03-09. Κυριακὴ μετὰ τὴν Ὑπαπαντήν. Ἀκολουθία τοῦ παιδίου Ἰησοῦ.

chriskont

Παλαιό Μέλος
Ανεβάζω την ακολουθία της εν τω ναώ εμφανίσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, όντως δωδεκαετούς, ψαλλομένη την Κυριακή μετά την Υπαπαντή. Πρόκειται για ακολουθία του Γερασίμου Μικραγιαννανίτου η οποία συνδυάζεται με τα αναστάσιμα της Κυριακής και δεν είναι μόνο για φέτος που ανοίγει το τριώδιο αλλά είναι και συναφής με το θέμα της εορτής όπως φαίνεται και στο συναξάριο. Κάποιοι μπορεί να θέλουν να τη χρησιμοποιήσουν. Εξάλλου επικοινώνησα με τους αγιορείτες Μικραγγιανανίτες που είναι υπεύθυνοι για το έργο του Γερασίμου Μικραγιαννανίτου 48 τόμων και είπαν ότι έχουν δακτυλογράφησει και σκανάρει το έργο του αλλά θέλει ικανό χρόνο μέχρι να φτάσει στην έκδοση. Ένας από τους λόγους που ανεβαίνουν οι ακολουθίες είναι η διάδοση και διάσωσή τους. Να μη μένουν στα ράφια. Υπάρχουν ακολουθίες που αναφέρονται σε συγκεκρίμένα γεγονότα όπως των σεισμών της Θήρας του 1956 (7,8 ρίχτερ)με κάπου 40 νεκρους με τσουνάμι - του Γερασίμου κι αυτή- και ίσως να πρέπει να την ανεβάσω γιατί φαίνεται επίκαιρη πάλι με τους σεισμούς που σημειώνονται στην περιοχή τελευταία.
 

Attachments

  • Ιησους δωδεκαετής.pdf
    7.3 MB · Views: 465
Last edited by a moderator:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Ανεβάζω την ακολουθία της εν τω ναώ εμφανίσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, όντως δωδεκαετούς, ψαλλομένη την Κυριακή μετά την Υπαπαντή, ποίημα Γερασίμου Μικραγιαννανίτου.

Την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου λίγο δύσκολο να χωρεί και 4η ακολουθία. Καλή και επαινετή η συγγραφή των ασματικών ακολουθιών αλλά πρέπει να σημειώσουμε πως οι ακολουθίες αυτές (και εφόσον έχουν την έγκριση της Εκκλησίας) είναι για τοπική χρήση μόνο και όχι για να καταλύουν την ισχύουσα πράξη.
Δ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Συνάδελφοι, καμιὰ ἄλλη ἀκολουθία νὰ προσθέσουμε δὲν ὑπάρχει; :mad:

Προτείνω νὰ κόψουμε τὴν ἀναστάσιμη ἀκολουθία γιὰ νὰ μείνει χῶρος ... Τὴν Ἀνάσταση βλέπετε τὴν ἔχουμε χωνέψει καὶ κατανοήσει.... Τετριμμένα πράγματα...:rolleyes:
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Για το ανέβασμα και τα υπόλοιπα κανένα πρόβλημα. Στέκομαι και διαφωνώ στο εξής:
Κάποιοι μπορεί να θέλουν να τη χρησιμοποιήσουν...
Τότε να καταργήσουμε το ΤΜΕ και τα ΔΙΠΤΥΧΑ.
Είπαμε ότι η Ανατολή δεν χρησιμοποίησε τον λειτουργικό οδοστρωτήρα της Δύσεως αλλά πλέον η κατάσταση έχει γίνει ανεξέλεγκτη.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πρόκειται για ακολουθία του Γερασίμου Μικραγιαννανίτου η οποία συνδυάζεται με τα αναστάσιμα της Κυριακής και δεν είναι μόνο για φέτος που ανοίγει το τριώδιο αλλά είναι και συναφής με το θέμα της εορτής όπως φαίνεται και στο συναξάριο.

Κάποιοι μπορεί να θέλουν να τη χρησιμοποιήσουν.


Εξάλλου επικοινώνησα με τους αγιορείτες Μικραγγιανανίτες που είναι υπεύθυνοι για το έργο του Γερασίμου Μικραγιαννανίτου 48 τόμων και είπαν ότι έχουν δακτυλογράφησει και σκανάρει το έργο του αλλά θέλει ικανό χρόνο μέχρι να φτάσει στην έκδοση. Ένας από τους λόγους που ανεβαίνουν οι ακολουθίες είναι η διάδοση και διάσωσή τους. Να μη μένουν στα ράφια. Υπάρχουν ακολουθίες που αναφέρονται σε συγκεκρίμένα γεγονότα όπως των σεισμών της Θήρας του 1956 ( 7,8 ρίχτερ)με κάπου 40 νεκρους με τσουνάμι - του Γερασίμου κι αυτή- και ίσως να πρέπει να την ανεβάσω γιατί φαίνεται επίκαιρη πάλι με τους σεισμούς που σημειώνονται στην περιοχή τελευταία.

Γιατὶ νὰ θέλουν νὰ την χρησιμοποιήσουν; Ποιὸς ὁ λόγος;
 
Ως έδοξεν τω προεστώτι! Η εφαρμογή του Τυπικού εξαρτάται από τον διαθέσιμο χρόνο και τις επιλογές του Προεστώτος. Υπάρχουν δύο άκρες. Ελάχιστος χρόνος για την ακολουθία και ελεύθερος χρόνος -αδιαλείπτως προσεύχεσθε-οπότε ο εκάστοτε προεστώς καλείται να δώσει την λύση!! Αν ο προεστώς είναι σαν το Άγιο Νικόλαο Πλανά τότε όσες ακολουθίες και να έχουμε δεν φθάνουν (7π.μ.-3μ.μ.)!!! Ο Γέρων Πορφύριος έλεγε ¨διαβάζετε κανόνες, είναι μεγάλη ευλογία". ΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΝΟΗΜΑ ΟΤΑΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ!!
 
Για το ανέβασμα και τα υπόλοιπα κανένα πρόβλημα. Στέκομαι και διαφωνώ στο εξής:

Τότε να καταργήσουμε το ΤΜΕ και τα ΔΙΠΤΥΧΑ.
Είπαμε ότι η Ανατολή δεν χρησιμοποίησε τον λειτουργικό οδοστρωτήρα της Δύσεως αλλά πλέον η κατάσταση έχει γίνει ανεξέλεγκτη.

Αγαπητέ αδερφέ,όποιος έχει γνώσεις τυπικού ξέρει πότε να ψάλλει τι.Δεν είναι απαραίτητο να ψαλεί η εν λόγω ακολουθία οπωσδήποτε την συγκεκριμένη Κυριακή.Αν δεν χωράει στο τυπικό,ας μεταφερθεί άλλη μέρα,όπως κάνουν και κραταιοί αγιορείτες τυπικάρηδες.Δε χρειάζεται να τα λέμε αυτά.Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Αγαπητέ αδερφέ,όποιος έχει γνώσεις τυπικού ξέρει πότε να ψάλλει τι.Δεν είναι απαραίτητο να ψαλεί η εν λόγω ακολουθία οπωσδήποτε την συγκεκριμένη Κυριακή.Αν δεν χωράει στο τυπικό,ας μεταφερθεί άλλη μέρα,όπως κάνουν και κραταιοί αγιορείτες τυπικάρηδες.Δε χρειάζεται να τα λέμε αυτά.Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται.

Τί δεν χρειάζεται να λέμε; ότι η παραγωγή νέων ακολουθιών έχει κάνει την κατάσταση ανεξέλεγκτη; ότι δεν ακολουθούμε το ΤΜΕ και τα ΔΙΠΤΥΧΑ πολλάκις προφασιζόμενοι την τιμή Αγίων; γιατί να ψαλεί δε και καλά η ακολουθία αυτή; δεν το καταλαβαίνω. Και τί σχέση έχουν με όλα αυτά οι "κραταιοί" αγιορείτες τυπικάρηδες; μάλλον αυτά δεν πρέπει να λέμε και να μή συγχέουμε την ιδιόρρυθμη τάξη των Μονών του Αγίου Όρους με τις διατάξεις του ΤΜΕ και την καθ' έτος προσαρμογή υπό των ΔΙΠΤΥΧΩΝ.
 
Τί δεν χρειάζεται να λέμε; ότι η παραγωγή νέων ακολουθιών έχει κάνει την κατάσταση ανεξέλεγκτη; ότι δεν ακολουθούμε το ΤΜΕ και τα ΔΙΠΤΥΧΑ πολλάκις προφασιζόμενοι την τιμή Αγίων; γιατί να ψαλεί δε και καλά η ακολουθία αυτή; δεν το καταλαβαίνω. Και τί σχέση έχουν με όλα αυτά οι "κραταιοί" αγιορείτες τυπικάρηδες; μάλλον αυτά δεν πρέπει να λέμε και να μή συγχέουμε την ιδιόρρυθμη τάξη των Μονών του Αγίου Όρους με τις διατάξεις του ΤΜΕ και την καθ' έτος προσαρμογή υπό των ΔΙΠΤΥΧΩΝ.

Πρώτον, ας μην έχουμε αλλεργία κάποιοι με τό αγιορείτικο τυπικό και μήν νομίζουμε ότι ξέρουμε τά πάντα. Δεν θες να ψάλλεις μία νέα ακολουθία;Με γειά σου με χαρά σου!Αλλά αποτελεί μεγάλη ασέβεια να αμφισβητείς το υμνογραφικό τάλαντο ενός αγίου ανθρώπου που όταν έγραφε τους ύμνους δεν έκανε ούτε ένα ορθογραφικό λάθος και, σύμφωνα με τόν μακαριστό γέροντα Σπυρίδωνα, φαινόταν σαν να κατεύθυνε Άγγελος το χέρι του;;; Όχι τήρηση του τυπικού τυπολατρικά,αλλά με ευλάβεια, αυτός πρέπει να είναι ό σκοπός μας.Χώρια του ότι είναι πασίγνωστες οι γνώσεις τυπικού του μακαριστού π.Γερασίμου!! Συγχώρα με άν σε σκανδάλισα!! :)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πρώτον, ας μην έχουμε αλλεργία κάποιοι με τό αγιορείτικο τυπικό και μήν νομίζουμε ότι ξέρουμε τά πάντα. Δεν θες να ψάλλεις μία νέα ακολουθία;Με γειά σου με χαρά σου!Αλλά αποτελεί μεγάλη ασέβεια να αμφισβητείς το υμνογραφικό τάλαντο ενός αγίου ανθρώπου που όταν έγραφε τους ύμνους δεν έκανε ούτε ένα ορθογραφικό λάθος και, σύμφωνα με τόν μακαριστό γέροντα Σπυρίδωνα, φαινόταν σαν να κατεύθυνε Άγγελος το χέρι του;;; Όχι τήρηση του τυπικού τυπολατρικά,αλλά με ευλάβεια, αυτός πρέπει να είναι ό σκοπός μας.Χώρια του ότι είναι πασίγνωστες οι γνώσεις τυπικού του μακαριστού π.Γερασίμου!! Συγχώρα με άν σε σκανδάλισα!! :)

Ναι, ἔχουμε ἀλλεργία στὸ ἁγιορειτικὸ τυπικό, ὅταν αὐτὸ θεωρεῖται ἡ κορωνίδα στὸ ΚΟΣΜΟ. Θὰ 'θελα νὰ μάθω ὅμως σὲ ποια ἀθωνικὰ μοναστήρια ψάλλεται ἡ συγκεκριμένη ἀκολουθία.

Ὅσο γιὰ τὸν μακαριστὸ γέροντα οὐδεμία σχέση τὸ τάλαντό του με τὸ Τυπικό. Ὅποιος τοῦ ζητοῦσε ἔγραφε καὶ μιὰ πάντα ἀξιόλογη ἀκολουθία, δὲν σημαίνει πὼς θὰ ψαλλεῖ κιόλας. Ὑπάρχει καὶ τὸ ταμιεῖον τοῦ καθενός, ὅπου ὁ καθείς ψάλλει ὅ,τι θέλει.

Δηλαδὴ ἄν ζητήσω ἀπὸ ἐπίδοξο ὑμνογράφο να συγγράψει ἁσματικὴ καὶ πανηγυρικὴ ἀκολουθία «κοπῆς ξύλων ὑπὸ Ἰησοῦ καὶ Ἰωσήφ τοῦ Μνήστορος ἐν τῷ ἐργαστηρἰῳ» μὲ ἡμέρα ἑορτῆς τὴν καρδιὰ τοῦ χειμώνα, τὴν 21η Δεκεμβρίου (ἡλιοστάσιο), θὰ πρέπει νὰ ἐπικαλεστῶ ἁγιορειτικὴ ἐπιρροή;
 
Ναι, ἔχουμε ἀλλεργία στὸ ἁγιορειτικὸ τυπικό, ὅταν αὐτὸ θεωρεῖται ἡ κορωνίδα στὸ ΚΟΣΜΟ. Θὰ 'θελα νὰ μάθω ὅμως σὲ ποια ἀθωνικὰ μοναστήρια ψάλλεται ἡ συγκεκριμένη ἀκολουθία.

Ὅσο γιὰ τὸν μακαριστὸ γέροντα οὐδεμία σχέση τὸ τάλαντό του με τὸ Τυπικό. Ὅποιος τοῦ ζητοῦσε ἔγραφε καὶ μιὰ πάντα ἀξιόλογη ἀκολουθία, δὲν σημαίνει πὼς θὰ ψαλλεῖ κιόλας. Ὑπάρχει καὶ τὸ ταμιεῖον τοῦ καθενός, ὅπου ὁ καθείς ψάλλει ὅ,τι θέλει.

Δηλαδὴ ἄν ζητήσω ἀπὸ ἐπίδοξο ὑμνογράφο να συγγράψει ἁσματικὴ καὶ πανηγυρικὴ ἀκολουθία «κοπῆς ξύλων ὑπὸ Ἰησοῦ καὶ Ἰωσήφ τοῦ Μνήστορος ἐν τῷ ἐργαστηρἰῳ» μὲ ἡμέρα ἑορτῆς τὴν καρδιὰ τοῦ χειμώνα, τὴν 21η Δεκεμβρίου (ἡλιοστάσιο), θὰ πρέπει νὰ ἐπικαλεστῶ ἁγιορειτικὴ ἐπιρροή;

Μάλλον μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαινομαστε εδώ μέσα. Όταν μιλάω για συγκερασμό ακολουθιών στο αγιορείτικο τυπικό δεν εννοώ που κατάλαβες εσύ.Π.χ. στην Μονή Βατοπεδίου τιμούν εξίσου κ τόν Άγιο Λάζαρο και τους Αγίους Αναργύρους, αλλά επειδή στις 17/10 εορτάζεται και ή ανακομιδή των λειψάνων του Αγίου Λαζάρου και ή σύναξη των Αγίων Αναργύρων,ψάλλουν κανονικά τη μία ακολουθία και την άλλη ακολουθία την μεταθέτουν στις 19/10.Κατάλαβες τώρα που θες να μας κάνεις και μαθήματα τυπικού;; :wink:

Οσο για τον μακαριστο γεροντα,δεν εγραφε ακολουθιες σε οποιον του το ζητουσε ανερυθριαστα!!!
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μάλλον μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαινομαστε εδώ μέσα. Όταν μιλάω για συγκερασμό ακολουθιών στο αγιορείτικο τυπικό δεν εννοώ που κατάλαβες εσύ.Π.χ. στην Μονή Βατοπεδίου τιμούν εξίσου κ τόν Άγιο Λάζαρο και τους Αγίους Αναργύρους, αλλά επειδή στις 17/10 εορτάζεται και ή ανακομιδή των λειψάνων του Αγίου Λαζάρου και ή σύναξη των Αγίων Αναργύρων,ψάλλουν κανονικά τη μία ακολουθία και την άλλη ακολουθία την μεταθέτουν στις 19/10.Κατάλαβες τώρα που θες να μας κάνεις και μαθήματα τυπικού;; :wink:

Οσο για τον μακαριστο γεροντα,δεν εγραφε ακολουθιες σε οποιον του το ζητουσε ανερυθριαστα!!!

Φίλτατε,

Ἄλλο τὰ μοναστήρια ἄλλο ὁ κόσμος. Στὸν κόσμο πλὴν κάποιων σημαντικῶν ἑορτῶν δὲν μεταθέτουμε τίποτε, ἁπλὰ ἑορτάζει τὸ σημαντικότερο γεγονὸς τὴς ἡμέρας καὶ το ἄλλο ὁ καθεὶς τυχὸν καὶ εὐσεβὴς φιλακόλουθος τὸ ἑορτάζει στὸ κελλί του.

Ὅσο γιὰ τὰ μαθήματα τυπικοῦ δὲν μὲ ἐνδιαφέρουν αὐτὰ ποὺ νομίζεις ὅτι δήθεν παραδίδεις, γιατὶ εἶμαι ψάλτης στὸν κόσμο καὶ ὄχι στὸ μοναστήρι τῆς ... πολυθρόνας μου ...
 
Φίλτατε,

Ἄλλο τὰ μοναστήρια ἄλλο ὁ κόσμος.
Ή αλλεργία κάποιων σε κάθε τί τό μοναχικό και ή υποτιμητική αναφορά τους σε αυτό συνεχίζεται. Προτείνω να ψάλλουν μόνο στις λειτουργίες, αφού τό τυπικό της Εκκλησίας έχει κατά βάση τό μοναχικό.
εἶμαι ψάλτης στὸν κόσμο καὶ ὄχι στὸ μοναστήρι τῆς ... πολυθρόνας μου ...
Αχαχαχαχαχα! Καλόοοο!!! :D Δεν μπορώ να κάθομαι να αποδεικνύω στον καθένα εδώ ότι δεν είμαι ελέφαντας. Αν αυτό τον κάνει να νιώθει καλύτερα με τον εαυτό του, τί να κάνουμε! Προφανώς δεν έχει μάθει να δέχεται την αντίθετη άποψη. Αγάπα τόν πλησίον σου με τά ελαττώματά του!! :p :D
 
Top