17 Σεπτεμβρίου-Εξαποστειλάριο

Τα παλαιά μηναία Φωτός μετά το εξαποστειλάριο της Αγίας, έχουν Θεοτοκίο όμοιο σε ήχο γ΄. Αντ᾿ αυτού, όμοια με τις υπόλοιπες μεθέορτες ημέρες πρέπει να μπει ή το εξαποστειλάριο της εορτής "Σταυρὸς ὁ φύλαξ πάσης τῆς οἰκουμένης" (όπως πολύ ωραία συμβαίνει στις ιθ΄ χωρίς να επηρεάζει το διάφορον του ήχου) ή σταυροθεοτοκίο (όπως πολύ ωραία συμβαίνει στις κ΄).
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ὀρθή παρατήρηση!

Μήπως δέν συμβαίνει καί στά νέα; (δέν τά ἔχω, ἀλλά τό φαντάζομαι ἤ τό βλέπω). Δυστυχῶς καί στά τῆς Ἀ. Δ.. Ἀκόμη καί στήν πλήρη ἀκολουθία πού καταχωρεῖται στό τέλος τοῦ Μηναίου.

Βλέπεις τίποτε ἄλλο σέ παλαιά Μηναῖα (πού εἶσαι εἰδικός);


 

Roumelis Ioannis

Παλαιό Μέλος
Στο Μηναίον Σεπτεμβρίου εκδ. Κωνσταντινουπόλεως 1845 Τυπογραφείου Κορομηλά έχει το Εξαποστειλάριον των Αγίων και είτα της Εορτής «Σταυρός ο Φύλαξ». Στο χφ. Μηναίον Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 1419 Μονής Λειμώνος απουσιάζει το εξαποστειλάριον των Αγίων και έχει μόνον το της Εορτής.
 

Roumelis Ioannis

Παλαιό Μέλος
Στο Μηναίον Σεπτεμβρίου εκδ. Κωνσταντινουπόλεως 1845 Τυπογραφείου Κορομηλά έχει το Εξαποστειλάριον των Αγίων και είτα της Εορτής «Σταυρός ο Φύλαξ». Στο χφ. Μηναίον Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 1419 Μονής Λειμώνος απουσιάζει το εξαποστειλάριον των Αγίων και έχει μόνον το της Εορτής.

Και Πανθέκτη τόμος 1ος 1817 παρά Νικολάω Γλυκεί εξ Ιωαννίνων Εξαποστειλάριον των Αγίων και της Εορτής.
 
Πάντως, ενώ φαίνεται ότι το μηναίο Κωνσταντινούπολης το έχει διορθώσει, υπάρχει αντί του εξαποστειλαρίου της εορτής το θεοτοκίο στις παρακάτω εκδόσεις:
Μηναίο Σεπτεμβρίου Πάνου Θεοδοσίου 1808 (σ. 122)
Μηναίο Ρώμης Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 1888 (σ. 195)
Μηναίο Σεπτεμβρίου Φοίνικος 1843 (σ. 120)
Μηναίο Σεπτεμβρίου Φοίνικος 1852 (σ. 111)
Μηναίο Σεπτεμβρίου Φοίνικος 1863 (σ. 111)

Από εδώ λοιπόν πέρασε λάθος και στα μηναία μας - ομολογώ πάντως ότι μου κάνει εντύπωση πώς έμεινε λάθος μέχρι σήμερα...

Υ.Γ: Ειδικός δεν είμαι, πάτερ. Πώς θα μπορούσα άλλωστε; Δεν έχω σπουδάσει Θεολογία. Είναι απλά μία ευχάριστη ενασχόληση, η οποία σε ικανοποιεί καθώς σου δίνει την αίσθηση (όπως μου είπε ένας φίλος μου) ότι κάνεις Εκκλησιαστική Διακονία. Και τώρα που όλα τα βιβλία είναι ψηφιακά διαθέσιμα, πρέπει να παρακινούνται όλοι να βοηθούν στην επισήμανση λαθών και τυπικών αστοχιών στα λειτουργικά μας βιβλία.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Υ.Γ: Ειδικός δεν είμαι, πάτερ.
Ἐννοῶ στήν ἀναζήτηση, ἀφοῦ ἔχεις ὑπόψη σου τόσες ἐκδόσεις, πού μᾶς ἔχεις προσφέρει ἤ ὑποδείξει.
Ἀλλά προέδραμε τάχιον σοῦ ὁ ἐπίσης ῥέκτης Ἰωάννης.
Εὐχαριστοῦμε πάλιν καὶ πολλάκις ἀμφοτέρους καί ὅλους τούς ἐνασχολουμένους.


 
Βασικά, και η αναζήτηση δεν είναι κάτι το εξειδικευμένο. Ο καθένας μπορεί να την κάνει. Όπως και το κατέβασμα βιβλίων από ιστοσελίδες τρίτων και το ανέβασμα στο Ψαλτολόγιον, δεν είναι κάτι το δύσκολο (εγώ το λέω <<λάντζα>>). Το πιο ωραίο κομμάτι είναι το κριτικό, που σχολιάζεις τις πηγές και οδηγείσαι σε εξαγωγή συμπερασμάτων. Απλά κάποιος πρέπει να κάνει την λάντζα, για να φτάσουμε και στο ωραίο κομμάτι.
 
Top