18 Σεπτεμβρίου 2011: Περί καθισμάτων, εξαποστειλαρίου, αίνων.

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
[Σημ. συντ. (π. Μ.)] Αυτό και τα επόμενα 4 μηνύματα μεταφέρθηαν από εδώ.

Οντως:
''...ως εν τη ημερα της εορτης...''
Αρα;...:wink:

Αλλα να ρωτησω,με την σημερινη ευκαιρια...
Δεν θα μπορουσαμε να πουμε τα μεθεορτα του Σταυρου,της 18ης(καθισματα-αντι Και νυν-,Αινους),αντι να μας παραπεμπει το Τυπικο στα της εορτης,ανημερα;.... Αφου υπηρχαν σχετικα της εορτης,στα της ημερας....
 
Last edited by a moderator:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Οντως:
''...ως εν τη ημερα της εορτης...''
Αρα;...:wink:

Αλλα να ρωτησω,με την σημερινη ευκαιρια...
Δεν θα μπορουσαμε να πουμε τα μεθεορτα του Σταυρου,της 18ης(καθισματα-αντι Και νυν-,Αινους),αντι να μας παραπεμπει το Τυπικο στα της εορτης,ανημερα;.... Αφου υπηρχαν σχετικα της εορτης,στα της ημερας....

Βεβαιως και θα μπορουσαμε και θα επρεπε! Οι Κυριακες δεν εξαιρουνται απο τις μεθεορτες ημερες ουτε αριθμητικα ουτε και κατα το ισχυον τυπικον των μεθεορτων ημερων! Μιλας για το Μεγαλο Τυπικο η για το Ημερολογιο?
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Βεβαιως και θα μπορουσαμε και θα επρεπε! Οι Κυριακες δεν εξαιρουνται απο τις μεθεορτες ημερες ουτε αριθμητικα ουτε και κατα το ισχυον τυπικον των μεθεορτων ημερων! Μιλας για το Μεγαλο Τυπικο η για το Ημερολογιο?

Μιλαω για τα Διπτυχα της Απ. Διακονιας που ειναι γεματο λαθη κατι φορες και μου δινει στα νευρα!!:mad:

Κοιταξτε τωρα και καραφλιαστε!....
Γραφουν τα Διπτυχα:''...εξαποστειλαρια....και της εορτης Σταυρος ο φυλαξ...'' ενω το Τυπικο της Μ.Χ. Εκκλησιας,γραφει:...εξαποστειλαρον,μεθεορτον...''

Επισης,αινους ...της εορτης 4(Ω του παραδοξου)...στα διπτυχα.ενω στο Τ.Μ.Χ.Ε γραφει...μεθεορτα 4

Μεχρι εδω συμφωνω με το Τ.Μ.Χ.Ε...
Στα καθισματα ομως;...
Και τα δυο τυπικα,γραφουν: της εορτης,αντι για Και νυν...
Ειναι σωστο;:(
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Μιλαω για τα Διπτυχα της Απ. Διακονιας που ειναι γεματο λαθη κατι φορες και μου δινει στα νευρα!!:mad:

Κοιταξτε τωρα και καραφλιαστε!....
Γραφουν τα Διπτυχα:''...εξαποστειλαρια....και της εορτης Σταυρος ο φυλαξ...'' ενω το Τυπικο της Μ.Χ. Εκκλησιας,γραφει:...εξαποστειλαρον,μεθεορτον...''

Επισης,αινους ...της εορτης 4(Ω του παραδοξου)...στα διπτυχα.ενω στο Τ.Μ.Χ.Ε γραφει...μεθεορτα 4

Μεχρι εδω συμφωνω με το Τ.Μ.Χ.Ε...
Στα καθισματα ομως;...
Και τα δυο τυπικα,γραφουν: της εορτης,αντι για Και νυν...
Ειναι σωστο;:(

Και τα μεθεορτα καθισματα στην ιδια εορτη ανηκουν,οποτε μπορουν να ψαλλουν. Εχει και το Μεγαλο Τυπικο τα δικα του...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μιλαω για τα Διπτυχα της Απ. Διακονιας που ειναι γεματο λαθη κατι φορες και μου δινει στα νευρα!!:mad:

Κοιταξτε τωρα και καραφλιαστε!....
Πρόσεξε σέ ποιούς «δινει στα νευρα» ἡ συμπεριφορά σου καί ποιοί «καραφλιάζουν» μέ τά γραφόμενά σου.

Κανονικά ἐδῶ τέλος μηνύματος. Ἀλλά ἐπειδή δέν μοῦ ἐπιτρέπεται, ἄς μποῦμε πάλι στόν κόπο γιά πολλοστή φορά (ἄν καί δέν ἔχω ὄρεξη, ὅπως ἐσύ φαίνεται...) νά ἀπαντήσουμε, γιά νά «ξεσκεπαστεῖς» (ἄν καί μᾶς ἔκανες νά νοιώθουμε ξεσκέπαστοι = κρυωμένοι...).

Γραφουν τα Διπτυχα:''...εξαποστειλαρια....και της εορτης Σταυρος ο φυλαξ...'' ενω το Τυπικο της Μ.Χ. Εκκλησιας,γραφει:...εξαποστειλαρον,μεθεορτον...''

Επισης,αινους ...της εορτης 4(Ω του παραδοξου)...στα διπτυχα.ενω στο Τ.Μ.Χ.Ε γραφει...μεθεορτα 4
Ἄνοιξες τό Μηναῖο στίς 18 νά δεῖς ποιό εἶναι τό μεθέορτο ἐξαποστειλάριο; (ἄν θές κᾶνε τόν κόπο νά δεῖς καί στίς 17)
Ἄνοιξες τό Μηναῖο στίς 18 νά δεῖς ἄν ὑπάρχουν αἶνοι;

Καί βέβαια δέν συνεχίζω περί καθισμάτων, πού ἄν ἔκανες τόν κόπο νά διαβάσεις σχετικά καί παρόμοια θέματα (προηγούμενων ἡμερῶν καί παλαιότερα), δέν θά...

Μέχρις ἐδῶ ἀρκετά... καί νά προσέχεις... Μεγάλωσες (;).


 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Tι να σας πω πατερ μου...Εγω ρωτω,για να μαθω...
Τωρα,αν τα ξερετε εσεις...μπραβο σας και να ειστε καλα...
Αλλωστε η προσφορα σας στο Ψ,ειναι πολυτιμη.
Την ευχη!:)

ΥΓ: Τα εχω βαλει με τα Διπτυχα,οχι με το Μηναιο...Αυτο,καλα τα γραφει....
 
Tι να σας πω πατερ μου...Εγω ρωτω,για να μαθω...
Τωρα,αν τα ξερετε εσεις...μπραβο σας και να ειστε καλα...
Αλλωστε η προσφορα σας στο Ψ,ειναι πολυτιμη.
Την ευχη!:)

ΥΓ: Τα εχω βαλει με τα Διπτυχα,οχι με το Μηναιο...Αυτο,καλα τα γραφει....

Το να ρωτάς για να μάθεις σε τιμάει και μπράβο σε σένα .
Αλλά το ύφος που έθεσες το θέμα δεν δείχνει ..... μαθητική διάθεση αλλά μάλλον επικριτική , χλευαστική και ειρωνική προς τα δίπτυχα και τους συντάκτες .
Οδηγήθηκες σε βιαστικά συμπεράσματα και εξέφρασες γενικότητες χωρίς να διαβάσεις και να εμβαθύνεις στο θέμα , ούτε έκανες τον κόπο όπως φαίνεται να ψάξεις στο ψαλτολόγιο ,όπου έχουν αναρτηθεί στο παρελθόν παρεμφερή θέματα ( μια διαπίστωση που ισχύει για πολλούς ,που "σνομπάρουν" και δεν διαβάζουν τα τόσο ενδιαφέροντα και εμπεριστατωμένα θέματα που ανεβαίνουν στο φόρουμ από " ειδικούς "... )
Όπως φαίνεται όμως δεν μπήκες στον κόπο να διαβάσεις και την απάντηση του π. Μάξιμου και συνεχίζεις να τα βάζεις με τα δίπτυχα .
Τι είναι αυτό που τελικά δεν κατάλαβες ;
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Tι να σας πω πατερ μου...Εγω ρωτω,για να μαθω...
Τωρα,αν τα ξερετε εσεις...μπραβο σας και να ειστε καλα...
Αλλωστε η προσφορα σας στο Ψ,ειναι πολυτιμη.
Την ευχη!:)

ΥΓ: Τα εχω βαλει με τα Διπτυχα,οχι με το Μηναιο...Αυτο,καλα τα γραφει....



Αν δεν κάνω λάθος ο π.Μάξιμος εκτός του λειτουργικού
του ερευνητικού πάθους :D είναι κ μέλος στην αντίστοιχη
επιτροπή που συντάσσει τα Δίπτυχα. Κάνω λάθος;
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Το να ρωτάς για να μάθεις σε τιμάει και μπράβο σε σένα .
Αλλά το ύφος που έθεσες το θέμα δεν δείχνει ..... μαθητική διάθεση αλλά μάλλον επικριτική , χλευαστική και ειρωνική προς τα δίπτυχα και τους συντάκτες .
Οδηγήθηκες σε βιαστικά συμπεράσματα και εξέφρασες γενικότητες χωρίς να διαβάσεις και να εμβαθύνεις στο θέμα , ούτε έκανες τον κόπο όπως φαίνεται να ψάξεις στο ψαλτολόγιο ,όπου έχουν αναρτηθεί στο παρελθόν παρεμφερή θέματα ( μια διαπίστωση που ισχύει για πολλούς ,που "σνομπάρουν" και δεν διαβάζουν τα τόσο ενδιαφέροντα και εμπεριστατωμένα θέματα που ανεβαίνουν στο φόρουμ από " ειδικούς "... )
Όπως φαίνεται όμως δεν μπήκες στον κόπο να διαβάσεις και την απάντηση του π. Μάξιμου και συνεχίζεις να τα βάζεις με τα δίπτυχα .
Τι είναι αυτό που τελικά δεν κατάλαβες ;

Απαντηση απο τον κο Τζωρτζη:
Tυπικο Οικ. Πατριαρχειου:....Καθίσματα: Τα Αναστάσιμα της α' και β' Στιχολογίας και εις το, Και νύν, αυτών, αντί των Θεοτοκίων, ανά εν της Εορτής. Δεν κάνει λόγο για αντικατάσταση του θεοτοκίου της α΄ στιχολογίας με το παραλειφθέν θεοτοκίον του πλ. β΄ στο Θεός Κύριος αλλά ψαλμώδηση του της Εορτής. Εις τους Αίνους ορίζει τα 4 Αναστάσιμα στιχηρά και ακολούθως τα 4 Στιχηρά Προσόμοια της Εορτής.....

....Στην προθεωρία του Τυπικού Γ. Βιολάκη, το οποίο σαφώς και είναι αυτό που ακολουθείται σε όλες τις ελληνόφωνες ορθόδοξες Εκκλησίες όπως προσφάτως μας έχουν υπενθυμίσει ο π. Μάξιμος και ο Παναγιώτης Σόμαλης, αναφέρεται ότι "εν ταις μεθεόρτοις Κυριακαίς και ταις Αποδόσεσι ψάλλονται εν τη α΄ και β΄Στιχολογίαν πάλιν ανά δύο Αναστάσιμα και αντί Θεοτοκίων λέγονται τα της Εορτής". Για τα στιχηρά των αίνων αναφέρει ότι ψάλλονται "(εν μεθεόρτω Κυριακή) αναστάσιμα δ΄ και μεθέορτα δ΄".....

Ποιο ειναι το σωστο;....Ειναι η 2η περιπτωση;...Η' η πρωτη;...Αυτο δεν καταλαβα...:(
Και να με συγχωρειτε,ισως να μην εκφραστικα σωστα...Ειμαι λιγο χυμα τυπος και ρεαλιστης,γι'αυτο και ισως φανηκα αποτομος...
Κουβεντα κανουμε...Δεν εχω τιποτα με κανεναν,εννοειται...
Τωρα,αν για το θεμα μας δεν καταλαβα κατι,παρακαλω,διορθωστε με.....:(
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Απαντηση απο τον κο Τζωρτζη:
Tυπικο Οικ. Πατριαρχειου:....Καθίσματα: Τα Αναστάσιμα της α' και β' Στιχολογίας και εις το, Και νύν, αυτών, αντί των Θεοτοκίων, ανά εν της Εορτής. Δεν κάνει λόγο για αντικατάσταση του θεοτοκίου της α΄ στιχολογίας με το παραλειφθέν θεοτοκίον του πλ. β΄ στο Θεός Κύριος αλλά ψαλμώδηση του της Εορτής. Εις τους Αίνους ορίζει τα 4 Αναστάσιμα στιχηρά και ακολούθως τα 4 Στιχηρά Προσόμοια της Εορτής.....
Αν και απαντήθηκαν τα του κ. Τζωρτζή εκεί, στο σχετικό θέμα που παραπέμπεις...
Για το θέμα των Καθισμάτων:
α') άνοιξε και δες τί καθίσματα υπάρχουν στις μεθέορτες Κυριακές του Πεντηκοσταρίου. (Σαμαρείτιδος και Πατέρων Α' Οικ. Συνόδου) και τί γίνεται με τα θεοτοκία.
β') δες πως ονομάζονται τα καθίσματα των "μεθεόρτων" που λές. Είναι τα της εορτής κατ' ουσίαν τα οποία μεταφέρονται από την α' ημέρα της εορτής ή αφορούν υμνολογικό υλικό (της εορτής) το οποίο για διάφορους λόγους "βρήκε καταφύγιο" στις μεθέορτες ημέρες. π.χ. για την περίπτωση της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού αναφέρω πόσο μεταφέρονται από την α' ημέρα στις μεθέορτες ημέρες:
15/9 α' Στιχολογία "Του Σταυρού σου το ξύλον"
16/9 α' Στιχολογία "Ο υψωθείς" (το κοντάκιον της εορτής!!!)
17/9 μεσώδιον "Εν παραδείσω"
19/9 α' Στιχολογία "Του Σταυρού σου το ξύλον"
20/9 β' Στιχολογία "Προδιετύπου μυστικώς"

Για το θέμα των Στιχηρών:
α) δες τα στιχηρά που ορίζονται από τα Μηναία και Πεντηκοστάρια τις μεθέορτες Κυριακές Χριστουγέννων, Σαμαρείτιδος και Α' Οικουμενικής Συνόδου.
β) όπως και στο θέμα των Καθισμάτων έτσι και εδώ ομιλούμε περί Στιχηρών της εορτής. Αν δούμε πάλι τα Μηναία ή Πεντηκοστάριο θα διαπιστώσουμε ότι τα Στιχηρά των μεθεόρτων ημερών αναγράφονται ως Στιχηρά της Εορτής
γ') Στιχηρά των Αίνων δεν υπάρχουν στις μεθέορτες ημέρες της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού παρά μόνο 16 και 20 του μηνός. Στις άλλες περιπτώσεις υπάρχουν Απόστιχα των Αίνων. Τα απόστιχα των αίνων δεν μεταφέρονται στους αίνους. Με την ίδια λογική τότε και τα απόστιχα του Εσπερινού να τα λέμε στα Κεκραγάρια!!! Στις δύο περιπτώσεις 16 και 20 του μηνός ασφαλώς ψάλλονται και των αγίων στιχηρά όπως ορίζονται στις αντίστοιχες περιπτώσεις.
....Στην προθεωρία του Τυπικού Γ. Βιολάκη, το οποίο σαφώς και είναι αυτό που ακολουθείται σε όλες τις ελληνόφωνες ορθόδοξες Εκκλησίες όπως προσφάτως μας έχουν υπενθυμίσει ο π. Μάξιμος και ο Παναγιώτης Σόμαλης, αναφέρεται ότι "εν ταις μεθεόρτοις Κυριακαίς και ταις Αποδόσεσι ψάλλονται εν τη α΄ και β΄Στιχολογίαν πάλιν ανά δύο Αναστάσιμα και αντί Θεοτοκίων λέγονται τα της Εορτής". Για τα στιχηρά των αίνων αναφέρει ότι ψάλλονται "(εν μεθεόρτω Κυριακή) αναστάσιμα δ΄ και μεθέορτα δ΄".....
α') Το τυπικό του Βιολάκη είναι Τυπικό και όχι Ευαγγέλιο. Χρήζει και ερμηνειών και βελτιώσεων. Αυτή είναι η δουλειά του Τυπικάρη.
β') Το τυπικό του Βιολάκη είναι το ισχύον τυπικό και της Ελλαδικής Εκκλησίας της οποίας είμαστε μέλη.
γ') Η τοπική εκκλησία έχει ορίσει Συνοδική Επιτροπή και συντάκτη των Διπτύχων, ο οποίος συντάσει, προφανώς με την εποπτεία και την έγκριση των μελών της Επιτροπής αλλά και της Ιεράς Συνόδου τα Δίπτυχα κατ' έτος. Συνεπώς θέμα "κανονικότητας" δεν υπάρχει κι αν υπάρχει στρέφεται εναντίων όσων εγείρουν τέτοιου είδους ζητήματα.

Ποιο ειναι το σωστο;....Ειναι η 2η περιπτωση;...Η' η πρωτη;...Αυτο δεν καταλαβα...:(
Και να με συγχωρειτε,ισως να μην εκφραστικα σωστα...Ειμαι λιγο χυμα τυπος και ρεαλιστης,γι'αυτο και ισως φανηκα αποτομος...
Κουβεντα κανουμε...Δεν εχω τιποτα με κανεναν,εννοειται...
Τωρα,αν για το θεμα μας δεν καταλαβα κατι,παρακαλω,διορθωστε με.....:(
Όποιος διαβάσει τα σχετικά θέματα θα καταλάβει "πιο είναι το σωστό". Εκτός κι αν δεν θέλει...
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Και να με συγχωρειτε,ισως να μην εκφραστικα σωστα...Ειμαι λιγο χυμα τυπος και ρεαλιστης,γι'αυτο και ισως φανηκα αποτομος...
Κουβεντα κανουμε...Δεν εχω τιποτα με κανεναν,εννοειται...
Νά τό δεχθοῦμε καί νά εἶναι στά ὑπόψιν.

Ποιο ειναι το σωστο;....Ειναι η 2η περιπτωση;...Η' η πρωτη;...Αυτο δεν καταλαβα...:(
Τωρα,αν για το θεμα μας δεν καταλαβα κατι,παρακαλω,διορθωστε με.....:(
Τό πρόβλημά σου ἦταν, γιατί πρέπει νά γυρνᾶς πίσω στήν ἑορτή (14 Σεπτεμβρίου), ἀφοῦ μπορεῖς νά τά παίρνεις ὄλα ἀπό τήν 18η.
Κατ᾿ ἀρχάς γιά τόν κανόνα τό Μηναῖο (σέ ὅλες τίς μεθέορτες ὅλων τῶν ἑορτῶν) παραπέμπει στήν ἑορτή, ὁπότε ἀναγκαστικά γυρνᾶς.
Γιά τό ἐξαποστειλάριο (πού δέν εἶδες... καί δέν κατάλαβες...) τό Μηναῖο στίς 18 παραπέμπει στίς 14!
Γιά τούς αἴνους ἐπίσης ἔγραψα (πού δέν εἶδες... καί δέν κατάλαβες...) ὅτι στίς 18 δέν ὑπάρχουν αἶνοι, παρά μόνον ἀπόστιχα αἴνων, πού κατά πάγια τακτική τῶν Διπτύχων δέν προτιμῶνται (τό αὐτό καί ἀπό Ἡμερολ. Οἰκ. Πατριαρχείου καί ἄλλα ἐτήσια βοηθήματα πού κυκλοφοροῦν).
Γιά τά καθίσματα τά Δίπτυχα προτιμοῦν τά τῆς ἡμέρας (18 Σεπτεμβρίου). Ἄν δέν τό ἔγραφε σ᾿ αὐτή τήν περίπτωση, τό ἔχει γράψει πολλάκις στούς προηγούμενους μῆνες τοῦ ἔτους. Τό ἴδιο ἔκανε ὅμως στόν ἑσπερινό (ἄν ἔψαλες).

Τώρα γιά νά μήν γυρίζεις τίς σελίδες τοῦ Μηναίου... μπορεῖς νά χρησιμοποιεῖς ἑτοιματζίδικη φυλλάδα. Ἔτσι θά ἀποφεύγεις καί τήν ἄδικη κατάκριση....


 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
π. Μάξιμος;125299 said:
Τώρα γιά νά μήν γυρίζεις τίς σελίδες τοῦ Μηναίου... μπορεῖς νά χρησιμοποιεῖς ἑτοιματζίδικη φυλλάδα. Ἔτσι θά ἀποφεύγεις καί τήν ἄδικη κατάκριση....



Πάτερ, ευχή. Αντιγράφω από το Λεξικό της Κοινής ΝΕ του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη:

ετοιματζίδικος -η -ο [etimadzíδikos] Ε5 : 1.(μειωτ., ιδ. για πργ.) κακοφτιαγμένος: Ετοιματζίδικο ρούχο. 2. (μτφ.) που διαμορφώθηκε οριστικά από άλλον και δεν επιδέχεται αλλαγές: Ετοιματζίδικες ιδέες / εκφράσεις.

[έτοιμ(ος) -ατζίδικος]

και συνεχίζω να θεωρώ πολύ άδικο τον χαρακτηρισμό όταν ξέρετε πολύ καλά ότι μόνο έτσι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η ποιότητα της δουλειάς του Νεκταρίου. Για τη χρησιμότητα των φυλλάδων εν γένει έχω προσωπική άποψη, σαφώς υπέρ της αναγκαιότητας ο ψάλτης να ξέρει τα λειτουργικά βιβλία.

Εύξασθε,
Δ.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Αν και παντήθηκαν τα του κ. Τζωρτζή εκεί, στο σχετικό θέμα που παραπέμπεις...
Για το θέμα των Καθισμάτων:
α') άνοιξε και δες τί καθίσματα υπάρχουν στις μεθέορτες Κυριακές του Πεντηκοσταρίου. (Σαμαρείτιδος και Πατέρων Α' Οικ. Συνόδου) και τί γίνεται με τα θεοτοκία.
β') δες πως ονομάζονται τα καθίσματα των "μεθεόρτων" που λές. Είναι τα της εορτής κατ' ουσίαν τα οποία μεταφέρονται από την α' ημέρα της εορτής ή αφορούν υμνολογικό υλικό (της εορτής) το οποίο για διάφορους λόγους "βρήκε καταφύγιο" στις μεθέορτες ημέρες. π.χ. για την περίπτωση της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού αναφέρω πόσο μεταφέρονται από την α' ημέρα στις μεθέορτες ημέρες:
15/9 α' Στιχολογία "Του Σταυρού σου το ξύλον"
16/9 α' Στιχολογία "Ο υψωθείς" (το κοντάκιον της εορτής!!!)
17/9 μεσώδιον "Εν παραδείσω"
19/9 α' Στιχολογία "Του Σταυρού σου το ξύλον"
20/9 β' Στιχολογία "Προδιετύπου μυστικώς"

Για το θέμα των Στιχηρών:
α) δες τα στιχηρά που ορίζονται από τα Μηναία και Πεντηκοστάρια τις μεθέορτες Κυριακές Χριστουγέννων, Σαμαρείτιδος και Α' Οικουμενικής Συνόδου.
β) όπως και στο θέμα των Καθισμάτων έτσι και εδώ ομιλούμε περί Στιχηρών της εορτής. Αν δούμε πάλι τα Μηναία ή Πεντηκοστάριο θα διαπιστώσουμε ότι τα Στιχηρά των μεθεόρτων ημερών αναγράφονται ως Στιχηρά της Εορτής
γ') Στιχηρά των Αίνων δεν υπάρχουν στις μεθέορτες ημέρες της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού παρά μόνο 16 και 20 του μηνός. Στις άλλες περιπτώσεις υπάρχουν Απόστιχα των Αίνων. Τα απόστιχα των αίνων δεν μεταφέρονται στους αίνους. Με την ίδια λογική τότε και τα απόστιχα του Εσπερινού να τα λέμε στα Κεκραγάρια!!! Στις δύο περιπτώσεις 16 και 20 του μηνός ασφαλώς ψάλλονται και των αγίων στιχηρά όπως ορίζονται στις αντίστοιχες περιπτώσεις.

α') Το τυπικό του Βιολάκη είναι Τυπικό και όχι Ευαγγέλιο. Χρήζει και ερμηνειών και βελτιώσεων. Αυτή είναι η δουλειά του Τυπικάρη.
β') Το τυπικό του Βιολάκη είναι το ισχύον τυπικό και της Ελλαδικής Εκκλησίας της οποίας είμαστε μέλη.
γ') Η τοπική εκκλησία έχει ορίσει Συνοδική Επιτροπή και συντάκτη των Διπτύχων, ο οποίος συντάσει, προφανώς με την εποπτεία και την έγκριση των μελών της Επιτροπής αλλά και της Ιεράς Συνόδου τα Δίπτυχα κατ' έτος. Συνεπώς θέμα "κανονικότητας" δεν υπάρχει κι αν υπάρχει στρέφεται εναντίων όσων εγείρουν τέτοιου είδους ζητήματα.


Όποιος διαβάσει τα σχετικά θέματα θα καταλάβει "πιο είναι το σωστό". Εκτός κι αν δεν θέλει...

Προς Θεου κε Δημητρη,ολα ηταν επακριβη,ενδιαφεροντα, πολυ κατατοπειστικά και για περιπτωσεις που αγνοουσα...:)
Ευχαριστω πολυ και τον π. Μαξιμο και συγγνωμη για την αναστατωση...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Πάτερ, ευχή. Αντιγράφω από το Λεξικό της Κοινής ΝΕ του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη:

ετοιματζίδικος -η -ο [etimadzíδikos] Ε5 : 1.(μειωτ., ιδ. για πργ.) κακοφτιαγμένος: Ετοιματζίδικο ρούχο. 2. (μτφ.) που διαμορφώθηκε οριστικά από άλλον και δεν επιδέχεται αλλαγές: Ετοιματζίδικες ιδέες / εκφράσεις.

[έτοιμ(ος) -ατζίδικος]

και συνεχίζω να θεωρώ πολύ άδικο τον χαρακτηρισμό όταν ξέρετε πολύ καλά ότι μόνο έτσι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η ποιότητα της δουλειάς του Νεκταρίου.
Εύξασθε,
Δ.
Πρός Θεοῦ Δημήτρη!
Τό ἐάν τιμῶ καί ἐκτιμῶ τή δουλειά τοῦ Νεκτάριου (ἄν δέν ἔχει φανεῖ), περισσότερο ἀπό κάθε ἄλλον μπορεῖ νά στό πεῖ ὁ ἴδιος (μέ ΠΜ καλύτερα)!
Εὐχαριστῶ καί γιά τό λεξικό. Μᾶλλον τό «2. (μτφ.)» μέ δικαιώνει, σέ καμμία περίπτωση ἀφορῶν στόν Νεκτάριο, χωρίς νά θέλω νά σχολιάσω περαιτέρω. Ἴσως ἦταν ἀτυχής ἡ ἔκφραση (ἀπό τό ἁπλό «ἕτοιμη»), ἀλλά ἐπαναλαμβάνω εἶχε ἄλλη κατεύθυνση καί ὄχι αὐτή πού τήν ἔστρεψες (πού δέν μποροῦσα καί νά διανοηθῶ).

Ὁ Κύριος νά μᾶς εὐλογεῖ (καί νά μᾶς φυλάει ἀπ᾿ τ᾿ ἄδικο)!

 
Last edited:
Top