16. Ἀκολουθία Ἁγίας Παρθενομάρτυρος Ἰφιγενείας

christh55

Μέλος
Μηπως γνωριζει κανεις η εχει την Ακολουθια της Αγιας Ιφιγενειας.
Θα ειμουν ευγνωμων αν την εχει καποιος να την ανεβασει γιατι εχουμε την εορτη της αλλα επειδη δεν αχουμε την ακολουθια, την φτειαχνουμε απο ακολουθιες αλλων μαρτυρων.

ευχαριστω
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Μηπως γνωριζει κανεις η εχει την Ακολουθια της Αγιας Ιφιγενειας.
Θα ειμουν ευγνωμων αν την εχει καποιος να την ανεβασει γιατι εχουμε την εορτη της αλλα επειδη δεν αχουμε την ακολουθια, την φτειαχνουμε απο ακολουθιες αλλων μαρτυρων.

ευχαριστω

Πότε εορτάζει;
 

chriskont

Παλαιό Μέλος
Ανεβάζω την ακολουθία της Αγίας Ιφιγένειας που έγραψα πρόσφατα όταν μου τη ζήτησε ο κ. Σταμ. Κίσσας πρόεδρος του συλλόγου μουσικοφίλων Κων/λεως σε μνήμη της μητέρας του Ιφιγένειας που απεβίωσε στις 2 Ιουνίου. Επειδή το συναξάρι την αναφέρει επιγραμματικά αναζήτησα στοιχεία στο διαδίκτυο και βρήκα το άρθρο του π Δωροθέου ηγουμένου της μονής αγ Νικολάου Άνδρου που αναφερόταν στο βίο της Αγίας Ιφιγένειας εκ Πόντου και συγκεκριμένα από την πόλη Τοκάτη πλησίον της Αμασείας και μαρτύρησε το έτος 68 σε ηλικία 15 ετών επί Νέρωνος, ήταν δε μαθήτρια του Απ Ανδρέου.Η μνήμη της 16 Νοεμβρίου. Το άρθρο αυτό βρισκόταν στο περιοδικό Μοναχική έκφραση του π Νεκταρίου Μουλατσιώτη τεύχος Νοεμ Δεκ 2008 το οποίο επισυνάπτω(βίος αγίας σελ 16-17) Επικοινώνησα με τον π Δωρόθεο και μου είπε ότι βρήκε το βίο της σε παλαιά ποντιακά συναξάρια.Του έστειλα την ακολουθία και την ενέκρινε με επιστολή του αφού μου ευχήθηκε να εκδοθεί. Είναι και ο ίδιος υμνογράφος και συγγραφεύς ψυχωφελών βιβλίων.
 

Attachments

  • Ιφιγένειας βίος.pdf
    3 MB · Views: 345
  • ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ακολουθια .doc
    170.5 KB · Views: 552
Last edited:
Η ακολουθία της Αγίας Ιφηγενείας όπως και της Αγίας Νίκης Βρίσκεται στα χέρια του προέδρου της επιτροπής Λατρείας της ΙΣ της εκκλησίας της Κύπρου, πανιεροτάτου Μητροπολίτη Μόρφου κ.κ. Νεοφύτου και του μέλους πανιεροτάτου Μητροπολίτη Λεμεσού κ.κ. Αθανασίου και όπως μου υποσχέθικαν οι γραμματείς τους μετά απο συνεννόηση με τους πανιεροτάτους θα τις εξετάσουν κατά την επόμενη συνεδρία της επιτροπής Λατρείας που πιθανόν να γίνει μέσα στον Οκτώβριο.
Ανδρέας Χ''Στυλλής
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Η ακολουθία της Αγίας Ιφηγενείας όπως και της Αγίας Νίκης Βρίσκεται στα χέρια του προέδρου της επιτροπής Λατρείας της ΙΣ της εκκλησίας της Κύπρου, πανιεροτάτου Μητροπολίτη Μόρφου κ.κ. Νεοφύτου και του μέλους πανιεροτάτου Μητροπολίτη Λεμεσού κ.κ. Αθανασίου και όπως μου υποσχέθικαν οι γραμματείς τους μετά απο συνεννόηση με τους πανιεροτάτους θα τις εξετάσουν κατά την επόμενη συνεδρία της επιτροπής Λατρείας που πιθανόν να γίνει μέσα στον Οκτώβριο.
Ανδρέας Χ''Στυλλής

Ελπίζω να προσπαθήσουν να τις ψάλλουν πριν τις εγκρίνουν! :mad::mad::mad: και φυσικά να έχουν γνώσεις συντακτικού! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Και παρακαλώ να ενημερωθούμε για την έκβαση της υποθέσεως!
 
Last edited:

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Κριτική ακολουθίας αγ. Ιφιγενείας.

α) Τον μικρό εσπερινό δεν τον σχολιάζω-στο τέλος-τέλος ψάλλεται σπάνια. Βέβαια, δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ". Ὅθεν ἔμεινας βράχος ὄρθιος ἐν τῇ λύσσῃ τῶν κυμάτων τῆς ἀθεΐας" και το αξεπέραστο "Μάρτυς τὸν σεβασμὸν προὐκάλεσας τοῦ Μάρκου Διοικητοῦ πανσκλήρου, βασάνων οὐκ ἐφείσθη πεισθῆναί σε εἰς εἴδωλα." Αυτό το "πανσκλήρου" είναι όλα τα λεφτά! :D:D:D Ομοίως η σύνταξις του τροπαρίου, απλά τέλεια!

β) Ας πάμε στον μεγάλο εσπερινό..."διὰ τοῦτό σε, οὐρανοῦ λαμπροφόρον κορασίδα μνημονεύομεν ἐνθέρμως". Το ρήμα μνημονεύω συντάσσεται με γενική (π.χ. Μνημονεύετε των ηγουμένων ημών). "Ἀσπασάμενοι λάρνακα, ἔνθα σῶμά σου ἔκειτο, οἱ γονεῖς σου ᾔνουν Σωτῆρα χαίροντες, καὶ εὐλογοῦντες ἐνίσχυσαν τοῦ τυράννου δήλωσιν, ὃς παρὼν ἐν τῇ σκηνῇ, ἀδιστάκτως ἐφώνησε τὴν ἀλήθειαν, τοῦ Χριστοῦ ὡς τοῦ Σωτῆρος, τοῦ ποιήσαντος τὸν κόσμον καὶ τὰς ψυχὰς εἰρηνεύοντος." Εδώ με τη λέξη σκηνή τι εννοεί ο ποιητής; :confused: Το δε τέλος του ύμνου "του Χριστού κλπ." δεν προσαρμόζεται στο μέτρο. Τα στιχηρά της λιτής είναι "διασκευή" ιδιομέλων άλλων αγίων γυναικών (νομίζω αγ. Θέκλας). Το β΄ απόστιχο είναι τελείως προβληματικό συντακτικώς. Ας μην γράψω άλλα για τον μεγάλο εσπερινό...

γ) Ας πάμε στον όρθρο... Στο α΄ κάθισμα στο τέλος υπάρχουν δύο μετοχές και συνεπώς είναι λάθος, αλλά πες αυτό διορθώνεται εύκολα...Το εξαποστειλάριον είναι προβληματικό και συντακτικώς και δογματικώς! Και οι αίνοι χωλαίνουν συντακτικώς.

Όπως έγραψα και παλαιότερα εν έτει 2012 υπάρχουν στην ελληνόφωνη Ορθοδοξία πέντε τουλάχιστον δόκιμοι υμνογράφοι (π. Αθανάσιος Σιμωνοπετρίτης, Δρ. Χαραλ. Μπούσιας, Καθηγουμένη Ισιδώρα, Αρχιμ. Νικόδημος Αεράκης και Μητροπολίτης Ρόδου Κύριλλος). Επίσης η συνοδεία του αειμνήστου γέροντος Γερασίμου Μικραγιαννανίτου διαχειρίζεται το αρχείο του. Οι ενδιαφερόμενοι για να τιμήσουν κάποιον άγιο μπορούν να απευθύνονται σε αυτούς εγκαίρως και να ζητούν κάποια ακολουθία (πιθανόν και να υπάρχει ήδη). Και τώρα προσθέτω και τον π. Ιωάννη Φωτόπουλο, τον οποίον είχα ξεχάσει τότε, καθώς και τον Μητροπολίτη Εδέσσης Ιωήλ. Επτά υμνογράφοι λοιπόν, όλοι δόκιμοι.

Όποιος δεν καταλαβαίνει από γραμματική, συντακτικό κλπ να μην γράφει ακολουθίες, ούτε και να τις ανεβάζει στο διαδίκτυο και να τις διαδίδει. Τουλάχιστον ας ρωτήσει κάποιον με περισσότερες γνώσεις πρώτα. Δεν είναι τόσο δύσκολο.

Οι άγιοι δεν τιμώνται με ακολουθίες γεμάτες από σολοικισμούς και αγραμματοσύνη.


Εκατό φορές έχω γράψει τα ίδια, αλλά οι "ευσεβείς" επιμένουν απτόητοι στην κακοποίηση της υμνογραφίας και τη διάδοσή της κακοποίησης! :mad::mad::mad:

Ευχαριστώ.

Υ.Γ. 1) Και λίγα έγραψα. Και εάν θεωρηθώ υπερβολικός, ας διαβάσει την ακολουθία κάποιος φιλόλογος (ανεξαρτήτως της σχέσης του με την υμνολογία) και ας μου πει εάν έχω δίκιο. Και εάν κάποιος έχει ασχοληθεί με την υμνολογία ας μας πει την γνώμη του.

Υ.Γ. 2) Από το να ψάλλονται επ΄ εκκλησίας τέτοια σόλοικα ποιήματα, ας γράφονται ακολουθίες στη δημοτική! :mad: Απορώ δε πώς ο σύλλογος μουσικοφίλων ΚΠόλεως, διακρινόμενος για την παιδεία των μελών του (όχι μόνο τη μουσική αλλά και γενικότερα) χρησιμοποιεί τέτοια έργα!!!
 
Last edited:

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
O συντάκτης της ακολουθίας μου έγραψε τα εξής με μήνυμα δημόσιο στο προφίλ μου.
Διόρθωσα την ακολουθία της αγ Ιφιγένειας όπου επισημάνατε. Έχετε δίκιο για το μνημονευω αν και συντάσσεται και με αιτιατική αλλά με άλλη σημασία και όσο για τον πάνσκληρο Διοικητή το άλλαξα αν και εξ αιτίας του μαρτυρίου της αγίας έγινε χριστιανός.Οι δυο μετοχές μπήκαν στο πρώτο κάθισμα είναι αβλεψία. Το διόρθωσα. Το πεισθῆναι επίσης το άλλαξα για μεγαλύτερη σαφήνεια αν και χρησιμοποιείται όπως το έβαλα. Όσον αφορά κάποιο στιχηρό όντως δεν ήταν συντακτικώς ορθό αλλά άλλαξα τα σημεία ώστε να είναι πιο εύπεπτο. Δεν έλήφθη η λιτή από κάποια αγία, άλλωστε το περιεχόμενο είναι σύμφωνο με το βίο της αγίας που επισύναψα. Δεν επιδιώκω καμία έγκριση διότι εγράφη μόνο για εξυπηρέτηση. Τώρα αν ψάχνουμε πολλές λεπτομέρειες και ψιλά γράμματα όλες οι ακολουθίες έχουν κάποια σφάλματα. Αν νομίζετε, το παρόν μήνυμα μπορεί να περάσει στο θέμα.

Τα δικά μου σχόλια έχουν ως εξής:
α) περί της λιτής Βλ. εδώ http://analogion.gr/glt/texts/Sep/24.uni.htm τα στιχηρά των αίνων της Αγίας Θέκλης και εδώ http://analogion.gr/glt/texts/Jul/24.uni.htm το δοξαστικό αίνων της Αγ. Χριστίνης.
β) Ο συγγραφεύς λέγει:
Τώρα αν ψάχνουμε πολλές λεπτομέρειες και ψιλά γράμματα όλες οι ακολουθίες έχουν κάποια σφάλματα.
Δεν το δέχομαι αυτό. Δεν πιστεύω να ισχύει αυτό για έργα των υμνογράφων που αναφέρω σε προηγούμενο μήνυμά μου. Σε εκδόσεις έργων του π. Γερασίμου ίσως υπάρχουν τυπογραφικές αβλεψίες, αλλά έως εκεί.
Φυσικά σε ακολουθίες που γράφτηκαν τα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας υπάρχουν πολλά λάθη (π.χ. του αγ. Νεομάρτυρος Γεωργίου, πολιούχου Ιωαννίνων). Για αυτόν τον λόγο αργότερα αντικαταστάθηκαν από δόκιμα έργα.
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι άγιοι δεν τιμώνται με γραμματικώς, λεκτικώς και μετρικώς εσφαλμένες ακολουθίες κατά το ρηθέν υπό του προφήτου "διότι ἐὰν προσαγάγητε τυφλὸν εἰς θυσίας, οὐ κακόν; καὶ ἐὰν προσαγάγητε χωλὸν ἢ ἄρρωστον, οὐ κακόν; προσάγαγε δὴ αὐτῷ τῷ ἡγουμένῳ σου, εἰ προσδέξεται αὐτό, εἰ λήψεται πρόσωπόν σου, λέγει Κύριος παντοκράτωρ." (Μαλαχίου α΄ 8).
Τελειώνοντας να πω ότι προτίθεμαι να αρχίσω να αγιογραφώ εικόνες, αν και άμοιρος της προς τούτο αναγκαίας ειδικής παιδείας. Ο νοών νοείτω! Ευχαριστώ.
Υ.Γ. Στο φόρουμ υπάρχουν μέλη με εξαιρετική φιλολογική παιδεία και κάποιοι και με εξαιρετική μουσική παιδεία, εκτός της φιλολογικής. Περιμένω να διαβάσω και τα δικά των σχόλια. Και πάλιν ευχαριστώ.
 
Last edited:

ILIASV

Νέο μέλος
O συντάκτης της ακολουθίας μου έγραψε τα εξής με μήνυμα δημόσιο στο προφίλ μου.


Τα δικά μου σχόλια έχουν ως εξής:
α) περί της λιτής Βλ. εδώ http://analogion.gr/glt/texts/Sep/24.uni.htm τα στιχηρά των αίνων της Αγίας Θέκλης και εδώ http://analogion.gr/glt/texts/Jul/24.uni.htm το δοξαστικό αίνων της Αγ. Χριστίνης.
β) Ο συγγραφεύς λέγει:
Δεν το δέχομαι αυτό. Δεν πιστεύω να ισχύει αυτό για έργα των υμνογράφων που αναφέρω σε προηγούμενο μήνυμά μου. Σε εκδόσεις έργων του π. Γερασίμου ίσως υπάρχουν τυπογραφικές αβλεψίες, αλλά έως εκεί.
Φυσικά σε ακολουθίες που γράφτηκαν τα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας υπάρχουν πολλά λάθη (π.χ. του αγ. Νεομάρτυρος Γεωργίου, πολιούχου Ιωαννίνων). Για αυτόν τον λόγο αργότερα αντικαταστάθηκαν από δόκιμα έργα.
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι άγιοι δεν τιμώνται με γραμματικώς, λεκτικώς και μετρικώς εσφαλμένες ακολουθίες κατά το ρηθέν υπό του προφήτου "διότι ἐὰν προσαγάγητε τυφλὸν εἰς θυσίας, οὐ κακόν; καὶ ἐὰν προσαγάγητε χωλὸν ἢ ἄρρωστον, οὐ κακόν; προσάγαγε δὴ αὐτῷ τῷ ἡγουμένῳ σου, εἰ προσδέξεται αὐτό, εἰ λήψεται πρόσωπόν σου, λέγει Κύριος παντοκράτωρ." (Μαλαχίου α΄ 8).
Τελειώνοντας να πω ότι προτίθεμαι να αρχίσω να αγιογραφώ εικόνες, αν και άμοιρος της προς τούτο αναγκαίας ειδικής παιδείας. Ο νοών νοείτω! Ευχαριστώ.
Υ.Γ. Στο φόρουμ υπάρχουν μέλη με εξαιρετική φιλολογική παιδεία και κάποιοι και με εξαιρετική μουσική παιδεία, εκτός της φιλολογικής. Περιμένω να διαβάσω και τα δικά των σχόλια. Και πάλιν ευχαριστώ.

Φίλτατε, και εγώ είμαι Φιλόλογος, και όταν ακούω η διαβάζω λάθη εξεγείρομαι και θυμώνω. Όμως, εν προκειμένω διαφωνώ μαζί σου, όχι φιλολογικά, αλλά ως απλός χριστιανός. προτιμώ να διαβάζω την ημέρα που εορτάζει την ακολουθία ενός αγίου άσημου έστω και με λάθη παρά να μην την διαβάζω καθόλου και να μένει ο άγιος παραπονεμένος
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
.... μένει ο άγιος παραπονεμένος
Μήπως ξεφεύγουμε κάπως; Είναι δυνατόν να λέμε ότι ένας άγιος μένει παραπονεμενος; Κι αν υποθέσουμε ότι κάποιος το πιστεύει αυτό, τότε το ιδανικό κατ' αυτή την άποψη είναι να διαβάζει κανείς (με κάποια προσοχή και αντίστοιχη προσευχή, για να έχει κάποιο νόημα) όλες τις ακολουθίες των Αγίων της ημέρας. (Έχουμε υπόψη ποσοι είναι οι ετησίως μνημονευόμενοι άγιοι; ) Ούτε στα μοναστήρια!
 

ILIASV

Νέο μέλος
Μήπως ξεφεύγουμε κάπως; Είναι δυνατόν να λέμε ότι ένας άγιος μένει παραπονεμενος; Κι αν υποθέσουμε ότι κάποιος το πιστεύει αυτό, τότε το ιδανικό κατ' αυτή την άποψη είναι να διαβάζει κανείς (με κάποια προσοχή και αντίστοιχη προσευχή, για να έχει κάποιο νόημα) όλες τις ακολουθίες των Αγίων της ημέρας. (Έχουμε υπόψη ποσοι είναι οι ετησίως μνημονευόμενοι άγιοι; ) Ούτε στα μοναστήρια!
Φίλτατε, αν κάποιος θέλει να παρεξηγήσει ακουσίως υποθέτω τα γραφόμενά μου ας τα παρεξηγήσει. Ως φιλόλογος όμως, ξέρω ότι γράφω σωστά και φυσικά τα γραφόμενά μου δεν έχουν καμμία σχέση με το πως ακουσίως τα παρερμήνευσες και ούτε καν εννοούσα το τι έγραψες. Όσο αφοράν το παραπονεμένος αυτό. Όσο για το άλλο, το να γενικεύουμε για το πώς ο άλλος αισθάνεται με τους αγίους, δεν πρέπει, είναι προσωπική η σχέση
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
Επίσης το απολυτίκιο είναι προβληματικό στο μέτρο της δεύτερης νομίζω φράσης.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Μιὰ παρατήρηση φιλολόγου ἢ μᾶλλον ἡμι-φιλολόγου. Ἡ ἀρχαιότητα εἶναι ἕνα μορφωτικὸ πρότυπο, στὸ ὁποῖο μετεῖχαν καὶ οἱ Εὐαγγελιστές. Δὲν εἶναι παγανισμός. Πρέπει λοιπὸν νὰ τηρεῖται αὐτὸ τὸ πρότυπο ὅταν προσφέρεται στὸν λαὸ γιατὶ τοῦ δίνεται ἔτσι πρόσβαση στὴν μόρφωση.
 
Last edited by a moderator:
Κ

Κωσταντής1

Guest
υγ. Καὶ κάτι τελευταῖο. Ἡ παρουσίαση τοῦ θέματος γίνεται ἀπὸ τὴν σκοπιὰ τοῦ δημίου. Αὐτὸ εἶναι λάθος. Γιὰ τὸ σωστὸ βλ. τὶς ἀρχαῖες τραγῳδίες καὶ ἀκόμα καλύτερα τοὺς Εὐαγγελιστές.
 
Ανεβάζω την ακολουθία της Αγίας Ιφιγένειας που έγραψα πρόσφατα όταν μου τη ζήτησε ο κ. Σταμ. Κίσσας πρόεδρος του συλλόγου μουσικοφίλων Κων/λεως σε μνήμη της μητέρας του Ιφιγένειας που απεβίωσε στις 2 Ιουνίου. Επειδή το συναξάρι την αναφέρει επιγραμματικά αναζήτησα στοιχεία στο διαδίκτυο και βρήκα το άρθρο του π Δωροθέου ηγουμένου της μονής αγ Νικολάου Άνδρου που αναφερόταν στο βίο της Αγίας Ιφιγένειας εκ Πόντου και συγκεκριμένα από την πόλη Τοκάτη πλησίον της Αμασείας και μαρτύρησε το έτος 68 σε ηλικία 15 ετών επί Νέρωνος, ήταν δε μαθήτρια του Απ Ανδρέου.Η μνήμη της 16 Νοεμβρίου. Το άρθρο αυτό βρισκόταν στο περιοδικό Μοναχική έκφραση του π Νεκταρίου Μουλατσιώτη τεύχος Νοεμ Δεκ 2008 το οποίο επισυνάπτω(βίος αγίας σελ 16-17) Επικοινώνησα με τον π Δωρόθεο και μου είπε ότι βρήκε το βίο της σε παλαιά ποντιακά συναξάρια.Του έστειλα την ακολουθία και την ενέκρινε με επιστολή του αφού μου ευχήθηκε να εκδοθεί. Είναι και ο ίδιος υμνογράφος και συγγραφεύς ψυχωφελών βιβλίων.
Πού μπορώ να βρω τα παλαιά ποντιακά συναξάρια;
 
Top