριστω .
Ευχαριστούμε, κ. Βαγγέλη,

Επισυνάπτω και εγώ, με την σειρά μου, μία άλλη σύνθεση, πάλι από χειρόγραφο του Στανίτσα. Αυτή που ανεβάσατε εσείς είναι πιο «καλητεχνική» και χρειάζεται λαρύγγι. Ετούτη είναι λίγο πιο εύκολη.

Απόστολος
 

Attachments

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#18
Το δοξαστικό της Κυριακής προ Χριστουγέννων από τη Μουσική Κυψέλη. Το χώρισα και του πρόσθεσα τις έλξεις .

Πέρα από το αν είναι σωστός ή λάθος ο χωρισμός και οι έλξεις στο συγκεκριμένο κομμάτι, ίσως γενικότερα, όπως έχουν γράψει αρκετά μέλη του Ψαλτολογίου, να μην είναι σωστό να αναγράφουμε τις διέσεις και τις υφέσεις αλλά με βοηθά στην παρούσα φάση για αυτό το έκανα. Αν ήξερα περισσότερα πιθανό να μπορούσα να έλεγα και του μακαρίτη Θ. Στανίτσα. Δε τα καταφέρνω όμως όπως και με την Κυψέλη του κ. Α. Καραμάνη.

Για να είναι κάπως όλα μαζεμένα να γράψω εδώ και άλλα σχετικά που βρήκα από άλλα μέλη του Ψαλτολογίου, όπως τον σύνδεσμο του κ. Τσακίρογλου με τον Όρθρο της Κυριακής, το δοξαστικό του μακαρίτη Θ.Στανίτσα και το ίδιο πάλι από του Ραιδεστινού
 

Attachments

Last edited:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#19
Το δοξαστικό της Κυριακής προ Χριστουγέννων από τη Μουσική Κυψέλη. Το χώρισα και του πρόσθεσα τις έλξεις .
Πέρα από το αν είναι σωστός ή λάθος ο χωρισμός και οι έλξεις στο συγκεκριμένο κομμάτι, ίσως γενικότερα, όπως έχουν γράψει αρκετά μέλη του Ψαλτολογίου, να μην είναι σωστό να αναγράφουμε τις διέσεις και τις υφέσεις αλλά με βοηθά στην παρούσα φάση για αυτό το έκανα. Αν ήξερα περισσότερα πιθανό να μπορούσα να έλεγα και του μακαρίτη Θ. Στανίτσα. Δε τα καταφέρνω όμως όπως και με την Κυψέλη του κ. Α. Καραμάνη.

Για να είναι κάπως όλα μαζεμένα να γράψω εδώ και άλλα σχετικά που βρήκα από άλλα μέλη του Ψαλτολογίου, όπως τον σύνδεσμο του κ. Τσακίρογλου με τον Όρθρο της Κυριακής, το δοξαστικό του μακαρίτη Θ.Στανίτσα και το ίδιο πάλι από του Ραιδεστινού
Σχετικά με τον τίτλο : ένα κλασικό Δοξαστικό παύει να είναι κλασικό όταν δεν παρουσιάζεται στην κλασική του μορφή. Η κλασικότητα ενός μαθήματος δεν αφορά μόνο στις γραμμές αλλά και στη σημειογραφία και τη μορφή που παρουσιάζεται.
Φιλότιμη η προσπάθειά σας να διοχετεύ(σ)ετε στο φόρουμ καρα-σεσημασμένα μαθήματα παλαιών διδασκάλων, αλλά και ο χωρισμός είναι πολύ συζητήσιμος και η παρασήμανση των έλξεων έχει σοβαρά αμφισβητηθεί. Οι παιδαγωγικοί λόγοι που επικαλείστε ("με βοηθά στην παρούσα φάση για αυτό το έκανα") και η "αδυναμία" να διαβάσετε Στανίτσα και Καραμάνη, δεν βοηθούν ιδιαίτερα (ως επιχειρήματα) στην παράκαμψη του αντικειμενικού προβλήματος.:eek:

ΥΓ. Ο σεβασμός του Χρήστου (Τσακίρογλου) στα κλασικά μαθήματα, όταν αντιγράφει, θα πρέπει να λειτουργεί παραδειγματικά για όλους μας!
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#20
Σχετικά με τον τίτλο : ένα κλασικό Δοξαστικό παύει να είναι κλασικό όταν δεν παρουσιάζεται στην κλασική του μορφή. Η κλασικότητα ενός μαθήματος δεν αφορά μόνο στις γραμμές αλλά και στη σημειογραφία και τη μορφή που παρουσιάζεται.
Φιλότιμη η προσπάθειά σας να διοχετεύ(σ)ετε στο φόρουμ καρα-σεσημασμένα μαθήματα παλαιών διδασκάλων, αλλά και ο χωρισμός είναι πολύ συζητήσιμος και η παρασήμανση των έλξεων έχει σοβαρά αμφισβητηθεί. Οι παιδαγωγικοί λόγοι που επικαλείστε ("με βοηθά στην παρούσα φάση για αυτό το έκανα") και η "αδυναμία" να διαβάσετε Στανίτσα και Καραμάνη, δεν βοηθούν ιδιαίτερα (ως επιχειρήματα) στην παράκαμψη του αντικειμενικού προβλήματος.:eek:

ΥΓ. Ο σεβασμός του Χρήστου (Τσακίρογλου) στα κλασικά μαθήματα, όταν αντιγράφει, θα πρέπει να λειτουργεί παραδειγματικά για όλους μας!
Θα με συγχωρέσετε, αλλά αυτό είναι υπερβολή. Τότε, π.χ. ο Περιστέρης και οι εν γένει μαθηταί του Ψάχου (για να μην πάμε στον Καρά) δεν έψελναν κλασσικά μαθήματα (οι παρτιτούρες της Μητροπόλεως κυκλοφορούσαν για δεκαετίες σε πολλά ψαλτήρια). Επί πλέον, πιέζετε νομίζω και στενοχωρείτε έναν άνθρωπο που μπορεί να χρειάζεται μια τέτοια παρασήμανση (έστω κι αν δεν είναι η τέλεια), γιατί νοιώθει ότι τον βοηθάει, βάζοντάς του και το δίλημμα, αν ψάλλει κλασσικά κείμενα ή όχι. Νομίζω θα έπρεπε να είναι κανείς πιο ανοικτός, γιατί και η αλήθεια είναι πιο ανοικτή και πλατειά.
 
Top