Andrew Mellas
Νέο μέλος
Αύριο γιατί θα ψάλλουμε Σήμερον σωτηρία και όχι το απολυτίκιον της εορτής μετά από την δοξολογία;
Δέν σοῦ φαίνεται περίεργο ὅτι ψάλλεται ἡ ἀναστάσιμη ἀκολουθία, πού δέν ψάλλεται σέ ἄλλες δεσποτικές ἑορτές κι ὅταν αὐτές συμπέσουν ἡμέρα Κυριακή; Αὐτό ἤθελα νά καταλάβεις ἀπό τήν ἀπάντησή μου. Ὅτι δηλαδή δέν εἶναι αὐτή ἡ περίπτωση ὅμοια μέ ἄλλες δεσποτικές ἑορτές, συμπλέκεται δέ καί μνήμη ἑορταζομένου ἁγίου.Σας ευχαριστώ ... Απλώς μου φαινόταν λίγο περίεργο γιατί αύριο είναι δεσποτική εορτή.
Δέν σοῦ φαίνεται περίεργο ὅτι ψάλλεται ἡ ἀναστάσιμη ἀκολουθία, πού δέν ψάλλεται σέ ἄλλες δεσποτικές ἑορτές κι ὅταν αὐτές συμπέσουν ἡμέρα Κυριακή; Αὐτό ἤθελα νά καταλάβεις ἀπό τήν ἀπάντησή μου. Ὅτι δηλαδή δέν εἶναι αὐτή ἡ περίπτωση ὅμοια μέ ἄλλες δεσποτικές ἑορτές, συμπλέκεται δέ καί μνήμη ἑορταζομένου ἁγίου.
Ἐνδιαφέρον καί τό θέμα: ῾Εορτές Περιτομῆς καί ῾Υπαπαντῆς τοῦ Κυρίου.
Καλημέρα, Χρόνια Πολλά σε όλους και Καλή Χρονιά.
Βλέποντας την τυπική διάταξη της σημερινής ημέρας από την ιστοσελίδα του Πατριαρχείου, διαπίστωσα μια διαφορά στα ψαλτέα καθίσματα του όρθρου, α΄και β΄στιχολογίας. Εκεί προτείνει δόξα του Αγίου κατά το ΤΜΕ, εδώ στα δίπτυχα τα δικά μας, δύο Αναστάσιμα κατά σειράν, και νύν της Εορτής. Γιατί αυτή η διαφοροποίηση; Πρόκειται περί ενός ακόμη λάθους του Τυπικου του Βιολάκη;
Δέν πρόκειται περί λάθους, ἀλλά περί μιᾶς περιπτώσεως ἐκ τῶν πολλῶν τῆς ποικιλομορφίας πού χαρακτηρίζει τό ΤΜΕ σ᾿ αὐτό τό σημεῖο τοῦ ὄρθρου, μέ διαφορετικά κριτήρια, ἴσως καί τοπικά γιά τότε.Πρόκειται περί ενός ακόμη λάθους του Τυπικου του Βιολάκη;
Εὐχαριστοῦμε γιά τήν ἐρώτηση, πού ἔχει σχέση καί μέ τά προηγούμενα περί τῶν καθισμάτων, καί μοῦ ἐτέθη καί χθές κατ᾿ ἰδίαν γιά τό τυπικό πού καταγράφεται στό Μηναῖο.Να ρωτήσω και γω κάτι για να μην ανοίγω νέο ποστ. Νομίζω διάβαζα στο μηναίο οτι εαν πέσει Κυριακή η πρωτοχρονιά τότε λέμε Τιμιωτερα?